מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תהליך שאלון אינטייק לא לגיטימימבולבלת07/08/2016
אשמח לדעת האם שאלון האינטייק שעברתי הוא הליך תקין..
במוסד פסיכיאטרי מוכר- נקבעה לי פגישה נוספת עם המטפל, כאשר חיכיתי בחוץ, חיכה בחוץ צעיר ומוזר, מחויך ונבוך, שנכנס יחד איתי לחדר, והתיישב מולי, מסביבנו מעל 4 אנשים נוספים יושבים במעגל כשאחד מהסובבים הוא המטפל שלי.
הבחור הצעיר שאינני מכירה התחיל לשאול אותי שאלות חודרניות בעוד שהסובבים צופים ובוחנים אותו.
רק כשיצאתי משם והרגשתי רע, נבוכה ומושפלת וגם כועסת, הבנתי שהבחור היה בעצם במבחן מקצועי לראות את התפקוד שלו, על חשבוני. מבלי שאף אחד הודיע לי, שאל אותי, הסביר לי מה הולך להיות.
סמכתי על המטפל שלי ועל המוסד הזה וכשיצאתי משם הרגשתי כל כך פגועה וכועסת.
אני בטוחה שתהליך זה לא תקין. אבל אשמח לדעת אם מישהו עבר כזה דבר גם, ואשמח לדעת מבחינה מקצועית אם זה בסדר להעביר שאלון כזה, מול צוות גדול של אנשים ובדרך לבחון את המנחה ששואל ומבלי לעדכן את המטופל.
גם כשאני הולכת לרופא, אם הוא מכניס מתמחה הוא מבקש את הרשות שלי קודם..
אשמח לשמוע תשובה מקצועית על אופן ההתנהלות.. רק כדי שאוכל אולי להרפות מהכעס הזה.. כבר עברו מספר שנים מאז וזה עדיין מפריע לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר על פניו זו אכן עבירה אתית
שמוליק07/08/2016שלום רב.
אינני רופא, אני סטודנט לפסיכולוגיה.
לא ממש ברור לי האם מדובר בטיפול או בהשתתפות בהיסוי לצורך מחקר. אך אם הבנתי נכון, מדובר בהשתתפות בניסוי מחקרי.
כבר בקורס מבוא לפסיכולוגיה, בפרק הראשון שנלמד, הוסבר שאחד מהתנאים להשתתפות במחקר היא הסכמה של הנבדק להשתתף בניסוי ושזכותו להפסיק את הניסוי באמצע מבלי צורך לנמק מדוע.
הדברים נכונים גם כלפי מטופלים שמאושפזים בכפייה. ניתן לטפל בהם בכפייה (ועד כמה שניתן צריך להשתדל לנצל את הסמכות הזו במינימום הנצרך), אבל לגבי השתתפות בניסוי מחקרי - חובה לקבל הסכמה מדעת.
גם אם מדובר בטיפול, וסביר להניח שלא היית במצב כפוי - צריך היה להסביר לך על הטיפול על מטרתו, ועל הסיכונים הכרוכים בו, וכמובן שהיה צורך בהסכמה.
אני מציע לך לדרוש הסבר מהמטפל שלך, ולמצות את הדין עם הגורמים האחראיים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה אבל...
מבולבלת07/08/2016תודה על תשובתך והתייחסותך לשאלתי.
אני כבר לא מטופלת שם כיוון שפתאום יום אחד גיליתי שהמטפל שלי כבר לא עובד שם (כל ההתנהלות שם לקויה לדעתי).
אני תוהה אם כעת יש לי איך לדרוש מהם תגובה, מבלי לחשוף את עצמי ואת פרטיי... לא ראיתי שיש להם מחלקה משפטית ואני בטוחה שלמזכירות שם זה לא רלוונטי.
האם מהידע שלך, יש דרך לפנות עם תלונה לגורם כלשהו במוסד רפואי מבלי לחשוף את עצמי לגורמים משפטיים חיצוניים ואם כן לאיזה גורם במוסד בד"כ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולי דרך שוברים שתיקה
שמוליק07/08/2016שלום.
כנראה שאפשר להתלונן להנהלת המרכז הרפואי, אבל זה די ברור שאי אפשר להגיש תלונה אנונימית.
כדאי לבדוק את העניין דרך עמותות חיצונית שאולי להן ישנן דרכים לפנות מבלי לחשוף את פרטי המתלונן.
אולי הקבוצה בפייסבוק של מטופלים ומטופלות שוברים שתיקה יכולה להיות כתובת מתאימה.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

