מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- איך מבדילים בין ביפולריות ל OCD לפסיכוזה?דנה13/12/2016
אם אני מתחילה משהו אני צריכה קודם לקבל המון מידע כדי לדעת איך ומה לעשות. זה דווקא הועיל לי הרבה בלימודים ובעבודה ואני לא רואה זאת בדרכ כבעיה. כן אולי עשיתי סקר וטבלאות אקסל מורכבות על משכנתאות ודברים אחרים אבל כך אני ובדרכ גם אנשים הולכים אחרי בקבלת החלטה כי אני מאוד ממוקדת.
עברתי אבל טראומת ילדות לא רגילה שמעט יודעים עליה וגם אז לא כל הפרטים. כשנה לאחר לידה עם כל העייפות של שנה ראשונה כאמא מניקה וגם כעובדת משרה מלאה קרה לי אירוע חריג שהצליח לגעת לי בטראומת ילדות ושניסיתי לטפל בו אבל האובססיביות כבר עבר את הגבול הסביר מבחינת איסוף מידע ולא הייתי מסוגלת להרפות או לחתוך לכיוון אחד או אחר. זה הפך לכך שאם רק אסיים את זה אצליח להתפנות לדברים אחרים ולא הצלחתי לסיים. אני שרגילה לטפל בהמון דברים במקביל נשאבתי לדבר אחד שרק עשה לי רע. לא הצלחתי לישון וירדתי מפסים. נהייתי כאילו מוצפת מכל מה שקרה לי בילדות. דברים שלא התעסקתי איתם מעל 20 שנה. באיזה שלב היו לי מיליון מחשבות בראש וכמה שניסיתי להסביר את עצמי מרוב דיבורים אף אחד לא הבין אותי גם מה שאין להם את הרקע של מה עברתי כילדה. כל אחד שאמר משהו סביבי רק חשבתי איך זה מתקשר אלי למרות שכן הייתי מודעת שזה לא אמור להיות קשור אלי ולכן זה הטריד אותי עוד יותר. אני ביקשתי להתאשפז. לא היה לי אף פעם קודם איזה משהו פסיכיאטרי. איבחנו כ התקף פסיכוטי.
קיבלתי סרוקוול זה גרם לי להמון עייפות (ועל הדרך רגזנות והשמנה) והמשפחה הכריחה אותי לעזוב לגמרי את הנושא שכל כך התעסקתי איתו קודם שלא הייתי מסוגלת להרפות ממנו. וגם התרחקתי המון מפעילויות שהיו מהנים ומחברים.
אחרי כמה שנים ירדתי מסרוקוול וכאילו חזרתי לעצמי. עד שהיו לי כמה הפלות וחוסר שינה ועוד נושא ששוב ההיא אותי לנקודה של הילדה הקטנה שעוברת טראומה. ושוב אותו דבר. בגלל התקף שני אמרו לי שאני ביפולרית. פרפנאן אריפלי עשו לי יותר גרוע. חזרתי לסרוקוול. ושוב זה משתיק אותי ופוגע לי בשמחת חיים.
אנשים לא ככ מודעים למה שעברתי כילדה וגם אני נוהגת להסתיר. זה כיביכול יוצא ללא שליטה בעת התקף אבל בגלל שאנשים בכלל לא יודעים מה היה ואני נורא מתביישת זה נראה כאילו אני תלושה ממציאות כאשר אצלי בראש יש קשר מאוד הגיוני אך עם הרבה עומס רגשי.
לעולם לא היו לי התקפי קניות או שימוש בסמים או שתיה מופרזת. אני בדרכ בן אדם מאוד שקול. האם באמת זה פסיכוזה וביפולריות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסיכוזה
ד``ר יונתן דוידאור15/12/2016בוחן המציאות פגום- אי יכולת להבדיל בין דימיון ומציאות.
לפעמים OCD יכול להיות ברמה פסיכוטית, לפעמים תסמונת משולבת
SCHIZO OBSEESIVE* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

