מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מה הסיכוילימור24/09/2009
לבעלי בן 35 בשתי בדיקות זרע יש OTA, בדיקת דופלר אשכים תקינה,
מה הסיכוי להיכנס להריון כשיש OTA והאם הזרעה מספיקה או שיש צורך בהפריה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש29/09/2009שלום לימור,
במצב של OTA חשוב לבצע בדיקות גנטיות ולבדוק האם הבעיה נובעת משם. בכל מקרה, במצב של OTA הסיכוי להריון הוא נמוך והפתרון הנכון הוא הפריה חוץ גופית.
תנסו לקחת גם תוסף תזונה Vitamale המיועד לשפר איכות הזרע. יתכן וזה יעזור בקצת במיוחד להפריה חוץ גופית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטופל TESA לפני CT לומבריגלי24/09/2009
שלום רב,
בן 30, מטופל ב TESA חוזרים, ע"ר CBAVD, עם שאיבות והפריות תקינות. טרם הושג הריון.
במסגרת בירור כאבי גב ממושכים, הופנתי ע"י אורטופד עמוד שדרה לביצוע MRI שנדחה ע"י הקופה. הומלץ על ידם על CT לומברי בלבד, בטענה שאין קשר בין בדיקת ה CT לפגיעה בפריון.
1.מהי רמת הקרינה לאשכים בבדיקת ה CT?
2.האם לאור טיפולי הפריון חובה עלי להמנע מביצוע בדיקת ה- CT ולהתעקש על ביצוע MRI?.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש25/09/2009שלום רחמים,
ל- CT יש קרינה דומה לקרינה של קרני רנטגן. ברור כי קרינה מיותרת אינה תורמת לפריון, אך אם חשוב לבצע CT כדאי לעשות זאת. אין מספיק מידע לגבי השפעת CT על פריון.
בזמן ה- CT צריך לדעוג שאיזור האשכים יהיה כמה שפחות חסוף לקרינה.
ממליץ לנטול Vitamale , תוסף תזונתי, המשפר איכות הזרע, ללא קשר ל- CT, לאור מצבך עם CBAVD ו-TESA.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעקרן24/09/2009
שלום לך
בעלי עשה בדיקת זרע ואני מאוד מודאגת מתוצאות . האם הכול תקין או לא .?? כבר שנה ואין הריון . האם יש אפשרות להרות טבעי או לא ? ומה האחוז לזה .
liquefaction -gelatinous bodil
semen ph -8.3
semen viscosity - normal
volume - 3.0
colour -gray opalescent
concentration -23.0
semen wbc -0-1
abstinence days - 2
morpho def tall - 1
rapid progres motili - 47 (rapid+ slow normal >50)
sluggish progressive - 6 rapid * slow normal >50)
nonprogres motility - 7
immotily -40
total motile sperm - 41.1
neck -1
sperm motility 30 min -60
non - sperm round cell - 6-8 h
total concentr seme - 69.0
tot prog motil -sperm -36.5
normal cells -1
tapering -2
method1 - strict norph no normal >14%
acrosome index - 4 l
viability - 92
complete collection - yes
delivery time - 5
תודה רבה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש25/09/2009שלום,
לפי תוצאות בדיקת הזרע, חומציות נמוכה ונוכחות משקעים בנוזל המירוק מצביע על בעיה מסויימת שמקורה, כנראה, בא מאחת הבלוטות המייצרות נוזל הזרע (Seminal vesicles). דבר נוסף, הוא ספירה נמוכה של זרעונים. דבר שלישי הוא, רמת המורפולוגיה של זרעונים ירודה.
המלצה ראשונה, לגשת לרופא אורולוג ולהבדק: מצב שלפוחיות הזרע, מצב וריקוצלה, לבצע אולטרסאונד אשכים ודופלר, לבדוק רמות הורמוני FSH, LH וטסטוסטרון בדם, תרבית נוזל הזרע לפטוגנים ובדיקות נוספות. צריך לחפס איפה הבעיה על מנת לתת טיפול מתאים.
ללא טיפול, במצב זה יהיה קשה מאוד להרות בצורה טבעית. יתכן ויהיה מקום לטיפולי פריון.
המלצה שניה, לנטול תוסף תזונתי Vitamale, המיועד לשפר איכות הזרע. לדעתי יש להשתמש ב- Vitamale כל הזמן שאתם מנסים להרות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזרע
קרן25/09/2009אותו תוצאה למישהו אחר . והחומציות ph זה 8.3 . האם תשובתך לנתונים שלי ? ואם כן . הטיפול שאתה מציע זה יקח שנים ?? או זה בזמן קצר מטפלים בזה ? ובנתונים אלה יש שיכויי גדול להיות הורים או לא ? אנחנו בלחף ומאוד מודאגים ..
תודה רבה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש25/09/2009pH צריך להיות סביב 7.5-8.0. יתכן וה- pH אצלכם בגבול עליון, אך עדיין כל מה שעניתי הוא נכון. בלי בדיקת אורולוג לא ניתן לנבא מה סיכוי שלכם להיות הורים בתהליך הטבעי, אך לפי איך שזה נרא עכשיו, הסיכוי הוא נמוך. חשוב לדעת מה תהיה המסכנה של אורולוג לפי הממצאים שלו.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשרון9
קרן27/09/2009רופא ארולוג אמר שהבדיקה תקינה . למרות שמורפולוק נמוך . המליץ לעוד בדיקה . אבל תשובתו היתה שהכל תקין . אני מאוד מבולבלת . ?
אז אם אנחנו עוברים טיפול זה יקח הרבה זמן להיות הורים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש29/09/2009שלום רונית,
ממליץ לקבל חוות דעת נוספת של מומחה לפריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מורפולגיה 5%גדי23/09/2009
אנו מנסים להרות מזה זמן ובבדיקת זרע התוצאה במורפולוגיה שרק 5% תקינים.
רציתי לשאול האם במצב זה יתכן הריון ספונטאני ללא שום התערבות רפואית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מורפולוגיה נמוכה
ד''ר אליעזר גירש23/09/2009שלום גדי,
סיכוי להרות טבעי, עם מורפולוגיה של זרעונים תקינים כ- 5% , שואף לאפס. חשוב להבדק אצל אורולוג ולבצע בדיקות. לפי תוצאות הבדיקות אולי תקבל כיוון איך לטפל בבעיה.
בכל מקרה אני ממליץ על תוסף תזונתי Vitamale, אשר מיועד לשפר איכות הזרע כולל מורפולוגיה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד''ר, עם כל הכבוד .
חיים20/03/2011אתה טועה ומטעה. ניתן להיכנס להריון עם מופולוגיה 5% , אולי הסיכויים לא גבוהים אבל בכל זאת אפשר, ולא כמו שכתבת שהסיכויי שואף ל- 0. .אנחנו הצלחנו להיכנס להריון באופן טבעי עם מורפולוגיה 5%. בהצלחה !!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ד''ר, עם כל הכבוד . - תגובה
ד''ר אליעזר גירש21/03/2011בהצלחה!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טוטסטרון נמוךמיכאל21/09/2009
בן 37 בריא ולא מעשן עם הפרעת זקיפה כל בדיקות דם תקינות למעט בדיקת טוטסטרון שיצא באותם ערכים מס' פעמים
Testosterone total Ichil 1.94
Testosterone Bioavailable 1.09
2>SHBH
טוטסטרון כללי 4.5
free androgen index<22.5
מצורפים שאר הבדיקות דם בקובץ.
בדיקת CT+MRI לבדיקת תקינות בלוטת ההיפופיזה יצאו תקינות.
מה דעתך?
למה הכל נמוך?
צריך/מותר? לקחת תוספת הורמונלית אם בכלל?
רעיון לעוד בדיקות או לפיתרון הבעייה כי זה ממש מפריע לי בחיי המין.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
ד''ר אליעזר גירש21/09/2009שלום יר,
השאלות הן לא לפורום הפריון הגבר, אלא לפורום אורולוגיה ואנדוקרינולוגיה. בקצרה: ניתן לעלות רמת טסטוסטרון על ידי טסטוסטרון חיצוני. לגברים שמנים היחס בין אסטרוגן וטסטוסטרון משתנה והרזיה עוזרת במקרים כאלה. לפעמים ניתן להשתמש בחסמים של רצפטורים (קולטנים) לאסטרוגן או על ידי מעכב אנזים ארומטאז.
ממליץ לגשת גם לאורולוג וגם לאנדוקרינולוג על מנת לקבל טיפול הולם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- VitaMaleדואג21/09/2009
לאחר שקיבלנו את התוצאות של בדיקת הזרע (תנועתיות: 25%, תקינות: 3%- שאר הפרמטרים סבירים) התייעצנו עם שני רופאים:
א. מומחה פריון פרטי שאמר שנתחיל כבר בתהליך ההזרעות
ב. רופאת הנשים מקופ"ח שגם היא מומחית בנושא ששלחה אותי לעשות בדיקת זרע נוספת בהפרש של חודש + אולטראסאונד לאשכים (לבדוק ורידים בולטים או משהו בסגנון) ורק עם קבלת התוצאות להחליט על הטיפול.
שאלותיי:
1. מדוע אם כן יש כזה הבדל בין שתי הגישות. האם יש מקום לבדיקות ששלחה אותי הרופאה או שחבל על הזמן?
2. כאשר בסופו של דבר מחליטים על טיפולי ההפריה, האם יש הבדל אם עושים את זה דרך קופ"ח או דרך רופא פרטי מבחינת איכות הטיפול וסיכויי ההצלחה? למותר לציין שכסף כרגע לא משחק תפקיד.
3. האם כאשר מתחילים עם הטיפול ניתן לנסות עדיין להיכנס להריון באופן טבעי? שכן אם הבנתי נכון, אין לזה מקום (הביוץ מתוזמן ע"מ לקלוט את ההזרעה).
4. איפה ניתן להשיג את VITAMALE? בתי המרקחת של קופות החולים לאומית ומכבי לא מכירים ולא מחזיקים וגם בסופרפארם לא שמעו על זה. זאת ועוד, כששאלתי במקרה את רופאת המשפחה אם היא שמעה על זה- היא התייחסה לזה בזלזול ואמרה שלאוכלוסייה בריאה אין צורך בתוספת ויטמינים בכלל. אני נורא מבולבל...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש21/09/2009שלום ה"דואג",
אנסה לענות לפי סדר שאלותך. לא רוצה להכנס לשיקול למה שני רופאים ממליצים או פועלים בגישות שונות. לא סתם מתבדחים שלשני רופאים יש שלוש דעות. לדעתי, חשוב לגשת לאורולוג, קיימים אורולוגים שעושים דגש על פריון הגבר. לבקש מאורולוג לבדוק את שק האשכים, לבצע אולטרסאונד ודופלר, לבחון מצב של Retrograde ejaculation, לבחון אם יש דלקת או חסימה. כל זה על מנת להסיק מסקנות לגבי המצב של זרעך. יש סיבה לנתונים הנמוכים של תנועתיות וצורניות הזרעונים. עם תוצאות של כל הבדיקות ביד הטיפול יהיה יעיל יותר. בנוסף חשוב לבדוק אם איו גידול. חשוב גם לבדוק רמת הורמונים FSH, LH, וטסטוסטרון. כל זה ביחד יגיד הרבה על מצבך מבחינת הפריון ומה ניתן או לא ניתן לעשות.
כן, אפשר לגשת ישירות להזרעה תוך רחמית, אך בשיטה זו יכולים להתפספס דברים חשובים לגביך.
2. אין הבדל מבחינת טיפול אם עושים אותו בצורה פרטית או דרך קופת חולים. יש הבדל כספי וזמן. בגישה פרטית בהרבה מהמקרים מקבלים טיפול מהר יותר ולא עומדים בתור.
3. גם כאשר עושים טיפול פריון, קיימת אפשרות להכנס להריון בצורה טבעית. הכל תלוי עד כמה מצב פגום מבחינת הפריון לאחד מבני הזוג או לשניהם.
4. אין באפשרותי לתת את הכתובת של Vitamale דרך הפורום. יש אפשרות למצוא את זה בחיפוש באינטרנט וקיימים מספר מקומות בארץ בהם מוכרים את המוצר. רוב מומחי הפריון בארץ מכירים את Vitamale אך לא כולם ממליצים עליו, כל אחד מסיבות שלו.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחזרת ובעיות זרע
דואג22/09/2009שוב שלום,
שמעתי שיתכן קשר ישיר בין מחלת החזרת ולתופעה של בעיות זרע. בילדותי היתה לי חזרת (סביבות גיל 4-5). וכפי שמופיע בהודעה הקודמת הפרמטרים של תקינות ותנועתיות יצאו נמוכים בבדיקת הזרע שלי.
האם יתכן שאותה מחלה גרמה לכך?איך ניתן להוכיח לכאן או לכאן? על איזה פרמטרים בדיוק בזרע עלולה להשפיע לרעה מחלת החזרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש22/09/2009שלום לך,
חזרת יכולה לגרום לבעיות פריון הגבר, אך זה קורה כאשר חולים בה בגיל מבוגר יותר. להוכח שנפגעת בפריון מחזרת לא ניתן.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רברונית20/09/2009
רציתי בבקשה לשאול האם ניתן להתסמך על בדיקת זרע שנעשתה לפני הזרעה והשבחה?
לא עשינו בדיקה מלאה הכוללת מורפולוגיה, אך בדקו את הזרע לפני הזרעה והנתונים נמצאו תקינים(מבחינת נפח, תנועה וכו')
ז"א-האם ניתן להסיק מכך שהזרע תקין להריון?
שאלה נוספת-אם שמים זרע בטעות במקרר(3 מעלות צלזיוס) לחצי שעה לפני בדיקת זרע-זה יכול לפגוע בתוצאות הבדיקה ולהראות שאין תנועה של תאי זרע?
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש20/09/2009שלום רונית,
מורפולוגיה של זרעונים - נתון חשוב מאוד בבדיקת זרע. יכול להיות מצב שבו כל הנתונים של זרע תקינים, אך אם באותו זמן מורפולוגיה תקינה עומדת על 3-4% אז הזרעה תוך רחמית אינה תורמת במיוחד להסגת הריון. ללא בדיקת מורפולוגיה אין להסיק שזרע תקין.
אין לשים זרע למקרר ! הוא יפגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטאמל או און מל?לימור20/09/2009
המלצת לנו דרך הפורום לקחת ויטאמל, מצאנו שהחברה שמייצרת את הויטמל מייצרת גם תוסף המכונה "און מל" - שהוא מטפל ספציפית בזרע, האם אתה ממליץ על האון מל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש20/09/2009שלום לימור,
אני התכוונתי ל- Vitamale ולא ל- Vita-male. זה שתי חברות שונות. אני ממליץ על Vitamale. לגבי און מל (On-male?) לא ידוע לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי פוריות לאחר ניתוח אשך תמיאנרגטית20/09/2009
שלום
בעלי , היום בן 28, עבר ניתוח אשך תמיר כשהיה בן 6 בצד אחד בלבד.
אנח נמצאים בחודשים הראשונים של ניסיון להכנס להריון.
מה הסיכוי שרמת הפריון שלו נפגעה?
האם האשך השני יכול ליצר כמות גדולה של זרע?
האם מומץ שיפנה כבר עכשיו לקיום בדיקת זרע על מנת לחסוך חודשים של ניסיונות?
האם ישנם מקרים בהם תופעת האשך התמיר אינה פוגעת ברמת הפוריות של הגבר?
אילו תרופות או תוספים מומלץ לו לקחת על מנת לחזק או לשפר את פוריותו?
אשמח לתשובה שכן אני מודאגת מהנושא
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אשך תמיר
ד''ר אליעזר גירש20/09/2009שלום לך "אופטימית",
לפי סטטיסטיקה, באשך תמיר חד-צדדי – 12% ממקרים יש להם אזוספרמיה (חוסר זרעונים במירוק). במצב של אשך תמיר דו-צדדי – 32% אזוספרמיה. קיימת טענה כי פגיעה גנטית גורמת לאנומליות במערכת רביה של זכר שזה כולל אשך תמיר, אך הסיבה המדוייקת אינה ידועה. מצב של אשך תמיר גורם לפגיעה בתאים ראשוניים, מהם מתפתחים הזרעונים. מומלץ לבצע תיקון אשך תמיר בגיל 6-9 חודשים.
אם מבצעים תיקון אשך תמיר עד גיל שנתיים, ניתן למצוא זרעונים בגיל הבגרות בכ- 90% מהמקרים. אם מבצעים תיקון אחרי גיל שנתיים, ניתן למצוא זרעונים בגיל הבגרות בכ- 45% מהמקרים. אצלכם, לבעלך, היה אשך תמיר חד צדדי ולכן יש סיכוי טוב שמצב הפריון שלו תקין. בכל מקרה, על מנת להסיר ספק, יש מקום לבצע בדיקת זרע לאחר 2-4 ימי התנזרות.
כמו כן, בכל מקרה, ממליץ לבעלך להשתמש ב- Vitamale, תוסף תזונה, המשפר איכות הזרע. יש להשתמש בו כל הזמן עד להסגת הריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנועתיות חלשהאלי20/09/2009
אישתי עברה 2 הזרעות בגלל זרע חלש שלא הצליחו.
ב-2 השבחות הזרע נתוני הזרע היו טובים ולאחר ההשבחה מצויינים למעט התנועתיות שבהשבחה הראשונה היתה טובה ובשניה היתה חלשה.
האם אי אפשר להרות הן טבעי והן בהזרעה עם התנועתיות חלשה למרות שיתר ערכי הזרע טובים?
שאלה נוספת, אני מעשן כ- 6 סיגריות ליום האם יתכן שזה משפיע ישירות על התנועתיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תנועתיות הזרעונים
ד''ר אליעזר גירש20/09/2009שלום אלי,
לתנועתיות הזרעונים חשיבות רבה מפני שבעזרתה הם צריכים להגיעה מנרתיק לרחם דרך צוואר הרחם ומשם לחצוצרות על מנת להפגש עם ביצית. לאחר הכנת זרע להזרעה תוך רחמית והזרעה עצמה, הזרעונים עוברים את המחסום העיקרי וכך קל יותר להם להגיע מרחם לחצוצרה. בדרך כלל לאחר הכנת זרע להזרעה מתקבל מקטע של זרעונים הטובים ביותר מכלל הזרעונים שבמירוק ובנוסף, הם מקבלים אקטיבציה מסויימת. אם עדיין (לאחר ההכנה) קיימת בעיה של תנועתיות, ממליץ לנסות לשפר איכות הזרע על ידי Vitamale, תוסף תזונה, המיועד לשפר את איכות הזרע. צריך לקחת את התוסף הזה 3 חודשים לפחות. קיים סיכוי טוב שזה יעזור לא רק לתנועתיות אלא גם לכמות (ספירה) ומורפולוגיה של זרעונים.
לגבי עישון, אכן קיים מידע עשיר על כך שעישון פוגע בייצור ובאיכות הזרע. ממליץ להפסיק או לפחות להקטין בצורה משמעותית צריכת סיגריות, לעשות פעילות ספורטיבית, לצרוך מזון מגוון.
אם כל זה לא יעזור תוך 3 חודשים ולא תהיה הטבה, ממליץ לגשת להבדק אצל אורולוג. מבחינת הריון, השלב הבא בטיפול הוא הפריה חוץ גופית.
בהצלחה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנועתיות 0%לילי18/09/2009
שלום רב. בבדיקת הזרע התברר כי תנועתיות הזרע כללי 0%.
האם זה אומר שאין שום סיכוי להזרעה?
ומה לגבי IVF? אני מבינה שגם לצורך הפריה חוץ גופית חייבים תאי זרע בתנועה.
בתודה מראש וחג שמח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
ד''ר אליעזר גירש18/09/2009שלום לילי,
הזרעה תוך רחמית במקרה כזה לא יעילה. יש מה לעשות בכל זאת, יש מספר דרכים המאפשרות להתגבר על הביעה. קודם כל צריך להבדק אם מדובר בתסמונת קרטגנר כי בתסמונת זו קיימת בעיה נוספת לבעית תנועה של זרעונים והיא בעיה של מערכת הנשימה. לכן חשוב לבחון את הנקודה הזו. גם אם כל הזרעונים ללא תנועה, קיים טסט הנקרא HOST המאפשר לברור תאי זרע חיים, אותם, בטיפולי IVF , ניתן להזריק לביציות וכך להסיג הריון ולידה.
בכל מקרה ממליץ להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale, המשפר איכות הזרע.
בהצלחה, חג שמח ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות זרע לפני השבחהמיואשת18/09/2009
האם עם נתוני זרע אלו יש סיכוי להרות באופן טבעי?
נפח: 2.5
סה"כ תאי זרע: 62.500M
סה"כ תאי הזרע נעים: 35.938M => 57.5%
סה"כ תאי זרע הנעים בצורה פרוגרסיבית: 15.402M => 42.9%
עוצמת התנועה: חלשה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
ד''ר אליעזר גירש18/09/2009שלום מיואשת,
אנני יודע כמה זמן אתם מנסים להרות, מה הגיל שלכם, מצב בריאותי והרבה דברים נוספים חסרים. אם רק להתיחס לאיכות הזרע, אז חלק מפרמטרים הם נמוכים, אך גם עם נתונים כאלה אפשר להכנס להריון אם כי יותר קשה.
ממליץ לבן זוגך להתחיל לקחת Vitamale, תוסף תזונתי המשפר איכות הזרע. אם תוך חצי שנה לא תצליחו להרות יהיה מקום לפנות למומחה לפריון.
ממליץ לבן זוגך להבדק אצל אורולוג ולבצע בדיקות מקיפות של מערכת המין והרביה.
חג שמח ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעלימור17/09/2009
האם לפי התוצאות המצ"ב יש סיכוי להריון ובאיזה אופן (הזרעה/הפריה/טבעי)?
חומציות 8
נפח 3
צבע - נורמלי
צמיגות - נורמלי
ריכוז - 7.5
ספירה כללית 22.5
תנועתיות +1 שעה 37
חיות +1 שעה 55
תנועתיות +4 שעות 33
סה"כ תנועתיות 7
מורפולוגיה:
צורות תקינות 7
לוקוציטים 50 ( מתוך 100 sperms)
10 germ cells ( מתוך 100 sperms)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
ד''ר אליעזר גירש18/09/2009שלום מירי,
כמות הזרעונים נמוכה, גם חיות שלהם פחות מנורמה, גם מורפולוגיה של זרעונים ירודה. ממליץ להתחיל לקחת Vitamale , תוסף תזונה לשיפור איכות הזרע, והטיפול המתאים בשלב זה - הזרעה תוך רחמית. אם לא תצליחו להרות ב- 3-5 מחזורי טיפול, אז שלב הבא הוא הפריה חוץ גופית (IVF).
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע והשבחתופוקסי17/09/2009
ד"ר גירש שלום,
אודה לך אם תציץ בתוצאות בדיקת הזרע שלי. אני מבין שהנתונים נמוכים למדי. בנוסף, אובחנה אצלי וריקוצלה. אני בן 45, במצב בריאותי מצוין.
שאלתי היא, בהתאם לנתונים אלה, האם היית ממליץ על טיפול פוריות עבורי ואם כן איזה?
האם בנתונים אלה יש סיכוי להרות מבלי להיכנס לטיפול פוריות?
בתודה,
לני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש18/09/2009שלום לני,
ספירת הזרעונים אומנם נמוכה, אך עדיין בתחום התקין. המורפולוגיה של זרעונים נמצאה ירודה. נמצא אצלך ואריקוצלה ואתה נמצא גם בגיל 45, בו מתחילה ירידה באיכות הזרע אצל גברים (סביב גיל 45-50). ממליץ לגשת לאורולוג ולבחון אם יש צורך בטיפול בואריקוצלה. בנוסף, ממליץ על תוסף תזונתי Vitamale אשר מיועד לשפר איכות הזרע.
בהצלחה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע?תמר16/09/2009
שלום,
בעלי עבר כריתת אשך שמאל לפני חצי שנה וקיבל טיפול כימו' חד פעמי עם "קרבופלטין".
הוא בריא היום ובדיקות הדם תקינות.
קיבלנו מרופאו "אישור" להתחיל לנסות להרות והוא לא רצה לעשות לו בדיקת זרע אלא אם תהיה בעיה להכנס להריון.
אני בת 37, לאחר מעקב זקיקים שבצעתי וקיום יחסים סביב יום הביוץ (לפני 14 יום) הופיעה הוסת. מדובר בנסיון ראשון להרות לאחר הפסקת גלולות ולאחר מחזור טבעי ראשון .
בשני הריונותיי הקודמים הריתי מהר, חודש-חודשיים אחרי הפסקת הגלולות.
השאלה שלנו האם יש קשר לקיומו של אשך אחד לבין היכולת להפרות את הביצית?האם אשך אחד מייצר פחות תאי זרע ואיכותם פחות טובה? אחרי כמה נסיונות לא מוצלחים להרות פונים לבדיקת זרע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש18/09/2009שלום נוגה,
לאור סיפור שלך על קריתת אשך לבעלך, בכל מקרה ממליץ לעשות בדיקת זרע. אפשר לקבל הפניה מרופא כללי שלכם או מגינקולוג אצלו את במעקב, או מרופא אורולוג. אחד מהם בטוח יתן לכם הפניה לבדיקת זרע וכך תהיו שקטים ותדעו איפה אתם אומדים מבחינת פריון של בעלך. ניתן לעשות בדיקת זרע מחוץ לק"ח במעבדה אנדרולוגית בצורה פרטית.
חג שמח ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

