כיצד להרגיש טוב עם עצמך?

חוסר ביטחון ותחושה עצמית שלילית לרוב נובעים מתקיעות במקום ומחוסר קבלה עצמית. בעזרת כמה כללים פשוטים אפשר לשנות את דפוס החיים וללמוד להרגיש טוב עם עצמך
מאת מערכת BeOK
| 04/01/2018 |
צפיות: 525
דירוג: 3.6 מתוך 3 הצבעות
התקבלו 3 דירוגים בציון ממוצע 3.6 מתוך 5
מחקרים שנעשו במטרה לבדוק את מדד האושר אצל אנשים גילו כי דימוי עצמי חיובי הוא הדבר שגורם לרוב האנשים להרגיש טוב עם עצמם. זאת אומרת שהיבטים כמו ביטחון עצמי, קבלה עצמית וערך עצמי גבוה משפיעים יותר על האושר של האדם מאשר תהליכים רגשיים אחרים, כמו הכרת הטוב וזוגיות בריאה ואוהבת.

הסיבה לכך שדימוי עצמי חיובי משפיע בצורה כה ניכרת על הרווחה הנפשית והגופנית היא שתחושות אלו אינן משפיעות רק על איך שמרגישים, אלא גם על המחשבה ועל דרך ההתנהגות. כאשר אנשים אינם מרגישים טוב לגבי עצמם, בצורה לא מודעת ההתנהגות שלהם מוכיחה את מה שהם חושבים ומרגישים. כך, למשל, מי שמרגיש שהוא אינו טוב בעבודה שלו יפסיק לחפש מטרות להגשים ויעדים חדשים לכבוש. מי שאינו מרוצה ממערכת היחסים שבה הוא נמצא יכול לחבל בזוגיות במקום לעבוד עליה. דיבורים קלים יותר ממעשים ושיפור הדימוי העצמי והעלאת הביטחון יכולים להיות מאתגרים, אך בעזרת כמה כלים פשוטים אפשר לשנות את דפוס החשיבה ולשפר את תחושת הערך העצמי.

צריכים אוזן קשבת? המומחים מחכים לכם בפורומים:
פורום יחסים, זוגיות ונישואין
פורום פסיכולוגיה
פורום דיכאון חרדה
פורום אימון אישי, קואצ'ינג
פורום פסיכותרפיה

הגדרת מטרות והשגתן תורמות לשיפור הביטחון העצמי

לאנשים רבים יש נטייה לחשוב שאם הם לא מרגישים טוב עם עצמם אזי יש משהו בסיסי ועמוק שלא בסדר, שזה הטבע שלהם ואי אפשר לשנות זאת. עם זאת, במרבית המקרים מקור הבעיה היא בהגדרה של הרצונות ושל השאיפות, וכשלא יודעים מה רוצים אין מטרות להגשים. השגת המטרות גורמת לתחושת ביטחון ולאהבה עצמית.

יש להגדיר מה רוצים ומה יכול להסב אושר, אך לא לצפות שאנשים אחרים יעשו את העבודה. זהו מסע עצמי שמתחיל במיפוי הרגשות והרצונות ולהבין מה חסר בחיים שיכול להוביל להרגשה עצמית טובה ואיזה היבטים שקיימים כרגע בחיים גורעים או מוסיפים לתחושה זו. חשוב לזכור כי אנשים שונים אחד מהשני ומה שהחברה מגדירה כהגשמת מטרות לאו דווקא מתאימה לכל אחד, לא כל אחד רוצה ילדים ולא כל אחד רוצה לטייל סביב העולם.

אותנטיות וכנות משפרות את הערך העצמי

לאחר הגדרות המטרות והגשמתן אפשר להגדיר מטרות חדשות, אך לא להתפזר יתר על המידה. צריך להיות אותנטיים לרגשות ולרצונות, ולחיות בהתאם לכך. אך אצל רוב האנשים השגת המטרות אינה באה בקלות והשאיפה לא תמיד מתגשמת. במצבים אלה יש לחשוב אילו שינויים בחיים יכולים לתרום להשגת המטרה.

שלב זה יכול להיות קשה, חוסר הגשמת הרצונות הוא מתסכל ומוריד את הביטחון העצמי ואנשים רבים יכולים לחזור לדפוסים הקודמים, שאמנם לא הובילו לשום מקום אך הם נוחים ומוכרים. כדי להשתחרר מתחושה זו כדאי לחשוב על התרחישים הגרועים והמפחידים ביותר, מהו הדבר שישבור את גב הגמל – להישאר לבד כל החיים, להישאר עד הפנסיה בעבודה משעממת עם בוס אכזר, להתגרש וכן הלאה. אותם מקרי קיצון מדרבנים לפעול למען הגשמת המטרות ובד בבד הם עוזרים לתעדף ולהגדיר מחדש את המטרות ולצאת שוב לפעולה. לחיות חיים אותנטיים ונאמנים לעצמי ולרצונות באופן טבעי משפרים את ההרגשה, אפילו רק הידיעה שאדם עובד בשביל הגשמת מטרותיו האישיות מעלה לו את הערך העצמי.

לסלוח על טעיות עבר

אנשים רבים רדופים בידי העבר שלהם, טעויות שעשו, קבלת החלטות שגויות, פגיעה באנשים במהלך החיים וכדומה. אך חרטות לא מובילות קדימה וצריך לזכור שטעויות העבר אינן הופכות אנשים למי שהם והן אינן מגדירות אותם. למעשה, שגיאות הופכות אנשים לטובים יותר, כל עוד לומדים מהטעויות וצומחים מהן. כל אחד עושה טעויות, אדם צריך לסלוח לעצמו, להיות סבלן כלפי עצמו כמו שהוא כלפי אחרים. חרטה וצער על מעשים שאי אפשר לשנות רק מורידים את הערך העצמי.

אולי יעניין אותך גם:
דימוי עצמי: איך תדעו אם אתם סובלים מחוסר ביטחון עצמי וכיצד ניתן לשפר אותו?
פגיעה עצמית: למה אנשים חותכים את עצמם?
כיצד לעזור לילדים להתמודד עם קשיים חברתיים?
כיצד לשפר את דימוי הגוף?
הפרעת חרדה מוכללת: גורמים, תסמינים ודרכי טיפול

כל אדם הוא יחיד ומיוחד ולכל אדם יש שריטות, פגמים ומוזרויות. כדי להרגיש טוב עם עצמך יש לאמץ את אותן התנהגויות ולאהוב אותן. במקום להתמקד בשלילי יש לחגוג את עצמך ולקבל סיפוק מהדברים שמייחדים אותך. כמו כן, אנשים הם המבקרים הגדולים ביותר של עצמם, כדאי לפקוח עיניים ולפתוח את האוזניים, להקשיב למה שאנשים מסביב אומרים, לקבל את המחמאות ולא לדחות אותן מחד גיסא, ומאידך גיסא להפנים את הביקורת ולנסות לעבוד על הפגמים. קבלה עצמית מסייעת לשפר את הביטחון ולהעלות את הערך העצמי, אך אהבה עצמית מופרזת מובילה לשאננות אשר יכולה להוביל לאותו המקום שממנו מתחילים.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

פיטורים מעבודה: ניהול רגשות בדרך הטבע
| 10/10/2018 |
צפיות: 133
שיטת ניהול רגשות בדרך הטבע מבוססת על הכרות עם רגשות היסוד הקיימים אצל משפחת היונקים שבני האדם הם חלק ממנה והאפשרות לנהל את הרגשות לטובת האדם
קרא עוד
התמודדות עם קשיי ילדים בגיל ההתבגרות
| 17/09/2018 |
צפיות: 371
אין הכנה מספקת להורות למתבגרים. הורים רבים מרגישים שהם כבר לא מכירים את הילד שלהם, אך איך בכל זאת אפשר להתקרב אליו?
קרא עוד
נוגד הדיכאון האולטימטיבי: איך הפך הקטמין מסם מסיבות לנוגד דיכאון פורץ דרך?
מאת מערכת BeOK
| 16/09/2018 |
צפיות: 420
אותו סם שנועד להפוך מסיבות לצבעוניות יותר, עוזר כעת לאנשים הנלחמים נגד דיכאון עמיד. הכירו את הקטמין – נוגד הדיכאון המודרני
קרא עוד
מפסיקים לעשן ביחד עכשיו: קבוצת הפייסבוק שתעזור לכם להיגמל מעישון
| 12/09/2018 |
צפיות: 943
הגמילה מעישון היא הליך קשה, הן מבחינה פיזיולוגית הן מבחינה נפשית. הפרויקט 'מפסיקים לעשן ביחד עכשיו' מציע תכנית גמילה בשילוב קבוצת תמיכה וסיוע מצד מעשנים אחרים
קרא עוד
מיינדפולנס: שיטת המדיטציה המודרנית שתעזור לכם לחיות טוב יותר
מאת מערכת BeOK
| 05/09/2018 |
צפיות: 320
כולנו שואפים לחיות בשלום עם עצמנו ועם הסביבה שלנו. קשה למצוא שקט בין כל ההמולה שהחיים גוררים עמם, לכן, נולדה שיטת המיינדפולנס שבאפשרותה להשיג עבורכם את השקט הזה
קרא עוד
השפעת התמכרות על בני משפחה
| 28/08/2018 |
צפיות: 342
התמכרות אינה משפיעה רק על האדם המכור עצמו, להתנהגות ממכרת יש השפעה עצומה גם על בני המשפחה ועל הסביבה הקרובה של המכור
קרא עוד
דיכאון: טיפול לא תרופתי בעזרת גרייה מוחית לא פולשנית
| 27/08/2018 |
צפיות: 350
דיכאון הוא הפרעה נפשית שכיחה ואנשים רבים סובלים ממנה. בעוד טיפול תרופתי אינו מתאים לכל אחד וכרוך בתופעות לוואי, גרייה מוחית לא פולשנית מציעה טיפול מותאם אישית שיכול לפתור את הבעיה לאורך זמן
קרא עוד
משיב נפש: כיצד מתמודדים עם המצב הביטחוני?
| 26/08/2018 |
צפיות: 122
המצב הביטחוני בישראל משרה תחושה לא רגועה ומעודד תחושות קשות כמו חרדה, לחץ ופחד קיומי. ילדים ומבוגרים סובלים מתחושות אלה כאחד לכן יש לדעת איך להתמודד איתן וכיצד להקל על המצב
קרא עוד
איך מגדלים שלישיה: המדריך להורה המאותגר
| 22/08/2018 |
צפיות: 215
בשורה על שלישיה היא משמחת כמו שהיא מעוררת חששות. תינוק חדש אחד מביא עמו מהפך בחיי בני הזוג; כל שכן – תאומים או שלישיה. אך בהקפדה על כמה כללים ברורים וחשובים, אפשר לעבור את השוק הראשוני ולגדל תאומים או שלישיה בנחת
קרא עוד
גרייה מוחית לא פולשנית לטיפול בהפרעות קשב וריכוז – תיאורי מקרה
| 12/08/2018 |
צפיות: 173
הפרעות קשב וריכוז אינן בעיה אחת והביטוי שלהן משתנה מאדם לאדם, בהתאם לכך הטיפול התרופתי אינו משפיע באופן זהה על כל אחד. גרייה מוחית לא פולשנית מהווה חלופה לטיפול התרופתי והיא מותאמת לכל אחד לפי צרכיו
קרא עוד