מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאב עז ברכה השמאלית שנמשך כבר שבועדני17/05/2011
כאב עז ברכה השמאלית שנמשך כבר שבוע ומקרין על הגרון ועל השיניים. בת 35. מה זה יכול להיות? למי לפנות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב עז ברכה השמאלית שנמשך כבר שבוע - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן23/05/2011שלום,
יש כמה אופציות:
(1) מגרנה - אך זה מוזר שיש הקרנה לגרון
(2) נויראלגיה (של העצב הקרניאלי שתשעי - דומה טריגמנל נויראלגיה אך בעצב אחר ונדיר יותר) - אך מוזר שיש כאבים גם ברכה.
(3) משהו לא נוירולוגי - כגון בעיה בדרכי האוויר העליונות - זאת אומרת תחום אף אוזן גרון.
(4) דלקת בעורק הרכה - אבל הסימפטומים שלך לא כל כך מתאימים וזה מאוד נדיר בגילך.
כדאי שתפני לנוירולוג ורופא אף אוזן גרון לדעתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרונה16/05/2011
רציתי לדעת אם יש סיכונים כל שהם בבדיקת mri / mra אני מבינה שיש בבדיקה הזו לחץ של מגנט האם זה יכול לגרום לאיזה לחץ למוח בזמן הבדיקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן18/05/2011שלום,
ב- MRI ו- MRA בדרך כלל מזריקים חומר ניגוד (גדוליניום). יש מקרים מאוד נדירים של רגישות לחומר זה. יש אנשים שלא אוהבים ומפחדים במקומות סגורים (קלאסטרופוביה). הבדיקה רועשת אבל נותנים אוטמי אוזניים בבדיקה.
לגבי לחץ - אין לחץ בבדיקה וזה לא גורם לעליה בלחץ תוך גולגולתי.
ההקרנה היא מגנטית. אין עדויות שהקרנה מסוג זה מסוכנת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
רונה18/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסיקולציותטליה16/05/2011
שלום
בחודש האחרון אני נמצאת בבירור בחשד למיאסטניה גראביס, עקב צניחת עפעף, ללא חולשת שרירים במקומות אחרים.EMG- היה תקין, MRI מח- תקין, SFEMG - טרם התקבלה התשובה, כמו כן עדיין אין תשובת נוגדנים.
בימים האחרונים, הופיעו אצלי פסיקולציות בכל הגוף, נמשכות למספר שניות.
לציין, אני בלחץ ובמתח בחודש האחרון עקב המצב, וכעת משהופיעו הפסיקולציות המתח גבר.
שאלתי, האם אני יכולה להרגע ולשייך את הפסיקולציות למתח הנפשי, מה עוד שהן חולפות כמעט לחלוטין לאחר נטילת כדור הרגעה.
בעוד כ 10 ימים אני מוזמנת לביקורת במרפאה נוירולוגית, אך אשמח לקבל תשובה מכם.
תודה
טליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסיקולציות - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן18/05/2011שלום,
נראה לי שקראת הרבה עם מיאסטניה גראביס, אז תדעי שפסיקולציות לא מאפינות שת מיאסטניה גראביס. את עשית כל הבדיקות הנכונות. אני מבין שהזמן בין בדיקות והתשובות שלהן תמיד מאוד מלחיץ. אם עשית בדיקות EMG בהרבה אזורים בגוף אז זה יעזור מאוד לשלול עוד מחלות נוירולוגית - לא רק מיאסטניה גראביס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- EEGגאולה16/05/2011
ממצאי הבדיקה:
תרשים עירות. הרקע הכללי מכיל פעילות אלפא ובטא לסירוגין נמוכי מתח נישום יתר והבהובי אור לא גרמו להפרעות
האם זה אומר שהבדיקה תקינה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר EEG - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן18/05/2011אין ממצאים בלתי תקינים ב- EEG הזה. אני מציין שאף בדיקה יכול לשלול שיש משהו בלתי תקין ב- 100%, במיוחד ב- EEG. יש להפנות לנוירולוג המטפל כדי לקבל פיענוח והסבר בהקשר הקליני הספציפי שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש סיב לדאגהדיקמן שרון16/05/2011
בוקר טוב
יש לי שאלה אולי אתה תוכל לעזור לי.. אני בת 33 ויש לנו במשפחה היסטוריה של אירועים מוחיים, סבתי נפטרה בגיל 56 מארוע גם אימי בגיל 53 וכמו כן אחותה התאומה בגיל 56... כולן כמובן מארוע אחד שהביס אותן,,,בהריון האחרון לאחר שלושה הפלות גיליתי כי יש לי טרומבופיליה וטופלתי בקלקסן 40 במשך ההריון ועוד 6 שבועות לאחריו. היום אני חמישה חודשים לאחר הריון אך יש לי בעיה שמטרידה אותי יש לי בחילות כבר מעל לשבוע והיום בלילה סבלתי מכאב ראש ממש חזק שהעיר אותי משנתי... האם יש סיבה לדאגה האם זה סימן למשהו הבחילות (אני לא בהריון בדוק) האם יש לי דרך לטפל כי היום אני לא לוקחת שום תרופה בבקשה תשתדל לעזור....
יום נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש סיב לדאגה - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן18/05/2011שלום,
קודם כל לגבי כאב הראש והבחילה, יש אפשרות שזה קשור לתרומבופיליה. אופציה אחת - שיש לך תסמונת אנטיפוספוליפיד (APLA) שיכול לגרום לכאבים ובחילות ומיגרינות. אך כך הטיפול זה המשך דילול דם (יש להתיעץ עם נוירולוג, ראומטולוג והמטולוג - ולבדוק שלא עשית כל בדיקות הדם הקשורות לתסמונת זו.
יותר מטריד האופציה שהטיה לקרישיות שיש לך גרמה להפרעה בזרימת הדם וקרישי דם בוורידים התוך גולגולתיים. בגלל האופציה הזאת שיכול להיות משהו שיחמיר בלי טיפול - חייבים לשלול את זה באופן מיידי. אני ממליץ שתפני דחוף לקופת חולים על מנת לקבל הפניה למיון.
אני גם אציין שיש עוד גורמי סיכון שחייבים להתיחס עליהם כגון: עישון, נטילת גלולות למניעת הריון, יתר לחץ דם, כולסטרול לא תקין וסוכרת.
בסיכום - לאור הסימפטומים שלך וכן הרקע הרפואי והמשפחתי את חייבת בירור מיידי לשלול תרומבוזות בוורידי המוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרימת דם למוח .שימחה15/05/2011
ד"ר שלום .
אני בת 16וסובלת מלחץ תוך גולגולתי, עברתי פעמיים ניקור מותני ואני מטופלת באורמוקס פעמיים ביום .
עברתי שתי צילומי לפני חודש CT וMRI חשבו שיש לי כריש דם אך זה נשלל פעמיים .
הכאבים של הלחץ התוך גולגולתי עברו אחרי שעשיתי שוב את הניקור ולקחתי את כדורי האורמוקס..
אך עדיין יש לי כאב בצד ימין של הראש במקום מאד ספציפי,הכאב ממש חד ופתאומי הוא פשוט מגיע בלי התראה נמשך לכמה שניות ומפסיק . ככה זה יכול להמשך עד 10 פעמים ביום . הרופאים אמרו שזה תופעה הנקראת טנשן הדנקס אבל קראתי על זה המון ולפי מה שמתואר הכאב טנשן הדנקס בכלל לא תואם את הכאב שלי.
בנוסף אני מטופלת אצל כירופרקט והוא אמר שבצד אחד של הראש(הצד שכואב לי)כמעט והדם לא זורם לי וחלק מהטיפול שלו זה לסדר את זה..עברתי אצלו איזה 5 טיפולים ולא חל אצלי שום שינוי בכאבי הראש הנוראיים .
אז רציתי לדעת מה דעתך מה אתה חושב ,מה זה כבר יכול להיות..האם מאי ספיקת דם למוח יכול לכאוב בצורה כזאת..ואם כן איך מטפלים בזה ?!
תודה רבה , שמחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זרימת דם למוח . - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן15/05/2011שלום,
את שואלת שאלות מאוד חשובות. קודם כל עצם העובדה ש- MRI מוח תקין, תומכת באבחנה שקיבלת ושאכן לא מדובר במחלה רצינית היכולה להפריע לכלי הדם התוך גולגולתיים. את אומרת ששללו פקקת בווריד, זה אומר לי שכנראה עשו MRV (MR של הורידים של המוח בעזרת הזרקת חומר ניגוד), אם זה כך - אז מצוין.
כנראה שהרופאים הורידו לך את הלחץ התוך גולגולתי - עם דיקורים מותניים ועם אורמוקס. זה מאוד חשוב על מנת להפחית את הסיכון להפרעה בעצב הראיה שיכול להשפיע על חדות הראיה ועל שדה הראיה, זה גם אמור להפחית את כאבי הראש שלך.
אם עדיין יש לך כאבי ראש או שהכאב אחר וכאשר עושים דיקור מותני הלחץ הנמדד לא מוגבר אז, נכון, אני מסכים עם מה שאמרו לך שזה לא קשור ללחץ תוך גולגולתי ואולי כן קשור למתח או תגובה רגשית מסוימת. כמובן חלק מהסיפור יכול להיות שהבדיקות (חלקן לא כל כך נעימות!) די מפחידות ולא פלא אם עדיין יש סימפטומים מסוימים. לדעתי אין דאגה וקרוב לוודאי שעם הזמן הכל יעבור. אבל חשוב מאד לציין שאפילו אם הכל עובר את חייבת להמשיך עם מעקב רפואי הדוק - בעיקר עם רופא עיניים, או יותר טוב רופא נוירו-אופתלמולוג (יחד עם בדיקות שדה ראיה וחדות ראיה חוזרות).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך ..
שימחה15/05/2011עשו לי ניקור מותני בפעם השנייה כי הלחץ התוך גולגולתי עלה שוב מכוון שלא לקחתי את הכדורים אז כשמדדו לי את הלחץ בגב הוא כן היה גבוה ...
עכשיו אין לי את הכאבים שהיו לי עקב הלחץ התוך גולגולתי..
אבל כאבים אחרים יש לי והם כבר קיימים לפחות שנה, מאז שעעשיתי את הדיקור הראשון ..יכול להיות שזה סמפטום אבל האם סמפטומים יכולים להמשך שנה שלמה ?
בקשר לאי ספיקת דם למוח זה משהו שרואים בצילום ?
כי את זה אמר רק הכירופרקט ..
שוב תודה רבה רבה , שמחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך .. - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן15/05/2011אני מבין את שאלתך. אם עשית MRV - שזה MRI שגם בודק את הוורידים / כלי דם במוח אז אם זה תקין מבחנתי אין לך בעיה בשרימת הדם הבמוח. לגבי מה שהכירופראקט אומר, לצערי אני לא יכול ממש להגיד מה בדיוק זה אומר. אני לא יודע איך הוא בודק זרימת הדם בראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הי שלום בקשר למשהו שמתרחש במוח אצליסיבולת14/05/2011
שלום!
אני בן 29 מיתמודד אם סכיזופרניה מגיל 22 לוקח תרופות ומאוזן חלקית באחוזים מסויימים, לאחרונה שמתשנה מזג האויר אני מרגיש בראש למעלה בין מצח למאחורי הראש במרכז מין עיקצוצים בתוך המוח וזה משפיע לי על התחושה וגם על הקו חשיבה וצורת דיבור...
זה קורא בעיקר בחום בשמש...
מה זה ?
מה צריך לעשות?
אני לוקח רפסרדל 4 מג דפלפט 1000 מג ליום...
מה מומלץ תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי שלום בקשר למשהו שמתרחש במוח אצלי - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן14/05/2011שלום,
הסימפטומים שאתה מתאר מתאימים למיגרנות ולא קשורים לסכיזופרניה או לתרופות שאתה לוקח. הבעיה נפוצה מאוד ולא מסוכנת אך עלולה לגרום לכאבי ראש עזים וכן לבלבול מסוים באותו רגע או מיד לפני הכאבים – כפי שכנראה אתה חווה.
הטיפול די פשוט: מומלץ לקחת כדורים משככי כאבים מיד כשאתה מרגיש את תחילת הסימפטומים. במקרים קשים יותר יש לשקול טיפול מניעתי (טיפול קבוע יומיומי גם אם אין כאבים באותו רגע על מנת להפחית את תדירות ועוצמת הכאבים). חשוב לציין ששינה טובה ומסודרת (כל יום סביב אותן השעות ומספיק שעות שינה), שתיה בכמות מספקת במהלך היום וארוחות מסודרות כולם ידועים כמפחיתים את עוצמת ותדירות ההתקפים.
בנוסף, אני ממליץ לך גם להתייעץ עם נוירולוג במסגרת מרפאת כאב ראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב ראש 24.7 כבר מעל 12 שניםאור13/05/2011
אני בן 17 ומאזור גיל 5 התחילו לי כאבי ראש כבר יותר מ12 שנים שיש לי 24.7 כאב ראש זה לא מפסיק או לוקח הפסקה פשוט כאבי ראש נון-סטופ בין אם אני נח {לא נרדם רק שוכב במיטה} רץ יושב אוכל שותה בוקר צהריים ערב.... עד אזור גיל 12 היו התקפים לעיתים מאוד קרובות שכללו כאבי עיניים חזקים מ-א-ו-ד ובגיל 5-8 הם כללו גם הקאות כיום ההתקפים הם לעיתים רחוקות מאוד וכאבי העיניים לעתים רחוקות אף יותר אני ישן מסודר אוכל מסודר אבל זה לא עובר.... לא הייתה לי שנייה מגיל 5 בלי כאב ראש בתור נוירולוגים אולי תוכלו לעזור לי להבין למה הכאב ראש לא מפסיק אפילו לשנייה
-עשיתי בדיקת CT באיזור גיל 13 והכל תקין 100% אין שום בעיה
-כאב הראש נמצא (בעוצמה 1-10) באזור 1-2 כ-ל הזמן
-התפרצויות בעיקר כשחם מאוד או קר מאוד והם בין 7-9
-הראש כואב בחלק העליון {כל החלק העליון גם ימין גם שמאל ומאחור}
אז אם הכל תקין ואני אוכל מסודר שותה מספיק ישן מסודר ומספיק אז איפה הבעיה ולמה זה לא מפסיק??
-תודה לעוזרים / עוזר ואם אפשר הסבר מעמיק בצורה שאבין
כמו כן מעניין אותי לדעת אם ישנם אנשים נוספים הסובלים מאותם בעיה ומה הם עושים בנידון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקונים לשאלה....
אור13/05/2011באותם בעיה = באותה בעיה
התפרצויות בעוצמה 7-9 {בסולם 1-10}
כיום גם בעת כאב ראש בעוצמה 9 אני מתפקד רגיל למרות הכאב בעבר לא יכולתי לעשות כלום פשוט הלכתי לישון
-ישנם פעמים שאני לא יכול לישון כיוון שאם אני מניח את הראש על המיטה ועוצם עיניים {בין באור בין בחושך} הכאב ראש מתחזק ואני לא יכול לישון....
מה אני עושה?? פשוט ממשיך את היום עד למצב שאני מאוד עייף ואז העייפות גוברת על כאב הראש ואני נרדם אבל זה כבר מאוחר באיזור חצות ואף אחרי .....
בבוקר כשאני קם הכאב ראש הכי חלש אבל כמה דקות לאחר מכן הוא חוזר לעוצמה 1-2 והיום שוב מתחיל עם כאב ראש כל היום...
-התפרצות כיום באיזור של פעם בשבוע / שבועיים
נא לשים לב שהבעיה היא כאב הראש שלא פוסק ולא ההתפרצויות
(רק נותן פרטים כדי שבתגובה הבאה כבר תהיה תשובה מספקת ולא "נפתח דיון")* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיקונים לשאלה.... - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן14/05/2011שלום,
לפי תיאורך, יכול להיות שאתה סובל ממיגרנות משני סוגים: גם מסוג התקפי מיגרנה וגם מסוג מיגרנה כרונית. כדאי להתייעץ עם נוירולוג במסגרת מרפאת כאב ראש.
לדעתי צריך להתייחס:
(א) להרגלי חיים (דבר שייתכן כי אתה כבר עושה אבל יכול להיות שיש עוד דברים שאפשר לנסות כגון: הפסקת עישון אם רלוונטי, הפסקת מאכלים מסוימים),
(ב) טיפול תרופתי הן בזמן התקף והן מניעתי (צריך פירוט מדויק על התרופות שאתה משתמש בהן כעת)
(ג) לשקול בירור נוסף: יש מקרים נדירים מאוד שיש מחלה בכלי הדם מסיבה גנטית או מסיבה הקשורה לנוגדנים מסוימים / רקמת חיבור שגורמת למיגרנות. הנוירולוג יזדקק גם למידע על קרובי המשפחה כי זה אולי יעזור בהחלטה על האבחנה ו/או על הבירור המומלץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהא
אור21/05/2011אני לא מעשן או שותה או כל דבר בסגנון לאבא שלי יש אותו דבר בדיוק ובהרבה מהמקרים כאבים גם בעיניים ...{לי הכאבים בעיניים לעיתים רחוקות יותר מאשר לו}
אז לפי הנתונים זה מחלה גנטית??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהא - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן23/05/2011טוב מאוד שאתה לא מעשן. עצם עובדה שגם אביך סובל מכאבים דומים חשוב אבל לא מבטל מה שאמרתי קודם. בהחלט יש מחלות נדירות שיש קשר גנטי / ותורשתי (לא אותו דבר) חזק מאוד - חלקם קשורים למחלות בכלי הדם לפי שציינתי קודם. דבר נוסף יש הרבה מחלות נפוצות (דוגמא טובה זה יתר לחץ דם או מחלת לב איסכמית) שיש כנראה מרכיב קנטי אך המרכיב לא חזק ומדובר במקבץ של הרבה גנים (שרובם טרם גילו אותם). קרוב לוודאי מגרינה היא מחלה גנטית מסוג השני וזה ידוע שיש נטיה משפחתית (שמעיד על מרכיב גנטי). אני מצטער שהתשובה מורכבת אבל ככה המצב, אנחנו (החוקרים בתחום) עדיין לומדים על הרבה מחלות כולל מחלות די נפוצות כמה מגרינה.מקווה שעזרתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדורים
אור22/05/2011עכשיו אני נזכר שלפני כחצי שנה נתנו לי כדורים שצריך כל יום לקחת כדור בבוקר או בערב חבילה של 30 כדורים ל30 ימים לקחתי ולא השתנה שום דבר אז ההורים שלי אמרו שהרופאים לא רציניים וסתם זורקים תרופות וירדתי מזה...
לצו ראשון הייתי עם נוירולוגית והיא נתנה לי אותם....
ואיפה עושים את הבדיקה הזאת לראות אם זאת המחלה הגנטית בכלי הדם?
ומה עושים אם זאת כן המחלה הזאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדורים - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן23/05/2011שלום,
דבר ראשון זה להתיעץ אם רופא משפחה שלך. יכול להיות ש(ת)ימליץ על בדיקה נוירולוגית גם לפני שמתחילים אם לעשות עוד בדיקות. מצד אחד חשוב להיבדק, מצד שני לא כדאי לעשות רשימה ארוכה של בדיקות אם הן מיותרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעה מתמשכתאור13/05/2011
שלום ד"ר.אני בן 29 בריא ללא מחלות או תרופות קבועת.
מזה כ-4 שנים יש לי תופעות של תנועת שרירים לא רצונית,מן קפיצות או רעד למספר שניות של שרירים.התופעה מרחשת בכל חלקי הגוף.
ערכתי מספר פעמים בדיקות דם מקיפות ביותר,בדיקה ע"י נוירולוג,בדיקת EMG ובדיקת
EEG.כל הבדיקות יצאו תקינות.
לאור זאת,הופנתי לפסיכיאטר שקבע שמדובר כנראה בתופעה המוחמרת בעקבות חרדה.
נרשם לי כדורים נוגדי חרדה(ציפרלקס ולאחר מכן ויאפקס)עד למינונים המקסימליים אותם אני לוקח מספר חודשים ללא שיפור בתופעה.
1. היות ואין תגובה לכדורים,האם יתכן שמדובר בכל זאת בבעיה/מחלה על רקע נוירולוגי ולא על רקע חרדתי?
2.האם נדרש לפי דעתך בירור נוירולוגי מעמיק יותר כמו CT או MRI/בדיקות ספציפיות נוספות?
3.האם ידוע שתוסף מגנזיום עוזר במקרים כאלו למרות שרמתו בבדיקת הדם תקינה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעה מתמשכת - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן14/05/2011קודם כל, למרות שהסימפטומים שאתה מתאר יכולים להיגרם מבעיה נוירולוגית, היות ובדיקות EMG ו- EEG תקינות, הסבירות נמוכה. יכולל היות שהסימפטום בשפה הנוירולוגית הואמיוקלונוס או פסיקולציות, אבל זה רק מתאר את הסימפטום ולא נותן את האבחנה או את הגורם לבעיה.
בכל מקרה, שום דבר בחיים לא 100% וכך גם ברפואה. לכן הייתי ממליץ על ביצוע EMG שוב בגלל המשך הקפיצות. הייתי הגם ממליץ על EEG נוסף, אך כדי להעלות את רגישות הבדיקה אני ממליץ לעשותה בחסך (חוסר) שינה.
אני מניח שעברת בדיקה פיזיקלית מקיפה ע"י נוירולוג מומחה. תקן אותי אם אני טועה.
לגבי מגנזיום - כדאי לבדוק את הרמות בדם וגם את רמות הסידן (קלציום). גם אם רמת המגנזיום תקינה אפשר לתת תוספת במינון קטן, דבר אולי יעזור בהפחתת הסימפטומים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך פונים ולמי לקבלת שיקום שכזה?יצחק13/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
כוונתי היא לאחר שאדם לוקה בדיבורו
יצחק13/05/2011ולא מסוגל יותר ללכת אלא עים עזרה בלבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכוונתי היא לאחר שאדם לוקה בדיבורו - תגובה
אייל קליין14/05/2011לא ציינת את הרקע למצב אך בכל מקרה ישנן מסגרות שיקומיות גם במסגרת אשפוז וגם במסגרת הקהילה. רצוי לפנות לרופא המשפחה על מנת לעשות הערכה ולהחליט לאן לפנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דקירות עזות בכף רגל שמאלרוברט גל12/05/2011
שלום רב
לאחרונה חש בדקירות עזות ברגל שמאל בכף הרגל כולל באצבעות ולעיתים בלילה
סובל גם כרגע מדלקת עינים חריפה,האם יש קשר??
מה מרמז על דקירות בכף הרגל,ולמי מומלץ לפנות לבדיקה,והאם יש קשר למחלת הסכרת אבי ז"ל נפטר ממנה לפני חצי שנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דקירות עזות בכף רגל שמאל - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן12/05/2011אני לא חושב שיש קשר בין דלקת עיניים והסימפטומים ברגל שמאל שלך. סוכרת כן יכול לגרום להפרעות תחושה בעיקר ברגליים אך זה אמור לגרום לסימפטומים דומים בשתי הרגליים. בכל מקרה עם הרקע המשפחתי כדי להיבדק לסוכרת (בדיקת דם לגלוקוז בצום).
בנוסף יש עוד רשימה של בדיקות שעושים כדי לשלול מחלות אחרות שגורמים ל"נוירופתיה". אבל אולי כדי לעשות בדיקות נוירופיזיולוגיות קודם - EMG והולכות עצבית (NCS) ובדיקה קלינית של רופא נוירולוג. תדע יש מבחר תרופות לכאב נוירופתי.
עוד לציין, שלפי הממצאים בבדיקות (של רופא ושל נוירופיזיולוגיה) יכול להיות שימליצו על עוד בדיקות - כגול CT או MRI של עמוד שדרה בשאלה של פריצת דיסק, ו/או CT ראש בשאלה של אירוע מוחי קטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחיפות התחלת שיקום אחרי שבץשרון11/05/2011
האם יכולת השיקום של המוח לאחר שבץ (שטף דם קטן יחסית) תלויה בזמן התחלת תהליך השיקום או שסיכויי השיקום זהים גם אם מתחילים כעבור חודש או כמה חודשים (אחרי רגיעה והתייצבות כשיותר ברור מה יש לשקם, אם בכלל)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחיפות התחלת שיקום אחרי שבץ - תגובה
ד''ר יולי טרגר11/05/2011תוצאות טובות ביותר של שיקום לאחר אירוע מוחי - הן כשהשיקום מתחיל מוקדם. עקב כך צריך להתחיל תהליך שיקומי כמה שיותר מוקדם, ימים בודדים לאחר האירוע. כשמתחילים יותר מאוחר - תוצאה הרבה, הרבה פחות טובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהארוע מוחי..שיקום
מלכי16/05/2011חמתי עברה ארוע מוחי..שטף דם במח. איבדה את הזיכרון כמעט לגמרי,מבולבלת,
ומאוד לא רגוע.בשיקום בתה"ש עושים לה במיוחד פיזיוטרפיה, וקצת ריפוי בעיסוק...לא ממש משתפת פעולה כי לא מבינה איפה היא ומה רוצים ממנה בכלל...
בת 72. כמה חודשים לפני הארוע התחילה לשכוח דברים אבל לא בצורה קיצונית.
בשיחה עם הפסיכולוגית ועובדת הסוציאלית הן אמרו שמחכים שיעבור חודש וחצי מהארוע כדי להבין עם יש עם מה "לעבוד" כי כרגע התודעה שלה..לא משהו..ואם אחרי חודש וחצי יהיה שיפור כי המקום יבריא/יגליד אז יוכלו לעבוד על חיזוק ושימור הזיכרון.....לא לפני..
טוענים שהבלבול והתקפות העצבים זה התלבשות של משהו פסיכוסומטי על הארוע.
לפי מה שענית כאן למשהו...צריך לעבוד על השיקום מההתחלה וכמה שיותר מוקדם..אך נראה שכאן זה בלתי אפשרי..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהארוע מוחי..שיקום - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן18/05/2011תחום של השיקום לא פשוט. יש תמיד דברים שאפשר לעשות כדי לפחות לשמור על המצב הנוכחי ואף למנוע סיבוכים. לדוגמא - כל יום זה מאוד חשוב שהיא תרד מהמיטה ותשב בכסא או לפחות תשוב במיטה (תלוי במצב הרפואי, לח"ד וכדומה), על מנת להפעיל שרירים, להפחית סיבוכים כמו דלקת ראות, דלקת בדרכי שתן או פקקת עמוקה בורידי הרגליים.
כמובן המטרה לשיקום תלוי במצב המטופל ואחר לכל אחד ומשתנה לפי שינויים במטופל. לכן כדאי לעשות רוויזיה מדי פעם על מטרות הטיפול השיקומי.
עוד לציין, שהעקרונות של שיקום עדיין רלבנטי אפילו עם בסוףו של הדבר המטופל נמצא בבית, בית אבות או מכון סיעודי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרטןליטל10/05/2011
אבי עבר אירוע מוחי לפני כשנה ונפגע במוח הקטן כתוצאה מהפגיעה החלו לו רעידות בגוף בייחוד באזור הידיים. (לא פירכוסים).
כיום מצבו יציב והוא הולך בהליכון עם בעיות בש"מ.
כעת הוא מטופל ע"י פרטן ,אך מכיוון וכתוצאה מהאירוע יש לו פציאליס (פגיעה בעצב הפנים),יש לו בעיות בסגירת העין והוא עבר מספר ניתוחים לסגירת עין ימין.
לכן הוחלט לנסות להוריד לו בהדרגה את תרופת הפרטן הידועה כמייבשת את הריריות בעין,פה..
התחילו להוריד לו את מינון הפרטן מלפני שבוע כל 3 ימים מורידים כרבע כדור.
נכון לעכשיו הוא מקבל מינון: בבוקר: 0.75 מ"ג
ערב:1 מ"ג
אבי לאחרונה התחיל להרגיש לא טוב והוא מתלונן על הרגשת תחושת קשיות ושיתוק הפנים (מצב הפנים נעשה גרוע יותר והשיתוק חמור יותר) טוען אף כי מרגיש שאינו יכול לשתות ולאכול.
הוא סובל מבעיות בליעה,אך לאחר שיקום הוא כיום אוכל ושותה רגיל.
הוא מרגיש תחושות מוזרות בעיקר בראש הפנים משתתקות לו יותר.
האם הורדת הפרטן היא שגרמה לכך?
ואם כן האם יש צורך להחזיר לו בחזרה את הפרטן למינון הקודם?
האם יש בכך סיכון בהורדת הפרטן?
האם תופעה זו תחלוף מכיוון שלגוף לוקח זמן להתרגל למצב החדש או שהוא ימשיך להרגיש לא טוב והפנים יתפסו לו יותר?
יש לציין שלפני הורדת הפרטן מצב הפנים של אבי השתפר, אך לאחר שהתחילו להוריד לו את המינון הפנים משותקות לו יותר ומרגיש סחרחורת בנוסף.
יש לציין כי מאז שהחלו להוריד לו את הפרטן הרעידות לא התגברו ולא נוצרו לו רעידות חדשות ולהיפך הוא כמעט ולא רועד אבל מרגיש תחושות אחרות של שיתוק הפנים יותר ויותר ותלונות על חוסר תחושתיות גם בידיים.
יש לציין כי לאבי יש סכרת מאוזנת (פחות מ130 וha1c 6.8)
הוא רזה מאוד(75 ק"ג 1.76 מ') לא לוקח תרופות להורדת לחץ דם כי הלחץ דם שלו נמוך.
לוקח: 1 פלויקס,pk-merz (חצי כדור פעמיים ביום),גלוקופאג' *2,גסטרו,קרדיולוג 0.5 כדור,ליפיטור 40 מ"ג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרטן - תגובה
ד''ר יולי טרגר11/05/2011לא נראה לי שהורדת מינון של פרטן יכולה לגרום לתופעות הנ"ל.
בכל זה אני ממליץ לעצור את תהליך הורדת מינון ולהתייעץ עם הנוירולוג המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהמרים09/05/2011
אבי בן 68 סובל מסוכרת, לב ודלקת פרקים - סובל למעלה משבועיים מכאבים עזים באוזן שמאל וגרון ללא הפוגה, אין דלקת ובכל זאת נטל אנטיביוטיקה בעצת רופא לפחות 5 ימים ללא שיפור. לפני יומיים בשל המשך הכאבים העזים הופנה למיון כדי לשלול חלילה דימום או גידול בראש. הCT ראש חזר תקין לדברי הנוירולוגית על אף שבבדיקת שרירי פנים נצפה רפיון קל מאד בחיוך בצד שמאל. בינתיים לאחר בדיקת הCT (ואולי בעקבותיה) עבר אירוע לבבי ואושפז במחלקה הקרדיולוגית. היום אמר שמרגיש טשטוש בראיה אך הרופאה התורנית (להזכיר מקרדיולוגיה) לא ייחסה לכך חשיבות מרובה. אני רואה שאבי אינו כתמול שלשום, חלש מאד - אף הוא מעיד על עצמו שמשהו קרה אך אינו יודע מה. מה עוד אפשר לבדוק? האם ייתכן שמדובר בדלקת עורק הרקה שלפי הבנתי אינה נראית בבדיקת סיטי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה - תגובה
ד``ר סיימון ישראלי-קורן12/05/2011נראי לי שיש כמה דברים בשאלה שלך שצריכים התיחסות. אני אתחיל עם הכאב:
1. לגבי הכאבים באוזן שמאל וגרון - יש כמה דברים יכולים לגרום לכך: צריך בדיקה מקיפה ע"י רופא אף אוזן גרון כדי למקם את הבעיה וגם לבדוק האם יש ירידה בשמיעה וטיב הפגיעה אם יש.
