מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חוסר תחושה ביד שמאלישראל17/09/2011
שלום ד"ר
אני בן 28,
לפני כשבועיים הייתי לחוץ ומתוח מאוד בעבודה, עד כדי שרעדה לי היד והרגל.
לקראת סופש שעבר התחלתי להרגיש גירודים ועיקצוצים באצבעות היד, וכן תחושת הירדמות, חוסר התחושה המשיכה כל השבוע עד היום, בתחילת השבוע פניתי לרופאת משפחה ששלחה אותי לעשות צילומים בשורש כף היד בחשש לתסמונת מנהרה קרפלית, ובצוואר, וכן בדיקות דם. הצלחתי להיכנס להתייעצות זריזה עם אורטופדית שראתה את הצילומים ושללה תסמונת זו, אך כשסיפרתי לה שבפסח שעבר חליתי במילר פישר היא אמרה לי לפנות למיון. היות שהמצב לא החמיר והרגשתי קצת הקלה לאחר שתי טיפולי דיקור שאני עושה בעקבות מחלתי הקודמת החלטתי לא לפנות למיון. יש לציין שהרגשתי מצוין לפני שבועיים וחצי, וניתן להגיד שכבר מלפני חודשיים וחצי נעלמו כל התופעות של תסמונת מילר פישר.
בנוסף עשיתי השבוע בדיקות דם, שראיתי שהיו בגדר הנורמה
בתחילת השבוע עשיתי גם בדיקת EMG ביד שמאל. הבדיקה לא היתה מדוקדקת כמו זאת שעשיתי בעת האשפוז כשחליתי במילר פישר. והתארכה כ 2 דקות.
המפעילה טענה שהבדיקה תקינה. תוצאות רישמיות טרם הגיעו.
מצבי לא השתפר אך לא החמיר דרסטית, אני לעיתים מרגיש נפיחות קלה בכף רגל ימין, לעיתים תחושת נפיחות בשוקיים או עיקצוצים בשאר קצות הגפיים, ביד שמאל חוסר רגש חלקי הוא כעת עד מעבר למרפק.
בראש הרגשתי תחושת מלאות(נפיחות) כזאת שקשה לי לתאר אך לא משהו שניתן לתאר כדרמטי.
לא יודע כיצד לפעול כעת, יש לי תור לנוירולוג ביום שני אך אולי כדאי לפנות למיון, האם למימד הזמן יש חשיבות?
אשמח להמלצתך.
תודה מראש
ישראל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר תחושה ביד שמאל - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן26/09/2011שלום,
כל עוד והמצב יציב נראה לי שאפשר לחכות לתור לנוירולוג. קרוב לוודאי תצטרך לחזור על ה- EMG על מנת להשוות אותה לבדיקה מהאשפוז.
במידה ויש החמרה כדאי לא לקחת סיכונים מיותרים ולהתיצב במיון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות EMGאורן17/09/2011
שלום-
לאחר בדיקת EMG, ממצאים :
1. right AT; deep peroneal' l4-l5 - AMP-large; recruit-late.
2. right vastus lateralis; femoral l2-l3-l4; AMP-large; recruit-latE
3. לסיכום - אובחן mild chronic rt.l5 radiculopathy.
שאלתי - האם הממצא ב-L5 מסביר כאבים ותחושת חום/קור ונימול, באספקט האחורי-חיצוני של הרגל, בייחוד של כף הרגל ?
מה יכולה להיות ההשלכה של הממצא בגבהים L2-L3-L4 ?
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות EMG - תגובה
אייל קליין17/09/2011הממצא יכול להסביר את הסימפטומים. הממצאים בסגמנטים האחרים עשויים להעיד שיכולים להיות סימפטומים דומים באזורים אחרים בגפיים התחתונות. חשוב לזכור שממצאי הדמיה אינם נותנים תשובה מלאה ובחנה מלאה, יש לעשות הערכה קלינית מתאימה כדי להעריך את מידת הרלוונטיות של ממצאי ההדמיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קפיצות שרירים לא רצוניות-קלונקסיאיר17/09/2011
שלום.אני בן 30 ומזה כ-4 שנים יש לי תופעה של רעידות/קפיצות של השרירים באופן לא רצוני בגוף.
בדיקות דם ובדיקות נוירולוגיות כולל EMG ו-EEG יצאו תקינות.נשלל מיוקולונוס.
הנוירולוג חושב שמדובר על תסמינים על רקע מתח וחרדה והמליץ על התחלת טיפול תרופתי ב-VIEPAX XR.
לקחתי כמה חודשים ללא שיפור במצב.
הנוירולוג ממליץ להמשיך עם התרופה ולהוסיף כדור בשם "קלונקס" במינון של 0.25 מ"ג בכל לילה ולחזור לביקורת עוד 3 חודשים.
אני ממש חושש מהתמכרות לקלונקס הידוע ככדור ממכר מאוד שקשה להפסיקו.
האם אכן חששותיי מוצדקים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קפיצות שרירים לא רצוניות-קלונקס - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן26/09/2011שלום,
אכן שחששים שלך מוצדקים, אך במינונים קטנים - 0.25 מ"ג החשב מינון מאוד קטן לא נראה לי שיש סיבה לדאגה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום מהאוזןשרה17/09/2011
קמתי הבוקר עם דימום חזק מהאוזן.אני אחרי מספר אירועים מוחיים וסובלת ממחלת אפלה.לקוחת גם קומדין וגם פלביקס.זה יכול להיות מדימום פנימי כתוצאה מלקיחת התרופות?אודה על תשובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום מהאוזן - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן26/09/2011שלום,
בהחלט זה יכול להיות קשור לתרופות שלך.
כדאי לעבור בדיקות דם ולהתיעץ עם הרופא המטפל.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת EMGאורן17/09/2011
ד"ר שלום,
מה המשמעות של הפעולה "ERASE TRACE", אותה מבצע הרופא במהלך הבדיקה ? האם מדובר באיפוס של המכשיר, או שמא בביטול פעולה שבוצעה ?
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת EMG - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן26/09/2011אני לא בטוח אבל אני מניח שזה קשור לתצוגה של התוצאות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MRI מוח ועמוד שדרה צוואריאמיר15/09/2011
סיכום הבדיקות היה
מוח :
1. מוקד לא ספציפי בחומר לבן פרונטלי מימין
2. יתר המוח בגדר הנורמה.
עמוד שדרה צווארי :
1. C3-C4 - מודם בלט דיסק - אוסטאופיט אחורי עם לחץ קל על הרצסים ועל השק , ללא היצרות משמעותית של הנקבים .
2. C5-C6 - בלט דיסק מינימאלי אחורי ללא היצרות משמעותית של השק או הנקבים.
3. סיכום - שינויים ניווניים מינימאלים ב C3-C4 וכן ב - C5-C6 .
אני מטופל מזה כחודש באמלודיפין 10 מ"ג , קרדילוק 2.5 מ"ג , רמינטס 5 מ"ג ואספירין 100 מ"ג .
מה אומרות הבדיקות . מה הטיפול הנדרש. לבדיקות הגעתי בגלל כאבים ותחושות נימול ביד שמאל במיוחד ולעיתים ברגל למרות שברגל כבר לא היה למעלה מ שלושה שבועות תחושות כאלו .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MRI מוח ועמוד שדרה צווארי - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/09/2011הממצא בצוארי יכול להסביר את התלונות של יד שמאל גם במוח קיים ממצא של נגע בודד שיכול להיות כתוצאה מסתימה קטנטונטנת בעבר של כלי דם קטן בכל מקרה את הקולרציה בין הממצאים והתלונות עדיף להראות לנוירולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MRI מוח ועמוד שדרה צוואריאמיר15/09/2011
סיכום הבדיקות היה
מוח :
1. מוקד לא ספציפי בחומר לבן פרונטלי מימין
2. יתר המוח בגדר הנורמה.
עמוד שדרה צווארי :
1. C3-C4 - מודם בלט דיסק - אוסטאופיט אחורי עם לחץ קל על הרצסים ועל השק , ללא היצרות משמעותית של הנקבים .
2. C5-C6 - בלט דיסק מינימאלי אחורי ללא היצרות משמעותית של השק או הנקבים.
3. סיכום - שינויים ניווניים מינימאלים ב C3-C4 וכן ב - C5-C6 .
אני מטופל מזה כחודש באמלודיפין 10 מ"ג , קרדילוק 2.5 מ"ג , רמינטס 5 מ"ג ואספירין 100 מ"ג .
מה אומרות הבדיקות . מה הטיפול הנדרש. לבדיקות הגעתי בגלל כאבים ותחושות נימול ביד שמאל במיוחד ולעיתים ברגל למרות שברגל כבר לא היה למעלה מ שלושה שבועות תחושות כאלו .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MRI מוח ועמוד שדרה צווארי - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן26/09/2011שלום,
לדעתי אין ממצא המסביר את התסמינים.
השינויים הנ"ל נפוצים ומעידים על שינויים ניווניים בעמוד השדרה.
והמוח תקין.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורות לאחר שייטנחום14/09/2011
שלום
בן 29. לפני כשלושה ימים חזרתי משייט בן 3 לילות (לראשונה בחיי). על האונייה הרגשתי בסדר גמור והים לא היה גועש במיוחד.
כשחזרתי ליבשה עדיין הרגשתי כאילו אני על האונייה - סחרחורות כאילו החדר זז סביבי. הרגשה זאת לא עוברת כבר יותר משלושה ימים. הסחרחורת לא מופיעה בבוקר ומתגברת בערב. מופחתת בהליכה\פעילות. המצב מאד מפחיד...
האם זה יעבור ואיך ניתן לטפל?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סחרחורות לאחר שייט - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/09/2011המצב יעבור ואין צורך לפחד כמה שתפחד יותר זה יעכב את הריפוי .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי לשרטט קווים ישריםיפה14/09/2011
לאחרונה בתי בכיתה יב מתלוננת שהיא מגיעה להישגים נמוכים בכימיה או בפיסיקה במבחנים הדורשים שרטוטים או סימנים שונים . בזמן המבחן היא משרטטת ובבואה לנתח או לענות על הבעייה היא איננה מבינה את "הקשקושים שלה" להגדרתה הדבר גורם לה לתסכול רב משום שד כיתה יא הסתדרה והגיעה יהישגים נאים והיום היא ממש מתלוננת על חוסר יכולת ממשית לשרטט שרטוט או גרף מובן. יש לציין שהיא תלמידה מצטיינת הלומדת בכיתת מחוננים ללא הפרעות קשב כלשהן. אודה לכם אם תייעצו לי מה ניתן לעשות בשלב זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי לשרטט קווים ישרים - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/09/2011יש צורך להביאה ליעוץ רפואי ולבדיקה של נוירולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפלקסים עריםיהודית14/09/2011
האם יש קשר בן דיכאון עמוק וקשה ולרפלקסים ערים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלקסים ערים - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/09/2011בדכ לא . רפלקסים ערים יכולים גם להגרם מיתר פעילות של בלוטת התריס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מערכת דלף שנט מהראש אל תוך חלל הבטןיוסי כהן13/09/2011
שלום,
יש לי מערכת דלף שנט מהראש אל תוך חלל הבטן. אחרי שנה וחצי, הדלף נסתם ובוצעה החלפה.
לאחר שנה מהניתוח השני , היו לי כאבי ראש רק כאשר הייתי במצב של שכיבה - לדוגמא: לפני שינה ובדקה הראשונה כאשר אני מתעורר בבוקר.
באותה התקופה התחלתי לעשות התעמלות הליכה + ריצה במשך 2-3 פעמים בשבוע (הליכה של יותר קילומטר + ריצה של כמעט קילומטר).
אחרי מספר שבועות הכאבים המתוארים לעיל חלפו.
האם הליכה וריצה יכולים למנוע את העובדה שהדלף יסתם (אולי זה קשור לחומרים שהגוף מפריש בזמן ריצה)?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מערכת דלף שנט מהראש אל תוך חלל הבטן - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/09/2011אין קשר בין ריצה לשנט אולי היתה סתימה קלה שנפתחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראש ועינייםגלית13/09/2011
שלום,סובלת כ-4 ימים מכאבים בהזזת העיניים,בעצם הגבה והמצח,בבדיקת רופא עיניים מקיפה לא נמצא כלום,שלח לצילומים של ארובות העיניים וכו'..(שעדיין לא נעשו)
ממה יכול להגרם הכאב?אין שינוי בראייה או טשטוש כלשהו..ללא חום,נזלת אולי ממש קצת לא משהו קיצוני..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש ועיניים - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/09/2011יש לשלול סינוסיטיס . במידה ואין סינוסיטיס יש לעקב אחרי הממצאים ולהתיעץ עם נוירולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אירוע מוחי- לאחר ארוחה או התעמלות?אלי11/09/2011
הייתה לי שאלה במבחן לגבי אירוע מוחי:
במקרה של אירוע מוחי:
1. יגרם פחות נזק לתאי המוח אם החולה היה לאחר שיעור התעמלות.
2. יגרם פחות נזק לתאי המוח אם החולה היה מיד לאחר ארוחה.
מי מבין תשובות אלו היא הנכונה או שתיהן ולמה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אירוע מוחי- לאחר ארוחה או התעמלות? - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/09/2011התשובה הנכונה לאחר התעמלות כי זה ממריץ את זרימת הדם ומאפשר יותר יצירה של קולטרלים של כלי הדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעלפיותצילה11/09/2011
אני בת 38, ופעמים בשלושה חודשים האחרונים התעלפתי מס' דקות אחרי שקמתי משינה. ממה זה נובע? מלחץ דם נמוך? מחסור בויטמנים כל שהם??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעלפיות - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/09/2011יכול להיות מירידה בלחץ דם אך יש להתיעץ עם רופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן כרונייםגיא11/09/2011
שלום,
אני בן 35 וסובל מכאבי בטן כרוניים abdominal pain chronic (סוג של IBS)
רציתי לשאול האם אני יכול להיות מטופל באמצעות קבוצת התרופות הנוגדות כפיון? ואם כן, איזה מהן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן כרוניים - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן26/09/2011שלום,
זאת שאלה מעניינת. לא ראיתי חולה IBS עם טיפול מסוג זה, והאיטואיציה שלי היא שיש בטח תרופות יותר יעילות.
בכל מקרה אפשר לשאות את הגסטרואנטרולוג שלך ולפנות ליעוץ במרפאת כאב.
אשמח לשמוע מה התגובות ואם תתחיל טיפול זה אם יש השפעה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


