מה הסיכון מבחינה גנטית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מה הסיכון מבחינה גנטית
    ציפי
    06/12/2015

    אני רווקה בת 35 בריאה, יש לי 2 אחים שמאובחנים בסכיזואפקטיבי F25 החל מגיל ההתבגרות, הם ללא פגיעה מוחית.
    השאלה שלי היא מה הסיכון שזה יעבור לילדים שלי מבחינה גנטית? והאם יש איזה שהיא בדיקה גנטית או מחקר שיתן לי מענה?
    התשובה מאד מאד חשובה לי.
    תודה רבה!
    ציפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה הסיכון מבחינה גנטית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר להתמודד

    שמוליק
    06/12/2015

    שלום ציפי.

    אם אני זוכר טוב, אז אם אחד מבני הזוג חולה - אז הסיכוי הוא כשבעה אחוזים, קל וחומר שאם את לכל היותר רק "נשאית", אז אם תינשאי למישהו בריא, אז הסיכוי נמוך יותר.

    עם זאת, הייתה כאן בפורום מישהי שהתייחסה לדיון, ואמרה שהיא אולי העבירה לילדים שלה גנים "דפוקים" אבל היא לימדה אותם שאפשר להתמודד עם המחלה.

    אם האחים שלך מתמודדים יפה עם המחלה שלהם - זה גורם שיקטין באופן דרסטי את הסיכויים להתפתחות המחלה; ישנו גם גורמים סביבתיים ולא רק גנטיים, ובהם יש לנו שליטה.

    שיהיה בהצלחה, כל טוב, וחנוכה שמח.

    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה הסיכון מבחינה גנטית - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    09/12/2015

    יש לזכור שהדבר יותר מורכב,
    הפרעות כמו סכיזופרניה, דו קוטביות, סכיזואפקטיבות,, בקרב בני משפחה, יכולים גם לתרום להגדלת הסיכון לפתח הפרעה. בנוסף, נזקים בהריון ולידה , חשיפה לחומרים כימיים וכן מרכיב גנטי.. משפיעים על הסיכון לפתח מחלה.
    הסיכון הכללי 0.3% במהלך החיים לכלל האוכלוסייה, נשים יותר מגברים, סוג הדיכאון במיוחד יותר בקרב נשים, ( הסיכון הכללי כ 1/3 מהסיכון הכללי מסכיזופרניה שזה 1% לאוכלוסיה הכללית)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גנטיקה - המשך

    ציפי
    09/12/2015

    אודה מאד לקבל התייחסות לגבי השיעור הידוע של הסיכון לילדים של אח בריא (שיש לו 2 אחים הסובלים מסכיזואפקטיבי F25) לחלות בעקבות הגנטיקה (בעקבות העבר המשפחתי של הדודים).
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו