אם אפשר בכלל להגדיר איזה הפרעה נפשית כ''מחלה''

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אם אפשר בכלל להגדיר איזה הפרעה נפשית כ''מחלה''
    יעקב
    05/09/2016

    שלום ד''ר יונתן דוד אור
    רציתי לשאול אם ההפרעות מניה וסכיזופרניה עונות במאה אחוז על ההגדרה ''מחלה'' או של בדיוק.
    ואם בכלל בפסיכיאטריה יש הפרעה אחת או כמה בכלל שעונות על ההגדרה ''מחלה'' במאה אחוז אם תוכל לכתוב לי כמה שמות של כאלה מחלות תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בשביל מה?

    שמוליק
    07/09/2016

    שלום יעקב.

    זו שאלה שלדעתי היא יותר פילוסופית מאשר רפואית, ולא ממש ברור לי לאן אתה מנסה לחתור.

    אם במקרה המטרה של השאלה היא כדי להתמודד עם הסטיגמה, אשמח לעזור. יש לי נסיון רב בתור מתמודד.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשמוליק

    אחת
    07/09/2016

    "בשביל מה?"

    בשביל שיקבל מענה לשאלה שמפריעה לו. אתה לא אמור להבין לאן הוא "חותר".

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על ההערה

    שמוליק
    08/09/2016

    שלום רב.

    זו בהחלט זכותו לשאול כאן שאלות מבלי לפרט לאן הוא חותר. ועם זאת, זו גם זכותי להביע את דעתי שזו שאלה יותר פילוסופית מאשר רפואית, ולתהות על כך. בשורה התחתונה הצעתי את עזרתי.

    אני מניח שמדובר באי הבנה, ואפשר לסגור את העניין.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשמוליק

    אחת
    08/09/2016

    זו אכן זכותך להביע את דעתך. מה שמזמן כבר הפך להרגל לענות לשאלות כאילו אתה הרופא עצמו.
    מה שמדאיג אותי, זה הצגת המקרה האישי שלך שהפסקת לקחת את התרופות האנטי פסיכוטיות שגרמו לך לתופעות לוואי, ואתה בסדר גמור!!!

    אתה כמובן שוכח לציין שאנשים עם רמיסה מלאה מסכיזופרניה למשל, מהווים רק 10% מהאוכלוסייה, כלומר 1 מ-10. מה דעתך על תשעה אנשים מתוך עשרה, אשר קוראים את התגובות שלך, ואני מציינת, עוד לפני שהרופא בכלל הגיב, מפסיקים לקחת לחלוטין את התרופות וכל התסמינים חוזרים להם?
    האם יחזרו לפורום ויכתבו לך שהם בהתקף פסיכוטי חריף? קרוב לוודאי שלא, כי הם כבר מאושפזים בבית חולים במקרה הרע, או נמצאים בפגישה דחופה עם הפסיכיאטר שלהם.

    מדובר בחוסר אחריות משווע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי א.ס,

    אחת
    09/09/2016

    תודה על ההתייחסות.

    אני כמובן לא מתווכחת על קיומן של תופעות הלוואי, הקשות אפילו.
    אני בעצמי נמצאת במאבק על טיפול תרופתי יעיל יחד עם מאבק עיקש על תפקוד תקין ומיעוט תופעות הלוואי מהתרופות הפסיכיאטריות.

    כל אחד יעשה כרצונו, אף פסיכיאטר לא מאיים על המטופל שלו ליטול תרופות, וזו הבחירה החופשית של המטופל.

    הבעיה המרכזית היא, הצגת המקרה של שמוליק באופן תדיר מאוד, אשר הפסיק את התרופות והוא מרגיש טוב הוא נותן זאת כאופציה, שוב ושוב..

    אני חוששת שחלק מהמגיבים כאן יראו זאת כ"פתרון קסמים" ויפסיקו ליטול את התרופות שלהם, במקום לחפש תרופות, מינונים אחרים, או רופאים אחרים אשר יעזרו להם, ובסופו של דבר תהיה החמרה במצבם.
    זו המלצה בכלל לא אחראית מצד שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי..

    אחת
    09/09/2016

    אני מבינה שיש לך ניסיון(אישי, או אחר..) לא טוב עם פסיכיאטרים. צר לי לשמוע על כך.

    צריך להסתכל על איך לוקחים מהפסיכיאטריה את המיטב ובסופו של דבר, כל אחד לעצמו, את הטיפול הטוב ביותר עבורו.

    עצים עקומים יש בכל מקום.

    שבת שלום..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי טעויות של פסיכאטרים

    בדויה
    20/09/2016

    הבעיה מתחילה פה שאין מספיק פיקוח על הפסיכיאטרים או יותר נכון שאין בכלל פיקוח עליהם, תראו כמה מתנגדים יש לטיפול הפסיכיאטרי וכמה אנשים סובלים מהטיפול ויוצאים פגועים ממנו,אני מוצאת כמעט רק מתנגדים לטיפול התרופתי מעטים מרגישים שזה עוזר להם,בקיצור זה פגיעה קשה בזכויות אדם,ויום אחד כל זה יצא לציבור הרחב.בינתיים כל מה שאני יכולה לאחל לפסיכיאטרים זה לקחת את מה שהם נותנים בעצמם,כי מדובר באנשים רעים . ולאחל שהלוואי שלא יהיו פסיכאטרים אלא רק פסיכולוגים והטיפול בנפש עדינה לא יהיה על ידי סמים מסוכנים ורצחניים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא להגזים

    שמוליק
    20/09/2016

    שלום רב.

    בתור אחד שלקח תרופות פסיכיאטריות במשך זמן רב וסבל מתופעות הלוואי שלהן וחווה את החוויה הזו - יש לי את זכות הדיבור.

    זה נכון שרוב מוחלט של הפסיכיאטרים לא לקחו תרופות פסיכיאטריות והם אינם יכולים לרדת ולהבין עד הסוף את הסבל מתופעות הלוואי, וככל שהביקורת מתייחסת לנקודה הזו - אני תומך בה.

    הרבה פסיכיאטרים מבינים שתרופות זה לא הפתרון היחידי, והם עוברים הכשרה מעמיקה יותר בפסיכותרפיה. ד"ר דוידאור, אחד ממנהלי הפורום, אומר שהוא מעדיף לתת מה שפחות תרופות. הם מטפלים גם בשיחות!!!

    באופן אישי אני מטופל בשיחות אצל רופאה פסיכיאטרית, ללא טיפול תרופתי(!!), ואני גומר עליה את ההלל. היא הייתה המטפלת שלי כשהייתי באישפוז כפוי במחלקה הסגורה, ואין ספק שהיא הצילה אותי ממצב שנראה נואש לגמרי.

    אי אפשר לומר שכולם רעים...

    אפשר לדון באופן ספציפי עם מה שעבר עלייך ולבחון את הדברים באופן ענייני.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו