הפסק טיפול תרופתי לוקח ליתיום

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפסק טיפול תרופתי לוקח ליתיום
    גבי
    01/04/2016

    אובחנתי כחולה במניה דיפרסיה בגיל צעיר והטיפול התרופתי היה ליטיום בלבד במשך כמה שנים. הפסקתי תטיפול והרגשתי טוב במשך שנה עד שליפני זמן קצר חזר הדיכאון והתחלתי שוב תטיפול השאלה אם אפשאר לצאת מזה על ידי טיפול פסיכולוגי או שנישאר אם הכדורים לכול החיים זה מציק לי
    אשמח לתשובה מפורטת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר

    שמוליק
    03/04/2016

    שלום גבי.

    אני אובחנתי באיבחון הרבה יותר קשה ובעייתי; סכיזו-אפקטיב. מדובר בשילוב של מאניה-דיפרסיה עם סכיזופרניה.

    אני הפסקתי את הטיפול התרופתי, וכנראה שההפסקה הזו היא הפסקה לנצח.

    ככלל, ניתן להתמודד עם הקשיים על ידי טיפולים פסיכולוגיים, אבל במקרים של החמרה במצב - כדאי לקחת תרופות, ולו באופן זמני.

    הרבה מטופלים סובלים מתופעות הלוואי של התרופות ובמיוחד של תרופות אנטי-פסיכוטיות.

    לדעתי האישית, לומר למטופל שהוא יצטרך טיפול תרופתי לכל החיים, ובמיוחד אם מדובר במטופל שסובל מתופעות הלוואי של התרופות - זו טעות; זה עלול לייאש אותו, וכך הוא לא ירצה להתמודד.

    אם נותנים לו תקווה שהוא יוכל בעתיד להפסיק את הטיפול התרופתי עם שיפור במצב, גם אם מדובר במיעוט סטטיסטי בלבד, זה יכול לעודד וזו ממש טעות.

    בקיצור - תתעודד. יכול להיות שעכשיו צריך לקחת, ואחרי שהמצב ישתפר תוכל להפסיק בהתייעצות עם הרופא המטפל.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו