מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבים בחניכיים אצל אדם מבוגררובי09/07/2009
שלום רב
אבי בן 80 ומרכיב שיניים תותבות ,לאחרונה התגבר אצלו כאב עז בחניכיים ,נלקח לרופא אשר טען שמדובר בגיל מבוגר ,ואפשר לשטוף עם מי מלח .
עד כאן נשמע הזוי למדי ,מבקש המלצתך לגבי מי פה מומלצים לדלקות חניכיים כמו כן משחת שיניים מומלצת ,בנוסף לכך אבקש דעתך המקצועית להקלה .
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בחניכיים אצל אדם מבוגר
ד״ר יעקב הורביץ09/07/2009הכאב יכול להיות סימן לכך שהתותבות אינן מתאימות. עוד יתכן שהכאב הופיע בגלל אפטה או כיב ויראלי בחניכיים אשר יתרפא תוך שבוע עד שבועיים. יכולות להיות מחלות נדירות יותר אך חמורות הרבה יותר, כמו סרטן בחלל הפה, אשר גורמות לכאב מתחת לתותבות.
למיטב ידיעתי גיל אינו סיבה להופעת כאבים בחניכיים. לכן מומלץ שתפנה עם אביך לבדיקה נוספת.
בנתיים אפשר לשטוף במי מלח או בתה בבונג.
המדור איננו מספק המלצות או פרסומות לגבי תכשירים לשטיפות פה או משחות שיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול אפיסקטומי חוזרדן08/07/2009
לפני כשנתיים עברתי טיפול אפיסקטומי מעל שן 15 שעברה טיפול שורש וכתר, בעקבות הופעת ציסטה עם הפרשות מעל השן. לאחרונה חזרו ההפרשות, ופניתי לכירורג פה ולסת, וגם לאנדודנט מומחה לצורך התיעצות.
כל אחד מהם חיווה את דעתו, והסביר את השיקולים בבחירת הטיפול וסיכויי ההצלחה. ככל הנראה אין סדק בשן, וצריך לאטום אותה כמקובל. אחד הרופאים ציין שכדאי שאעבור טיופול שורש גם בשן 14, בעוד שהשני ציין שאין צורך, וכדאי לשמור על השן הבריאה (יש בה סתימה עמוקה). שניהם צילמו את האיזור והסתמכו על צילומים עדכניים וישנים.
מה השיקולים שכדאי לקחת בבחירת הטיפול המתאים? האם טיפול כנ"ל צריך להעשות ע"י אנדודנט או כירורג פה ולסת? האם יש טיפולים חדשניים שכדאי.לא כדאי לעשות?
תודה מראש
דן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול אפיסקטומי חוזר
ד״ר יעקב הורביץ09/07/2009הנושא אינו בתחום מומחיותי. בנושא טיפולי שורש ודלקת סביב חוד השן מומלץ להתייעץ עם מומחה לטיפולי שורש- אנדודונט.
שמירה על בריאות השיניים ועל בריאות החניכיים היא דבר טוב. אם אובחנה אצלך מחלת חניכיים, רצוי שתהיה במעקב וטיפול תחזוקתי מונע קבוע במרפאת מומחה למחלות חניכיים. אם אינך סובל מבעיות חניכיים, אפשר לבצע את המעקב והטיפול המונע אצל רופא שיניים כללי. לכן, מומלץ שתפנה לרופא שיניים כללי או למומחה למחלות חניכיים לבדיקה, ייעוץ וטיפול מונע. בהזדמנות זו תוכל להוועץ בהם בנוגע לסוגיית שן 14 וגם בנושא ההמלצות השונות שקיבלת אצל הכירורג ואצל האנדודונט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שיני בינהארתור08/07/2009
פניתי לפני כמה זמן לפורום הזה עם שאלה שהייתה לי והיום גם הלכתי לרופא שיניים שעשה לי צילום רנטגן והמליץ מה לשעתו צריך לעשות.
הבעיה היא שלפני שנתיים בערך פצעתי את החניכיים בעת צחצוח שיניים ולא ממש יחסתי לזה חשיבות אז מעבר לשטיפה במים של המקום. אחרי כמה זמן התחיל להופיע כיסוי לבן מסביב לאזור על השן ליד ולאט לאט התפשט גם לעוד כמה מקומות באזור אבל בעיקר על השן הזאת.
הלכתי פעמיים מאז לשיננית שניקתה את הכל כולל האזור הזה אבל הוא חוזר ומופיע שוב בצורה ברורה למדי דווקא באזור הזה.
לאחר צילום הרנטגן היום הרופא אמר שצריך לעקור 3 שיני בינה שיוצרות לחץ באזור וכן ללכת לניקוי אצל שיננית.
השאלה שלי האם יתכן קשר בין לחץ של שיני הבינה לבין העובדה שהכיסוי הלבן הזה חוזר כל פעם אפילו מספר שבועות לאחר הניקוי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שיני בינה
ד״ר יעקב הורביץ08/07/2009אם הכיסוי הלבן הוא אבנית על גבי השיניים הרי שאין קשר בין הימצאות שיני בינה, עקירת שיני הבינה וכיו"ב לבין הווצרות האבנית. אין גם קשר בין לחץ של שיני בינה לבין הופעת סימנים על גבי שיניים אחרות. פנה לרופא שיניים כדי לברר מה טיבו של אותו כיסוי לבן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
ארתור08/07/2009יתכן כי הכיסוי הלבן אינו אבנית?
יתכן שדבר זה באשר הוא נוצר בהשפעה כלשהי של שיני הבינה?
בהנחה שהתשובות לשני הדברים הנ"ל הן לא, מדוע מופיע הכיסוי שוב ושוב אחרי ניקוי אצל שיננית ולמרות צחצוח נכון ואף שימוש בחוט דנטלי ושטיפת פה לחניכיים?
באותה הנחה מקודם, האם למרות זאת יש צורך לעקור שיני בינה גם אם אין קשר בינן לבין הכיסוי, לאחר שעל כך המליץ הרופא? בצילום נראה בבירור שלפחות אחת השיניים מאונכת לשאר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד משהו קטן
ארתור08/07/2009באתר אחד בנושא מצאתי את האמירה הבאה:
כאשר לא קיים מספיק מקום לבקיעת שן הבינה, שן הבינה הינה כלואה. כתוצאה מכך מספר בעיות עלולות להופיע וביניהן זיהום, נזק לשן השכנה, מחלת חניכיים, נזק לעצם על ידי יצירת ציסטה או גידול וצפיפות בשיניים הקדמיות.
האם יתכן כי אותו כיסוי לבן על השן הקדמית אצלי הוא הזיהום או הגידול עליו מדובר בקטע הנ"ל?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעקרונית זה יתכן.
ד״ר יעקב הורביץ09/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תשובה
ד״ר יעקב הורביץ09/07/2009הכל יתכן.
אבנית מתחילה להווצר מיד עם תום הניקוי אצל השיננית.
כדי להחליט אם צריך לעקור שיני בינה מומלץ שתפנה לבדיקה אצל רופא שיניים או אצל מומחה לכירורגית פה ולסת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרופא השיניים הוא שהמליץ לי לעקור
ארתור09/07/2009את שיני הבינה + טיפול אצל שיננית.
בנוסף אני מרגיש בפועל לחץ באזור המדובר מדי פעם וכן לפעמים קליקים לא רצויים וכואבים למדי באזור הזה של הלסת שבו נמצאות שיני הבינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדק ו/נקב בשורשלאה05/07/2009
האם אפשר לבצע סתימה בסדק בשורש? האם יש ערובה שלא יסדק בצד הפאלטינאלי? כיצד אפשר להציל את השן מבלי לעקרה (שן 11)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הטיפול בסדק בשורש
ד״ר יעקב הורביץ06/07/2009סדק בשורש אינו ניתן לטיפול. צריך לעקור את השן.
נקב בשורש ניתן לטיפול בחלק מהמקרים. אפשר לנסות להציל את השן על ידי סתימת הנקב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת כרוניתגל04/07/2009
שלום
האם שטיפת הפה במי מלח על בסיס יומי היא בריאה ויכולה לעזור במקרה של בעיות חניכיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת חניכיים ושטיפות מי מלח
ד״ר יעקב הורביץ04/07/2009שטיפה יומיומית של הפה במי מלח איננה מזיקה לרקמות חלל הפה. אין בספרות המדעית עדויות על כך שהשטיפה היומית במי מלח יכולה לעזור בריפוי מחלות חניכיים.
בכל זאת, שטיפה במי מלח יכולה להקל על סימני הדלקת במקרים של פצעים בחלל הפה, כיבים,בעיקר כיבים המופיעים אחרי הקרנות או כימותראפיה, אפטות, יובש פה ואחרי ניתוחים בחלל הפה.
יש להימנע מלבלוע את החומר. צריכה מופרזת של מלח מזיקה לגוף. הסובלים מיתר לחץ דם ואנשים הזקוקים לדיאטה דלת מלח צריכים להזהר שבעתיים.
להכנת מי מלח יש לערבב 1/2 כפית עד 1 כפית מלח בכוס של מים פושרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגשת לחץ ובליטהשירלי26/06/2009
שלום ,יש לי כתרים בשיניים העליונות ,וכבר מספר שנים שצד אחד לוחץ, לפעמים תחושה שרדום וגם בצד האף ,כשאני אוכלת הלחץ גובר ,כל הצילומים תקינים ,וטיפולים כמו הוצאת עצב משן אחת ,והצדעת שורשים לא הועילו ,פניתי גם לנוירולוג ,ולא מצאו סיבה ,עלי לציין שאין לי דימום בחניכיים ,הלחץ הזה מופיע גם בשן הקדמית ולפעמים יש לי פעימות ,מה זה יכול להיות ?אודה לך על תשובתך .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגשת לחץ ובליטה
ד״ר יעקב הורביץ26/06/2009קשה לדעת מה המקור לתלונות שלך. פעימות עלולות להעיד על בעייה באחת השיניים. אפשר לנסות ולהתייעץ עם מומחה לרפואת הפה, העוסק בכאבי פנים ולסתות. רשימת המומחים נמצאת באתר ההסתדרות לרפואת שיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עור שנתלשאפרת26/06/2009
היי
לפני שבועיים בערך בזמן שאכלתי הרגשתי שחתיכת עור שקופה מפריעה לי באוכל
כשנגעתי עם היד שמתי לב שהעור מחובר בצד אחד לשן ותלשתי אותו החתיכה היתה דיי גדולה
וזהו לא ייחסתי חשיבות
למחרת כשאכלתי המקום כנראה היה רגיש עדיין בגלל התלישה וירד לי דם כשנגעתי וכשאכלתי רק פעם אחת אחכ זה הגליד קצת כנראה והפסיק לדמם
מאז ועברו היום בדיוק שבועיים המקום עדיין לא החלים וכשמסתכלים יש כאילו חתיכת בשר חשופה במקום של התלישה
כמה זמן לדעתך זה לוקח עד שזה עובר והאם יש מקום לדאגה ואולי כדאי לגשת לרופא
למען הסדר הטוב יצוין שאני מעשנת מידי פעם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עור שנתלש
ד״ר יעקב הורביץ26/06/2009שבועיים הוא זמן מתאים להחלמה. תני לעצמך עוד כמה ימים ליתר בטחון ואם המקום לא יתרפא גשי לבדיקה אצל רופא השיניים שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחלי18/06/2009
שלום רציתי לשאול האם הרוק חוזר להיות כמו שהיה או שזה לתמיד מנסיונך.
תודה ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד״ר יעקב הורביץ18/06/2009אינני יודע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח חנייכים .רותם17/06/2009
שלום ,
אני אמור לעבור ניתוח חניכיים ולטוס כ- 10 ימים אחרי הניתוח לחו"ל לתקופה של שבוע , ( יום לאחר הורדת התפרים ) האם זה תקין ? אלו תופעות לוואי יכולות להיות ? האם כדאי לדחות את הניתוח עד לאחר הנסיעה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח חניכיים
ד״ר יעקב הורביץ17/06/2009עקרונית זה תקין. אם יש לך שאלות נוספות נא הוועץ ברופא המנתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח חניכיים
רותם17/06/2009גם אם הניתוח כולל עקירת שיניים והשמת שיניים זמניות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן.
ד״ר יעקב הורביץ26/06/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובה בחזרה חשובה ליאתחלי17/06/2009
נכון הכל בסדר אבל יתכן שמטיפולי כימוטרפיה השיניים ישחירו וירקבו .
אתה כתבת לי שצבע השיניים לא משתנה
רציתי לשאול שאלה חשובה האם יכול להיות נזק מאוחר לשיניים עקב הטיפולים שעברתי . או שמיד אחרי הטיפולים אפשר לראות נזק לשיניים תודה רבה ליאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה סופית
ד״ר יעקב הורביץ17/06/2009כימותרפיה אינה גורמת להשחרת השיניים או לריקבונן, לא באופן מיידי וגם לא מאוחר יותר.
שינויים בהפרשת הרוק, ירידה באיכות הגיינת הפה עלולים לגרום לשינויים באוכלוסיית החיידקים בפה ולהופעת מוקדי עששת- חורים בשיניים. לכן צריך לדאוג לרמה גבוהה של הגיינת פה ולביקורים תקופתיים אצל רופא השיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובה בחזרהחלי17/06/2009
שלום כותבת לך ליאת לפני הטיפול הכימוטרפי עשיתי בדיקת שיניים אצל הרופאת שיניים שלי והכל היה בסדר ועשיתי שיננית.
עוד במהלך הטיפולי כימוטרפיה הלכתי שוב לבדיקה והרופאת שיניים שלי אמרה שהכל בסדר ובסיום כל הטיפולים באתי שוב והיא בדקה ואמרה שהכל בסדר לבוא בעוד חצי שנה היא אמרה ואז נעשה צילומים של כל השיניים ואני יעשה שיננית
אני שמתי לב שאין לי אבנית בכלל מאז הטיפולים כי גם היה לי פחות רוק בטיפולים למה אני בעצם שאלתי אותך על השיניים כי בפורום אונקולוגיה שאלתי את השאלה על השיניים ומישהי כתבה שכן הכימוטרפיה שינתה לה את צבע השיניים שהם השחירו ואפילו נירקבו היא הפחידה אותי גם בטיפולים הכימוטרפים השתמשתי עם חוט דנטלי למרות שהיו פעמים שכאבו לי החניכיים וקניתי משחת שיניים שמאד עזרה לי בתקופה של הכימוטרפיה קוראים לה פרודונטקס עם פלאוריד .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד״ר יעקב הורביץ17/06/2009מדבריך אני מסיק שהכל בסדר אצלך. השיניים לא השחירו ולא נרקבו הודות לטיפול הנכון שביצעת ולמעקב אצל רופאת השיניים שלך.
אם כך אחזור ואאחל לך רפואה שלמה ובריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהחלי16/06/2009
שלום היה לי סרטן שד וקיבלתי טיפולי כימוטרפיה 4 חודשים כל שבועיים קיבלתי סוג של כימוטרפיה ac ו- טקסול לסרטן השד רציתי לשאול .
האם הכימוטרפיה משנה את צבע השיניים
האם היא פוגעת בשיניים ברוב המקרים אודה לך בתשובה תודה ליאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כימותרפיה ופגיעה בשיניים
ד״ר יעקב הורביץ16/06/2009כימותרפיה אינה משנה את צבע השיניים. עם זאת, לטיפול כמותרפי עלולה להיות השפעת לוואי על השיניים ועל הפה: הופעת פצעי פה, יובש פה, עליה בתדירות הופעת עששת שיניים,
לפני קבלת כימותרפיה (וגם לפני קבלת הקרנות) מומלץ לפנות לבדיקת שיניים ופה, לאתר בעיות ולטפל בהם כדי שלא יחמירו במהלך הטיפול הכימותרפי.
גם עכשיו, לאחר שסיימת לקבל את הטיפול, מומלץ לפנות לבדיקת שיניים וחניכיים אצל רופא השיניים שלך, לאתר בעיות, אם הופיעו, ולטפל בהן.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם מהחניכייםיוכי12/06/2009
שלום רב
שאלתי היא
כל פעם שאני מצחצחת שיניים יורד לי דם מהחניכיים
מה עלי לעשות?
האם יש נוזל או משחה מיוחדת?
או לפנות שוב לרופא שיניים?
אני מטופלת ובמעקב כל הזמן של הרופאת שיניים שלי ואין לה פיתרון
תודה יוכי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום מהחניכיים
ד״ר יעקב הורביץ12/06/2009דימום מהחניכיים בזמן צחצוח השיניים מעיד על מצבם הדלקתי של החניכיים שלך.
פני למומחה למחלות חניכיים לבדיקה וטיפול במחלתך.
רפואה שלמה ושבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיגת חניכיים רק בשן אחת(מצורף איוריעל10/06/2009
היי,
יש לי בעיה ואני לא יודעת מה לעשות איתה,
יש לי נסיגת חניכיים רק בשן קדמית אחת, זה מאוד מפריע לי ותהיתי מה אפשר לעשות ולמי אוכל לפנות,
ובכלל האם קיים טיפול שיכול לסדר את זה...
אציין שזו בעיה שמלווה אותי כבר 10 שנים, ושימוש במי פה, משחות שיניים מיוחדות לבעיות חניכיים לא הועילו...
אודה מאוד להצעת פתרון יעיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיגת חניכיים
ד״ר יעקב הורביץ10/06/2009אפשר לטפל בבעיה באמצעות ניתוח חניכים לכיסוי השורש החשוף.
שימוש במי פה ומשחות שיניים לא יועיל כדי לפתור את הבעיה.
פני לבדיקה אצל מומחה למחלות חניכיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך.האם הניתוח מסובך?
יעל11/06/2009מהם הסיכונים וכמה זמן אמור לארוך ניתוח כזה? (יש צורך במספר שלבים המתפרסים ע"פ כמה פגישות?)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההניתוח
ד״ר יעקב הורביץ12/06/2009הניתוח נמשך כשעה בממוצע.
הניתוח מבוצע בשלב אחד.
בכל ניתוח יש סיכונים וסיבוכים. הסיכונים השכיחים כוללים כאבים קלים עד בינוניים, נפיחות, שטף דם תת עורי. סיבוכים נדירים כוללים שינויים בתחושה באזור הניתוח, כישלון הנתוח.
בהצלחה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיננית נזקיםNISO06/06/2009
שלום. האים ניקוי שניים ע"י שיננית גורם גם לנזקים בחניכניים או בשניים? תודה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיננית ונזק לחניכיים
ד״ר יעקב הורביץ07/06/2009ניקוי שיניים, כמו פעולות רבות אחרות, נועד כדי להביא תועלת. ושוב, כמו במרבית המקרים, התועלות מלווות גם בתופעות לוואי או בנזקים. צריך שהתועלת תהיה גדולה מהנזק וגם שהנזק, אם יקרה, יהיה מזערי. בנושא ניקוי השיניים, התועלת מרובה: סילוק האבנית ורובד החיידקים הכרחי כדי להביא להבראת החניכיים ולשמירה על בריאות שיניים. הנזק, אם קורה, כולל הורדת חומר שן יחד עם האבנית ופציעה של החניכיים. הנזק קורה כאשר המטפל איננו מיומן וגם כאשר האבנית קשה וצמודה במיוחד לשן ומצב החניכיים כל כך גרוע עד שאין ברירה אלא להפעיל כוחות גדולים כדי לסלק אותה.
ברוב המכריע של המקרים התועלת גדולה מאוד והנזק קטן מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)




