שאלות של פסיכיאטרית, זה לגיטמי?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלות של פסיכיאטרית, זה לגיטמי?
    גפן
    12/09/2016

    היי, אני רוצה להתייעץ לגבי משהו שמאוד מטריד אותי ולא עוזב לי את המחשבות.
    לפני כמה חודשים התחילו לי התקפי חרדה וירידה במצב הרוח ולכן פניתי לפסיכיאטרית לצורך קבלת טיפול תרופתי. הייתי אצל הפסיכאטרית הזאת 3 פגישות ולאחר מכן כבר לא חזרתי.
    מה שמטריד אותי זה המפגשים עם הפסיכיאטרית, כבר בפגישה הראשונה היא אמרה לי שאני מאוד חרדתית ורוצה לבדוק עד כמה אני נמנעת מדברים, וכך החלה לשאול שאלות שלטענתה בודקות את רמת ההימנעות שלי. היא שאלה האם אני מורידה שיערות למטה ואיך אני מורידה. שאלה אם קיימתי יחסי מין ואם אני בקטע של גברים או נשים. סיפרתי לה שיש לי קשר מיני עם ידיד שלי אך אני לא שוכבת.
    ואז בפגישה השלישית והאחרונה היא התחילה לשאול אותי האם הוא מנשק לי את הציצי ואת הלמטה, האם הוא גומר לי על הבטן ואם זה נוגע לי ביד, שאלה האם הגעתי לאורגזמה, האם אני אוהבת את האיבר מין שלו ואת הגודל שלו, כשסיפרתי לה שניסינו לשכב ולא הצלחנו, אז היא שאלה אז מה עשיתם אחרי זה, איך הוא גמר בסוף. וגם שאלה אותי למה אני לא עושה טיפול בלייזר במפשעה, האם זה בגלל שאת פוחדת שהיא תראה לך את הפות ואת החור.
    יש לציין שלא הצלחתי לומר לה שהשיחה לא נעימה לי, עניתי לה בעיקר בתשובות של כן ולא, הייתי בחרדה עצומה והתפתלתי מולה והיא לא הרפתה. בסוף השיחה איתה יצאתי המומה וחסרת מילים ולאחר מכן סיימתי את הטיפול אצלה. רציתי לשאול מה זה בעצם הדבר הזה? האם ההתנהלות הזאת תקינה בטיפול פסיכיאטרי (היא לא מטפלת מינית)? לגיטימי השאלות האלה? האם זה סוג של ניצול מיני או שאני מגזימה וזה בסהכ שאלות חודרניות? בבקשה תעזרו לי לעשות סדר בדברים. תודה מכל הלב וסליחה על האורך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדעתי לא

    שמוליק
    12/09/2016

    שלום גפן.

    אינני רופא, אני סטודנט לפסיכולוגיה.

    על פניו, נראה שהעניין לא תקין. אני מאוד תמה על השאלות האלו, וכיצד הן אמורות לבחון את מידת החרדה. אני מניח שכל בר דעת היה אומר זאת.

    יכול להיות ששאלות כאלו היו לגיטימיות לו היית מתארת חרדות שאיכשהו קשורות לניצול מיני.

    בכל אופן, המטרה של טיפול פסיכיאטרי היא להפחית את הסבל ולא להגביר אותו, ועצם העובדה שהחלטת להפסיק את הטיפול וכנראה שלהתנהגות המוזרה הזו היה חלק נכבד בהחלטה הזו.

    צריך להודות על האמת, שגם רופאים פסיכיאטריים הם בני אדם והם אינם חסינים מטעויות; זכור לי שהייתה פעם כתבה בעיתון ידיעות אחרונות על פסיכולוג קליני שניצל מינית מטופלות שלו. צריך לטפל בחומרה רבה במקרים כאלה שפוגעים באמון של הציבור במערכת.

    יש מקום לברר את העניין יותר לעומק עם ארגונים שעוסקים בכך, כגון פורם מטופלים ומטופלות שוברים שתיקה בפייסבוק, אולי עמותת מגן, וכיו"ב. אני מניח שגם אם הם אינם מטפלים בכך - הם יוכלו להפנות אותך למי שאמור לטפל במקרים כאלה.

    במצב הזה, לאחר הטראומה שהייתה לך ממנה, האמון שלך במערכת בוודאי נפגע, והוא עלול להקשות עלייך לפנות לעזרה מקצועית שנראה שאת זקוקה לה; הן מהחרדות והן מההתנהגות הבלתי הולמת של הפסיכיאטרית, כך שלא בטוח שזה יהיה נכון עכשיו לפנות למטפל אחר. צריך כעת לבנות את האמון שלך מחדש, שהוא הבסיס לטיפול.

    מקווה שעזרתי.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו