שאלה: SSRI עם שילוב מנגנון דופאמין

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה: SSRI עם שילוב מנגנון דופאמין
    רון
    21/05/2016

    שלום,

    רציתי לשאול מדוע לא מייצרים תרופות המשלבות מנגנון מעכבי ספיגה של סרוטונין ודופאמין כמו שיש תרופות SNRI המשלבות מעכבי ספיגה של סרוטונין ונורדרנאלין.
    ידוע כי גם חוסר בדופאמין יכול לגרום לדיכאון, מאיפה מטופל יכול לדעת אם מה שחסר לו הוא נורדרנאלין או הדופאמין.
    ואם כן מדוע לא מבצעים תרופות המשלבות את הסרוטונין והדופאמין אלא רק סרוטונין ונורדרנאלין?

    ככלל האם מותר לשלב SSRI עם וולבוטרין במינון נמוך כדי להגיע להשפעה הרצויה על דיכאון והפרעות קשב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זה עלול לגרום לסכיזופרניה

    שמוליק
    21/05/2016

    שלום ניר.

    אינני רופא, אבל בתור סטודנט לפסיכולוגיה, נראה לי שמה שלמדתי בקורס פסיכולוגיה פיסיולוגית מספיק כדי לענות.

    אכן, מחסור בדופמין יכול לגרום לדיכאון, ויתרה מזאת, התסמינים השליליים של סכיזופרניה באים לידי ביטוי במחסור בדופמין, אבל במסלולים אחרים מהמסלולים שבהם צריך להפחית דופמין שהם הביטוי לסימפטומים החיוביים של סכיזופרניה.

    אגב, הרבה פעמים תהיתי, שאולי כאן קבור הכלב, ולמעשה ההסבר לסימפטומים השליליים של הסכיזופרניה, הוא בכך שהתרופות האנטי-פסיכוטיות הן אלו שיוצרות את המחסור בדופמין. סוף כל סוף תרופות אנטי-פסיכוטיות הן במוצהר תרופות שמפחיתות דופמין (יותר מדוייק לומר אנטגוניסטית לדופמין).

    קוקאין הוא סם שידוע בתור מעכב ספיגה חוזרת של דופמין, והוא נחשב לסם מסוכן. ריטלין היא תרופה שגם כן מעכבת ספיגה חוזרת של דופמין, אבל היא משמשת בעיקר להפרעות קשב וריכוז.

    תרופה שמגבירה דופמין (יותר מדוייק לומר אגוניסטית לדופמין) יכולה להגביר גם במסלולים שבהם ההגברה עלולה לגרום לסכיזופרניה.

    חוץ מזה, מסיבות שלגמרי אינן ברורות לי, לעיתים משתמשים גם בתרופות אנטי-פסיכוטיות נגד דיכאון, בזמן שהן אנטגוניסטיות ("מפחיתות") לדופמין.

    מקווה שעזרתי.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצת נתבלבלתי

    רונית
    22/05/2016

    אני לוקחת אנטי פסיכוטי לאחר פסיכוזה ומשמינה מאוד. החליטו להעלות לי את המינון של הציפרלקס בגלל החוסר חשק לעשות משהו. עם העליה של הציפרלקס מרגישה שיש לי קצת יותר מדי מחשבות בראש ביחד אבל עדיין תחת שליטה. האם זה נורמלי? האם הציפרלקס והאנטי פסיכוטי נוגדים אחד את השני כך שאצטרך גם לעלות אותו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הם אכן נוגדים

    שמוליק
    22/05/2016

    שלום רונית.

    אכן מדובר בתרופות נוגדות. תרופות אנטי-דיכאוניות אמורות להעלות את מצב הרוח ממצב ירוד של דיכאון למצב מרומם יותר. תרופות אנטי-פסיכוטיות אמורות להוריד את מצב הרוח ממצב פסיכוטי מרומם למצב יותר נמוך ומאוזן.

    אבל הם פועלים על מוליכים עצביים (נוירוטרנסמיטורים) אחרים. האנטי-פסיכוטיות פועלות על דופמין, ואילו ציפרלקס פועל על סרוטונין.

    בהזדמנות זו, אני חושב שכדאי לומר את כל האמת על ההשמנה וחוסר החשק לעשות משהו.

    הרבה פעמים, נוטים להסביר - לפחות את חוסר החשק - כתסמינים שליליים של המחלה, ושוללים מכל וכל את האפשרות שמדובר בתופעות לוואי של התרופה האנטי-פסיכוטית.

    האמת היא שאין וודאות שמדובר בתסמינים שליליים ואין וודאות שמדובר בתופעות לוואי, ואין לשלול אף אחת מהאפשרויות. הרבה מטופלים מרגישים שהתרופות הן הסיבה לכך, ואחרי ששוללים את האופציה הזו, הם מאבדים את האמון, והאמון של המטופל במטפל הוא הבסיס ההכרחי לטיפול.

    זה לא אומר שצריך להפסיק את הטיפול התרופתי, אבל חייבים להגיד את כל האמת.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה עכשיו שאלה לרופא לא מגיבה טוב

    רונית
    23/05/2016

    עצם זה שכותבת באינטרנט זה אחד מסממים אצלי שמגיע פסיכוזה
    העלו מ 15 ל 20 הציפרלקס לפני 3 ימים בגלל שיותר מדי "לא בא לי לעשות ספורט לא בא לי להפסיק לאכול לא בא לי ליזום משהו"ועכשיו יש יותר מדי כתיבה והתעסקות באינטרנט ועריכה של טקסט זה. בלילות חלומות מאוד חדים. הבעיה שהלילה התעוררתי באמצע הלילה והתחיל לי פרנויאה כאילו כולם מקשרים כל מיני דברים עלי ונגדי ממש חרדה וחוסר יכולת להירגע ולישון וקיפאון שלא רוצה להטריד את בעלי. כפתרון לקחתי עוד 50 מג סרוקוול שאחרי זמן כן הרגיע ומקווה שכל תאוריות הקונספירציות רק בראש.. כרגע מתלבטת מה לקחת עכשיו בבוקר 15 מג ציפרלקס איתו הייתי עד לפני 3 ימים או שוב ה 20 מג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה: SSRI עם שילוב מנגנון דופאמין - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    26/05/2016

    סרוטונין ברמה גבוהה, פעילות מוגברת במוח , יכול להוביל לירידה ברמת הדופאמין.
    ניתן לשלב SSRI עם וולבוטרין, במיוחד , בקיום חרדות ( וולבוטרין לעתים מחמיר חרדות )

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו