מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שימוש בקנביס לאינסומניהאלי17/01/2016
אני סובל מאינסומניה הרבה מאוד שנים. עברתי את כל סוגי הכדורים, כולל כדורים "כבדים" לטיפול בהפרעות אחרות. הבעיה המרכזית היא פיתוח סיבולת והתרגלות לכדורים, מה שמחייב הגדלת מינונים עד כדי שחייבים לעבור לכדורים אחרים. אולם מאחר והגעתי למצב של תלות (התמכרות) למינונים גדולים מדי, מצאתי את עצמי בסיכון תפקוד כליות וכבד. ניסיתי קנביס (באידוי) והפלא ופלא, תוך 1-2 שבועות הורדתי מינוני כדורים עד כדי אפס
כיום אני ישן היטב רק מקנביס וללא שום צורך בכדורי שינה. גם לקנביס אני פיתחתי סיבולת, וכפתרון לכך אני משנה הרכבי תערובת צמחים. ברצוני להמליץ לחברי הפורום מתוך ניסיוני. ביצעתי על עצמי ניסוים עם קנביס לשינה ולאחר התנסות בכל הקונפיגורציות האפשריות, מצאתי שהכי יעיל לקחת קנביס באידוי ולא בעישון כ-2/3 (שני שליש) זמן מתוך פרק זמן ההשפעה הפעילה ואז ללכת לישון. אם הייתי הולך לישון מיד עם הלקיחה, הקנביס היה משאיר אותי ער והשינה היתה שטחית וללא חלומות, אולם כאשר הלכתי לישון מעט לאחר התפוגגות ההשפעה (אם ההתפוגגות תהיה לאחר שלוש שעות, הלכתי לישון כשעתיים לאחר תחילת הלקיחה), אז השינה היתה עמוקה ועם חלומות מלאים, כמו שינה רגילה שללא חומר תומך. אציין שכאשר ניסיתי לישון ללא לקיחת קנביס, השינה היתה ללא הירדמות נורמלית וקצרה מדי. התברר לי שרק לאחר השפעת קנביס ורק לאחר התפוגגות הקנביס (סביב שעתיים-שלוש ממועד הלקיחה) ההירדמות היתה סבירה והשינה היתה תמיד סביב 6-7 שעות עם חלומות ונעימה מאוד. אני חייב לציין שבכל המקרים, גם בלילות של שינה מאוד שטחית, לאחר לקיחת קנביס, התעוררתי צלול וצח ליום עבודה תקין ונעים מאוד. בתקופות בהם לא היה לי קנביס, לאחר שינה עם כדורים, יום העבודה היה מאוד מעיף, עם תחושות מאו לא נעימות. לעומת זאת, לאחר שינה שהתבססה על קנביס בערב שלפני, הייתי נשאר צלול וערני לאורף כל יום העבודה. אני ממליץ לחקור את השיטה היעילה ביותר לצרכנות קנביס לשינה לאחר כל הקונפיגורציות, לכל אדם. קנביס הציל אותי מעשרות כדורי שינה (שכידוע עלולים לגרום למוות במינוני יתר). הקנביס מציל אותי !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש בקנביס לאינסומניה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור18/01/2016ממליץ שתאזין לשידור הרדיו האחרון מאתמול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשימוש בקנביס לאינסומניה - תגובה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור20/01/2016מצגת ווידיאו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוסף לגבי קנביס מלאכותי
א.א.22/01/2016ידוע היטב והוכח שוב ושוב שאין לתת מולקולה בודדת מהקנביס, אלא יש להתייחס לטיפול בעזרת קנביס כטיפול הרבליסטי או מה שנלמד בבתי הספר לרפואה כ-פיטותרפיה, טיפול בעזרת צמחים. אי אפשר לחזות מראש ברמת דיוק של 100% את תגובת הגוף לחומר צמחי שמכיל מאות אלפי מולקולות שונות, אולם כן ניתן לעקוב ולראות השפעה של הצמח לאורך זמן. גם יצור מולקולה אחת שאמורה להיות מדויקת אינה ב-100% נקייה, תמיד יש וריאציות כימיות ביצור מולקולה מלאכותית וזאת הסיבה מדוע יש לעיתים השפעות שונות של אותו כדור מאצוות יצור שונות ומיצרנים שונים שגורמות למטופלים להרגיש מעט שונה כל פעם. כך גם יש וריאציות בין פרחי ומוצרי הקנביס, הם פועלים כטווח של השפעה רחבה ולא השפעה נקודתית יחידנית. לכן, לצורך טיפול בעזרת קנביס יש ללמוד רפואה בעזרת צמחים והרבליזם, מדובר על טיפול רחב על קשת רחבה של השפעות, יש להבין שתכונות הצמח הן טווחים ולא נקודות חד-חד ערכיות. למשל THC זה לא בדיוק 25%, זה נע בין 22 ל-28%, והשפעת הפרח תהיה "סביב" התכונות המוכרות ולא בדיוק כמו מולקולה אחת ויחידה. ובכלל, גוף האדם זאת מערכת רב מימדית, מולקולה אחת לא תמיד תייצר אותה תגובה רצויה באופן עקבי ויציב, ולכן תפקידו של הרופא לעקוב אחרי המטופל, לשנות ולהחליף פתרונות באופן דינמי. אין שום סיבה לשלול מראש את הקנביס כקו ראשון רק בגלל שיש 10 מקרים של פסיכוזה לעומת מיליון מקרים שזה מציל אורך חיים תקין, כמו שלא שוללים כדור מסוים שיש לו תופעות לוואי בקרב 1% מהאכולוסיה. צמחים וקנביס חייבים להיות כטיפול בקו ראשון, ואם לא מועילים מספיק, מוסיפים או מחליפים לכדורים בעלי השפעה חזקה יותר ובמחיר של תופעות לוואי נוספות. עצם ההתנגדות האוטומטית לקנביס כמוה כמו ההתנגדות האוטומטית לאקמול בגלל שיש מקרי מוות מכדור זה בעולם. לגבי THC מלאכותי, ברור היטב שזה מזיק ויש להעדיף את אפקט "הפמליה" שבו המטופל מקבל את כל מרכיבי הפרח, כולל 400 מולקולות ידועות. ובעתיד, עם התקדמות המכשור המדעי, נדע שיש מאות אלפי מולקולות בפרח הקנביס, רובם חייבים להיות יחד והרמוניה תקינה. קנביס זה לא מולקולה אחת כמו מורפיום, קניבס זה הרבליזם ופיטותרפיה מובהק. יש ללמוד שיטות אלו באופן תקין וללא דעות קדומות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקנביס לטיפול באינסומניה
א.א.22/01/2016שמעתי את התכנית. יש התעלמות מוחלטת בדיון ממאות אלפי העדויות מכל העולם, אשר בעידן חופש המידע והרשתות החברתיות אשר מאפשרות תפוצת מידע רב, עדויות נשנות וחוזרות שקנביס מועיל הרבה יותר מאשר תרופות מרשם רבות. הסיכון שיש מתרופות מרשם לאורך תקופות ארוכות (חודשים ושנים) הרבה יותר גדול מהסיכון שיש מקנביס. לא יתכן שרופא מומחה מתעלם מאלפי עדויות ולא מתייחס לקנביס באופן יחסי לפתרונות אחרות שאינן עוזרות. אין שום חומר בטבע שהוא נטול תופעות שליליות. החכמה של רופא טוב זה להשכיל באיזון בין סיכונים לתועלות. הסיכונים של קנביס ידועות היטב ונשמעות היטב ברשתות המידע החברתיות. לעומתם, יש הרבה מאוד עדויות שקנביס מאוד עוזר, למרות הבעתיות שלו. רופא טוב חייב לקיים משוב חוזר ולראות כיצד קנביס עוזר או פחות עוזר, לעומת כדורי מרשם. לא יתכן שקנביס מיושם כקו אחרון ולא כקו ראשון. קנביס חייב להיות קו ראשון, ואם לא עוזר או שיש תופעות לוואי לא נעימות, לעבור לתרופות מרשם בעלות השפעה חזקה יותר ועם תופעות לוואי רעות יותר. אין שום כדור שאפשר לקחת במשך חודשים, קנביס לעומת זאת, ידוע היטב במשך דורות על גבי דורות, שהוא מועיל ומקל מאוד בשימוש לאורך תקופות ארוכות. כאשר נוצלת סיבולת מחליפים לזן אחר. לא יתכן להתנגד לקנביס באופן מוחלט למרות אלפי העדויות. לגבי נהיגה, הוכח שוב ושוב שקנביס אינו מנטרל את כושר השיפוט ומהירות התגובה. להיפך הדבר, כדורים רבים יוצרים ישנוניות רבה ומסכנים עוד יותר את כושר הנהיגה מאשר קנביס. לגבי PTSD אין כדורים שמאפשרים טיפול יעיל בבעיה, קנביס מקל מאוד והרבה יותר מאשר הכדורים. מאות אלפי משוחררי הצבאות ממלחמות הם העדויות המרכזיים לתועלת הקנביס. ואם יש בעיית אלימות, יש לתת להם כדורי הרגעה בנוסף ולא במקום הקנביס ! ורצוי כדורי הרגעה פשוטים שנחשבים כקו ראשון ללא השפעה חזקה מדי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

