איך מבדילים בין ביפולריות ל OCD לפסיכוזה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איך מבדילים בין ביפולריות ל OCD לפסיכוזה?
    דנה
    13/12/2016

    אם אני מתחילה משהו אני צריכה קודם לקבל המון מידע כדי לדעת איך ומה לעשות. זה דווקא הועיל לי הרבה בלימודים ובעבודה ואני לא רואה זאת בדרכ כבעיה. כן אולי עשיתי סקר וטבלאות אקסל מורכבות על משכנתאות ודברים אחרים אבל כך אני ובדרכ גם אנשים הולכים אחרי בקבלת החלטה כי אני מאוד ממוקדת.
    עברתי אבל טראומת ילדות לא רגילה שמעט יודעים עליה וגם אז לא כל הפרטים. כשנה לאחר לידה עם כל העייפות של שנה ראשונה כאמא מניקה וגם כעובדת משרה מלאה קרה לי אירוע חריג שהצליח לגעת לי בטראומת ילדות ושניסיתי לטפל בו אבל האובססיביות כבר עבר את הגבול הסביר מבחינת איסוף מידע ולא הייתי מסוגלת להרפות או לחתוך לכיוון אחד או אחר. זה הפך לכך שאם רק אסיים את זה אצליח להתפנות לדברים אחרים ולא הצלחתי לסיים. אני שרגילה לטפל בהמון דברים במקביל נשאבתי לדבר אחד שרק עשה לי רע. לא הצלחתי לישון וירדתי מפסים. נהייתי כאילו מוצפת מכל מה שקרה לי בילדות. דברים שלא התעסקתי איתם מעל 20 שנה. באיזה שלב היו לי מיליון מחשבות בראש וכמה שניסיתי להסביר את עצמי מרוב דיבורים אף אחד לא הבין אותי גם מה שאין להם את הרקע של מה עברתי כילדה. כל אחד שאמר משהו סביבי רק חשבתי איך זה מתקשר אלי למרות שכן הייתי מודעת שזה לא אמור להיות קשור אלי ולכן זה הטריד אותי עוד יותר. אני ביקשתי להתאשפז. לא היה לי אף פעם קודם איזה משהו פסיכיאטרי. איבחנו כ התקף פסיכוטי.
    קיבלתי סרוקוול זה גרם לי להמון עייפות (ועל הדרך רגזנות והשמנה) והמשפחה הכריחה אותי לעזוב לגמרי את הנושא שכל כך התעסקתי איתו קודם שלא הייתי מסוגלת להרפות ממנו. וגם התרחקתי המון מפעילויות שהיו מהנים ומחברים.
    אחרי כמה שנים ירדתי מסרוקוול וכאילו חזרתי לעצמי. עד שהיו לי כמה הפלות וחוסר שינה ועוד נושא ששוב ההיא אותי לנקודה של הילדה הקטנה שעוברת טראומה. ושוב אותו דבר. בגלל התקף שני אמרו לי שאני ביפולרית. פרפנאן אריפלי עשו לי יותר גרוע. חזרתי לסרוקוול. ושוב זה משתיק אותי ופוגע לי בשמחת חיים.
    אנשים לא ככ מודעים למה שעברתי כילדה וגם אני נוהגת להסתיר. זה כיביכול יוצא ללא שליטה בעת התקף אבל בגלל שאנשים בכלל לא יודעים מה היה ואני נורא מתביישת זה נראה כאילו אני תלושה ממציאות כאשר אצלי בראש יש קשר מאוד הגיוני אך עם הרבה עומס רגשי.
    לעולם לא היו לי התקפי קניות או שימוש בסמים או שתיה מופרזת. אני בדרכ בן אדם מאוד שקול. האם באמת זה פסיכוזה וביפולריות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכוזה

    ד``ר יונתן דוידאור
    15/12/2016

    בוחן המציאות פגום- אי יכולת להבדיל בין דימיון ומציאות.
    לפעמים OCD יכול להיות ברמה פסיכוטית, לפעמים תסמונת משולבת
    SCHIZO OBSEESIVE

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו