מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טיפול בחרדות חוזרות ונשנותחייל משוחרר29/11/2016
היי דוקטור אחרי כל כך הרבה רופאים\אנשי מקצוע מקווה שתצליחי אולי לתת לי תשובה מספקת ושתעזור לי איך לדעת להמשיך קדימה
הכול התחיל לפני 4-5 שנים היתי באילת עם חברים שנה לפני הגיוס.. נהנתי הכול טוב ויפה ביום השלישי אחרי שתייה מרובה מאוד של אלכוהול,
התחיל אצלי חרדה ממש ענקית שכוללת קושי בבליעה,דפיקות לב.. פחד והיסטריה חשבתי זה משהו רפואי אחרי זה התברר שזה חרדה קשה
כל הסימנים של חרדה הופיעו..כנראה בגלל האלכוהול שתתי ממש הרבה.
לאחר מכן חזרתי איכשהו לא יודע איך זה חלף המשכתי בחיים עבדתי הכול טוב, התגייסתי
אם הגיוס..גם עברו עלי דברים דומים שבקרוב אפרט מה הם אבל בדרגה ממש ממש קלה, שוב אחרי כמה חודשים זה חלף..
אחרי שנה ו 7 בשירות שלי נפל לעדי טיל קרוב ל70 מטרים.. זה העלה בי חרדה ממש גדולה ושוב עם כל הסימנים שעוד מעט אכתוב לך..
שוב אחרי זה זה עבר איכשהו לבד..עם הרבה אמונה שיהיה טוב.
ראיתי תוך כדי 7 מפגשים עם פסיכולוגים
3 פסיכאטרים מתוכם 2 פרטיים..
כל הסימנים שאכתוב התחילו מתי שאמרתי לך ועכשיו הם שוב חזרו לפני חודשיים והם ממש חמורים ומקשים עלי
למרות העבודה שאני עובד מרגיש שזה רק מחמיר ומחמיר!!
: 1- הרגשה שאני עומד להשתגע ולאבד את השליטה בעצמי ושהשיגעון קרוב מממש לבוא שעוד שניה הוא פה ואני לא שולט על עצמי.
2- בלבול ממש מבולבל
3- עצבים פנימים+אי שקט כל כך מרתיח שלא מבין מאיפה הוא מגיע!
4-מחשבות שלא פוסקות, מין קולות שמדברים איתי אבל לא שולטות בי.. לפעמים אני יכול לעמוד מול בן אדם והקול יקלל אותו בלב,אבל
אני יודע בתוך תוכי שזה לא אמיתי ושזה רק בא להציק לי לא משהו ששולט עלי ונותן לי ממש פקודה!
5- מרגיש ממש 2 אנשים לפעמים מידי פעמים ביום יום
6-מסתכל במראה לפעמים ומתקשה להבין מה אני מי אני, תוקף אותי חרדה ממש גדולה של מי אני מי זה בעצם! ככה פתאום
7- ממש מרגיש הפרעה בזהות באישיות שלי
8- לפעמים הולך למקום של מסעדה למשל ורואה אנשים שאני רק מכיר בשם וישר הקול המחשבה.. המוח או אני עצמי איך שתיקראי ליזה
מכליל אותם לקבוצה של אנשים שהם רעים לא טובים אלי אנשים שהם לא בסדר.. סתם ככה מרגיש שהם נגדי כזה מבלי לדעת אולי הם טובים
9- בשינה, במקלחת המחשבות הקולות שוב לא קולות של סכיפוזניה אבל קולות ומחשבות ממש מציקים זה יותר מתגבר.. מהרגיל וכמובן בזמן פחד אחר
10- מידי פעם המוח מכריח אותי לבדוק עם הדלת סגורה משהו שקשור לocd אני יודע.. או לא סגורה מעל פעמיים ואחרי פעמים אני שולט בזה
אותו דבר עם הרכב, מפתחות של חנות בעבודה למשל..
11- יכול להתעצבן על בן אדם סתם ככה.. ואחרי 3 דק להתצטער כי הוא ממש חשוב לי הבן אדם אני ממש הפכפך
12- קשה לי להלחליט מתווכח חושב 200 פעם עם עצמי עד שאני מחליט!
הפסכיאטרים והפסיגולוגים טוענים
13- לפעמים מרגיש שאני הדמות בסרט או רוצה להיות כמוהו אבל מיד אני מכניס לעצמי לראש שאני זה אני ומעביר מחשבה.. אבל מין מרגיש תחושת שיכות לדמות הזאת למשל
או סתם לבן אדם אחר
14- וזה כבר שאלה, אמרו לי שיכול להיות חוסר בויטמינים במיוחד ויטמין b12 יכול לגרום להפרעות נפשיות\פסכופתיות.. זה נכון? האם השלמה של חוסרים כאלה לפעמים עוזרת?
הפסכיאטרים והפסיגולוגים טוענים:
אחד מהם ocd
אחד מהם חרדה ממש קשה
אחד מהם סכיזפורניה
ואחד מהם הפרעת אישיות
כל אחד נתן דעה אחרת
ממה שאני קראתי באינטרנט שמתי לב שזה הפרעת אישיות+ ocd כל הסימנים מראים לי את זה!
אני היום חייל משוחרר שכל כך רוצה לצאת מיזה אבל כל רופא אומר משהו אחר.. ומפחיד אותי לנסות כל פעם כדור אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דעה אישית
שמוליק01/12/2016שלום רב.
אינני רופא, אני סטודנט לפסיכולוגיה.
ראשית, אני מצדיע לך על הנסיונות הרבים שאתה מנסה להתמודד עם הקשיים, ועם העובדה שלמרות הנסיונות הכושלים החוזרים ונשנים לא הרמת ידיים.
לדעתי, אין יותר מדיי חשיבות לשאלה מהו האיבחון. אני יכול לומר על עצמי שהיה לי איבחון של דו-קוטבית (מאניה-דיפרסיה), ואחר כך שינו את האיבחון לסכיזו-אפקטיב, ונראה לי שזה ממש לא משנה מה יותר נכון.
המטרה של האיבחון היא כדי להתאים טיפול, וכיוון שישנם טיפולים שמשותפים להרבה איבחונים, יכול להיות שלא יהיה שוני גדול בין הטיפולים המוצעים.
הדבר החשוב ביותר בטיפול נפשי הוא הכימיה עם המטפל. מה בדיוק השיטה שבה הוא מטפל היא שאלה משנית בחשיבותה, ומה האיבחון זו שאלה עוד פחות חשובה.
לגבי טיפול תרופתי, יכול להיות שאפשר גם בלי. אם אתה מפחד מתרופות, זו זכותך המלאה לבקש טיפולים פסיכולוגיים בלבד.
בשורה התחתונה, הייתי מציע לחפש מטפל שאתה מרגיש איתו בנוח, ולשים בצד את הנושא של האיבחון.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר עוד חוות דעת דחוף בבקשה.
חייל משוחרר04/12/20163 פסיכאטרים 3 דעות אני לא יודע למי להקשיב.. כל אחד אומר משהו אחר, אחד ocd אחד הפרעת אישיות אחד חרדות קשות, אם זה חרדות אז איך הגיוני שאני מסתכל במראה ומקבל פחד כאילו זה לא אני או מרגיש 2 אנשים או מרגיש בעיה בזהות זה הכי מפחיד אותי בנוסף לכל מה שרשמתי עזרו לי בבקשה החיים שלי רק התחילו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבחון
ד``ר יונתן דוידאור27/12/2016לא ניתן לאבחן באמצעות הפורום.
נשמע כמו סיטואציה לא פשוטה, כוללת הרבה נתונים..
אבל האבחון חשוב על מנת לכוון את הטיפול.
פסיכיאטריה מתחלקת ל 2 :
1. מחלות נפשיות - סכיזופרניה, מאניה דיפרסיה קשה, ועוד.. חובה תרופות, מסלול של החמרה , שינו במוח.
2. הפרעות ניורוטיות - חרדה, פחד, עצבות, חרדה וכו-- שחלק מזה נורמלי, כל אחד מאיתנו ימלא קריטריונים לפחות חלקיים במהלך החיים, הבעיה המרכזית - תת מודע, ניתן לטיפול ושיפור ואף החלמה ( לא ב OCD קשה)
לכן חשוב אבון מדויק ויסודי.
בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)


.jpg)
.jpg)

