תגובה לא טובה לטיפול

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תגובה לא טובה לטיפול
    חסוי
    03/05/2017

    שלום יש לי חבר שנמצא במצב לא טוב אחרי מאניה ואישפוזים,
    הוא לוקח כרגע רק ליתיום,
    הוא בחור כישרוני מאוד,
    תחת הטיפול הנוכחי הוא הפך לצל של בן אדם
    המוח שלו והזיכרון לא מתפקדים, הוא עם תופעות לוואי חזקות גם של אי שקט, לא מסוגל לתקשר טוב עם הסביבה,
    זה נמשך ככה כבר זמן לא מועט ואין שיפור במצב,
    הוא לא רוצה לאשפז את עצמו עקב טראומה מהאישפוז וחוסר אמון שיעזרו לו שם.
    המצב שלו מאוד קשה והוא מיואש וחושב שהחיים שלו נגמרו.
    לדעתי הוא צריך לראות פסיכיאטר ואולי לנסות טיפול שונה.
    מה אתם ממליצים לעשות?
    האם יש פסיכיאטר טוב באיזור המרכז במחיר סביר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תגובה לא טובה לטיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזדהה

    שמוליק
    05/05/2017

    שלום רב.

    בתור אחד שעבר את החוייה המפוקפקת הזו של אישפוז כפוי שלוש פעמים, אני מזדהה עם הדברים.

    עם זאת, קשה לי לשלוח אצבע מאשימה כלפי הטיפול התרופתי שכולל רק ליתיום. בדרך כלל, התרופות שגורמות לקשיי תיפקוד קשים, הן תרופות אנטי-פסיכוטיות.

    אינני שולל את האפשרות שהאישפוז גרם לטראומה שהחריפה את הקשיים שבעטיים המצב הגיע לצורך באישפוז, וחוסר האמון שיש לו במרכז הרופאי יעיד על כך.

    לדעתי, לא שיטת הטיפול היא העיקר כאן, אלא משהו הרבה יותר בסיסי, והוא מידת האמון במטפל. צריך למצוא מטפל שהוא יוכל להרגיש איתו בנוח ולתת בו אמון, ושיטת הטיפול חשובה פחות, ומן הראוי לציין שמטפלים טובים לומדים מספר שיטות טיפול, ומשתדלים להתאים את השיטה למטופל ולא להיפך.

    כמובן, שיש להעריך את האכפתיות שלך מהחבר שלך. כל הכבוד.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה שמוליק

    חסוי
    05/05/2017

    אבל לפעמים גם יש תגובות לא טובות לליתיום למרות שזה נדיר, נראה לי שזה המקרה. כבר תקופה שהוא לא על אנטיפסיכוטים
    ורק על הליתיום והמצב שלו מאוד גרוע הוא בקושי מתפקד ומאוד סובל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כנראה שהדברים נכונים

    שמוליק
    07/05/2017

    שלום.

    אני מחודה בכך שלא התנסיתי בלתיום, אבל התנסיתי במייצבי מצב רוח אחרים: דפלפט וטגרטול, והם לא היו כאלה נוראיים, ומה גם שהן במקור תרופות נגד אפילפסיה (בעוד שליתיום לא).

    כנראה שמהסיבה הזו הכללתי את ההרגשה שלי גם לגבי ליתיום...

    א.ס. משתתפת בפורום כבר כמה שנים, ואני רואה את העדות האישית שלה כאמינה, כך שיכול להיות שגם ליתיום היא תרופה שמרדימה.

    על כל פנים, בוודאי שאני מסכים איתה שניתן להתגבר על הקשיים שגרמו לאישפוז ע"י טיפולים פסיכולוגיים, כך שבסופו של דבר לא יהיה צורך בשום טיפול תרופתי. המטפלת שלי (פסיכיאטרית בהכשרתה המקצועית) עשתה את זה.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו