מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תרבית זרעדן08/11/2009
שלום.
עשיתי תרבית זרע והתוצאות היו חיוביות שיש חיידק.
האם זה יכול להיות גורם לאי פריון..?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דלקת חיידקית ופריון
ד''ר אליעזר גירש11/11/2009שלום דן,
בהחלט כן. יש צורך בלקיחת אנטיביוטיקה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע נוספתחיובית08/11/2009
שלום דר'
בחודש פברואר 2009 ביצענו בדיקת זרע והמרפולוגיה לא היתה תקינה היא היתה 2%
היום ביצענו שוב פעם בדיקת זרע .
האם יכול להיות שינויים במדדים ? לטובה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש11/11/2009בהחלט כן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוגסטרון גבוה בגבריםהדס06/11/2009
שלום רב,
בני 32, מנסים כשנה הריון ראשון, ארבעה חודשים בטיפולי IUI. בדיקות שלי (אישה) תקינות: הורמונים, מעקבי ביוץ, היסרוסקופיה וצילום רחם. אצל בעלי ישנה תנודתיות גדולה בממדי הזרע: ריכוז נע מ 10 עד 150 מליון, נפח תקין, תנועתיות נעה בין 25% ל 60, מורפולוגיה קבועה של 5%.
שאלה 1. האם ייתכן והזרע הוא הגורם המעקב? כי הרופא מתייחס אלינו כ"בלתי מוסברים"..
2. בבדיקות הורמונים שעשה בעלי יצא פרוגסטרון גבוה: 6.96 NMOL/L וגם PRG 17 OH= 6.8. מה המשמעות של זה? האם קשור לפוריות? יתר בדיקות ההורמונים תקינות.
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש11/11/2009שלום הדס,
צריך לבדוק ממה נובעת תנודתיות בממדי הזרע. אולי בזמן מתן הזרע הוא מאבד חלק ממירוק? הטיפה הראשונה של מירוק מכילה את רוב הזרעונים.
מורפולוגיה של זרעונים, העומדת על 5% היא בהחלט אינה תקינה ומקרה כזה מתאים יותר לטיפולי הפריה חוץ גופית. ממליץ לנסות לשלב גם תוסף תזונתי "Vitamale", המיועד לשפר איכות הזרע.
ממליץ לבן זוגך להבדק אצל אורולוג וגם אצל אנדוקרינולוג.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב חד ופתאומי באשכיםהילה05/11/2009
בן זוגי עבר תאונת אימונים בעבר שפגעה בגב התחתון,
יש לו קושי בשמירת הזיקפה ומקשה לאריך במשגל( גומר מהר)
כמו כן הוא אומר שהחשק המיני ירד בשנה האחרונה בעקבות לחצים בעבודה
לפני מספר ימים ניסינו לקיים יחסים בבוקר את הזיקפה לא היתה חזקה וויתרנו
הוא התלונן שבמהלך היום כ- 8 שעות בערך חש כאבים חדים מאוד בשק האשכים
הוא לא הלך לבדיקה של רופא
מה הסכנות ולמי לפנות לאיבחון ראשוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חסר אונים
ד''ר אליעזר גירש11/11/2009שלום הילה,
לבן זוגך חשוב לבקר אצל:
רופא אורולוג, לבדוק את מערכת הרביעה שלו.
רופא סקסולוג או פסיכיאטר על מנת להתאים לו תרופות, שישפרו זיקפה וחשק מיני.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע ו ICSIמורן04/11/2009
שלום רב
אני ובן זוגי לחיים מנסים כבר מעל שנה וחצי להרות
מסתבר שישנה בעית זרע ,מלבד זה מחזור סדיר,צילום רחם ופרופיל הורמונלי הכל תקין
לבן זוגי עשינו US אשכים והתוצאות הן -וריקוצילה דו צדדית בינונית.
עברנו כבר 3 הזרעות שלא צלחו -גם אחרי השבחה הנתונים לא היו טובים בהרבה.
כרגע אנחנו לקראת טיפול IVF ראשון ,הייתי שמחה לדעת עפ"י הנתונים של בדיקת הזרע (המצורפת) מהם אחוזי ההצלחה והאם עפ"י נתונים אלו IVF אמור לפתור את הבעיה ולעזור לנו להרות .
ובנוסף הייתי רוצה לדעת מה דעתך על ניתוח / צינטור לגבי שינוי איכות הזרע במקרה שלנו
נתוני בדיקת הזרע:
חומציות 8.3 , צמיגות :יתר
נפח:2.5ml
ריכוז: 2X10^6mil/ml
סהכ תאי זרע :5.0mil
תנועה כללית:15% מהירה 0% בינונית 5% איטית 10%
מורפולוגיה:3% תקין-ראש79% ,צוואר 5%,זנב13%
לאוקוציטים:0.6mil/ml
תאים עגולים :15Mil/ml
הישרדות לאחר 3 שעות:כולם חסרי תנועה
אגלוטנציה:לא נצפו
חיות:38%
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוצה להוסיף:אני בת 30 בקרוב והוא 33
מורן04/11/2009האם לפי בדיקת הזרע המצורפת vitamail יכול לשפר או לשנות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש10/11/2009שלום מורן,
ריכוז, כמות הזרעונים ומורפולוגיה של זרעונים אינם תקינים. יתכן שזה נובע מצב וריקוצלה, אך יכולים להיות גם דברים נוספים כי צמיגות מוגברת יכולה לנבוע מפעילות לא תקינה של אחת הבלוטות, המייצרות את נוזל הזרע, או דלקת באברי רביה הזכריים. חשוב להתיעץ עם רופא אורולוג.
יש לשקול לתקן וריקוצלה. ממליץ על תוסף תזונתי "Vitamale" המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר הקרנות וכמותרפיהרפאל04/11/2009
בגיל 11 עברתי הקרנות וכמותרפיה לאזור הבטן (הכי נמוך). כיום נודע לי שאין לי יצור זרע ואני בן 32.
האם ניתן לעשות משהו? איזה סוגי טיפולים יש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כמוטרפיה
ד''ר אליעזר גירש10/11/2009שלום רפאל,
לצערי אין הרבה מה לעשות, אך ניתן לבחון מספר דברים:
מבחינת רפואה לא קונבנציונלית: דיקור סיני, נטילת תוסף תזונתי "Vitamale" המשפר תפקוד האשכים.
מבחינת רפואה קונבנציונלי: לבצע ביופסיה של רקמת אשך ולבדוק ייצור הזרעונים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש תסמינים ל-וריקוצלה?גיא03/11/2009
והאם אפשר להיבדק בקופת החולים קרובה לבית?
ואילו סכנות יש ב-וריקוצלה?
ואיך נוצרת וריקוצלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ואריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש10/11/2009וריקוצלה בודקים אצל רופא אורולוג. הסכנה בוריקוצלה היא ירידה באיכות הזרע וכך לירידה בכושר פוריות. וריקוצלה נוצרת עם הגיל: ירידה בפעילות תקינה של שסתומים בורידים של אשך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף בבקשהיעל03/11/2009
שלום לפני שאיבה ביום חמישי.כיוון שאנחנו דתים לא קיימנו יחסי מין בשבועיים האחרונים, היום טבלתיץ השאלה היא לגבי איכות הזרע. זוכרת שכאשר עשינ בדיקת זרע נאמר שעל מנת להגיע לאיכות זרע הטובה יש להמתין שלושה ימים בין יום יחסי מין אבל להקפיד שלא יעברו יותר משבועיים. לכן השאלה היא ואם השאיבה ביום חמישי האם לקיים יחסי מין היום??? או לחכות ושנתינת הזרע תהיהביום חמישי ( אחרי יותר משבועיים שלא היתה הוצאצ זרע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זרע ל- IVF
ד''ר אליעזר גירש10/11/2009שלום אור,
אם עברו שבועים של התנזרות, רצוי לקיים יחסי מין וכך ביום שאיבת הביציות יתקבל מירוק טוב יותר (גם אם לא היתה התנזרות) ביחס למירוק עם התנזרות של שבועיים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריון גברגלית02/11/2009
שלום אני ובעלי מנסים להכנס להריון כשנתיים וקצת (ללא ילדים) כשמאחורנו 5 טיפולי הפריות חוץ גופית.
הבעיה היא שאין בעיה כלומר בדיקות זרע מקיפה של בעלי באיכילוב יצאה תקינה בדיקות שערכו לי יצאו כולן תקינות (היסטרוקופיה, צילום רחם, בלוטת תריס, מחזור סדיר וכו').
האם יתכן שלמרות בדיקת הזרע של בעלי תקינה מאד, הוא נהרס או הורס איפשהו בתהליך הווצרות ההריון או שתוכל להמליץ לי עד בדיקה נוספת שניתן לבצע למרות תקינות הבדיקה.
תודה מראש גלית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש10/11/2009שלום גלית,
אתם כנרא, משתייכים לקבוצה קטנה מאוד של זוגות, השייכים ל- unexplained infertility. צריך לבדוק האם יש לך נוגדנים כנגד זרעו של בעלך, האם יש לך בעיות של קרישיות יתר, המונעת השרשת עובר.
ממליץ לקבל יעוץ אצל רופא פריון נוסף ממרכז רפאוי אחר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרערעות02/11/2009
שלום דוקטור,
מצב תוצאות בדיקת זרע של בעלי,
חומציות 8.1
נפח 4 מ"ל
ריכוז 48 מיליון למל
vitality ; 1 hr after ejaculation: 90%
מורפולוגיה: 2% שיטת who
האם אתה יכול להסביר לי את משמעות התוצאות?
האם מדובר בבעית פיריון?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות
ד''ר אליעזר גירש10/11/2009שלום רעות,
נפח תקין, חומציות תקינה, ריכוז הזרעונים תקין. מורפולוגיה לא תקינה. ממליץ לעבור בדיקת אשכים אצל אורולוג. דבר נוסף, תוסף תזונתי "Vitamale" יכול לשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר בין איכות הזרע לתכיפות הוצאתוגבע02/11/2009
האם יש קשר בין תכיפות הוצאת הזרע (בין ביחסים או באוננות) לבין איכותו?
האם הוצאת זרע תכופה עלוללה להשפיע על איכותו לרעה?
ובאותה נשימה, האם התנזרות ממושכת, בין 7-10 ימים או אפילו יותר, עשויה לשפר את איכות הזרע?
מבחינת כמות CC, כמות זרעונים, תנועתיות וכו'?
וגם, האם (משאלותי אפשר ללמוד על תוצאות לא מי יודע מה בבדיקת הזרע...)
האם יש אמת בפירסומים על "ויטאמייל" ותוספים דומים, שעשויים לשפר תוצאות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תכיפות מתן זרע ואיכותו
ד''ר אליעזר גירש10/11/2009שלום גבע,
גבר בריא מייצר בממוצע כ- 80 מליון זרעונים ביממה. מכך, תכיפות במתן זרע יכולה להוריד את ספירת הזרע ולהפך, התנזרות ממושכת מעלה את הספירה. אין שינוי בדרך כלל בתנועתיות ובמורפולוגיה של זרעונים. נפח המירוק יכול להשתנות בהתאם וכך גם חומציות הזרמה.
לגבי תוספי תזונה כגון "ויטמיל" ואחרים, הם משפרים את תפקודם של אשכים ושל בלוטות הזרע, מכך משתפרים ייצור זרעונים, פרמטרים שלהם כגון כמות, תנועה וצורניות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה - תרבית זרעאהרון02/11/2009
שלום
עשיתי בדיקת ספירת זרע ומכיוון שנמצאו לי כדוריות דם לבנות בצעתי את הבדיקה "תרבית זרע" Semen culture
בממצאי הבדיקה היה "תרבית שלילית"
זה אומר שיש זיהום או לא?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש02/11/2009שלום אהרון,
בחלק ממעבדות אנדרולוגיות איפה שמבצעים בדיקות זרע מתיחסים (לא תמיד נכון) לתאים עגולים כלתאים לבנים של מערכת החיסון. מכאן מסכנה לא נכונה - זיהום,יש לקחת בזהירות. יש שתי אפשרויות אחת: שבאמת אין זיהום, כי תרבית יצא שלילית. אפשרות שניה: יש זיהום, אך לא ניתן לזהותו כי בתנאי תרבית זרע נמצאים מרכיבים שמונעים גידול של מושבות החיידקים. בדיקת תרבית זרע היא בדיקה לא מדוייקת בגלל חוסר תגובה. על מנת לזהות למפוציטים (תאים לבנים) יש לבצע בדיקה מיוחדת במעבדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לד"ר
אהרון03/11/2009בצעתי את הבדיקה מפני שיש לי כאבים מתמשכים באשכים, כמו כן עשיתי בדיקות דם, US ודופלר שיצאו תקינים. תארתי לעצמי שמצאתי את מקור הבעיה לאחר שנמצאו תאי דם לבנים בבדיקת הזרע אך הופתעתי שבתרבית זה יצא שלילי.
איך אוכל לדעת תשובה חד משמעית ? והיכן אפשר לבצע את הבדיקה במדוייק ולדעת שאכן אין\יש זיהום?
אני מבוטח בקופת חולים כללית מושלם.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוח בדיקת זרעEugene02/11/2009
קבלתי תוצאות לבדיקת הזרע:
WBCs בודדים
Sperm cells +++
מה זה אומר בבקשה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש02/11/2009שלום יבגניי,
זה לא אומר הרבה. צריך לראות את כל התוצאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הסיכוי לפריון עם נתוני זרע הבאיםron02/11/2009
שלום ד"ר אני בן 44 ומעשן וברור לי שישנה השפעה לרעה על איכות הזרע ולכן כמה זמן לדעתך אני צריך להפסיק לעשן לפני הבדיקה כך שתהיה השפעה חיובית
באולטרסאונד שביצעתי ישנה ציסטה בשלפוחית הזרע הימני 2.7*1.5*2.6 ס"מ האם ישנה השפעה כלשהי ? יש לציין שיש לי אשך אחד בלבד בצד ימין השני עבר כריתה לפני 9 שנים מאחר והיה תמיר
צרפתי את תוצאות בדיקת הזרע
אודה לך אם תוכל להעריך מהם הסיכויים שלנו לטיפולי פוריות וכיצד להתחיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אשך תמיר
ד''ר אליעזר גירש02/11/2009שלום רון,
לפי סטטיסטיקה הקיימת, באשך תמיר חד-צדדי – 12% ממקרים יש להם אזוספרמיה (חוסר זרעונים במירוק). במצב של אשך תמיר דו-צדדי – 32% אזוספרמיה. קיימת טענה כי פגיעה גנטית גורמת לאנומליות במערכת רביה של זכר שזה כולל אשך תמיר, אך הסיבה המדוייקת אינה ידועה. מצב של אשך תמיר גורם לפגיעה בתאים ראשוניים, מהם מתפתחים הזרעונים. מומלץ לבצע תיקון אשך תמיר בגיל 6-9 חודשים. אם מבצעים תיקון אשך תמיר עד גיל שנתיים, ניתן למצוא זרעונים בגיל הבגרות בכ- 90% מהמקרים. אם מבצעים תיקון אחרי גיל שנתיים, ניתן למצוא זרעונים בגיל הבגרות בכ- 45% מהמקרים.
לפי תוצאות בדיקות הזרע שלך נראה לי שאפשרות היחידה להצלחה (הריון) היא שילוב של מספר דברים:
1. להפסיק לעשן (התוצאות יכולות להשתפר אחרי 3 חודשים).
2. להתחיל לקחת תוסף תזונה Vitamale, המיועד לשפר איכות הזרע (התוצאות צריכות להשתפר תוך שלושה עד שישה חודשים.
3. טיפול של הפריה חוץ גופית בשיטת ICSI (מיקרומניפולציה).
4. לשלב שיטה של בחירת זרעונים לפי שיטת פרופ' ברטוב (שיטת IMSI).
אם לשלב את כל האפשרויות, יש סיכוי לקבל את התוצאות הרצויות.
לא לשכוח לבקר אצל אורולוג לבדיקת האשך ותקינותו.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איכות זרעמור01/11/2009
שלום רב,
יש לי שאלה שמטרידה אותי ואולי היא טיפשית, אבל אני חייבת לשאול.
אנחנו במחזור IVF ראשון, עקב בעיית זרע.
איכות מאוד לא טובה- מורפולוגיה לא טובה, תנועתיות לא טובה וכמות מאוד נמוכה.
לפני 4 ימים התבשרנו שביצית אחת הופרתה כעבור יומיים (אחרי שהתבשרנו שאלא היו הפריות) בשיטת מיקרומניפולציה והיא היום כבר התחלקה ל- 16 תאים.
נשאלת השאלה: האם איכותו הירודה של הזרע, עלולה לגרום לעובר לא תקין? האם זה מעיד על מטען גנטי פגום?
דבר שני- האם שיטת המיקרומניפולציה עלולה גם כן לפגוע בעובר שנוצר?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש02/11/2009שלום לילך,
איכות ירודה של זרעונים אינה מונעת הפריה בתהליך הפריה חוץ גופית בשיטת ICSI (מיקרומניפולציה), אך יש לזה השלכות שליליות ישירות על איכות העוברים הנוצרים. לפי כך, העוברים הלא תקינים בדרך כלל אינם נותנים הריון או הריון מופסק בשלבים המוקדמים שלו.
היום ידוע, שבשיטות של הפריה חוץ גופית קיים סיכוי גבוה יותר (בערך פי 2-3) להולדת ילד עם פגמים ביחס להריון טבעי.
על מנת לשפר איכות הזרע אני ממליץ לקחת תוסף תזונה Vitamale, המיועד לשיפור כל הנתונים של זרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

