תהליך שאלון אינטייק לא לגיטימי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תהליך שאלון אינטייק לא לגיטימי
    מבולבלת
    07/08/2016

    אשמח לדעת האם שאלון האינטייק שעברתי הוא הליך תקין..
    במוסד פסיכיאטרי מוכר- נקבעה לי פגישה נוספת עם המטפל, כאשר חיכיתי בחוץ, חיכה בחוץ צעיר ומוזר, מחויך ונבוך, שנכנס יחד איתי לחדר, והתיישב מולי, מסביבנו מעל 4 אנשים נוספים יושבים במעגל כשאחד מהסובבים הוא המטפל שלי.
    הבחור הצעיר שאינני מכירה התחיל לשאול אותי שאלות חודרניות בעוד שהסובבים צופים ובוחנים אותו.
    רק כשיצאתי משם והרגשתי רע, נבוכה ומושפלת וגם כועסת, הבנתי שהבחור היה בעצם במבחן מקצועי לראות את התפקוד שלו, על חשבוני. מבלי שאף אחד הודיע לי, שאל אותי, הסביר לי מה הולך להיות.
    סמכתי על המטפל שלי ועל המוסד הזה וכשיצאתי משם הרגשתי כל כך פגועה וכועסת.
    אני בטוחה שתהליך זה לא תקין. אבל אשמח לדעת אם מישהו עבר כזה דבר גם, ואשמח לדעת מבחינה מקצועית אם זה בסדר להעביר שאלון כזה, מול צוות גדול של אנשים ובדרך לבחון את המנחה ששואל ומבלי לעדכן את המטופל.
    גם כשאני הולכת לרופא, אם הוא מכניס מתמחה הוא מבקש את הרשות שלי קודם..

    אשמח לשמוע תשובה מקצועית על אופן ההתנהלות.. רק כדי שאוכל אולי להרפות מהכעס הזה.. כבר עברו מספר שנים מאז וזה עדיין מפריע לי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • על פניו זו אכן עבירה אתית

    שמוליק
    07/08/2016

    שלום רב.

    אינני רופא, אני סטודנט לפסיכולוגיה.

    לא ממש ברור לי האם מדובר בטיפול או בהשתתפות בהיסוי לצורך מחקר. אך אם הבנתי נכון, מדובר בהשתתפות בניסוי מחקרי.

    כבר בקורס מבוא לפסיכולוגיה, בפרק הראשון שנלמד, הוסבר שאחד מהתנאים להשתתפות במחקר היא הסכמה של הנבדק להשתתף בניסוי ושזכותו להפסיק את הניסוי באמצע מבלי צורך לנמק מדוע.

    הדברים נכונים גם כלפי מטופלים שמאושפזים בכפייה. ניתן לטפל בהם בכפייה (ועד כמה שניתן צריך להשתדל לנצל את הסמכות הזו במינימום הנצרך), אבל לגבי השתתפות בניסוי מחקרי - חובה לקבל הסכמה מדעת.

    גם אם מדובר בטיפול, וסביר להניח שלא היית במצב כפוי - צריך היה להסביר לך על הטיפול על מטרתו, ועל הסיכונים הכרוכים בו, וכמובן שהיה צורך בהסכמה.

    אני מציע לך לדרוש הסבר מהמטפל שלך, ולמצות את הדין עם הגורמים האחראיים.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה אבל...

    מבולבלת
    07/08/2016

    תודה על תשובתך והתייחסותך לשאלתי.
    אני כבר לא מטופלת שם כיוון שפתאום יום אחד גיליתי שהמטפל שלי כבר לא עובד שם (כל ההתנהלות שם לקויה לדעתי).
    אני תוהה אם כעת יש לי איך לדרוש מהם תגובה, מבלי לחשוף את עצמי ואת פרטיי... לא ראיתי שיש להם מחלקה משפטית ואני בטוחה שלמזכירות שם זה לא רלוונטי.

    האם מהידע שלך, יש דרך לפנות עם תלונה לגורם כלשהו במוסד רפואי מבלי לחשוף את עצמי לגורמים משפטיים חיצוניים ואם כן לאיזה גורם במוסד בד"כ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולי דרך שוברים שתיקה

    שמוליק
    07/08/2016

    שלום.

    כנראה שאפשר להתלונן להנהלת המרכז הרפואי, אבל זה די ברור שאי אפשר להגיש תלונה אנונימית.

    כדאי לבדוק את העניין דרך עמותות חיצונית שאולי להן ישנן דרכים לפנות מבלי לחשוף את פרטי המתלונן.

    אולי הקבוצה בפייסבוק של מטופלים ומטופלות שוברים שתיקה יכולה להיות כתובת מתאימה.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו