שילוב תרופות נוגדות דיכאון? ssri+snri

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שילוב תרופות נוגדות דיכאון? ssri+snri
    שירי
    26/09/2016

    שלום.. בת 35 עם מקרה ארוך שנים של פוסט טראומה + חרדה קשה + OCD

    נוטלת כרגע פרוזאק (פריזמה) 60מג, וסרקוול 75מג, עם הטבה חלקית בלבד תקופה מאוד ארוכה. הרופא ממליץ להוסיף כדור SNRI, בלי להפסיק את הפרוזאק... זה יהיה אפקסור או סימבלטה) קראתי שלא לערבב ססאר.אי עם אסאנ.אר.אי... האם זה בסדר? אני סומכת על הרופא כמובן אבל ממש אודה לכם על דיעה נוספת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא מקבלת תשובה?

    שירי
    03/10/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נראה מוזר

    שמוליק
    04/10/2016

    שלום שירי.

    אינני רופא, אני סטודנט לפסיכולוגיה.

    לפחות על פי מה שנלמד בקורס פסיכולוגיה פיסיולוגית, שבין היתר עוסק על קצה המזלג בטיפול תרופתי, יש כאן משהו מוזר.

    SSRI הן תרופות שמעכבות ספיגה חוזרת של סרוטונין. סרוטונין הוא מוליך עצבי (ניורוטרנסמיטור), ותפקידו להעביר הולכה מנוירון אחד לנוירון הבא בתור. ההעברה נעשית ע"י שליטת המוליך העיצבי למרווח בין שני הנוירונים (סינפסה), ואם המוליך מצליח "להתיישב" על קולטן בנוירון הבא בתור (הבתר סינפטי), אז זה גורם לפתיחת תעלה של יונים שיכולה להגדיל את הסיכוי לכך שהנוירון הבתר סינפטי "יעביר" את השדר הלאה.

    המוליך העיצבי נשאר בסינפסה עד שהוא מתפרק ע"י אינזים או נספג בחזרה בנוירון הקדם סינפטי. תרופה שמעכבת ספיגה חוזרת גורמת לכך שהמוליך העיצבי יישאר זמן רב יותר בסינפסה וכך ישנו סיכוי גדול יותר לכך שהוא יצליח להתיישב על קולטן בנוירון הבתר סינפטי.

    SNRI הן תרופות שמעכבות ספיגה חוזרת גם של סרוטונין וגם של נויאפניפרין. לכאורה, יש כאן אפקט שכולל את האפקט של SSRI, ואם כך, זה לא ברור בשביל מה צריך SSRI.

    יכול להיות שלו היה לי ידע יותר מעמיק, אז לא הייתה לי שום שאלה, אבל על פי המידע שיש לי - הייתי ממליץ לברר את העניין מול הרופא המטפל.

    אני מסכים לגמרי עם הגישה שלך שנותנת אמון ברופא; הבסיס לטיפול הוא אמון בין המטופל למטפל.

    מקווה שעזרתי.
    שנה טובה.
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום שמוליק

    שירי
    05/10/2016

    תודה על ההסבר, מעריכה את זה (את רובו ידעתי כבר אבל) אני מניחה כי הרופא רוצה שתהיה לי פעילות חזקה של עיקוב ספיגת סורטונין... עד לא מזמן לקחתי שני סוגי סס,אר.אי ביחד (פרוזאק+סרטרלין, שניהם על מינונים הכי גבוהים), שוב.. בלי הטבה משמעותית. השאלה אם שילוב עם אס.אנ.אר.אי מסוכן יותר, או עלול להוביל לסיכונים.. מקווה לקבל תשובות , שנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יודע

    שמוליק
    05/10/2016

    שלום שירי.

    על פי מה שלמדתי - לא ניתן למצוא שום הסבר מדוע שילוב של SSRI ו SNRI עלול להיות מסוכן. כנראה שהדברים לא נלמדו מספיק לעומק והידיעות שלי דלות מדיי מכדי להשיב.

    אני מקווה שתקבלי בקרוב תשובה מהרופאים.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נ.ב בדיקה גנטית שעשיתי

    שירי
    05/10/2016

    הראתה שאני בצבע לבן לכל התרופות.. (כולן). SSRI SNRI ואנטי פסיכוטים.. שזה בעצם לא אדום ולא ירוק זה פרווה. (הבדיקה עברה אנליזה חוזרת לבקשתי ע"י המעבדה בחול לודא שזה ככה)
    אני לא סומכת על זה במאה אחוז (מעדיפה שלא) , אבל אולי זה מעיד שאני בפחות סיכון לעירבוב של שתי משפחות תרופות?

    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה הרופאים לא עונים בפורום?

    שירי
    16/10/2016

    ברור לי שחגים ובוודאי עסוקים אבל הזנחה כזאת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי מה שאני יכול לחשוב עליו הוא

    דניאל
    17/10/2016

    מה שאני יכול לחשוב עליו הוא שגם אם יש חשש מסוים לסיכון של שילוב בין 2 התרופות, זה רק ממחקרים לא ברורים ולא מוכחים, ולכן הרופא יכול להחליט שהסיכון שווה, כי אולי גם עם הכדור החדש תבוא הישועה.. בעצם תמיד יש סיכון. אפילו כשלוקחים רק כדור אחד, יש כאלו שחוטפים תופעות הפוכות ורעות.. אז אם הרופא המליץ - לכי על זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסור

    ד``ר יונתן דוידאור
    17/10/2016

    סכנה בשילוב ssri + snri
    לתסומנת סרוטונין
    שעלול להוות סכנה בריאותית ממשית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו