מאניה - זיפרקסה 4 שנים. להפסיק או להמשיך?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מאניה - זיפרקסה 4 שנים. להפסיק או להמשיך?
    Yafe
    29/06/2016

    שלום,
    קרוב משפחה בן כ60 חולה במאניה דיפרסיה. זה בא לידי ביטוי בדיכאון 7 שנים ואז,שנה של התקף של מאניה ללא טיפול מתאים (המשיך לקבל את התרופה לדיכאון שלקח לפני כן). הסיבה לאי טיפול - לא מוכן להכיר במצבו, לא מוכן ללכת לפסיכאטר, הכחשה וכו'. בסופו של דבר אחרי לחצים רבים נאות ללכת, הפסיכיאטר רשם זיפרסה 5 מ"ג. היום כבר כ-4 שנים לוקח את התרופה. מצבו יציב, מתפקד וחי טוב ב"ה. אין מעקב אבל , מאחר והדיבור על הנושא איתו טאבו, אין סיכוי לקחת אותו לפסיכאטר בייחוד כשהמצב יציב. את התרופות הוא לא לוקח לבד (בגלל ההכחשה) אבל בני המשפחה דואגים לתת לו והוא נאות לקחת. אני תוהה רק האם ייתכן שהתרופה כבר מיותרת לאור המצב היציב? הרי לא ייתכן שהוא צריך לקחת במשך 4 שנים תרופה נגד מאניה שבדרך כלל לא נמשכת זמן רב. אני שואלת מתוך דאגה לתופעות הלוואי של התרופה. האם ייתכן שהוא הבריא? האם שימוש ממושך בתרופה לא בעייתי? אני חוזרת שאין שום סיכוי לקחת אותו לפסיכאטר לביקורת.
    אודה לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאניה - זיפרקסה 4 שנים. להפסיק או להמשיך? - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/07/2016

    ראשית חובה מעקב גופני - רופא משפחה
    שנית חובה מעקב פסיכיאטר.
    לא ניתן לענות באופן חד משמעי, לפי התיאור בלבד, הייתי נזהר מאוד
    בהפסקת טיפול ללא מעקב צמוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו