מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה...מיכל05/07/2011
שלום ד"ר . לפני כשנה וחצי נבדקתי בחשד לטרשת, בוצע דיקור מותני, אשר היה שלילי, מרי מוח הראה אותות חריגים( נגעים) המתאימים למחלות כלי דם קטנים לפני כ 10 שבועות החלו לי כאבים מטורפים מאזור השכמה השמאלית המקרינים ליד טופלתי בתרופות אנטי דלקתיות במשך כחודש, ובחודש האחרון עברתי פיזותרפיה עם שיפור ניכר בכאבים . יש לציין שעברתי מרי ע"ש צווארי בו הודגמו פריצות דיסק האם יתכן שזה היה התקף טרשת? יש לציין שבמקביל היו לי עקצוצים בפנים מידי פעם, נמלול ברגל ליומיים ופה ושם כאבים עצביים, איני יודעת אם זה קשור לחרדה שנכנסתי ובעקבות כך לא ישנתי בלילות והיו לי סחרורות בקימה מהמיטה היום עברתי מרי ראש + ע"ש צווארי אני במתח נוראי עד לקבלת התוצאות האם זוהי טרשת ולא התקף של פריצת הדיסק יש לציין שנבדקתי אצל נירולוגית בקופת החולים ,אשר ציינה חולשה קלה ביד וברגל שמאל, הופמן מרומז מימין,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה... - תגובה
ד``ר רונית גלעד07/07/2011כאבים בכתף לא קשורים לטרשת ויכולים להיות קשורים לבעיה בצואר . נימלולים בידיים ובפנים יכולים להיות קשורים לטרשת בכל מקרה תתיעצי עם הרופאה שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה לא עוניםאשר05/07/2011
במשך כמה שבועות היו לי נמלולים ביד וברגל שמאל שהפכו עם הזמן לעקצוצים וחולשה.. כעת אני מרגישה מעין זרם חשמלי תמידי ביד ועקצוצים בקצות האצבעות. כמו כן ישנה תחושה שהיד יותר חלשה מהשנייה וכמו כן הרגל.
נערכה לי בדיקת אמ אר איי של המח צוואר ועמוד שדרה שיצאו תקינים. נשלחתי כמן כן לבדיקת emg בקופת חולים שנערכה כ5 דק' וגם היא יצאה תקינה.יש לי 2 שאלות:
מה יכול להיות הגורם להרגשה ואיזה בדיקות יש לבצע? האם זה יכול לנבוע מחרדה?
אנא עזור לי אני כבר מיואש ומפחד מאד, וזה מפריע לי לתפקוד היומיומי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים - תגובה
ד``ר רונית גלעד07/07/2011כל דבר יכול הלגרם מחרדה . אבל אם MRI מוח ועמוד שדרה צוארי אכן תקינים לדעתי יש לחזור על ה אמג כי לא ניתן לבצע הבדיקה ב 5 דקות לכן אני ממליצה לחוזר על זה עם חשמל ודקירות מחט במקום אחר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאונה אם פגיעה מוחיתנירה05/07/2011
שלום ידיד שלי עבר תאונה עם פדיעה מוחית לפני חצי שנה היה בלי הכרה כשבוע. מאז הכל כמעט החלים חזר ללכת לדבר הכל חזר לקדמותו הפגיעה במוח נעלמה . שאלתי היא שיש המון מקרים שהוא מדבר לא לעיניין ולפני התאונה הוא היה מאוד פיקח וחכם כעת הוא יכול לעשות שטויות ובכלל התנהגותו גם הרגשית מתאימה לילד בן 10. האם גם זה יחלוף או שזה ישאר כך לתמיד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאונה אם פגיעה מוחית - תגובה
אייל קליין06/07/2011כמו הרבה בעיות נוירולוגיות קשה לנבא את קצב, משך ויכולת ההתאוששות, בייחוד אולי בתחום הקוגניטיבי-רגשי. קיים כמובן תמיד סיכוי שעם טיפול נכון תהיה התאוששות אך יחד עם זאת ניתן גם לצפות שהפגיעה לא תיעלם לחלוטין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב של נוגד דיכאון יחד עם איגרוףטל05/07/2011
שלום רב !!!!!!!!!!
התחלתי לקחת פרוזק 20 מ"ג עקב משבר מסוים בחיי , ובנוסף אני מתאמן באופן קבוע
באיגרוף תאילנדי , חשוב לי לציין שהאימון הוא לא אגרסיבי מדי ברמות של קרב ,
אך יש בהחלט חבטות לפנים ולראש בעוצמה בינונית -קלה , אני גם משתמש במגן ראש
סגור ששומר עליי , שאלתי היא האם יכול להיגרם איזה שהוא נזק מהשילוב הזה ?
תודה !!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב של נוגד דיכאון יחד עם איגרוף - תגובה
ד``ר רונית גלעד07/07/2011אין קשר לחבלות בראש ופרוזק . אבל חבלות ראש חוזרות עם הזמן יכולים לגרום לנזק מוחי מצטבר ללא קשר לתרופות לאורך שנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בשרירערן04/07/2011
שלום שמי ערן אני בלילה מרגיש את השוקיים ברגל נרדמים לי ואז אני מתפטל מכאבים
ממה זה נובע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בשריר - תגובה
ד``ר רונית גלעד07/07/2011יש צורך לעבור ברור כולל בדיקות דם וכן בדיקת EMG
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנועות לא רצוניות של אצבעותיובל04/07/2011
שלום.
אני בן 33 ושמאלי .
יד שמאל שלי מאוד פעילה בחיי היום יום.
בזמן אחרון אני מרגיש קפיצות/תנועות לא רצוניות בכמה אצבעות ביד שמאל וזה קורה כאשר אני כותב/מקליד או מחזיק כוס שתייה או מאמץ בדרך אחרת את פרק כף יד שמאל. הדבר מפריע לי מאוד ופוגע בכתיבה, כוס נשפכת כאשר אני מנסה להרים אותה או כאשר אני מוריד אותה לשולחן וכו'.
כאשר אני לא עושה כלום עם היד אז אין קפיצות או תנועות לא רצוניות.
האם זו בעיה נוירולוגית או אורטופדית ומה אפשר לעשות בנידון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנועות לא רצוניות של אצבעות - תגובה
ד``ר רונית גלעד07/07/2011הבעיה בהחלט נוירולוגית ועליך להבדק . לעיתים בעת הפעלת יד קיים רעד או תנועות בלתי רצוניות ולכן יש לאבחן את זה ואולי אפילו לטפל בזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רדימות באצבעות הרגליים + חולשה ברגלעמית04/07/2011
שלום
מזה סובל שנה + מרדימות באצבעות בכף הרגל+זרמים וגם באמצע הכף הרגל רדימות,
כאב ברגל ימין ובאזור האגן בצד ימין
את הרדימות אני מרגיש בעיקר כשאני שם נעליים וגרביים ועומד על הרגליים
ב EMG לא מצאו כלום בכף רגל
MRI ע"ש מתני:
L-1 L-2 בלט דיסק שטוח מינימלי אחורי
L-2 L3 בלט דיסק שטוח מינימלי אחורי
L4 L5 בלט דיסק אחורי הגורם ללחץ מינימלי על השק הטכאלי
הייתי אצל ניורולוגית ובדקה אותי ובסיכום ביקור נרשם:
לא נמצא רדיקולופטיה, נוירופטיה בכף רגל ימין.
האם יש קשר בין ניורופטיה בכף רגל לימין לכאב באזור הרגל ימין עצמה + אגן ימין?
איך אפשר לטפל בניורופטיה?
הדבר היחידי שהיא אמרה לי לעשות זה לקנות נעל נוחה וטובה
ולעשות ספורט כי יש לחץ קצת על הכף רגל כשאני עומד וזה גורם לכל מה שאני מרגיש כשאני שם נעל סגורה , זה מה שהיא אמרה
אפשר המלצות נוספות לטיפול בניורופטיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רדימות באצבעות הרגליים + חולשה ברגל - תגובה
אייל קליין04/07/2011כפי שכבר נאמר פעמים רבות כאן בפורום לא תמיד ממצאי ההדמיה נמצאים בהתאמה מלאה עם ממצאי הקליניקה. לכן ייתכן מצב שבו הממצא בהדמיה אינו משמעותי אך הסימפטומים כן וההיפך. אני מציע לבקש הפניה לפיזיותרפיה על מנת לבצע הערכה פיזיקלית מקיפה וטפל בבעיהץ יש להתייעץ גם עם רופא המשפחה ו/או נוירולוג על מנת לשקול מתן חומצה פולית או ויטמין B12
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאייל קליין...
עמית05/07/2011אני לא מתייחס כרגע לתוצאה של ה MRI ע"ש מתני
אני מדבר על נורופתיה בכף רגל ימין, מהי ואיך מטפלים בה?
ולמה התכוונת שצריך הפנייה לפיזיוטרפיה לאיזה אזור?
ולגביי הויטמין B12 , בבדיקת דם שעשיתי ב 27.2.2011
ב B12 רשום 351, והטווחים הם 160 לבין 670
נירא כי זה תקין מה שיש לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאייל קליין... - תגובה
אייל קליין06/07/2011אני דווקא התייחסתי יותר לתוצאות ה EMG. על אף שהן תקינות עדיין יכולים להיות סימפטומים הנובעים מלחץ כלשהו על העצב במקום כלשהו לאורך הרגל או ביותר ממקום אחד (double crush injury). פיזיותרפיסט יוכל לעסוק הערכה פיזיקלית נוספת ואולי לאתר מקום בו העצב לחוץ ולטפל בהתאם. הטיפול יכול גם להיות סימפטומטי על ידי מכשור חשמלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי תודה רבה
עמית06/07/2011אוקיי תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבנהירדן04/07/2011
שלום רב, אני לא יודע אם זה קשור לפורום, אבל אני לא מנוע מלנסות.
בעוד כמה שנים אני אגש לבחינת הפסיכומטרי שלי והבעיה העיקרית שלי היא בהבנת משפטים מסובכים בעברית שכוללים בתוכם הרבה "לא" ויש מלא סתירות בתוך המשפט ובכל זאת צריך להבינו, השאלה שלי היא אילו פעילויות אני יכול לבצע יום יום על מנת לשפר את היכולת שלי להבין משפטים כדוגמת אלו ולתפוש דברים מסובכים בעוד כמה שנים.
בתודה גדולה, ירדן. (בן)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבנה - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן12/07/2011שלום ירדן,
נדמה לי שכדאי שתתיעץ עם המורים שלך.
מהכתיבה שלך לא סביר שיש לך דיסלקסיה וגם לא נדמה לי שיש כל בעיה נוירולוגית.
בכל מקרה, ידוע שהצלחה במבחנים מאוד קשור לאימון.
אז תמשיך עם התרגולים ובתור רופא שהיה צריך לעובר המון מבחנים (ככה זה ברפואה) תתמיד ותנסה להתמקד באזורים החלשים יותר עד שרואים שיפור.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיחוש בראש, ראיית "מעופפים", עיוורמישהי04/07/2011
שלום,
אני בת 25, בריאה, חודש וחצי אחרי לידה (קיסרית).
אין לי כאבי ראש, אך מדי פעם אני חשה (קשה לקרוא לזה כאב... אולי כאב בדרגה 0.01...) נקודה מסויימת במצח, מימין ומעל עין ימין.
במהלך ההריון עצמו, כשקמתי (בד"כ משינה/ שכיבה), חוויתי לא פעם "עיוורון חלקי" בעין אחת-
אם ישנתי על צד שמאל- אני רואה בסדר בעין שמאל ולעין ימין לוקח זמן (בהתחלה התמונה כהה מאד ולאחר מכן מתבהרת) ולהיפך.
בנוסף לתופעה זו, קרה לי במהלך ההריון שראיתי מעין כזבובים עפים מול עיניי (לא כל יום, אבל קרה).
האם עליי להיבדק? אצל נוירולוג? רופא עיניים?
האם יש סבירות גבוהה להסבר כלשהו לתופעות?
תודה רבה!
[בנוסף לכך, הייתי מעט אנמית במהלך ההריון (בי 12, המוגלובין).]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגבי המיחוש-
מישהי04/07/2011יותר נכון לתאר שזה כאב קל ברקה הימנית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיחוש בראש, ראיית "מעופפים", עיוור - תגובה
ד``ר רונית גלעד07/07/2011עליך בהחלט להבדק ראשית אצל רופא עיניים בעיקר ובהקדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב ראשאמיר04/07/2011
שלום רב,
בשבועיים האחרונים סובל מכאב ראש מוזר, בחלק האחורי של הראש, כ-10-15 ס"מ מעל העורף.
הכאב בא לידי ביטוי במיוחד בכיפוף חד קדימה לכוון הרגל, אז הכאב גם מלווה בסחרחורת קלה.
אשמח לשמוע חוות דעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב ראש - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן12/07/2011שלום,
צריך קצת יותר נתונים לתת תשובה.
- האם סבלת מכאבי ראש בעבר?
- האם אתה בריא בד"כ - לוקח תרופות?
- האם יש כאבי ראש רק במצבים שתיארת או האם יש גם כאב ראש קל / עמום יותר לאורך הזמן?
- האם יש עוד תופעות נוירולוגיות? ׁ(הפרעת ראיה, שמיעה, תחושות בגוף, חולשה או סחרחורת?
- יש מחלות במשפחה (כולל מגרינות)?
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אירוערחלה01/07/2011
שלום רב,
היום בבוקר ביושבי בארוחת הבוקר עם ביתי, התמתחתי טוב טוב והדבר הבא שאני זוכרת זה שפתחתי את העיינים, כשראשי מוטה לאחור על המשענת של הכיסא, הבת שלי מחייכת ואני מרגישה כאילו התעוררתי מחלום ולא הבנתי מה אני עושה כאן. כלומר, לא זכרתי שישבתי לארוחת בוקר עם ביתי ושאלתי את עצמי: מה זה בוקר, מה הבת שלי ישבה איתי? זה היה כאילו לא להיות נוכחת לכמה שניות בעולם הזה. אחר כך הרגשתי חולשה וקצת כאב ראש. אני מניחה שזה לא היה יותר מכמה שניות כי ביתי בת ה- 3 לא הייתה מאפשרת לי לישון יותר מזה. אני בת 42 יש לי רמת כולסטרול גבוהה (סה"כ 260. כולסטרול טוב כ- 70 וכולסטרול רע כ-170) קצת עודף משקל BMI 31. אני עוברת טיפולי פוריות בהרדמה (כבר 4 פעמים) זה לא קרה לי אף פעם אבל כשאני מתמתחת בבוקר אז לפעמים אני מרגישה סחרחורת וגם לפעמים כשאני קמה מהר מידי.
האם יכול להיות שהיה לי אירוע, האם אני צריכה לבדוק את זה ומהר? לאיזה רופא לפנות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אירוע - תגובה
אייל קליין04/07/2011ארוע סינקופה מהסוג הזה מחייב בדיקה. אני מציע לפנות לרופא המשפחה ולנוירולוג כדי לברר את מקור התופעה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נמלוליולי01/07/2011
שלום,
לפני כחודשיים התחלתי לסבול מכאבי ראש, בצורה של דקירות לא ממוקדות ומקרקפת רגישה. בנוסף חשתי התכווצויות שרירים בכל הגוף (כולל באזור הפנים) בתדירות גבוהה יותר מהרגיל.
היום החלה להופיע אצלי תחושת נמלול בכל הגוף שלא חלפה עדיין.
אני קצת מודאגת והייתי רוצה לדעת מהיכן כל זה יכול לנבוע.
אני קצת לחוצה בזמן האחרון. האם זה יכול לנבוע מעצבים ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נמלול - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן05/07/2011שלום,
הסימפטומים שלך מתאימים למיגרינה ובהחלט לחץ בחיים יחד עם אי סדירות בהרגלי חיים (אוכל, שתייה ושינה) יכולים לגרום להחמרה בתדירות ועוצמת ההתקפים.
מומלץ לפנות לרופא משפחה או רופא נוירולוג על מנת לקבל הערכה רשמית ולצורך עיצה בהרגלי חיים ואופציות טיפוליות.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סינדרום אקסטראפירמידלי ורעד משפחתימאוריסיה01/07/2011
שלום רב.
לגבי הבן שלי, בן 17. בינקותו אובחן כהיפוטוני, קיבל פיזיותרפיה, פיזיותרפיה התפתחותית וריפוי בעיסוק, עד גיל שבע. כיום פעיל מבחינה ספורטיבית, תלמיד תיכון מצטיין.
עקב רעד בידיים, לפני מספר שנים רופא המשפחה איבחן אותו כבעל רעד משפחתי. לאחרונה ביקש הבן אבחון מעמיק יותר, וקיבלנו הפנייה לנוירולוג. הנוירולוג טוען שמדובר בסינדרום אקסטראפידמידלי, והפנה אותנו למומחים לחוות דעת שנייה. אביו, בן זוגי, הבין שמדובר בחשש לפרקינסון, בעיקר מאחר ואביו (סבא של בני) לקה בפרקינסון בגיל 82!
התור למומחה הוא בעוד כחודש וחצי. ועד אז, האם תוכלו בבקשה לומר לי: האם סינדרום אקסטראפירמידלי פירושו בעצם פרקינסון?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סינדרום אקסטראפירמידלי ורעד משפחתי - תגובה
אייל קליין04/07/2011סינדרום אקסטרא פירמידלי אינו פרקינסון אך יכול להכיל מרכיבים מסוימים המהווים חלק מאבחנה של פרקינסון. כדי לקבוע אבחנה של פרקינסון צריך לזהות מספר סימנים וסימפטומים שכנראה אינם מופיעים אצל בנך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה אייל
מאוריסיה04/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נמלוליפעת30/06/2011
שלום
בשבוע האחרון + התעוררתי בלילה כ 4 פעמים עקב הרדמות קשה של יד ימין ולעיתיםגם רגל ימין/שמאל .
ביומיים האחרונים יש לי נמלול של יד ימין ורגל ימין (מטפס לעבר ירך ימין עם נפיחות קלה בירך ימין פנימית).
זה מציק לי ומטריד אותי מאוד (גם ככה אני מעט היפוכונדרית..)
עשיתי בדיקות דם לפני כשבוע וחצי ו בדיקה בשם ESR 1 HOUR (זה מה שרשום בטופס, אין לי מושג מה זה אומר חוץ משקיאת תאי דם אדומים...) יצאה לי 2 מתוך 20 על הסקאלה.
האם מדובר בזיהום בדם? בעיית עצבים?
בעיה נוירולוגית?
אני מוטרדת מאוד
אשמח לעזרה
יפעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נמלול - תגובה
אייל קליין04/07/2011הרדמות או נימול בגפיים הם לרוב תוצאה של בעיה עצבית כלשהי אך המקורות לתופעה הינם שונים ומגוונים. אני מציע להתחיל בירור אצל אורטופד לשלילת בעיית עמוד שדרה כלשהי ובמקביל אצל נוירולוג להערכת תפקוד המערכת העצבית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר קליין
יפעת04/07/2011לקחתי בשבועיים האחרונים כמוסות חומצה פולית לפני כניסה להריון ולאחר קריאת תופעות הלואי של הגלולה, גיליתי שנמלול והירדמות גפיים נמצאות ברשימת תופעות הלואי.
יתכן וזה העניין?
הפסקתי את לקיחת החומצה הפולית והמצב השתפר..
כמו כן נמצאתי בלחץ רב בשבועיים האחרונים
תודה שוב
יפעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יד ספסטיתדניאלה30/06/2011
שלום רב,
אבי עבר ארוע מוחי לפני 3 שנים , המיפלגיה שמאלית, רגל חזרה לתפקוד חלקי, יש משותקת מכווצת סגורה וכואבת בעיקר בבוקר.
הוא הופנה למרפאת תנועה בבי"ח לנסות טיפול בבוטוקס, התור נקבע לאוגוסט ועד אז הומלץ טיפול בבקלוסל.
אבי קיבל לפנימספר ימים לאחר ביקור אצל נויולוג את הכדורים BACLOSAL 10 לאחר שימוש של יומיים (פעמיים ביום) ישנה הקלה בכווץ היד ובכאבים, אך יש בריחה בלתי רצונית של שתן.
1. האם יתכן והכדורים מרפים גם את השרירים הטבעתים ולכן יש בריחה?
2. האם ניתן לנסות להוריד את המינון ל- פעם ביום בבוקר?
3. האם יש צורך להפסיק מיד?
4. אבי סבל בעבר מהפרעת קצב בלב ולכן מטופל בקרדילוק וב-פרוקור, האם מותר לשלב תרופות אלו עם בקלוסל?
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יד ספסטית - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן05/07/2011שלום,
לגבי השאלות:
1. האם יתכן והכדורים מרפים גם את השרירים הטבעתים ולכן יש בריחה?
כן, זה בהחלט הסבר סביר.
2. האם ניתן לנסות להוריד את המינון ל- פעם ביום בבוקר?
אני חושב שכן כדאי. אבל יש להתייעץ עם רופא המשפחה או רופא הנוירולוג המטפל. הפסקה מהרה מידי של תרופות האלו עלולים לגרום לבעיות אך מכיוון שלא לקח את התרופות להרבה זמן בעיות האלו לא צפויות.
3. האם יש צורך להפסיק מיד
זה גם אופציה. תראה את התשובה לעיל – מספר 2.
4. אבי סבל בעבר מהפרעת קצב בלב ולכן מטופל בקרדילוק וב-פרוקור, האם מותר לשלב תרופות אלו עם בקלוסל?
איני רואה ביעה כלשהי עם השילוב הזה. חשוב תמיד להתחשב בתפקוד הכבד ותרופות כמו אנטיביוטיקות שיכולות להשפיע על פירוק תרופות אחרות דרך הכבד.
עוד איטרקציה זה בין אלכוהול ובקלוסל. אז כדאי להימנע באלכוהול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך
דניאלה05/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


