מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פריחה לבני בן השנתייםגלית כהן27/12/2009
שלום רב, אתמול (יום שבת) בבוקר החלה פריחה אצל בני בן השנתיים בכל הגוף הנראית כמו התקפה של עקיצות יתושים. ברוב רובה היא התרכזה באזור השוקיים מאחור אבל הוא פורח בכל הגוף. ללא חום.
(חשוב לציין אנחנו לא נמצאים בישראל כרגע ) תהינו מה הוא אכל אם יש משהו שונה אולם, אין שום דבר חדש שהוא אכל. נסענו איתו לחדר המיון כיוון שאין כאן רופאי ילדים כרגע מפאת חג המולד. ושם גילינו שגם בעלי מפתח את האלרגיה ביד שלדעתי זה המקום שהילד ישב עליו כשהוא הרים אותו. הרופאה טוענת שזה כלום וזה משהו שחולף ולא מדבק. אבל.... גם אני קמתי קצת פורחת בידיים. יש לנו בן נוסף בן 3 וחצי שלעת עתה ומקווים שזה ימשיך כך אין לו כלום.
הרופאה נתנה לו זריקה ושני סוגים של סירופים ששמם הוא:
1. phenetaps כפית שלוש פעמים ביום
2. prelone כפית פעם אחת ביום
שניהם לחמישה ימים.
האם זה מספיק או לדעתך ייתכן וזה משהו אחר... כי זה כן מדבק בסופו של דבר. והיא שללה את האפשרות של אבעבועות רוח...
תודה מראש גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלית
ד``ר בן רנר27/12/2009בגיל שנתיים סביר שמדובר במחלת ילדים אם כי לא ניתן לשלול תגובה אלרגית חולפת.הטיפול שקבלת מתאים אם כי לא הייתי מזדרז לתת פרילון (קורטיזון )כטיפול מידי.והייתי מסתפק באנטיהיסטמיניקה.מכיוון שמי שבדק ואבחן היא הרופאה קבלי את הוראותיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, האם תוכל...
גלית כהן27/12/2009האם תוכל לומר לי איזו מחלת ילדים זו יכולה להיות (אולי...) אבל איך ניתן להסביר את זה שגם אני וגם בעלי קיבלנו קצת מהפריחה.
הילד מתנהג רגיל, שובב, אוכל כראוי וכן שותה ומשחק.
פשוט שאני אדע לאיזה כיוון אני הולכת, אני מבינה שכיון שאתה לא רואה קשה לשפוט.
המון תודה מראש
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגלית
ד``ר בן רנר28/12/2009את זה אני לא יודע ולא נדע קרוב לודאי.למעשה זה לא משנה כי וירוסים יש למאות.חשובה התנהגות הילד וזה מה שצריך להדריך אותך תמיד.ילד חולה לעולם יתפקד אחרת מילד בריא.ואם אין שינוי בהתנהגות סימן שהמחלה קלילה. חופש נעים ושנה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך בודקים אלרגיה לאוכל?שירי27/12/2009
הייתי אצל אלרגולוגית והיא בדקה לי מוצרים מאוד בסיסיים ורוב התמציות שלה היו ישנות ופג תוקפן ביכן אני עושה בדיקה יסודים למזונות מסויימים?
האם אפשר לעשות זאת דרך הקופה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך בודקים אלרגיה לאוכל?
ד``ר ולרי טפליצקי27/12/2009אני בודק במקום אלרגיה ל30 סוגי מזון עם תמציות בתוקף.
במקרה ואת חושדת באלרגיה לסוגים יותר נדירים של מזון ניתן להביא לבדיקה מזון עצמו (פרי או ירק או אגוז או מה שלא יהיה) ולבצע טסט מיידי.
אפשר לעשות זאת דרך קופ"ח מכבי ודרך מושלם בלאומית, ובבלינסון דרך קופ"ח כללית גם פרטי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריחה בפנים-27/12/2009
בימים האחרונים הופיעה אצלי פריחה בפנים (אני בת 22), אשר בהתחלה חששתי שאלו חצ'קונים (זה נראה ממש כמו פצעי בגרות, קטנטנים, עם מוגלה), אבל לאור העובדה שזה מתפשט כל כך, התחלתי לחשוב שאולי מדובר בפריחה. יש לי חוסר בG6PD ורגישות לפניצילין, ולדעתי אחד מהם קשור.
יכול להיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריחה בפנים
ד``ר ולרי טפליצקי27/12/2009צריך לראות את הפריחה כדי לאבחן.
אלרגיה לפניצילין לא גורמת לפריחה שדומה לפצעי בגרות.
G6PD לא גורם לפריחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריחההילה26/12/2009
שלום,הבת שלי בת 7 חודשים פתאום התמלאה פצעים אדומים בכל הגוף ,הפנים אדומות מאוד ומלאות פצעים ...מאוד קשה לי לראות אותה ככה ואני דואגת לקחנו אותה לטרם הרופא אמר שזו אלרגיה ..הרופא נתן לה טיפות,רציתי לדעת מתיי זה יעבור ואם הכל יעלם ? כרגע היא גם לוקחת מוקסיפן בעבות חום גבוה ודלקת ריאות מלפני כמה ימים ..ועוד שביום שני כבר הופיעו נקודות אדומות יומיים ונעלמו אבל לא כמו ביומיים האחרונים עכשיו זה ממש מלא ואדום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריחה
ד``ר ולרי טפליצקי27/12/2009תפני לרופא ילדים ורופא אלרגולוג לאיבחון וטיפול.
תמיד במקרים כאלה עולה חשד לרגישות למוקסיפן אך בד"כ מדובר במחלה חום כסיבה לפריחה ולא באלרגיה למוקסיפן.
כל מקרה מטופל ומנוהל לגופו המצב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיה לכלביםטל26/12/2009
איך נובע העניין של אלרגיה לכלב? ממה מהכלב אנחנו מושפעים שזה עושה אלרגיה ? והאם בגלל כלב חדש זה הגיוני שיש לי גירודים בראש ונשירת שיער?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלרגיה לכלב
ד``ר ולרי טפליצקי27/12/2009אלרגיה לכלב גורמת לנזלת, גרד עיניים ולפעמים גם גרד עור. זאת אלרגיה לרוק ופרווה של כלב.
תפנה לאלרגולוג לאבחון ואם צריך גם טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון לעובשגיא26/12/2009
שלום,
אני סובל מאסתמה ואלרגיה לעובש וכן לפטריה בשם אספרגיל (בטסט לאלרגיה התנפח לי היד כשהזריקו לי קצת חומר אספרגיל). רציתי לדעת אם יש חיסון כנגד עובש ואספרגיל, כשם שיש חיסונים נגד פריחות עצים וכו..
בתודה
גיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון לעובש
ד``ר ולרי טפליצקי27/12/2009חיסון לעובש קיים ומבוצע לעיתים קרובות.
לא כל חולה אסטמטי מסוגל לקבל טיפול חיסוני. זה תלוי בחומרת האסטמה. ככל שהחומרה גבוה יותר כך עולה הסיכון של תגובה אלרגית קשה לחיסון.
צריך להייעץ עם אלרגולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזלתמיכל26/12/2009
שלום רב,
לבני בן השנתיים יש נזלת מחודש ספטמבר , הנזלת לא מפסיקה, הרופא אמרה שזה כנראה סוג של אלרגיה וניסינו לתת לו טיפות פנסטיל כמה ימים וזה לא עזר.
היינו גם אצל רופא אף אוזן גרון ועשינו צילום ויש לו פוליפים שלא חוסמים את האויר ולכן כנראה שזה לא הגורם לנזלת והיא גם אמרה שכנראה זה אלרגיה וזה יעבור .
השאלה שלי האם זה נשמע כמו סוג של אלרגיה שחולפת ? ואם כן מתי זה יעבור ?
האם יש טיפול כלשהו ?
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת
ד``ר ולרי טפליצקי27/12/2009נזלת ממושכת היא לעיתים רחובות אלרגית,
יש טיפול יותר טוב מפניסטיל.
כדאי לפנות לאלרגולוג לאיבחון וטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדמומיות בפנים ובגבמוריה25/12/2009
שלום, הבן שלי בן 10 חודשים ולפני יומיים הופיעה לו אדמומיות (ללא נפיחות) על המצח. היום האדמומיות הופיעה גם בגב. ממה זה יכול להיות? מה עליי לעשות? יש לציין כי הוא היה עם חום עד לפני יומיים, ושהאדמומיות הזו לא נראה שמפריעה לו-היא אינה מגרדת או תופעות דומות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אדמומיות בפנים ובגב
ד``ר ולרי טפליצקי27/12/2009החלמה מהירה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריחות בפניםסיסי פוקס22/12/2009
שלום רב,
מזה 8 חודשים שאני סובלת מפריחה בפנים ( בעיקר בצידו השמאלי )
וכן גם באזור הצוואר אוזניים
וחזה עליון , אני מטופלת בלורסטין מזה כמה חודשים וזה לא עוזר בכלל
הייתי אצל רופאים מומחים רוםאי עור ואף עשיתי בדיקות לאלרגיה ( מדבקות)
ולא גילו שום אלרגיה
זה מגרד כל הזמן ויש ימים שזה מחריף וימים שזה פחות אני לא יודעת מה לעשות
הייתי אצל רופא עור שטען שזה אקנה ולא אלרגיה ונתן לי טיפול ברקוטן
אני לא חושבת שזאת הבעיה כוון שזה לא נראה כמו אקנה בכלל זה הראה כמו פריחה וגם מרגיש ככה
אודה לך אם תוכל לכוון אותי איזה סוג של טיפול או בדיקה יכול לעזור במקרה כזה
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיסי
ד``ר בן רנר22/12/2009לפי התאור סביר שכן מדובר באקנה. המשיכי בטיפול ברואקוטן וחכי לתוצאות .הטיפול נותן תוצאות מצוינות לאחר מספר חודשים.עליך להמנע מחשיפה לשמש ולבדוק את תפקוד הכבד מדי חודש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות למזון אצל בן שנה וחצייואב22/12/2009
שלום,
בנינו בן השנה וחצי אובחן עם אטופיק דרמטיטיס, אולם לא חריף ואין לו פריחות אטופיות כמעט בכלל. הוא הראה תגובה אלרגית לאוכל בשלושה מקרים -
1. לפני כשלושה חודשים אכל ביצה בפעם הראשונה, ולאחר כשעה-שעתיים פיתח פריחה על רוב גופו, בעיקר סביב בלוטות (צוואר, בתי שחי, מפשעה). טופל חד פעמים בטיפות פניסטיל והכל כבר תוך 3-4 שעות (פרט לשאריות אדמומיות שעברו תוך יומייים). בבדיקה אצל אלרגולוג לא התגלתה אלרגיה לאף אחד מהחומרים, כולל ביצה. בדיקת נוגדני IGE היתה בטווח הנורמלי.
אני אוסיף שלפני כן, וגם כיום הוא אוכל בהנאה קציצות ושניצלים ללא כל תופכות לוואי, אולם ביצה נטו לא ניסינו מאז.
2. באכילת פיתה עם מעט טחינה, נראה שהתחילה אדמומיות סביב השפתיים. הכמות היתה קטנה ולא היו תופעות מעבר לכך. יצא לו לאכול שניצל עם שומשום בציפוי, גם כן ללא תועפות לוואי.
3. לפני כשבוע הוא ניסה במבה בפעם הראשונה, ושוב התחילה פריחה דומה למקרה הראשון. גם כן טופל בפניסטיל ועוד מנה של 10 טיפות aerius למחרת והכל עבר תוך יומיים.
נוסיף רק שהוא אכל מוצרי חלב (יוגורט) עד שנמאס לו, וכיום הוא אוכל קציצות, לביבות, פסטות, בשר, פירות ודגני בוקר בכיף וללא מגבלות.
שאלותינו הן:
1. בהתחשב בעובדה שבדיקות האלרגיה היו שליליות, איך ניתן להמשיך את תהליך האבחון?
2. מה אסור לעשות מבחינת אוכל, כלומר על מה צריך לשמור על מנת שלא
3. האם צריך להצטייד במזרק אדרנלין?
4. אלו הנחיות יש לתת לגננת?
5. או כל דבר אחר שנראה חשוב ולא ציינתי....
תודה,
יואב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יואב
ד``ר בן רנר22/12/2009במידה והתבחינים שלילים ולמרות זאת יש תלונות,התלונות הן שקובעות את הרגישות.ע"פ הממצאים הילד רגיש לבוטנים (במבה) וביצה ובספק שומשום.ניתן לחזור שוב על הבדיקות לבצע בדיקת נוגדנים ספציפים בדם ולבצע מבחן תגר.הצעתי להמנע משלושת המרכיבים האלה ובעוד שנה לבדוק שוב.הרגישות לבוטנים נשארת לעד.יש להחזיק מזרק אדרנלין(אציע 2)ולהדריך את הגננת באופן השימוש.חוץ מזה אורח חיים רגיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרגישות למזון של בן שנה וחצי
יואב22/12/2009ד"ר ורנר שלום,
קודם כל תודה על תשובתך. רציתי לדעת מה המשמעויות של החשיפה לביצים (בשניצל/קציצות) שהוא אוכל באופן קבוע. זה כמובן ללא תופעות לוואי כלשהן. האם זה מסכן אותו (החרפה של התגובה האלרגית)?
כמו כן, האם ההתייחסות הנכונה היא הרחקה מוחלטת של כל הגורמים האלרגניים מהתפריט, או שניתן להמשיך בשגרה (ללא ביצים, טחינה ובמבה)?
בתודה מראש,
יואב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיואב
ד``ר בן רנר24/12/2009אכן יש חהרחיק את גורמי האלרגיה ולבדוק רגישות אחת לשנה.הקציצות מכילות חלבון מבושל בחום ההורס אותו.במידה וגם המקטעים האלרגנים נהרסים אפשר לאכול ללא חשש.הבדיקה היא עצמית אוכלים ומתרשמים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע לרגישות לפולעמנואל20/12/2009
שלום,
אני בן 20, חצי סורי מצד האבא, ורבע פולני-רבע טורקי מצד האמא.
עד כמה שאני זוכר אף פעם לא אכלתי פול (פשוט כי זה לא נראה לי טעים), אבל היום עם החומוס שאכלתי יצאתי שטעמתי טיפ-טיפה פול מבושל כזה שנראה קצת כמו שעועית (אתם בטח יודעים איזה פול זה, מימי כזה ששמים על החומוס בחומוסיות).
האם יש לי ממה לדאוג? אף פעם לא עשיתי בדיקה כדי לבדוק אם אני רגיש לפול, אבל אף אחד במשפחה שלי, משני הצדדים, לא רגיש. יש לי אפילו בני דודים עיראקים שאוכלים כולם פול.
אשמח לתשובה, אני קצת מודאג...
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גבריאל
ד``ר בן רנר20/12/2009אתה יכול להמשיך ולאכול כאוות נפשך.ענין הפול קשור לחוסר באנזים הנקרא G6PD הקשור למערכת החימצון בגוף.אנשים עם חוסר באנזים עלולים לפתח רגישות במגע עם צמח הפול.החוסר נפוץ במדינות המזרח התיכון ועירק.הבדיקה לחוסר באנזים מבוצעת לכל הילודים בארץ כבדיקת שגרה ביום הראשון ללידה.אם היה לך חסר היית יודע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר!
עמנואל20/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקה במצב של אלרגיה לחתוליםאביב20/12/2009
שלום,
קראתי שישנו טיפול על ידי זריקה.
לא הצלחתי להבין מי מקבל את הזריקה; האדם האלרגי, או החתול עצמו?
בנוסף לכך:
1. האם אין זה מסוכן או מזיק לגוף לקבל כל כך הרבה זריקות?
2. מה הן מכילות?
3. מהו אחוז ההצלחה?
4. מה מחירן הכספי?
בתודה מראש, אביב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זריקה במצב של אלרגיה לחתולים
ד``ר ולרי טפליצקי20/12/2009טיפול החיסוני נגד אלרגיה לחתול מתבצע רק במרפאות אלרגיה. המטופלת (ולא החתול) מקבלת בהתחלה פעם בשבוע הזריקה שכוללת תמצית האלרגן של החתול. לאחר הזריקה נשארים במעקב 30 דקות בגלל אפשרות של תגובות אלרגיות. אחוזי הצלחה 80%.
מחיר משתנה מקופה לקופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלתי על אלרגיה לחתולים
אביב21/12/2009תודה על תשובתך המהירה. יש לי עוד שאלה.
לא ציינתי בהודעתי הקודמת את הרקע:
לפני כשבועיים וחצי הכנסתי חתול הביתה. מאז החלו תופעות של:
התעטשויות תכופות, נזלת כמו מים, אף סתום לגמרי, דמעות, גירודים בעיניים, באף, בסנטר ובצוואר,
שיעולים חזקים שמגיעים לפעמים למצב של קושי נשימתי, ולפעמים העומס כה רב עד כי אני מתחילה לרעוד.
אתמול הייתי בבדיקת אלרגיה ושאלתי את הרופא על הזריקה שאתה דיברת עליה.
דווקא האלרגיה ל(שיער של) חתולים בקושי נראתה בבדיקה, ומה שנראה כאלרגיה הכי חזקה שלי, הוא פריחת עץ הזית (!) אין בסביבתי אף עץ זית.
הוא נתן לי זריקת Diprospan (סטרואידים), אבל התופעות הללו חזרו מיד כשחזרתי הביתה (אל החתול).
* האם ייתכן שהאלרגולוג טעה באבחנתו ולא ראה את האלרגיה לחתולים?
* האם ייתכן שהזריקה שקיבלתי כלל לא עזרה?
(אציין כי היה כתוב על החומר שהוא נגד אלרגיה, ולא נגד אלרגיה ספציפית לחתולים.)
* אמרו לי שהמצב רק יחמיר, ושעלי להיפטר מהחתול אבל אני לא רוצה. מצד שני גם לא רוצה לחיות
על זריקות.
* אילו עוד פתרונות קיימים?
מה אפשר לעשות??? אני אובדת עצות וממשיכה לסבול...
תודה, אביב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלרגיה לחתולים
ד``ר ולרי טפליצקי23/12/2009קודם כל כדאי שתיקח טיפול תרופתי נגד אלרגיה עם כדורים אנטיהיסטמיניים כמו לורטדין ואהיסטון וספריי לאף כמו פליקסונז.
גם התגובה "החלשה" בטסט אלרגי יכולה להיות משמעותית בפועל כשחשיפה לחתול היא מסיבית.
קיימים ספריים לטיפול בפרוות חתול שמורידים הפרשת האלרגנים. חפש באינטרנט.
צריך לאוורר בית היטב, להחזיק את החתול מחוץ לחדר שינה.
אם כל זה לא יעזור תחשוב להוציא את החתול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש תוקף לחיסוני אלרגיה?אוהד19/12/2009
שלום .
בילדותי (גיל 8 ) ביצעתי טסט אלרגיה ויצאתי אלרגי לכ 18 גורמים .
הרופא המליץ לבצע סידרת חיסונים שלקחה בערך כשנה וחצי החיסונים
(כול שבוע חיסון) ,החיסונים עבדו אולם עכשיו אני מרגיש שחזרה לי האלרגיה (רגישות מוגברת שמתבטאת בנזלת ,שיעולים וליחה -במיוחד בעונות המעבר), שאלתי היא יש תוקף לחיסונים אלו ?
ויכול להיות שזו אלרגיה שחוזרת או שזה פשוט אלרגיה אחרת?
בתודה מראש,
אוהד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש תוקף לחיסוני אלרגיה?
ד``ר ולרי טפליצקי20/12/2009משך השפעת החיסונים אחרי ההפסקתם זה עיניין אינדיבידואלי משתנה מאדם לאדם.
כעת חזרו אליך תופעות האלרגיות. כדאי לפנות לאלרגולוג לצורך איבחון וטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיה לדאודורנטאלרגי19/12/2009
אני בן 28 ללא היסטורייה של אלרגיה כלשהי, לפני כשנה הופיעה אדמומיות המלווה בגירודים עזים באיזור בית השחי לאחר שימוש בדאודורנט סטיק ג'ל שקוף. החלפתי דאודורנט ולאחר תקופה חזרתי להשתמש בסטיק והופיעו שוב גירודים ואדמומיות. פניתי לבירור אלרגי ונמצא שאני אלרגי לקרדית האבק- אציין כי איני סובל מזה פרט לעובדה שאני מתעטש בבוקר (לא מצונן לעיתים קרובות לא מנוזל ולא קורה כלום בעונות מעבר, אין קשיי נשימה או בעיות נשימה)ולכן איני נוטל תרופות כנגד קרדית האבק.
הפסקתי להשתמש לחלוטין בדאודורנט סטיק ועברתי לרול ולמרות זאת הופיעו שוב סימני גירוד ואדמומיות.
הפסקתי גם להשתמש ברול ועברתי לספריי ולמרבה הצער גופיעו שוב הסימנים.
לאחר בירור ע"י הדבקת מדבקות בגב למשך 48 שעות(הבדיקה לא בוצעה בקיץ, לא הזעתי ולא ישנתי על הגב), לא התגלתה תגובה אלרגית.
מה ניתן לעשות ??? האם ישנה בדיקה נוספת ומקיפה יותר שבעזרתה ניתן לאבחן אלרגיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביצעתי בדיקות דם
אלרגי19/12/2009ששלך אותי רופא המשפחה לבצע בבדיקה בה נערך הבירור האלרגי הרופא ציין שהן תקינות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלרגיה לדאודורנט
ד``ר ולרי טפליצקי20/12/2009לצורך מציאת הגורם לתגובה האלרגית תבקש הפנייה למרפאת אלרגיה או עור בבית חולים לביצוע תבחיני מטלית מורחבים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב שלום
אלרגי21/12/2009ד"ר שלום
האם הבדיקה נערכת במשך כל היום בדומה לאשפוז יום ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלרגי
ד``ר בן רנר22/12/2009הבדיקה מבוצעת בדיוק במתכונת של הבדיקה הראשונה שבצעת .החומרים משתנים.היות והבדיקה הראשונה הייתה שלילית סביר שלא מדובר ברגישות למגע אלא בגירוי מקומי של הדאודורנט המיבש את העור וגורם לגרד וגירוי. התופעה מאד נפוצה באוכלוסיה ולכן יש דאודורנטים שונים עם בסיסים שונים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיכן ניתן לבצע את הבדיקה הנ"ל
אלרגי27/12/2009בכל בית חולים ?
האם עובדים עם מבוטחי מכבי ? צריך להביא טופס 17
ניתן להפעיל ביטוח בריאות פרטי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלרגי
ד``ר בן רנר27/12/2009במרפאות האלרגיה המבצעות מבחני "מטלית" מבוטחי מכבי הפונים לבתי החולים חיבים בטופס 17.ניתן לבצע גם במרפאתי במידה ואתה גר באזור השרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזלת אלרגיתלילך18/12/2009
שלום,
הבת שלי, בת 16.5, סובלת מנזלת אלרגית מספר שנים (אף פעם לא היינו אצל רופא אלרגיה אבל רופא א.א.ג אמר שזו נזלת אלרגית). השנה זה התחיל מוקדם, ספטמבר וממשיך כבר מס חודשים. מומחה א.א.ג נתן לה נזוקורט תרסיס ואמר שאפשר להשתמש חודש רצוף. בזמן השימוש יש הקלה משמעותית אבל עם הפסקתו הכל חוזר לקדמותו. פנינו אליו שוב והוא אמר שניתן לקחת את זה שוב חודש (לטענתו מותר עד 4 פעמים בשנה).
רציתי לשאול 1. האם זה אכן כך ולא צריך פער של מס חודשים בין טיפול לטיפול?
2. האם יש אופציות טיפול אחרות - בעבר נתנה לה רופאת המשפחה קלארינז?
3. האם הומאופטיה יכולה לעזור בנושא?
זה פשוט מתיש אותה, היא כל הזמן עם נזלת צמיגית שמתקשה לצאת, אף סתום וקושי לנשום.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לילך
ד``ר בן רנר18/12/2009הדבר ההגיוני הוא לפנות חמרפאה אלרגית לברור .לאחר מכן ניתן להסיק מסקנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול לנזלת אלרגית
נעמי28/12/2009אני סבלתי שנים מנזלת אלרגית וניסיתי טיפולים שונים כולל הומאופטיה ולבסוף מה שעזר לי בצורה מפליאה זה דיקור סיני אצל מטפלת שלמדה 5 שנים בסין..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנעמי
ד``ר בן רנר28/12/2009כבר ציינתי בעבר שאנחנו עוסקים אך ורק ברפואה מודרנית קלאסית.לכל השאר מקום כבוד בפורומים אחריים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

