מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פענוח בדיקת זרעאנונימי03/10/2009
שלום
הייתי רוצה לדעת לפי תוצאות הבדיקה של בעלי האם אפשר להיכנס להריון באופן טבעי או צריך טיפול של פוריות ואיזה?
להלן תוצאות בדיקת הזרע
צבע צהבהב
צמיגות 1
P.H7.6
נפח 2.7
ריכוז 65כפול 10 בחזקת 6
תנועה 49%
תנועה a 38%
תנועה b 11%
תנועה c%
לויקוציטים 0כפול 10 בחזקת 6
אגלוטינציה שלילית
total motile count 86.4
תאים תקינים 4%
פתולוגית ראש 87%
פתולוגית זנב9%
תודה מראש
נ.ב הרופא שלח את בעלי לעשות בדיקת זרע חוזרת לפי סקירה שלי הבנתי שמורפולוגיה כמעט לא משתנה מבדיקה לבדיקה
מה לדעתך השלב הבא שצריך לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מורפולוגיה ירודה
ד''ר אליעזר גירש04/10/2009שלום אנונימית,
פרט למורפולוגיה תקינה של 4%, נתונים אחרים תקינים. בדרך כלל עם מורפולוגיה שכזו קשה מאוד להכנס להריון בצורה טבעית. ממליץ לקחת טיפול בתוסף תזונתי Vitamale , המיועד לשפר איכות הזרע כולל מורפווגיה, ולהמשיך לנסות להרות בצורה טבעית. אם לא תצליחו תוך חצי שנה, תצתרכו לפנות לרופא פריון ולעבור הזרעה תוך רחמית.
בנוסף, ממליץ שבעלך יעבור בדיקת אשכים ובדיקות הורמונליות אצל אורולוג (אולטרסאונד, דופלר, בדיקת (FSH, LH, Prolctin, Testosterone) .
בהצלחה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרע לפני השבחהרונית02/10/2009
שלום רב
אנו מנסים להרות מזה כשנה ללא הצלחה. לאחורנה גיליתי בצילום רחם שיש לי הידבקויות שחוסמות את החצוצרה ועברתי ניתוח לפרסקופיה.
במקביל ,עברתי 2 הזרעות+השבחה אשר לא הצליחו(לפני שעשיתי את הניתוח)
רציתי לשאול האם נתוני בדיקת הזרע שנבדקו לפני ההשבחה וההזרעה היו תקינות:
הזרעה 1:
נפח-3 מ"ל
סה"כ 30X106/ML
בתנועה: 15X106
הזרעה 2:
נפח:1.6
ריכוז:28 מיליון לסמ"ק
תנועתיות:40-50%
עכשיו, אחרי שעברתי את הניתוח אנחנו מנסים להכנס להריון טבעי. האם לדעתך על פי נתונים אלה ניתן להכנס להריון טבעי ללא השבחות הזרעות?
תודה מראש וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הזרעה תוך רחמית
ד''ר אליעזר גירש04/10/2009שלום רונית,
נתוני הזרע תקינים, אם כי לא נתת לי נתונים מלאים. חסר נתון חשוב מאוד והוא מורפולוגיה של זרעונים.
אם עשית פתיחת חצוצרות, יש סיכוי טוב להכנס להריון בצורה הטבעית. אם תוך שנה של נסיון לא תצליחו, אז יהיה מקום להזרעה תוך רחמית.
בהצלחה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוריקוצלה קלה צד שמאל
דוד14/02/20124% מורפולוגיה
בן 28
בת זוגתי לא נכנסת להריון כבר שנתיים
לאחר אולטרה סאונד וריקוצלה קלה צד שמאל
האם יש מה לעשות והאם כדאי לטפל בכלל?
ראוי להדגיש שהמצב הזה לא פוגע לי בכלל בזקפה או בכמות הזרע
רק רוצים להכנס להריון.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצלה קלה משמאל בלבדmmmm02/10/2009
שלום.
אני בן 19 ולפני שנה התחילו לי כאבים באשך השמאלי והתחילה להופיע כמות זרע ממש מועטה לעומת מה שהיה וזקפה חלשה. (יש לציין שהכל קרה ביחד, באותו יום).
עשיתי אולטרא סאונד שבו גילו לי וריקוצלה קלה משמאל בלבד, עשיתי בדיקת זרע שיצאה תקינה חוץ מ-5 אחוז מורפולוגיה .
האורולוג שפניתי אליו אמר לי שאין מה לעשות, זאת בעיה שמופיעה לבד וחולפת לבד והוא לא ממליץ על ניתוח..
לפי מה שהבנתי הוריקוצלה פוגעת ביצור תאי זרע וכך פוגעת בפוריות הגבר וזה מה שקורה אצלי .
מה אפשר לעשות? איך אני פותר כבר את הבעיה הזאת?
שמעתי על שיטת גת גורן אבל היא מאוד יקרה.
תודה רבה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
וריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש04/10/2009שלום לך,
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבורידי האשך.
אם אתה עדיין לא נשוי, אז כרגע אין לך צורך בטיפול פריון. מבחינת מצב הוריקוצלה: בואריקוצלה קלה לא מטפלים. מצב זה יכול להמשך הרבה שנים עד הוא מחמיר, אם בכלל. ישנם אורולוגים המתמחים במיוחד בפריון. ממליץ לקבל חוות דעת נוספת אצלהם.
יש לשקול אפשרות להקפיא כמה מנות זרע וכך בעתיד, במקרה אם תהיה ירידה משמעותית באיכות הזרע תוכל להשתמש במנות הקפואות בעלות איכות גבוהה יותר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה
mmmm05/10/2009תראה מאז שזה התחיל לי קיים אצלי ירידה גדולה בכמות הזרע וירידה גדולה בזיקפה לעמות המצב שהיה לפני המקרה.
אני מאוד מדוכא מהבעיה והבעיה מונעת ממני ליצור קשרים עם בנות.
האם אתה מטפל בבעיה הזאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
ד''ר אליעזר גירש07/10/2009שלום לך,
לא להשאר במצב זה! דחוף לגשת לאורולוג ובנוסף לפסיכיאטר. חשוב מאוד שלא תכנס לדיכאון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצל 3חוה01/10/2009
בצינתור, אילו שיטות לחסימת הורידים ישנן, שמענו על קפיצים כמקובל בבתי חולים , וכן על חומר חוסם כפי שדר גת וגורן מבצעים. מה עדיף?
מה % הצורך בניתוח חוזר לאחר מניעת וריקוצל שנעשה בצינתור?
האים כניתוח ראשוני עדיף בדרך הצינתור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ואריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש04/10/2009שלום חוה,
כל השיטות הקיימות לטיפול בואריקוצלה הן טובות. הבעיה המשותפת לכל השיטות הללו היא שרק ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבורידי האשך.
בהצלחה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי פיוריגוןחיובית01/10/2009
אני מזריקה פיוריגון 150 UL ליום לפני הזרעה
יש לי במזרק עוד קצת חומר פחות מ- 150 .
1 האם אני יכולה להזריק את החומר שנותר ולמלא אח"כ מחסנית שנייה ולהזריק את הייתר ?(כלומר יהיה לי 2 הזרקות )
2. קניתי קונדום לאיסוף הזרע .האם באותו יום שאני מבצעת את ההזרעה האם אני יכולה לקיים יחסי מין ?
3 אני לא מרגישה טוב ( שפעת קלה ) האם אני יכולה ליטול אקמול לקוויל ג'ל לצינון ולהורדת החום?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר אליעזר גירש04/10/2009לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=42 id=link]פוריות, פריון, הפריה חוץ גופית, IVF[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרעפול30/09/2009
שלום רב,
אשמח לשמוע חוות דעת על תוצאות של בדיקת הזרע:
חומציות: 7.9
צמיגות: תקינה
נפח במ"ל: 3.0
ריכוז תאי זרע: 250 MIL/ML
סה"כ תאי זרע בזרימת: 750 MIL
תנועה ב-% -
כללית: 65%
מהירה: 47%
בינונית: 9%
איטית: 9%
מורפולוגיה -
תקין: 9%
% פתולוגיה: ראש: 58%; צוואר: 2%; זנב: 31%
לאקוציטים: 1.5 MIL/ML
תאים עגולים: 15 MIL/ML
הישרדות: % תנועה לאחר 3 שעות:
27% מהירים
10% בינוניים
8% איטיים
אגלוטינציה: לא נצפו
חיות ב% 86%
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש01/10/2009שלום פול,
תוצאות הבדיקה תקינות. יש רמה של לאוקוציטים שהיא על הגבול העליון. חזרו על הבדיקה באוד חודש ואם תהיה עליה בלאוקוציטים פנו לאורולוג לטיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פנוח בדיקת זרעאנחנו30/09/2009
תאריך: 13:48 30.9.2009מאת: אנחנו
נושא: פנוח בדיקת זרעאלו תוצאות הבדיקה,
נפח: 5.0 מ"ל
צמיגות: גבוהה
אגלוטינציה:אין
ph: 7.6
צבע: תקין
ריכוז: 10^6 *2.1
מס זרעונים כללי: 10^6 * 10.5
תנועה:5
תנועה טובה:5
תאי דם לבנים : 10^6 *2.3
תאי זר לא בשלים:*0/מ"ל(1<1 מיליון/מ"ל)
זרעים תקינים: 1
ראש: 50%
multipel: 50%
סיכום: (מסומנים בוי- חיובי)
oligozoospermia
asthenozoospermia
teratozoospermia
תאי זרע לבנים
צמיגות
לא מסומן בוי (שלילי)
ספירה תקינה
azoospermia
תאי זרע לא בשלים
אגלוטינציה
ph
אני רוצה בבקשה הסבר מה אומר כל סעיף.
לפי מה שהבנתי דרך האינטרנט שגרועה כמות הזרעים התיקנית, שאמורה להיות 14% ולנו יש 1%.
מה הטיפול, והאם יש כזה
מזה הזרעה
מה כרוך בהזרעה, זמן, עלות, ורמת כאב.
ומה עוד בבדיקה ממה שלדעתי לא הבנתי לא תקין, ומה הטיפול הכרוך בכך.
והאם ניתן עם זרע כזה ההפשרות להריון טיבעי.
אני מתה מפחד.
אגב אצלי (האישה) הכל תקין!
אני בת 27
הוא 37, יש לו ילדים בני 10.5 12.5 בעבר נפני 12 שנים נאמר לו שהוא סובל מזרע חלש.
בבקשה ענו לי מה הכל אומר, ומה צריך לעשות, אם אפשר בפרוט!
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש01/10/2009שלום רב,
שאלתם המון שאלות. לא ניתן בפורום לענות בצורה כזאת. אתם מבקשים בעצם יעוץ מיקצועי דרך הפורום. בבקשה פנו ליעוץ ותקבלו תשובות לכל השאלותכם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות מי שפירסיון29/09/2009
אני בשבוע21 להריון בת 39 ואמרו לי שיש לעובר את תסמונת קליינפלטר
אני מאוד לחוצה כי אני לא מבינה חוץ מפריון איזה עוד השלחות יש למחלה הזו
יש לי זכר וזה אחרי 4 בנות ואני מאוד מודאגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תסמונת קליינפלטר
ד''ר אליעזר גירש01/10/2009שלום סיון,
תסמונת קליינםלטר מתקבלת בדרך כלל להורים "זקנים" מבחינת פריון. בגיל סביב ה- 40 יש יותר סיכוי ללדת זכר עם תסמונת זו ביחס להורים צעירים בגילים של סביב ה- 20. זה יכול לנבוע מכך שבהתפתחות הביצית או הזרעון אין הפרדות כרומוזומי מין X ו- Y, וכך מתקבל זכר XXY שיש לו פגיעה בפריון בדרגות שונות. חוסר הפרדות של כרומוזומי מין בביצית או בזרעון נובע מהזדקנות התאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסר נתון בבדיקת הזרעמוטי29/09/2009
שלום רב
הנה תוצאות הבדיקה כפי שמופיע בטופס:
SEMEN RESULTS
נפח - 3.5
צמיגות - תקינה
צבע - אפור
התנזלות - שעה וחצי
ריח - יתר
ph - 8
SPERM RESULTS
ריכוז - 65 milllion/ml
בתנועה - 80%
תנועה פרוגרסיבית -מהר - 50%
תנועה פרוגרסיבית -איטית - 23%
תנועה סיבובית - 7%
תנועה במקום - 20%
צורות פתולוגיות - 86%
תיואר צורות פתולוגיות - לפי קרוגר: ראשים מוארכים וואקולות בראש הזרעון
Histologic Findings
תאים עגולים M/ml 9
תיאור מורפולוגיה - בעיקר בינוניים וגדולים
לוקוציטים - חסר תשובה
חיידקים - חסר תשובה
זרע בחיים% צביעה EOSIN - חסר תשובה
סיכום הבדיקה :High Round Cell Concentration
יש לי שתי שאלות לגבי תוצאות הבדיקה
1) האם התוצאות הן תקינות? האם יש משהו שמעיד על תהליך דלקתי ? (כי אני גם סובל מדלקת ערמונית כרונית)
2) הנתונים שחסרים - במיוחד חשוב הנתון - לוקוציטים - האם זה אמור להיות נתון חסר ?
הרי לפי מה שאני יודע ,זה נתון שחייב להבדק בבדיקת זרע שגרתית ללא הנחיה מיוחדת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש29/09/2009שלום מוטי,
על פניו כל התוצאות תקינות מבחינת הזרעונים. לגבי תאים עגולים, קשה מאוד להבדיל בבחינה מיקרוסקופית מה המקור של תאים הללו, האם אלה תאים (זרעונים) צעירים, או אלה תאים של מערכת חיסונית. תאים של שתי המערכות דומים מאוד.
אם אתה סובל מדלקת ערמונית כרונית, אז בהחלט יתכן שהתאים העגולים הם שייכים למערכת חיסונית.
האם אתה מטפל בדלקת כרונית אצל אורולוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמטפל בדלקת כרונית
מוטי02/10/2009שלום רב
תודה רבה על תשובתך
אני אכן מטופל אצל אורולוג כבר הרבה זמן ,אומנם ללא הצלחה והוא גם מסרב לתת לי בדיקות.
אני הפנתי את עצמי לבדיקה הזאת על מנת לבדוק האם יש תאים לבנים, אבל כמובן לא עשו לי הפרדה (שאני מבין שנעשת בצביעה מיוחדת) כאשר מצאו שיש 9 מל' תאים עגולים במקום 5 מל'.
אני אשמח אם תוכל להמליץ על טיפול בדלקת כרונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
המשך
ד''ר אליעזר גירש04/10/2009שלום מוטי,
אני ממליץ לפנות לרופא אורולוג נוסף ולקבל חוות דעת נוספת. כמו כן, אתא יכול לפנות גם בפורום של אורולוגיה באתר זה.
בהצלחה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר על בדיקת זרעחסיד29/09/2009
שלום
בעלי עשה בדיקת זרע בלי ידיעתי ונכנס ללחץ מבדיקות , עיברית היא לא שפת אם שלו ואני חשה שיש כאן חוסר הבנה אם אפשר לקבל הסבר על בדיקת זרע שנעשו:
ערכים תקינים - תוצאות - הבדיקות
1.cogulum present - no - no
2.complete liquification - 30 minutes - 30 minutes
3.odor - normal
4.color- normal
5.viscosity - normal
6.volume -1.0ml - 2-6ml
7.ph-9.0 - 7.8-8.7
8.motile spermatozoa -1hr----% - >50%
4hr----% - >40%
9.forward progression -1hr---
4hrd----
10.viable spermatozoa - 1hr----% - >70%
4hrs----% - >60%
11.sperm aggulutination - no
12.sperm concentretion - million/ml - >20million/ml
לא נמצאו תאי זרע בוצע סרכוז ממושך במהירות גבוהה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש29/09/2009שלום חסיד,
נפח הזרע הוא נמוך מאוד, רק 1 מ"ל וזה מתחת לנורמה. בנוסף, הזרע נמצא בסיסי (pH=9) וזה מראה על בעיה אפשרית באחד הבלוטות המייצרות נוזל הזרע. דבר שלישי - לא נמצאו זרעונים גם לאחר סירכוז מהיר וממושך.
ממליץ לבצע בדיקת זרע נוספת כ- 10 ימים לאחר הבדיקה הנוכחית. להתנזר לפני הבדיקה כ- 2-4 ימים. להשתדל לתת לבדיקה את כל המירוק במלאו. אם התוצאות חוזרות על תוצאות הקודמות, חשוב לפנות לרופא אורולוג לבדיקה מקיפה הכולת אולטרסאונד אשכים, דופלר, בדיקה הורמונלית, בדיקת מירוק אחורי (Retrograde ejaculation), תרבית לגילוי פטוגנים בזרמה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסיפת זרעחיובית29/09/2009
כאשר אנו צריכים לקחת את הזרע להשבחה לפני הזרעה . בן זוגי לא יכול לעשות זאת לבד ואני צריכה לעזור לו ע"י מין אוראלי וכאשר הוא עומד לגמור הוא שופך לתוך הכוס הסטרילית.
. זה מאוד קשה לי לעשות זאת באותו היום כי אני וגם הוא לחוצים .
שאלות:
1.האם ע"י מציצה זה לא הורס את הזרע?
2 האם יש שיטה יותר טובה שיהיה איסוף יותר טוב של הנוזל ? כי חלק לפעמים נשפך ואמרו כי הנוזל הראשוני הוא הכי טוב .
3. כמה זמן מרגע איסוף הזרע יש להגיע למעבדה להשבחה ?
4 כמה זמן עליי להגיע עם הזרע המוכן (לאחר ההשבחה)לרופא על מנת לבצע את ההזרעה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
איסוף זרע להכנה להזרעה תוך רחמית
ד''ר אליעזר גירש29/09/2009בגירוי אורלי יש סכנה שהרוק יהיה במגע עם זרע וזה אסור, כי רוק פוגע בזרעונים. כמו כן יכולה להתפספס הטיפה הראשונה שבה רוב הזרעונים.
ממליץ להשתמש בערכה לאיסוף זרע הכוללת חומר סיכה שלא פוגע בזרעונים. לצערי, היום, הערכה נמכרת רק במעבדת אי. אם. סי. לבורטוריס בראשון לציון (03-9611124/9).
ממתן זרע יש להגיע למעבדה תוך חצי שעה עד שעה.
כאשר זרע מוכן להזרעה תוך רחמית יש אפשרות לחכות עד מספר שעות עד להזרעה, אך חשוב לדעת שככל שהזרעה תתבצע קרוב למועד הכנת הזרע, כך התהליך הוא יעיל יותר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעחיובית29/09/2009
ששלום דר'
להלן הבדיקות של בן זוגי , ואנו לאחר 3 הזרעות שלא צלחו והרופא רוצה שנעבור ל - IVF
prolactine - 112
LH - 6.6
FSH -4.3
TESTOSTERON - 24.2
TSH - 12.3
FT4 - 9
FT3 - 4.75
יש לו טלסמיה + 6gpd
בחודש שעבר גלינו לו שיש לו תת פעילות התריס והוא התחיל לשתות כל יום כדור אחד "אלטרוקסין" 50 מק"ג .
בתוצאות של ההזאעה לפני ההשבחה להלן התוצאות עם התנזרות של 3 ימים
צבע- אפור
זמן התנזלות- 60
נפח - 2.5
ריכוז ( 6^10 ) - 55.0
מס' זרעונים- כללי (6^10 ) -137.5
אחוז תנועה % - 40
תנועה טובה % - 20
תנועה בינונית % - 10
תנועה איטית %- 10
אחוז צורות פתולוגיות - 90
לאקוציטים - בודדים
בן זוגי מעשן קופסא וחצי ליום .
