מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- TVT-Oודלקות חוזרות בתרביתטליה08/09/2009
שלום רב,
לאחר מתקפת חיידקים קשה בשלפוחית שלי שאני בהחלט לא הצלחתי להיתפטר ממנה עד היום, פניתי לרופא ריצפת אגן, והוא המליץ לי לעבור את הניתוח מאחר והשופכה צנחה והסוגר פתוח, אם הבנתי??? ויש לי בריחה במאמץ ובריחה גדולה מאוד, ממש עושה שתן....
אני רוצה לציין שאני יכולה להתאפק, רק שיש לי חיידקים אני לא יכולה, ואי קולי שהיתלבש עלי, ולא רוצה לעזוב גרם לי לקבל כמויות של אנטיביוטיקה, ולפיכך פניתי לרופא מסוג זה.
העניין שאנני יודעת אם הניתוח נועד לדליפה או לחיידקים ??שהרי זו הסיבה העיקרית שאני פונה.
אם הניתוח TVT-O, יכול להפתור את הבעייה של החיידקים ???
היות ואני מסתבכת בדלקות נרתיקיות חיידקיות ופטריות, האם הניתוח הזה לא יחמיר לי את התופעה?
אני מודה לך על התשומת לב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר TVT-O ודלקות חוזרות בתרבית - טליה
ד''ר דוד יוחאי08/09/2009שלום
הניתוח לא מיועד לטיפול בחיידקים. הניתוח מיועד לבריחת שתן במאמץ בלבד. ממליץ שתפני לאורוגניקולוג בנושא.
כמומחה לאורוגניקולוגיה לא הייתי עושה הניתוח לאישה שסובלת מדלקות חוזרות ואשר אין לה בריחת שתן במאמץ בזמן שאין דלקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתשובה שקיבלתי בפנייתי היא
טליה08/09/2009שלום ותודה על התיחסותך,
ובכן התשובה שקיבלתי שצניחת השופכה גורמת לדלקות שתן חיידקיות, בשל הקירבה, ואם נרים את השופכה ייפסקו הדלקות.
יש לי דליפת שתן במאמץ כבר הרבה שנים בלי קשר לחיידקים, גם שלא סבלתי מדלקות שלפוחית השתן היה לי דליפה רק במאמץ, פניתי לרופא בתחום וזו התשובה...
האמת אני חוששת שהניתוח נועד לטפל בדליפה ולא בחיידקים והסיבה העיקרית שאני פניתי זה בגלל החיידקים.
כבר מספר חודשים יש לי חיידקים, פניתי לאורולוג ועשיתי ציסטוסקופיה נאמר לי שהשופכה צנחה והשרירים רפויים, השלפוחית בסדר בן הייתר , אני יותר מדי סובלת מדלקות וגינליות ואני חוששת שהפעם אני יסבול יותר אחרי הניתוח.
מה עושים?
במהלך הבדיקה אמר לי הרופא ללחוץ ויצא לי שתן, ואז אמר שהסוגר פתוח ולכן נכנסים חיידקים.
אודה לך על תגובתך .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטליה
ד''ר דוד יוחאי08/09/2009שלום
בהמשך לתשובתי ולדברייך, אם ישנה צניחה של השלפוחית וכן דלקות אז באמת תקון הצניחה עשוי לעזור במניעת זיהומים חוזרים, אך שם המנגנון שונה לחלוטין. הדלקות מתפתחות כתוצאה מאי התרוקנות שלמה והשארות של שתן בשלפוחית שמזדהם. אם אין לך צניחה , אין בעיה כזו. לגבי הניתוח : רשת ה-TVT-O מושמת במקום ללא מתח בכלל והיא אינה אוטמת את השופכה אלא במאמץ בלבד, כל שאר הזמן הכל נשאר פתוח לגמרי. אני חוזר שהניתוח מיועד לבריחת שתן במאמץ בלבד. ההסבר שקבלת לגבי סגירת השופכה ומניעת חדירת חידקים אינו מוכר לי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתמול עשיתי בדיקת אול. סא
טליה08/09/2009שהדגים שלפוחית שתן בקיבולת טובה לאחר התרוקנות לא הודגמה שארית בשלפוחית...
אם כך אני יכולה להבין שאין צניחה של שלפוחית , אז מדוע הוא רוצה לנתח? ואם כך אייך אני אתפטר מהחיידק אי קולי שלא מגיב בינתיים לאף אנטיביוטיקה.
ד"ר אני ממש מודה לך על התיחסותך, אני מאוד לא רגועה, ולא רוצה להיות מנותחת רק למען הדליפה, כרגע החיידקים הם הבעייה שלי.
הבדיקה שנעשתה לי במכון הייתה מילוי מיים פיזיולוגיים, ואחר כך נתבקשתי להישתעל שכמובן ברח לי.
אז ברור שיש לי דליפה זה לא חדש, מדוע לעשות ניתוח שעלול לסבך אותי בדלקות יותר ממה שליש לי?
ושוב לפי האולטרא סאונד אין בעייה של שארית אז אין צניחת שלפוחית, האם צניחת צינור השתן לא מעורב בחיידקים אם כך?
תודה רבה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטליה
ד''ר דוד יוחאי10/09/2009שלום
אני רוצה להדגיש ענין שכנראה לא הובן על ידך. בהחלט יש מקום לביצוע ניתוח TVT-O אם ישנה הוכחה ותלונות של בריחת שתן במאמץ. זה הפיתרון. אני הדגשתי שזה לא הפתרון לחיידקים ולצניחה אם ישנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה הבנתי אותך ד"ר, ואז עולה שאלה
טליה10/09/2009האם בדיקת רופא אורודינמי יכולה לפתור רק בעיות דליפה, או יכולה לאבחן את הסיבה למשל למעורבות חיידקים ... של נניח הרקטום...שאולי היא האחראית לבעיות של חיידקים? אולי יש פגם פנימי שגורם להיתפרצות החיידקים? למה חודשים שלמים אני לוקחת אנטיביוטיקה ולא עוזר כלום?
האם אני צריכה בדיקה אורודינמית או אורולוג רגיל לחיידקים, למי לפנות שיעריך את הבעייה של החיידקים?
בקיצור למי ללכת?
יש לי ביום א בדיקה אורודינמית, האם לבצע אותה כדי למצוא מדוע אני מסתבכת בחיידקים או שזה לא קשור.
תודה לך על הכל
וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטליה
ד''ר דוד יוחאי13/09/2009שלום
אני חוזר שוב, הבדיקה האורודינמית וניתוח ה-TVT-O אינם מיועדים לבדוק ולאבחן או למנוע דלקות חוזרות בדרכי השתן. הקשר היחיד לגניקולוגיה הינו, במידה וישנה צניחה של השלפוחית ובעקבותיה חוסר התרוקנות מלא עם שארית שתן, זה יכול אולי לגרום דלקות.
עלייך לעבור ברור מלא אצל האורולוג , ויתכן ולא תמצא הבעיה לדלקות ואז הפתרון הוא טיפול אנטיביוטי מניעתי לתקופה ארוכה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
צניחת שלפוחית השטן וכאבים ברגל
בריחת שתן במפתיע
אני אחרי תיקון כזה 4ימים אחרי.מתי אוכל להתחיל לעמוד ללכת בלי כאבים חזקים תודה?
בדיקת אורודינמיקה מורכבת ומתי להפסיק לקחת טוביאז 8
שימוש בתחבושות לאחר סיום מחזור ודליפת שתן
אבחון של תחילת צניחת רחם שמורגשת רק בשעות הערב
צניחת שלפוחית דרגה 2-3 יש טעם בטיפול או ישר לנתח?
כאבים פנימיים אזור מתן שתן ופתיחת הנרתיק
בריחות שתן 4 ימים לאחר לידה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)


