בן 15 אומר שהוא עצוב בלי סיבה - צריך פסיכיאטר???

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן 15 אומר שהוא עצוב בלי סיבה - צריך פסיכיאטר???
    שלי
    26/12/2015

    פעמים בודדות הבן שלי בן 15 אמר שמרגיש מאוד עצוב בלי סיבה, גם ביום שהוא מגדיר כיום טוב שלו.
    אין הסטוריה של מחלות נפש.
    מבחינתי תמיד הרגשתי שנוטה להכנס בקלות למצבי רוח לשני הכיוונים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפי סימני השאלה עושה רושם שאת נחרדת

    עומר
    27/12/2015

    מהאפשרות שהוא "צריך" פסיכיאטר.
    גיל ההתבגרות הוא גיל לא קל עם הרבה מאוד התחבטויות, חרדות והשפעות חברתיות, בעיקר בעידן שלנו. הבן שלך אומר מרגיש לפעמים מאוד עצוב ולמשלך הוא משתף אותך. מאוד יכול להיות שיש לו נטיה מסויימת כמו שאת אומרת ובשלוב עם גיל ההתבגרות, הנטיה הזו מעצימה. אני לא רופא, אבל לטעמי האישי כדאי לגשת לפסיכיאטר שישוחח איתו ויבין את חומרת המצב וממה הוא סובל בדיוק ואם יש צורך בטיפול תקופתי, אז הטיפול יכול לשפר את חייו בצורה דרמטית. חבל שיסבול בתקופת המעצבת של חייו.
    אחוז גדול מאוד בציבור ובעולם המערבי מקבל טיפול תרופתי לדיכאון וחרדה וזה ממש לא "אות קין" כפי שהיה בעבר. אין צורך בהסטוריה של מחלות נפש במשפחה כדי לסבול מהפרעת דיכאון. זה יכול לפקוד כל אחד ובכל שלב בחיים. אך אם יש לו נטיה כזו, פחות משנה מה ההסטוריה המשפחתית ויש להתייחס לעובדה שהוא סובל. בהערת אגב, הייתי נמע מהשימוש בטרמינולוגיה של "מחלת נפש". התיאור הזה שמור למקרים של הפרעות נפשיות קיצוניות, כמו דיכאון מאז'ורי עמוק וכרוני. הבן שלך לשמחתך כנראה לא שם.
    חשיבות הטיפול המוקדם היא גדולה, כי היא בהחלט גם יכולה למנוע התדרדרות נוספות. זה לא אומר שהוא יצטרך את הכדור לכל חייו, אבל יתכן שבנקודות מסויימות בחייו כשיתעוררו קשיים, הוא כבר ירגיש ויבש לבד מהרופא לקבל כדור אנטי דכאוני.
    יש כיום כדורים טובים ובטוחים ואין שום סיבה לחשוש או להמנע מלבצע בירור. החשש מה"סטיגמה" מתבטל כאשר מבינים שהוא סובל והאלטרנטיבה היא סיכון שהמצב ימשך ואולי אף יחמיר חלילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצות

    מייק
    27/12/2015

    כמו שנאמר לפניי,גיל ההתבגרות אצל בנים הוא גיל לא קל.
    לא בהכרח בגלל התהליך ההורמונלי העובר עליהם,אלא יותר בהיבט הפסיכולוגי/רגשי.

    בעולם המודרני לצערי רק התגברו ההקנטות, קללות, ביריונות וכו'.

    הבן שלך עובר גיל חשוב מבחינה רגשית.
    בגיל זה הוא מאוד פגיע רגשית אפילו אם הוא לא מראה.
    הביטחון והדימויי העצמי והערך העצמי מתקבעים בגיל זה.

    תשאלי אותו מה באמת מפריע לו.
    אם יש אבא בתמונה כדי יותר שהוא זה שיידבר איתו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 15 אומר שהוא עצוב בלי סיבה - צריך פסיכיאטר??? - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    29/12/2015

    יש מקום לנסות לברר, לדבר וכן להציע בדיקה / יעוץ פסיכולוגי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו