בן זוג החולה בחרדה חברתית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן זוג החולה בחרדה חברתית
    אורלי
    02/05/2016

    שלום רב
    הכרתי בחור שאני יוצאת איתו 5 חודשים .לאחרונה גילית שהוא נוטל כדור בשם סירנה 100 מ"ג ביום. הוא סיפר לי שבעבר התה לו טראומה ואז לקחו אותו לפסיכיאטר ומאז נוטל את הכדור על בסיס יום יומי. יש לציין שהוא שירות בצה"ל ואובחן במחלת חרדה חברתית.
    שאלתי היא גם לחברי הפורום.. מהם תופעות הלוואי העתידיות עם זוגיות זו..?
    מהן התגובות הקיצוניות העתידיות? מתי המחלה תתפרץ ואיך? איך ישפיע עליי בתור זוגתו. אני אם חד הורית ומגדלת ילדה קטנה.. מעט חוששת להתמסד לאדם עם בעיות נפשיות.. מעולם לא נתקלתי בזה בעבר ורוצה להבין איך זה ישפיע לי על העתיד איתו.. האם זה יהיה גדול עליי..
    אודה מאוד לכל תגובה כאן.
    מקווה לקבל תשובה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן זוג החולה בחרדה חברתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות נפשיות. לא תמיד מה שחושבים

    12345
    02/05/2016

    בעיות נפשיות אינן כתובות על המצח ובנוסף הציבור לא יודע דבר עליהן.הציבור רק נוטה לחשוש כאשר הוא שומע מילה זו וחושב ישר שמדובר במשוגעים בסרטים שהם חסרי רגשות ורוצחים מסוכנים,אבל במציאות אלה יכולים להיות אנשים חכמים ורגישים שכאשר הם לוקחים את התרופה נעלמת הבעיה והם מתפקדים כרגיל ,לדוגמה פרנואיד שלוקח תרופות ובעזרת התרופות הפרנויה שלו נעלמת בצורה מוחלטת כפי שקשב וריכוז (שזו גם הפרעה נפשית שכתובה בספר האבחונים הפסיכאטרים)נעלמת כאשר לוקחים את תרופת הפלא ריטלין.כאשר הפרנואיד תחת השפעת התרופה הוא לא פרנואיד אלא אדם רגיל מהשורה. ואגב אלא שלוקחים את הכדורים הם לא הבעיה אלא אלה שלא לוקחים את הכדורים כאשר כן יש להם בעיה. אגב הפרעות נפשיות רובם דווקא לא מסוכנים יש כאלה עם חרדה ויש כאלה עם אמונות תפלות מוגזמות- OCD זה נקרא שזה גם נחשב לבעיה נפשית ויש רק אחוז אחד מהאוכלוסייה שסובל מהפרעה נפשית מסוימת שהיא באמת מסוכנת וזו רק סוג אחד של מחלה נפשית מכל המחלות. אז תכנית רוב האנשים עם ההפרעות הם דווקא נורמליים משחושבים. וזה רק אחוז קטן באוכלוסייה שמבין את זה ובקיא בנושא. אני אישית מכירה ובקיאה בנושא של מחלות נפש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לבחון את העניין מול המטפל שלו

    שמוליק
    02/05/2016

    שלום אורלי.

    הייתי אמור להיות לגמרי בעד להמשיך את הקשר, לו האינדיקציה הייתה השוואה אליי.

    לי יש עבר פסיכיאטרי הרבה יותר מעניין, הכולל ארבעה אישפוזים וחוץ מהאחרון - כולם היו במצב פסיכוטי חריף.

    למרות הכל, אני במצב טוב מאוד. אני עובד כיום כמהנדס תוכנה, והמשכורת שלי כבר מזמן עברה את הסף שבו עוד מקבלים קיצבת נכות.

    יתרה מזאת, אנשים שעברו התמודדות הם אנשים הרבה יותר חזקים וחסונים.
    אני משתדל כאן בפורום לעודד אנשים להתמודד עם קשיים נפשיים, ולפני כשנתיים ד"ר דוידאור גילה את דעתו שהוא מאמין שאני יכול להיות מטפל טוב, ואכן, היו לדברים האלה השפעה והתחלתי ללמוד פסיכולוגיה.

    מאידך, לא תמיד זה ככה; ישנם אנשים שעברו דברים כאלה, ולא הצליחו להתמודד יפה, והקשיים הכריעו אותם.

    לדעתי, הדבר הטוב ביותר הוא לבקש מידע מהמטפל שלו. אני מאמין שבנסיבות העניין - זו זכותך המלאה.

    כל טוב ושיהיה בהצלחה רבה.

    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה בשבילך

    רן
    03/05/2016

    היי, קודם כל את צריכה להיות אסירת תודה על הכנות שלו, אני סובל מבעיות נפשיות חמורות הרבה יותר ואיני מסוגל לספר את זה במערכת יחסים חוץ מאחת בעבר. שנית אין היום מישהו שלא סובל מחרדה או בעייה נפשית כלשהית ההבדל רק אם מאובחנים או לא (לדעתי) חרדה חברתית מנסיוני כי גם לא יש יכולה להיות לו הרבה יותר קלה בעזרת התמיכה וההבנה שלך וקריאה והבנת הנושא (הלא כזה מפלצתי) מאשר שהוא בטוח מרגיש את החששות שלך וזה עלות לערער אותו יותר ואולי גם לא להאמין אם שמרת את העניין בסוד או שחלקת אם משפחתך ואז זה הופך אותו לעוד יותר "נוראי". התרחיש השני יכול להתבטא בכך שפחות יבוא לו להימצא באירועים המוניים או במקומות אם אנשים שהוא אינו מרגיש בנוח איתם ואין לזה חוקים למה עם אלו כן ועם אלו לא, ככה מרגישים בחרדה, זה לא תמיד הכי נעים אבל אם חושבים על זה לפעמים זה פותר אתכם מאירוע שלא בא לכם ללכת ומצ'ק מתנה מיותר, רק צריך להמציא תירוץ קבוע. אם אני מוציא את עצמי מעצמי לא הייתי מפחד בגלל חרדה חברתית להתמסד בקשר, להיפף אם אני אוהב את האדם אז יש המון דברים של יחד שנהנים לעשות ולא צריך תמיד המולה, כשיהיו ילדים זה יתחלף בחרדה כלכלית :) אם את באמת רוצה שהוא יטפל בזה תקראי ותמליצי לו על שיטת cbt - אני טיפלתי בזה בחרדה וזה עוזר עד מעלים רק מצריך עבודה קשה והתמדה תמידית אבל שווה. מאחל לך מעל הלב שבעולם המחלתי של היום שרק חרדה חברתית תהיה הצרות שלכם! מקווה שעזרתי ואני והחרדה שלי הולכים לישון! לילה טוב :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מומחים אשמח לקבל את תגובתכם והמצלתכ

    אורלי
    05/05/2016

    תודה רבה לעונים/ות מעריכנ מאוד את הכנות..

    אשמח לקבל תגובות נוספות בעיקר של המומחים בפורום וגם של חברי פורום נוספים שיש להם סיפורים דומים. כמו כן אשמח לקבל דוגמאות...

    עדיין מאוד מתלבטת להתמסד אליו.. למרות שמדובר בבחור עם לב גדול אחד כזה שלא פוגשים כל יום...


    שוב..תודה מכל הלב..!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מומחי הפורום אני עדיין ממתינה לתשוב

    אורלי
    08/05/2016

    זאת הפעם השלישית שאני מבקשת את עזרתכם..

    אודה לעצתכם..



    שוב ,תודה מראש..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו