איך מטפלים באישה שמתכחשת למצבה הנפשי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איך מטפלים באישה שמתכחשת למצבה הנפשי
    Asiko
    04/03/2017

    אנו זוג בני 48 עם 3 ילדים בוגרים.איש עסקים מלא אנרגיה ואישה עקרת בית. לאשתי יש התנהגויות קיצוניות של תוקפנות מילולית פגיעה מילולית בקרובים אליה, היא מאוד אימפולסיבית ואמוציונלית. בוחרת לראות שחור בכל עניין.למרות מאמצים אינסופיים של כולנו המצב לא משתפר ולרוב האווירה בבית של צעקות ועצב.על כל עניין שולי או חצי משפט לפתע ישנה התפרצות זעם בוטה בצורה קיצונית תוך שימוש במילים קשות ואי יכולת להקשיב לטיעונים עיניינים.ניסיתי מספר פעמים לגשת לטיפול זוגי אך המסקנה שלה מאותו ביקור שהיא בסדר ושכולנו אשמים.אני מתוסכל ולא מצליח לתת למשפחתי חיים נעימים בגללה. היא הופנתה בשתי הזדמנויות לבריאות הנפש על ידי רופא משפחה ולא הסכימה ללכת. מצד שני מי שלא מכיר אותה רואה אשה נאה חייכנית ומצחיקה. עצוב מתיש ומתסכל. אנא מה עושים ? היא לא מוכנה לשמוע על ייעוץ או טיפול תרופתי. "אתה לא תעשה אותי משוגעת".

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת אישיות

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/03/2017

    קשה, זה המאפיין של הפרעות אישיות..
    אנשים נח להם במצב, פוזיציה של קורבן, מסכנות, .. אשר מקריבים את חייהם למען המשפחה, אנשים שחשים שניצלו אותם, שוויתרו על חייהם .. אנשים במצב זה , בעמדה פסיכולגית חזקה, מותר להם לכעוס, להיות תוקפנים, לדרוש יחס אחר, התחשבות .. הרי הם הקורבנות והמסכנים.
    זו עמדה מאוד בעייתית וקשה לשנות.. חייבים להציב גבולות, לאחד כוחות עם בני המשפחה ולקבוע ולשקף את המצב ..
    להמליץ בצורה עקבית על צורך בשינוי ( שהכי מפחיד אותם) , ואם לא .. אז.. לשים גבול .
    בהצלחה משימה לא קלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה. אני מבין מתשובתך

    Asiko
    04/03/2017

    שאתה נוטה יותר לכיוון של הפרעות אישיות ופחות לטיפול פסיכאטרי תרופתי. יש סיכוי שאדם ש30 שנה נוהג כך ישתנה לאחר לחץ של המשפחה ללא טיפול תרופתי פסיאטרי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש כל מיני גישות

    שמוליק
    04/03/2017

    שלום רב.

    אינני רופא; אני סטודנט לפסיכולוגיה.

    ישנן הרבה גישות. לפי הגישה הפסיכודינמית של פרויד, האישיות נקבעת בחמש שנים הראשונות של החיים, והסיכוי לשינוי הוא קטן ביותר, ואולי הכיוון התרופתי הוא זה שמתאים.

    מאידך, יש גם את הגישה ההתנהגותית, למשל, לפיה ניתן להשתנות ע"י חיזוקים ועונשים.

    אי אפשר לומר על אף גישה שהיא ה"נכונה" אלא השאלה היא איזו גישה מתאימה יותר למקרה הנדון.

    ד"ר דוידאור דיבר הרבה על כך שבארה"ב ישנם מטופלם שהולכים לטיפול על מנת לשפר את איכות החיים מבלי שיש להם איזו "בעייה" או "הפרעה". המצב בארץ שמתייג את כל מי שהולך לטיפול הוא באמת לא נעים...

    על כל פנים, כיוון שבמקרה הזה אין שיתוף פעולה לטיפול תרופתי (מבלי להיכנס לדיון בשאלה האם זה הטיפול הנכון), כדאי לבחון את האפשרות של טיפולים פסיכולוגיים שגם הם יכולים להועיל.

    ועם כל זה, צריך לשים גבולות; צריך להבהיר שהעכרת המצב עלולה לגרום לצעדים חריפים כגון היפרדות וכיו"ב.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גם אם ההגדרה עקרת בית

    Asiko
    04/03/2017

    לא מוצלחת ואולי שגויה זה לא גורם לבן זוג להתפרץ באופן קיצוני על בני משפחתו. אשתי מבחירה לא עובדת וזה לא הפריע לי כלל. אני לא מנופף בכך בחיינו סהכ מבקש שהאוירה בבית תהייה נעימה. תאמין לי שאין לה כל סיבה לצרוח. זה לא מקובל בבית תרבותי ואין גם צורך בכך. אנו חיים ברווחה כלכלית ובכבוד הדדי. יש מצבים שאדם זקוק לטיפול פסיכאטרי ויתכן שזה המצב. אין טעם לתת פרשנויות שונות שאינן קשורות למקרה שלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו