מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הדרגתיות מתונה בנטילת קלונקס עד להפסקתה באופן בטוחדניאל מ.11/05/2019
לפני כחודש התחלתי טיפול בסרטרליין 25 מ"ג. כמובן שע"פ הנחיות הפסיכיאטרית העליתי את המינון בהדרתיות, וכעת נוטל מינון של 150 מ"ג, והחל מיום שישי הבא 200 מ"ג.
במקביל לתחילת הטיפול בתרופה זו, התחלתי ליטול גם קלונקס במינון 0.5 מ"ג (מצטער שהתפתיתי לתרופה האיומה הזו מבלי לעיין בעלון לצרכן) במשך כשבועיים וחצי. הבנתי ששימוש בתרופה זו במשך יותר משבועיים רצופים אינה מומלצת ויש הכרח להפחית בהדרגה, ע"פ האזהרות המצוינות בעלון לצרכן. לכן ביום ראשון לפני כשבועיים הפחתתי את המינון ל-0.25 מ"ג וכך המשכתי גם למחרת. יומיים לאחר מכן התחלתי לחוות תסמינים של התקפי פאניקה והיסטריה קשים הרבה יותר מלפני נטילת התרופה. בכול סופ"ש שעבר סבלתי מדופק מואץ, בחילה (לפעמים הייתה גם הקאה) צמרמורת, רעד, בלבול, הכרה מעורפלת, ירידה חדה בזיכרון טווח קצר. לא יכולתי לעשות כמעט כלום, ממש בקושי שאכלתי וחוויתי את המציאות באופן ממש מפחיד, פשוט לא הבנתי מה קורה סביבי וחשבתי שאני בוודאות משתגע. אני חושב שמה שהרגשתי קשור לכך שלא הפסקתי את נטילת הקלונקס בהדרגתיות המומלצת. נורא נורא נלחצתי, לא ידעתי מה לעשות ולמי לפנות, אלה היו פשוט ארבעה ימים של גיהינום. ביום ראשון שעבר הלכתי למרפאה שלי לבדיקת אחות בהמלצת הוריי, שאמרה לי שהדופק מעט גבוה אך זה לא כ"כ משמעותי והפנתה אותי לרופאת משפחה. הרופאה מדדה לי גם לחץ דם שאף הוא היה מעט גבוה. היא הציעה לי לחזור לקלונקס וליטול אותה פעמיים ביום במשך שבוע ולהפסיק בהדרגה. חשבתי להפחית כול שבוע בחצי כדור (0.25 מ"ג), כלומר ממחר 1.5 כדור, שבוע אח"כ כדור אחד ושבוע לאחר מכן חצי כדור. האם זו תהיה הדרגתיות מתונה וזהירה, שתבטיח לי להיגמל מהכדור? והאם במקביל להדרגתיות זו לא תהיה אפקטיביות של הסרטרליין (תגובות בין תרופתיות)? כלומר האם הקלונקס עלולה להפריע לפעילותה של הסרטרליין, שבין כה וכה אינני מרגיש הטבה מנטילתה, למרות שעדיין לא הגעתי למינון המירבי? במידה והתהליך יצליח אני לא אתקרב יותר לאף תרופה ממשפחת הבנזודיאזפינים. הקלונקס הזו פשוט החמירה את מצבי והגבירה מחשבות טורדניות, מה שממש ממש לא טוב למי שסובל מאו.סי.די. מה גם שכתוב בעלון לצרכן שאין להשתמש בתרופה אם הינך חווה או חווית דיכאון, בעוד שאני בנאדם מאוד מאוד דיכאוני ופסימי. מדוע לעזאזל רופאי המשפחה ו/או הפסיכיאטרים לא מיידעים את מטופליהם בסיכון שהם לוקחים כאשר נוטלים בנזודיאזפינים וממשיכים לרשום אותם כאילו היו סוכריות?! העניין מקומם אותי מאוד ואני ממש ממש מאוכזב הן מהרופאת משפחה והן מהפסיכיאטרית שהמליצו לי על הקלונקס. לא תיארתי לעצמי שאסבול בצורה חמורה פי כמה וכמה ממה שסבלתי לפני נטילת "תרופה" זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלות בקלונקס
ד``ר בן עמית01/06/2019שלום דניאל,
אני תנצל על התשובה המאוחרת, הייתי פחות זמין לתקופה קצרה. אני לא יכול להסכים יותר איתך; אישית אני משתדל למעט מאוד במתן מרשמים לבנזודיאפינים, ומרבה לראות מקרים של התמכרות, לצערי. אני שמח על העירנות שלך, והתוכנית לרדת בהדרגה נראית לי בהחלט במקומה. אם יש שאלה נוספת - בשמחה. ד"ר עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