יש לי כמה שאלות לאחר הנתונים שהעברתי לך :
1. האם הבעיה היא בתנועתיות ? כמו שאומרים לי
2. האם הכדור שהוא לוקח יכול לעזור לתנועתיות ? ואולי זו הסיבה לירידה בתנועתיות ?
3. לאחר כל הנתונים להלן האם להמשיך לבצע הזרעות ? או לעבור IVF ? אני לא רוצה למהר
4 מה אתה מציע לנו ? והאם אתה ממליץ לנו על הויטמל על מנת לשפר את הזרע ?
אני בת 35 והכל תקין אצלי ובן זוגיבן 37 ו יש לו ילד בן 5 מנישואים קודמים
אודה לתגותך המהירה , אני כרגע בשלב של הזרעה רביעית והחלתי את ההזקות של פיוריגון לפני שלושה ימים
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש29/09/2009שלום לך חיובית,
אניני רואה חריגה משמעותית בתוצאות בדיקת הזרע של בן זוגך. העובדה שיש לו ילד משנים קודמות מוכיחה כי הוא גבר פורה (לפחות כך היה לפני מספר שנים). אם אינך רוצה למהר כמו שאת אומרת נסו 2-3 הזרעות נוספות ורק אז, אם לא תצליחו, תעברו לטיפולי IVF.
על מנת בכל זאת לחזק ולשפר ככל האפשר את איכות הזרע יש מקום לנטול תוסף תזונתי Vitamale. יש רק לזכור כי השפעתו החיובית בדרך כלל מתקבלת לאחר כ- 3 חודשים של טיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדר' שלום -דחוף דחוף
חיובית29/09/2009אם לפי דעתך אינך רואה בעיה באיכות הזרע של בעלי ואצלי אין בעיה כי כל הזמן אמרו לנו שיש לו בעיה בתנועתיות
1. למה בעצם הרופא שולח אותי לבצע הזרעות?
2. האם כדאי לנו לנסות באופן טבעי להיקלט להריון?
אודה על תשובתך המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
ד''ר אליעזר גירש30/09/2009שלום לך,
אם לא מצלחים להרות בצורה טבעית במשך כשנה של יחסי מין, נהוג להעזר בשיטה של הזרעה תוך רחמית. אם גם זה לא עוזר, עוברים לשיטה מורכבת יותר והיא IVF. זה לא אומר שנגמרה האפשרות להרות בצורה הטבעית. אתם יכולים להמשיך ולנסות במקביל לטיפולים לעשות מאמץ להרות כדרך הטבע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Vitamale - מה באמת הסיפור?פוקסי28/09/2009
שלום לדוקטור הנכבד,
אני חייב להודות שבכל פעם שאני קורא את התשובות שלך - והן טובות ומפורטות - אני לומד לא מעט על בעיותיי ועל בעיותיהם של אחרים. העניין הוא שבסופו של דבר מרגיש בחוסר נוחות כשאתה ממליץ לכולם לקחת את תוסף המזון Vitamale. לא שאי אפשר להמליץ על תוסף, אבל האוטומטיות והאדיקות שבה אתה עושה את זה - כמעט בכל תשובה ותשובה - גורמת לי להניח שיש לך חלק בהצלחתו המסחרית של המוצר - בדרך זו או אחרת. אם כך הוא הדבר, מן הראוי שתפרסם גילוי נאות בעניין.
אגב, רופא מומחה - ואני מניח שלא פחות מומחה ממך בתחום פוריות הגבר - ציין באחד הפורומים המקבילים כי תוסף המזון הזה הוא "שטויות" ואין לו באמת שום השפעה על ייצור הזרע.
אודה להתייחסותך הכנה,
מקס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש29/09/2009שלום מקס,
אתה צודק בכך שיש לי עניין בתוסף תזונתי ויטמייל. אני קשור לפיתוחו, אך לצערי, במסגרת הפורום הזה אין באפשרותי לפרסמו יותר ממה שאני עושה. אם אתה מעונין, כנס לאתר של החברה המיצרת ותמצא שם את כל החומר כולל מאמרים שתומחים בפעילותו. יש המון מטופלים שלקחו את התוסף Vitamale ושיפרו את איכות הזרע שלהם.
לצערי הרבה, בחוג הרופאים, המטפלים בשיטות קונבנציונליות, לא מקבלים שום טיפול שאינו קונבנציונלי ואותם הרופאים קוראים לטיפולים לא קונבנציונליים בשם כללי "שטויות". עובדה שדיקור סיני, הומאופטיה ושיטות אחרות הלא קונבנציונליות פעם גם כן (ועדיין גם היום) לא התקבלו כטיפול רציני וקראו לזה גם כן "שטויות". היום יותר ויותר קופות חולים שונות מרחיבות את פעילותן בתחום הלא קונבנציונלי כי גילו שזה לא "שטויות" וזה עוזר להרבה אנשים. בנוסף, בשנים האחרונות גם רופאים בתחום הפוריות ממליצים על Vitamale כי השתכנעו שיש לו פעילות חיובית על ייצור הזרעונים.
אינני מעונין להתוכח על הנושא. ברצוני רק לשאול אתך האם טיפול קונבנציונלי אגרסיבי כמו ניתוח אשכים עם תופעות לווי קשות, או טיפול תרופתי בתרופות הורמונליות (שדרך הגב בהרבה מהמקרים אינו יעיל) עם תופעות לווי לפעמים די קשות, האם זה טוב יותר מתוסף תזונתי שבהרבה מקרים עוזר ואינו אגרסיבי? לרפואה קונבנציונלית אין היום מענה הולם ומענה לא אגרסיבי לבעיות פריון הגבר. ואם במקרה ויטמיל לא עזר אז לפחות אין שום נזק!!! ברפואה השבועה היא קודם כל אל תזיק. בשיטת טיפול עם תוספי מזון אין שום נזק!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשך טמיריעל24/09/2009
שלום
לבעלי יש אשךאחד , לטענתו ניסו לבצע ניתוח הורדת אשך בילדות ולא נמצא ?
האם התופעה הזאת נקראית אשך טמיר או שמא יש למונח זה שם אחר כיוון שלא נמצאו שרידי האשך?
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אשך תמיר
ד''ר אליעזר גירש29/09/2009שלום יעל,
אשך תמיר יכול להיות ברמות שונות. לפעמים האשך נמצא תקוע במעבר, גבוה ו רחוק מאשך עצמו ובניתוח לא מצליחים להורידו. עם הזמן הוא עובר ניוון וקטן בגודלו. מקווה שיש לו אשך שני תקין.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות פריוןפ24/09/2009
שלום,
אני ובעלי מנסים להכנס להריון כחצי שנה, ללא הצלחה.
לאחר בדיקות שביצענו נמצאה אצל בעיית פוריות, כמות הזרעונים הפגועים נעה בין 0%-1% בשתי בדיקות שונות.
רופא נשים הפנה אותנו לאורולוג ובמקביל להתחיל טיפולי IVF.
האורולוג הפנה את בעלי לבצע בדיקת אולטרהאונד ובדיקות דם שונות אשר בודקות (FSH,LH,TESTOSTERON) בדיקות הדם יצאו תקינות אך בבדיקות אולטרה סאונד התגלו באשך ימין הסתיידויות עדינות וגסות מפוזרות בודודות ובאשך שמאל הסתיידויות קטנות.
האורולוג אמר שזה בסדר ושפשוט יש להבדק פעם בשנה כי ההסתברות לגידול גדלה בשל ההסתיידויות.
שאלתי היא מה גורם להסתיידויות אלה? האם יש דרך לטפל בהם? האם ההסתיידויות הם אלה שגורמות לבעיית פוריות? האם יש רופא אשר מתמחה בבעיה זאת.
כי כרגע איני יודעת כיצד להמשיך בבדיקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש29/09/2009שלום פ',
ממליץ לקבל חוות דעת נוספת אצל אורולוג המתמחה בפריון הגבר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

