דואגת ומבקשת תשובה מרופא !!!לגבי התרופות!!!חשוב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דואגת ומבקשת תשובה מרופא !!!לגבי התרופות!!!חשוב
    99000
    09/05/2016

    האם יכול להיגרם נזק בלתי הפיך מתרופות אנטי פסיכוטיות אם לוקחים במינון גבוהה? ובאופן כללי האם יכול להיגרם נזק בלתי הפיך מהתרופות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    שמוליק
    10/05/2016

    שלום רב.

    אינני רופא. אני סטודנט לפסיכולוגיה, אבל נראה לי שכדאי שאענה על סמך ידיעותיי, ועל סמך נסיון אישי שלי בתור אחד שלקח תרופות אנטי-פסיכוטיות.

    ראשית, נראה לי חשוב לומר את כל האמת לגבי תופעות הלוואי של התרופות האנטי-פסיכוטיות. בהרבה מקרים מסבירים תופעות של חולשה כללית ועייפות שהן תמסינים שליליים של המחלה, תוך שלילה מוחלטת של האפשרות שייתכן שאלו תופעות לוואי של התרופות.

    אמנם יש חולים שאינם מקבלים טיפול תרופתי וסובלים מתופעות כאלו, כך שלא ניתן לומר באופן סוחף וגורף שאין דבר כזה תסמינים שליליים של המחלה, אך אין שום וודאות לא לכאן ולא לכאן, וצריך לומר למטופלים את כל האמת. הרבה פעמים מטופלים מרגישים שהם סובלים מהתרופות וכאשר אומרים להם שבהכרח מדובר בתסמינים של המחלה - זה גורם להם לאבד את האמון במטפל - ומכאן מגיעים למדרון חלקלק...

    אני באופן אישי הפסקתי את הטיפול התרופתי ולאחר כחצי שנה - הכל חזר לקדמותו.

    היו כאן בפורום כמה משתתפים שטענו שנגרם להם נזק בלתי הפיך כתוצאה מנטילת תרופות אנטי-פסיכוטיות. לדעתי, זו חובה לומר את כל האמת ולציין זאת.

    עם זאת, אי אפשר לקבוע בוודאות האם אכן מדובר בנזק שנגרם כתוצאה מהתרופות או שמדובר בתסמינים שליליים של המחלה שלא טופלה כראוי; לפחות בטיפולים פסיכולוגיים.

    מהצד השני, חשוב להדגיש שכאשר צריך טיפול בתרופות אנטי-פסיכוטיות ולא נותנים תרופות - עלול להיגרם נזק בלתי הפיך למוח!

    אפילו הרוקח אילן סלומון שידוע בתור מתנגד קיצוני לתרופות פסיכיאטריות, מסכים שבמקרים קיצוניים כגון התקף פסיכוטי, חייבים לקחת תרופות.

    בכל אופן, במצב יציב יותר, ניתן להתמודד עם טיפולים פסיכולוגיים, וכאשר הם נותנים את האפקט הרצוי, ניתן להוריד מינונים ואף להפסיק לגמרי.

    בשורה התחתונה, הייתי ממליץ לפנות לרופא שידוע בתור אחד שמעדיף מה שפחות תרופות.

    בנוסף לכך, אם את חוששת, אפשר לומר זאת לרופא, ולטפל רק טיפולים פסיכולוגיים (או אולי יהיה לרופא פתרונות יצירתיים אחרים...).

    מקווה שעזרתי.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובה מרופא!!! מה לא ברור???

    רן
    10/05/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא להגיב בשמי בבבקשה!!!!

    אני ששאלתי
    10/05/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבל לא ציינת בכלל את שמך...

    רן
    10/05/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דואגת ומבקשת תשובה מרופא !!!לגבי התרופות!!!חשוב - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    26/05/2016

    בדרך כלל, לאחר הפסקת תרופה הנזק הפיך..
    זה מאוד תלוי במצב הגופני...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו