מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תרבית זרעטל11/05/2009
שלום ד"ר
אני ואישתי מנסים להביא תינוק לעולם זה כשנתיים , אישתי עשתה צילום רחם לבדיקת החצוצרות
וכמו כן בדיקות הורמונליות לבדיקת תקינות ויצא תקין .
בשתי בדיקות הזרע שלי ישנן מס" רב של כדוריות דם לבנות 12-15 hpf דבר אשר מעיד על הימצאות דלקת .
עשיתי בדיקת שתן ותרבית זרע , לא נימצאה דלקת בשתן ולא חיידקים בזרע ונימצא הכל תקין
יש לציין שמבחינת כמות , תנועתיות ומורפולוגיה אצלי הכל תקין .
מה יכולה להיות הבעיה ד"ר והאם ישנה עוד בדיקה לאיתור דלקות ?? והאם דלקת יכולה להיות מחסום כביר נגד היריון?
אנא עזור לי , כמו שלי היתה הזכות לקבל מרחב גם לבני העתידי מגיע .
רב תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טל שלום
ד''ר עופר גונן15/05/2009אכן רמת כדוריות הדם הלבנות גבוהה במיוחד, מצב זה בדרך כלל קשור בזיהוםחיידקי אך לפעמים מראה על תגובה דלקית ולא זיהומית.
אם יש תלונות של צריבה או כאב במתן זרע ממליץ לתת אנטיביוטיקה גם אם לא זוהה חיידק.
אם אין כל תלונות מומלץ להבדק ע"י אורולוג ולבצע בדיקת זרע מורחבת יותר אשר בודקת ממדים נוספים בזרע שיכולים לרמז על אזורים פגועים במערכת הזרע.
אם אתה בכללית, יש מעבדה כזו בבית חולים מאיר- שם הביולוג -עפיף.
גם למעבדה בבר אילן יש יכולת כזו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרפולוגיהאבי10/05/2009
שלום,
אני ואשתי בני 38.
בבדיקת זרע התגלה אצלי מורפולוגיה 7% .
אני ואשתי ניסינו שנה וחצי להרות ולא הצליח.
ביצענו כ-5 הזרעות ללא הצלחה.
אח"כ IVF שהסתיים בהפלה עקב כך שלא היה דופק.
לאחר חודש וחצי מההפלה אשתי נכנסה להריון טבעי.
האם ניתן ללמוד מזה על איכות הזרע?האם זה מקרי שהיה הריון או שאכות הזרע תקינה?
אני שואל זאת כי חשבתי להקפיא זרע למצב שבעתיד איכות הזרע תרד עוד.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר עופר גונן11/05/2009אם רק המורפולוגיה הייתה נמוכה ויתר המדדים תקינים, בהחלט אין מקום להקפיא זרע וקרוב לודאי שההפרעה בזרע קלה.
ניתן אולי ללמוד מתוך ה IVF על יכולת ההפריה של הזרע, אם לא ביצעו ICSI לכל הביציות, ניתן לדעת את אחוזי ההפריה הספונטנית של הזרע. אם בוצע ICSI לכל הביציות, אין לנו את המדד הזה ורק ניתן לומר שההפרעה אינה מוחלטת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים באשך השמאלי ואי יצור זרעמממ09/05/2009
שלום
לפני כשנה התחילו לי כאבים באשך השמאלי ומאז יוצא ממש קצת זרע וכנראה שבגלל זה אין לי זקפה מלאה
הייתי אצל אורולוג מומחה והוא שלח אותי לבדיקת פוריות.
מה עושים? מה זה הדבר הזה ואיך פותרים את הבעיה הזאת כבר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ......
מממ10/05/2009יש לציין שעברתי בדיקת אולטרא סאונד לפני כ-10 חודש שיצאה תקינה לחלוטין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה...
מממ14/05/2009אני מתחנןן תענו לי בא לי למות מזה כבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת PCT ואמינותהרמי08/05/2009
אני ואשתי נשואים מזה כשנתיים, לאחר שכולם אמרו לנו להירגע ואין לחץ וראינו ששום דבר לא התקדם החלטנו לגשת לבדיקות, מאחר ואני בחור דתי החלטנו בהמלצת הרבנים לבצע בדיקת PCT, הבדיקה נעשתה בבית כאשר לאחר המעשה אשתי נעמדה והחומר נזל לתוך כוסית כאשר המסירה במרפאה היתה כשעה לאחר מכן, התוצאות היו גרועות לחלוטין לפי ה"פרצוף" הרופא, הוא אמר שלא נמצא דבר, מה אנו אמורים לעשות? מה אמינות הבדיקה? כיצד התנאים הסיביבתיים משפיעים על תוצאותיה? אני מודאג מאוד מהמצב ומבקש עזרה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת PCT
ד''ר אליעזר גירש08/05/2009שלום רמי,
מה שעשיתם זה לא בדיקת PCT. מה שעשיתם זה אספתם זרע שנשפח מנרתיק לאחר המשגל. זה גם בסדר כי גם בשיטה זו ניתן לבחון מצב הזרע, אם כי השיטה הזאת לא מדוייקת. לבדיקה מדוייקת במעבדה צריך לאסוף את כל המירוק ולשם כך עבור מגזר הדתי קיים קונדום ללא חומר קוטל זרה וכך ביחסי מין עם קונדום זה ניתן לאסוף את כל המירוק ולבחונו במעבדה.
PCT זה בדיקה לנוכחות זרעונים וכושר תנועתם וחדירתם דרך ריר המופרש מצוור הרחם בזמן סביב ביוץ, לכן צריך לקיים יחסי מין עבור בדיקת PCT כמה שקרוב לביוץ. לאחר משגל סביב הביוץ ניגשים לרופא גינקולוג והוא מוציא דגימת ריר הצווארי לבדיקת PCT. הבדיקה נעשת בין 4 שעות עד 10 שעות לאחר המשגל.
אני ממליץ לבצע בדיקת זרע למגזר דתי בעזרת קונדום שהזכרתי, אותו ניתן לקנות במכון פוע"ה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת פרוקטוזאלמונית06/05/2009
שלום רב
בתוצאות בדיקה של בעלי נרשם כי טווח הפרוקטוז 3,000-1,200
האם זה נחשב לתקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרוקטוז
ד''ר אליעזר גירש08/05/2009שלום אלמונית,
פרוקטוז נמדד לפי מיקרומול/מירוק. המדד נחשב תקין כאשר הערך הוא מעל 13 מיקרומול למירוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איפה ניתן להשיג את VitamaleTM?שושי06/05/2009
והאם צריך מרשם רופא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
Vitamale
ד''ר אליעזר גירש06/05/2009שלום שושי,
ל- Vitamale לא צריך מרשם רופא. מוחרים אותו בכמה מקומות בארץ. פשוט נכנסים לאינטרנט מקלידים מילה Vitamale ומגיעים למידע עבורו ועבור מקומות בהם נמקר המוצר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ג'ל סיכה פוגע באיכות הזרערינה06/05/2009
שלום רב,
אני ואישתי מקיימים יחסי מין תוך כדי שימוש בג'ל סיכה על בסיס מים (של חברת LIFE STYLE ללא אלכוהול) באופן הבא: לפני החדירה אנו מורחים את הג'ל בפתח החיצוני של הנרתיק כדי לאפשר חדירה קלה יותר
האם הג'ל הזה יכול לפגוע באיכות הזרע אשר נפלט לתוך הנרתיק, או להפחית את הסיכוי להכנס להריון?
תודב רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ג'ל לסיכוך
ד''ר אליעזר גירש06/05/2009שלום יוחאי,
לדעתי ג'ל לסיכוך Lyfe Style הוא ג'ל טוב, אך בשנה שעברה בוצע עבודה בארה"ב והראו כי ג'ל הטוב ביותר לשימוש ביחסי מין הוא Pre-Seed אשר אינו פוגע באיכות הזרע כלל. השנה ג'ל Pre-Seed נמצא למחירה בארץ גם בסופר פארם וגם בקופות חולים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופהההה לגביי "פענוח" בדיקותאישתו של05/05/2009
אנו נשואים מעל שנתיים. לאחר מספר חודשים נקלטתי להריון אך לעובר הפסיק הדופק בשבוע ה 10 ונאלצתי לעבור הפלה. מאז ההפלה חלפה שנה ואולי קצת יותר ומאז אינני מצליחה להקלט להריון. בבדיקות דם שבעלי עבר מצאנו ש TESTOSTERONE מעט נמוך 8.6 ובעקבות התוצאה פניתי לרופא הנשים כדי להיוועץ באם תוצאה זו של בדיקת הדם מעכבת את קליטת ההריון?? הרופא ענה בחיוב ושלח אותו לבדיקת זרע ולהמשך טיפול אצל רופא המתמחה בפוריות שאליוו נגיע בעוד כשבועיים מהיום. תוצאות הבדיקה הן:
נפח: 5.0
התנזלות: מלאה
צמיגות: נמוכה
ריכוז: 2 כפול 10 בחזקת 6
תנועה-
טובה: 30%
חלשה: 10%
ללא תנועה 60%
תנועה אחריי שעה 38%
אחריי שעתיים וחצי: 30%
צורות פתולוגיות: 75%
לויקוציטים: 6
האם לפי הממצאים האלו עולה כי אכן בעלי סובל מבעיות פוריות כלשהן? האם אכן זה מה שמעכב את הקליטה? הם יש פתרונות טבעיים דרך מזון או שמא נזדקק לטיפול רפואי דרך כדורים וכו?
תודה מראש לכל מי שמסוגל לעזור לנו במתן התשובות.. :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
Testosterone
ד''ר אליעזר גירש06/05/2009שלום אישתו של...
לגבי רמות Testosterone צריך לדעת שטווח תקין שלו הוא 3-10 ng/ml. לגבי תוצאות בדיקת זרע, ריכוז הזרעונים נמוך וגם כושר התנועה נמוך. יש לפנות לאורולוג המטפל בפריון הגבר. קיים תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרב תודות לך על התייחסות והתשובה
אישתו של06/05/2009רב תודות לך על התייחסות והתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשכיםשאלה03/05/2009
שלום רב!
בן זוגי הינו בן 32 ונתקלנו בבעיה מוזרה. במישוש אשכיו נראה כי ישנם 3 אשכים האם ייתכן הדבר?
למי יש לפנות כדי לאבחן זאת? חשוב לי לציין שיש לו ילדה אך הכניסה להריון לא הייתה קלה האם יש קשר?
אודה לכם על תשובה המשך יום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת אשכים
ד''ר אליעזר גירש06/05/2009שלום,
על מנת לבדוק אשכים יש לפנות לרופא אורולוג בקופת חולים. אפשר לפנות גם לפורום אורולוגיה שבאתר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- vitamaleטל29/04/2009
שלום.
בעלי החל ליטול vitamale. הבנתי שניתן לראות שיפור לאחר שלושה חודשים.
האם יהיה ניתן לראות שיפור גם לאחר חודשיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
Vitamale
ד''ר אליעזר גירש30/04/2009שלום טל,
לפעמים, במקרים מסוימים ניתן לראות את השיפור גם לאחר חודשיים, אך לדעתי יש לסיים טיפול של 3 חודשים לפחות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שפיכה דלילה וצהבהבהרר29/04/2009
שלום ברצוני לדעת למה כאשר אני "גומר" השפיכה שלי שקופה וצהבהבה ומיימית אני אציין שאני עובד ביום יום בסביבת קרינה מיננת האם יש לזה קשר זה קרה לי פעמיים תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
ד''ר אליעזר גירש30/04/2009עם שאלה זאת יש לפנות לאורולוג ישירות או דרך הפורום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשמעות של מורפולוגיה לא תקינהניר28/04/2009
ד"ר שלום
קיבלתי תוצאות של בדיקת זרע עם הערכים הלא תקינים הבאים:
ריכוז:0.4 מליון
תנועה: 25 אחוז שכולם בפרוגרסיביות טובה
כתוב תחת בדיקת מבנה הזרע בשיטת קרוגר שהיא לא רלוונטית ! נאמר לי שבגלל הריכוז הנמוך לא ניתן לבצע את הבדיקה הזו.
זוהי בדיקה שניה כבר ובבדיקה הראשונה היה ריכוז של 0.8 מליון עם מורפולוגיה שהיא 100% לא תקינה ( 100% abnormal)
כבר נבדקתי אצל אורולוג (דופלר אשכים + בדיקות דם ושתן) ובנתיים הוא לא אבחן בעיה כלשהיא מלבד וריקולציה קלה בצד ימין (דווקא הפוך מהנורמה) והרופא טוען שזה לא גורם משפיע מאוד במקרה שלי מכיוון שהיא מאוד קלה.
השאלות שלי הן:
א) האם קיים טיפול לשיפור המורפולוגיה או דיאטה מיוחדת?
ב) האם קיים טיפול הפרייה שניתן לעשות גם כשהמופרולוגיה לא תקינה? האם אפשר לעשות השבחה?
ג) האם ניתן לבצע טיפול כלשהו שיגדיל את הריכוז (גם כשלא אובחנה בעיה) ?
תודה רבה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
איכות הזרע
ד''ר אליעזר גירש28/04/2009שלום ניר,
אורולוג בעצם לא מצא שום ממצא המעיד על הבעיה חוץ מוריקוצלה בדרגה קלה ולא משמעותית. מדובר במצב אידיופטי, ז.א. הרקע לא ידוע.
המלצתי היא ללכת בשני כיוונים במקביל:
1. להתחיל לקחת Vitamale, תוסף תזונתי לשיפור איכות הזרע.
2. לעשות הפריה חוץ גופית בשיטת IMSI, שיטה של פרופ' ברטוב, לפיה בוררים זרעונים התקינים ביותר מכלל הזרעונים שבמרוק ובעזרתם מבצעים הפריה במעבדת IVF.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עישון ופוריותעדי27/04/2009
אני לא מצליחה להבין בשורה התחתונה האם עישון מזיק לזרע או לא.
קראתי המון חומר באינטרנט על גורמים לירידה באיכות הזרע וברובם כתוב שעישון הוא אחד מהם אך יחד עם זאת אני מכירה לא מעט אנשים שמעשנים קופסא ליום ויותר ולא היתה להם בעיה להביא ילדים ואני יודעת זאת בוודאות. בעלי מעשן כ- 6 סיגריות ליום, האם הפסקה אכן עשויה לעזור לשפר את איכות הזרע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עישון ופוריות
ד''ר אליעזר גירש28/04/2009שלום עדי,
עישון פוגע בייצור הזרעונים ולכן כל נתוני הזרע כגון ריכוז, תנועתיות ומורפולוגיה ירודים ביחס לנתוני זרע אצל גברים הלא מעשנים. עם זאת, תמיד אפשר למצוא אחוז מסויים בין גברים המעשנים שפוריותם אינה נפגעת כלל.
עישון גורם לסרתן, אך לא כל המעשנים חולים בסרתן וסליחה על השוואה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריקוםדנה26/04/2009
האם אפשר להכנס להריון במשגל נסוג אך כנראה שהיה פריקום ואם כן. מה הסיכוי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
משגל נסוג
ד''ר אליעזר גירש27/04/2009שלום דנה,
מירוק מכיל מספר מקטעים. המקטע הראשון עשיר ביותר בזרעונים (~70% מכל הזרעונים שבמירוק). זאת הסיבה שבמשגל נסוג, גם אם מאט חומר זכרי נמצא באברי מין נקביים, יש סיכוי לא קטן להכנס להריון. משגל נסוג זה אמצעי מניעת הריון הכי לא בטוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרעדנה26/04/2009
לבעלי בעיית זרע עקב וריקוצלה שטופלה לפני 3 חודשים וברצוני לבדוק עמכם לגבי תוצאות בדיקת הזרע, 1. האם חל שיפור והאם הוא מספיק משמעותי על מנת שאוכל הלכנס להריון טבעי או שיש לחכות עוד כדי שיהיה שיפור נוסף.
תוצאות בדיקת הזרע מימין הן של כחודשיים לפני הטיפול בוריקוצלה והתוצאה משמאל היא 3 חודשים ושבוע לאחר מכן:
Volume -- 2.4 -> 2.4
PH -- 8 -> 8
Count -- 8 -> 15
tot. count -- 7.2 -> 36
Motility I -- 5 -> 45-50
Grade -- 1 -> 1-2
Motil. II -- / -> /
Eosin -- 80 -> /
Morphology
Normal -- 1 -> 9
borderline -- 3 -> 6
Amorphous -- 58 -> 71
Pyriform -- 8 -> /
Round -- / -> /
Tail -- 17 -> 5
midpiece -- 13 -> 9
2. האם הירידה בחלק מהערכים מראה על התדרדרות בזרע או שככה זה אמור להיות?
3. הבדיקה אז הראשונה נעשתה לאחר 5 ימים של אי מתן זרע ואילו השניה לאחר 3 ימים , האם זאת הסיבה לכך שחלק מהערכים עלו ואילו זה היה אחרי 5 ימים לא היתה עליה בערכים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
וריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש27/04/2009שלום הילה,
וריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. וריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בוריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם, כמו תוסף תזונה Vitamale, המיועד לגברים עם ירידה בפריון. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של וריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך כל הזמן של נסיון להרות.
לגבי התנזרות לפני הבדיקה מקובל לעשות זאת בין יומיים עד 5 ימים, אני ממליץ תמיד על 3 ימי התנזרות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
הילה28/04/2009תודה על התשובה אך לא ענית לי על 2 השאלות הראשונות, האם חל שיפור וניתן להכנס להריון טבעי בנתוני הזרע הנוכחיים והאם הערכים שירדו מעידים על שיפור או לא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
המשך
ד''ר אליעזר גירש28/04/2009הילה, שוב שלום,
נראה כי ריכוז הזרעונים עלה וגם מורפולוגיה השתפרה. אפשר לנסות להרות בצורה טבעית אך צריך לזכור כי אם זה לא מצליח, לא לבזבז את הזמן ולעבור לשיטות של הפריה חוץ גופית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה אחרונה
הילה03/05/2009תודה, האם לא כדאי לפני הפריה חוץ גופית לנסות השבחה והזרעה?
באילו מקרים בוחרים בIVF ללא נסיון של השבחה והזרעה בהנחה שאצלי הכל תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