2. במידה ואין ממצא לא תקין אצל רופא א'א'ג', אז כדי גם בדיקת רופא פה ולסת בשאלה של דלקת ב- temporomandibular joint (מפרק בלסת).
3. מבחינת בעיות נוירולוגיות: יכול להיות שמדובר בכאב נוירופתי. יכול להיות ששמעתם על trigeminal neuralgia, יש גם תסמונת דומה אך הרבה יותר נדירה שמערב עצב קראנילאי אחר וגורם לכאב באוזן. הכאב בד"כ חזק מאוד ובלתי נסבל. שם התסמונת הוא: glossopharyngeal neuralgia. במחשבה על כך כדי לעשות הדמיה נוספת מדויקת יותר מ- CT ראש. אני ממליץ MRI מוח ו- MRA (באותו זמן של MRI מוח מזריקים חומר ניגוד גדוליניום כדי להדגים את העורקים של המוח). כדי להתיעץ עם נוירולוג לגבי אפשרות הזאת וכן להתחיל טיפול (יש כמה אופציות של תרופות נגד כאב נויראלגי / נוירופאתי). עוד מחשבה - אם יש רפיון בחיוך (לא חייך) אז זה מוביל את האבחנה לכיוון אחר. שיתוק של עצב הפנים מאופין בהתחלה בכאב באוזן בתור אחד הסימפטומים הראשונים. בד"כ יש גם קושי לסגור את העיניים. חשוב שרופא א'א'ג' ונוירולוג יתיחס לאופציה הזאת ואם מסכימים שיש חולשה בפנים (באותו צד של הכאב) לשקול טיפול כמה שאפשר מוקדם על מנת להפחית סיבוכים הקשורים לאבחנה. לציין שגם בלי טיפול (סטרואידים וטיפול אנטיויראלי - כדורים) בד"כ מחלימים באופן כמעט מלא.
עכשיו לגבי טשטוש ראיה, לפי מה שאת אומרת זה קורה רק לאחר שאושפז עם שבץ מוחי. אני לא יודע כמה רחב הנזק של האירוע או האם יש הפרעות קצב אבל יכול להיות שיש נפילות של ל"ד שגורם לטשטוש או שזה קשור לתרופות שהוא מקבל. בכל מקרה בדיקת נוירולוג ו/או רופא עיניים ומעקב צמוד על ל"ד חשוב.
לגבי אופציה של דלקת עורק הרקה: זה כן גורם לכאב אבל בד"כ לא ממוקם באוזן. והפרעות ראיה מתחילות בעין אחד - לכן נשמע פחות סביר אבל חשוב לשקול את האופציה. פספוס באבחנה הזאת יכול לגרום לנזק בלתי הפיך בראיה. מצד שני בדיקות דם שמראות דלקת קרוב לוודאי יהיו גבוהות מהרגיל בגלל המצב החריף לאחר אירוע לב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
מרים12/05/2011תודה רבה על התגובה המפורטת, מעבדת נתונים....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נימלול בזמן השינה.יוסי09/05/2011
שלום רב.
בחודשים האחרונים בזמן השינה יש לי נימלול בבוהן רגל ימין ובאמה וכף יד ימין,תופעה זו קוראת מידי לילה ומספר פעמים,וכאשר אני מאזן את הרגל התופעה חולפת.
האם מדובר בתחילה של בעיה או שזה סתם.
אני בן 53,ולוקח תרופות לכולסטרול ולחץ דם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נימלול בזמן השינה. - תגובה
אייל קליין09/05/2011ייתכן ומדובר בתופעות על רקע תנוחתי, בכל מקרה כדאי לפנות לאורטופד ולברר את העניין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

