חיטה דורום??

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חיטה דורום??
    קרן
    18/01/2014

    שלום ,
    רציתי לעשות נודלס מוקפץ
    אז קניתי משהו שמתברר שעשוי מחיטה דורום ו25 אחוז ביצים , מה בדכ נודלס זה רק ביצים לא?<
    בקיצור מאז שאכלתי את זה ( עם חלב קוקוס) ..איך אומר אית זה יש לי גזים כבר כמה ימים
    האם זה זיהום ? האם ידוע שהחיטה הזאת גורמת לגזים מרובים, האם יכול להיות שאני רגישה לגלוטן שכזה?

    כי כשאני אוכלת לחם אין לי את זה

    האם זה צפוי ? 0 כמו שאוכלים חומוס או שעושעית?)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיטה דורום??

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיטה דורום?? - תגובה

    עינת לב ארי
    18/01/2014

    שלום לך
    יש בלבול רב לגבי מונחים הקשורים בחיטה, זאת בעקר בשל אופנת הדיאטות ללא גלוטן שהוא חלבון החיטה, שעל פי מצדדי הדיאטה גורם להשפעה שלילית על הגוף.
    בהקשר הזה, אם אין לך צליאק, שהיא מחלה בה לא ניתן לאכול את חלבון החיטה משום שהוא גורם לאלרגיה קשה , אז אין סיבה שלא לאכול מוצרים מקמח רגיל והגזים שנגרמו לך מקורם לא דווקא בחלבון גלוטן.
    ועכשיו לעניין הדורום: דורום הוא זן של חיטה ( כמו שיש זני תפוחים או מלונים) . דורום בלטינית זה "קשה". כלומר "חיטה קשה". הסיבה שהיא נקראת כך זה משום שתכולת החלבון בה גבוהה יחסית , ומכיון שהחלבון תורם למוצקות וקשיות הלחם שאופים מחיטה זו, קראו לה חיטה קשה.
    לגבי מקור הגאזים: אם שילבת בנודלס כרוב או ברוקולי הרי יש להניח שהם הסיבה להווצרות הגזים.
    שבת שלום
    עינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו