יעוץ בקופת חולים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • יעוץ בקופת חולים
    גולי
    01/02/2016

    מזה תקופה ארוכה שאני נעזר בפגישות ייעוץ אקראיות אצל פסיכיאטרים פרטיים רק בשביל לחדש מרשם של פריזמה (נוטל 2 כדורים כל יום). באופן כללי הבעיה שלי היא ביטחון עצמי נמוך שבא לידי ביטוי בקושי להיות חופשי מול אנשים ואני מרגיש עצור ולחוץ שאני מדבר עם אנשים... כמו שכתבתי זה תוצר של מחשבות שליליות שהיו לי בעבר ו"נכנסו חזק" בתקופת הצבא. היום אני עובר טיפול CBT ו MINDFULNESS שלדעתי עוזר, והכדורים מקלים עלי בחשיפה לסיטואציות חברתיות שונות. במיוחד שאני צריך לדבר בפני כמה חברים לפעמים אני מרגיש לחץ בגלל מחשבות שרצות לי בראש באותו רגע. כרגע אין באפשרותי מבחינה כספית להמשיך לעשות את המפגשים הפרטיים הללו מה גם שזה מאוד מפריע שאני צריך לבוא כל חודשיים אל פסיכיאטר חדש כדי לחדש מרשמי פריזמה. אז חשבתי שאני אהיה חייב ללכת לקופת חולים ששם מכל בחינה דברים יהיו הרבה יותר פשוטים עבורי הבעיה היא שאני חושש שזה יפגע בי במקומות עבודה שונים בעתיד. בכל אופן מה שאני בא להגיד הוא שאני לא פסיכוטי, אלא בעל חרדה חברתית מינורית שנובעת מביטחון עצמי נמוך ומחשבות שליליות שנכנסו בתקופת הצבא. אם אני הולך לפסיכיאטר של קופת חולים איך אני יכול לצאת הכי בזול מבלי להצטער על זה בעתיד? אם אגיד שזה מחשבות שליליות על עצמי שחוזרות וביטחון עצמי נמוך שהתחיל עם שחרורי מהצבא זה יעשה פחות נזק? ואם אני אספר על טיפול CBT ו MINDFULNESS שאני עושה זה יכול לגרום למעסיק לוותר עלי? ואני יודע שהוא לא יכול להכריח אותי לחתום על ויתור סודיות אבל אם אני צריך סיווג ביטחוני למשל? כמה זה בעייתי? לתשובתך המפורטת אודה מאוד!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יעוץ בקופת חולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא נראה שיש ממה לחשוש

    שמוליק
    01/02/2016

    שלום רב.

    אני במצב שהוא לכאורה הרבה יותר גרוע; לי היו ארבעה אישפוזים וחוץ מהאחרון כולם היו במצב פסיכוטי חריף. אני התחלתי ללמוד פסיכולוגיה בשאיפה להגיע לקלינית, ולא נראה שהאישפוזים יכולים לעכב או למנוע...

    החשש ממעסיק פרטי הוא הגיוני. לרובם יש סטיגמה שהיא לגמרי איננה מוצדקת, אבל מדובר בחומר שחל עליו חוק הגנת הפרטיות והוא חסוי.

    לגבי סיווג ביטחוני, באמת שאינני יודע האם שואלים שם על טיפולים נפשיים, אבל מכל מקום, כיוון שמדובר במוסד של המדינה, והעניין נתון לפיקוח, אז ישנם חוקים ברורים שאמורים למנוע הפליה. מי שמזניח את הבעייה - הוא זה שיש לו ממה לחשוש. אתה שמטפל ומתמודד עם הקשיים - אדרבא, צריך לראות בך כאדם בעל אחריות.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו