סכיזופרניה במשפחה, אחי לא מוכן להיבדק

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סכיזופרניה במשפחה, אחי לא מוכן להיבדק
    עזרה בבקשה
    27/04/2017

    שלום, במשפחתי קיים בתורשה מחלת הסכיזופרניה (אמי וסבתי מצד אמי) ואחי ככל הנראה גם לוקה במחלה.
    אחי בן 24, ולא מוכן לבוא לאבחון ולקבל עזרה. הפעם היחידה שהוא נפגש עם פסיכיאטר הייתה לפני 6 שנים בצבא כדי שיתנו לו להמשיך את השירות ובאבחון היה כתוב שיש תסמינים שמצביעים על המחלה הזאת והמלצה לעשות אבחון יותר מעמיק והתחלה של טיפול תרופתי (לאחר שקראתי על המחלה אז זה לא דבר שיפתיע אותי כי הוא באמת הוזה קולות, ריחות וחי בפרנויות מסוימות).

    המצב היום- הוא לא מאובחן, נרשם ללימודים באוניברסיטה אבל לא הולך להרבה ימי לימודים בשבוע בגלל שמיעת קולות וחרדות, לא מוכן לבוא לאבחון או טיפול, הוא כבר לא אלים ביום יום ולא מאיים להתאבד כמו פעם אבל מצד שני לא יפתיע אותנו אם הוא יפגע בעצמו כי הוא דיבר על זה הרבה עד לפני חודשיים..

    פניתי לפסיכיאטר המחוזי, הבאנו ביקור בית של רופאת משפחה ועובדת סוציאלית ששללו את האופציה שהוא מסוכן לעצמו או לסביבה וביקשו מהמשפחה (מאתנו) לשכנע אותו לבוא לטיפול במרפאה אבל הוא לא מוכן.
    אמרו לי שהצעד הבא זה להביא פסיכיאטר פרטי הביתה שיתן אבחנה וגם שזה צריך להיות התחום שיפוט שלו העיר שלנו.

    השאלות שלי:
    1. איך אני יודעת מה התחום שיפוט של פסיכיאטר פרטי? (זה לפי מקום המגורים שלו?)
    2. איך אני יודעת איזה פסיכיאטר טוב באיזור שלי?
    3. האם במצב האפור הזה אשפוז זה דבר קיצוני לעשות? אני לא יודעת כל כך עם מי להתייעץ ולמי להקשיב בנושא.
    4. מה לעשות עם חוסר שיתוף הפעולה? יש דרך מסוימת שהיא יותר טובה להתמודדות במצב כזה?

    הרופאת משפחה, המשטרה, הפסיכיאטר המחוזי וכולם אמרו לי שהכי טוב שניקח אותו בכוח למיון פסיכיאטרי או שניקח אותו "במרמה".. אבא שלי מתנגד לזה מאוד וגם לא כל כך מסוגל לעשות את זה. אני חושבת שזה יהיה טראומתי בשבילו ובשבילנו. אבל במקרה שלנו, זה דבר הגיוני לעשות?

    אחותו, בת 23

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממש לא מומלץ לגרום לאישפוז בכפייה

    א.ס
    27/04/2017

    בין אם זה במרמה או בכח. הפסיכיאטרים באישפוז הם אלימים. הם יתנו לו כדורים בכפייה ואם לא יסכים יגררו אותו ויתנו לו זריקה באלימות.
    לא נשמע לפי התאור שלך שהוא מסוכן לא לעצמו ולא לאחרים, באישפוז בכפייה הוא יהיה עם אנשים אלימים, אלו יכולים להיות אנשים אלימים שהפסייאטרים חירפנו אותם עם הסמים שלהם, או אנשים אלימים שבמקום לשבת במכלאה משפטית יושבים במכלאה לא משפטית.
    עצם העובדה שאתם מנסים לגרום לו לקבל אישפוז כנגד רצונו עלולה להלחיץ אותו ולהרע את המצב. לכן פשוט לעזוב אותו לנפשו, ולתת לו להרגיש רגוע.
    טיפול פסיכיאטרי הוא לא פתרון לכלום הוא עונש ואלימות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • א.ס. צודקת לגמרי

    שמוליק
    05/05/2017

    שלום רב.

    למען ההגינות, אני אציין שעברתי את החוויה המפוקפקת הזו של אישפוז בכפייה שלוש פעמים, וכעת אני סטודנט לפסיכולוגיה.

    אינני יודע מאיפה צץ הרעיון המעוות הזה לנסות להביא אותו לטיפול במרמה. הביסי לטיפול נפשי, בין אם מדובר בטיפול פסיכולוגי, ובין אם מדובר בטיפול פסיכיאטרי-תרופתי, הוא אמון בין המטפל למטופל. איך לעזאזל אפשר לצפות לאמון כאשר מביאים בן אדם לרופא במרמה??

    צריך לכבד את הסירוב לקבל טיפול, ולהבהיר לו שבמקרה של החמרה במצב, עלולים להגיע למצב שבו לא תהיה ברירה ואז מה שיקרה זה אישפוז כפוי על כל המשתמע מכך.

    עוד יש לציין, שאם הוא מוכן להגיע לטיפול פסיכולוגי וכל החשש הוא מטיפול תרופתי - אז ברור שזה עדיף מכלום.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו