נטילת תרופות פסיכיאטריות והריון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • נטילת תרופות פסיכיאטריות והריון
    ליל
    25/05/2016

    אני מאובחנת כביפולארית ומטופלת בתרופות: אינווגה 9 מ"ג ולמוג'ין 150 מ"ג.
    מתכננת להיכנס להריון.
    הרופאה המטפלת המליצה לפני הכניסה להריון להפסיק עם האינווגה ולעלות את הלמוג'ין ל-200 מ"ג.
    ברצוני לשאול האם למוג'ין תרופה בטוחה בזמן ההריון? והאם אין סכנה שברגע שאפסיק עם האינווגה אגיע למצב פסיכוטי?
    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    שמוליק
    25/05/2016

    שלום ליל.

    אינני רופא.

    לא בטוח שלמוג'ין היא תרופה בטוחה בזמן ההריון למרי, אבל צריך להבין שהרגשה לא טובה בזמן ההריון, מעבר לפגיעה הברורה באם - פגיעה במצב הרוח של האם, פוגעת בעובר, כך שיכול להיות שהסיכון של פגיעה בעובר כתוצאה מלקיחת התרופה הוא קטן ומזערי ביחס לפגיעה שעלולה להיות כתוצאה מהחמרה במצב הנפשי עקב הפסקת התרופה.

    זה כנראה בדיוק מה שכתבת לגבי החשש שלך שהפסקת האינווגה עלולה לגרום למצב פסיכוטי. בעיקרון, מייצב מצב רוח אמור להיות מספיק לטיפול במאניה-דיפרסיה, והתרופה האנטי-פסיכוטית אמורה לסייע נגד הפאזה המאנית. סביר להניח שהרופאה שלך סבורה שבמקרה שלך אין חשש, אבל אם למרות זאת את חוששת - כדאי להביע את החשש בפני הרופאה המטפלת על מנת לשקול מחדש האם נכון להפסיק את האינווגה.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו