רשלנות רפואית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • רשלנות רפואית
    בת מודאגת
    22/10/2012

    שלום, הסיפור שלי התחיל בשנה שעברה, כשאמי התחילה לסבול מהתקפי חרדה.
    רופאת המשפחה שלה (שהיא גם מנהלת קופת החולים בעיר שלנו) שלחה אותה לכל מיני בדיקות לב ומוח מיותרות לגמרי, כל דבר העיקר לא לאבחן את מה שהיה ברור מראש ומה שאפילו אני, בתור נערה בת 17 שרק התחילה את דרכה במסלול הפסיכולוגי, הבנתי.
    אחת מבדיקות הלב יצאה לא בסדר לדברי הרופאים, אמי התבקשה לחזור לבדיקה נוספת אבל התור הקרוב היה רק לעוד חודש, עד אז היא הלכה להתייעץ עם רופאת המשפחה שאמרה שכנראה שיש לה בעיה בלב, והעלתה השערות מזעזעות, וגרמה להתקפי החרדה להתגבר.
    אחרי הבדיקה הנוספת והידרדרות רצינית במצבה הנפשי, התברר כי כל הבדיקות הפיזיות היו תקינות, ורק אז העזה רופאת המשפחה לעלות השערה על התקפי חרדה, אבל היא לא אמרה זאת לאמי. היא רשמה לה קלונקס ואמרה שזאת תרופה שתעביר את "דפיקות הלב החזקות וקשיי הנשימה שמופיעים מדי פעם", כשאמי שאלה מה יש לה, הרופאה הסבירה שיש לה מום בלב, אבל הוא לא מסוכן ורק עושה תסמינים.
    הייתי בהלם.
    אמי התמכרה לקלונקס ותקופה ארוכה לקח לי לשכנע אותה להפסיק, וגם בהדרגה, כשהלכתי וצעקתי על הרופאה שאין לה זכות לרשום קלונקס, לא להגיד לאיזה מטרה הוא נועד ובטח שאין לה זכות לא להזהיר שזוהי תרופה ממכרת ולהמשיך במעקב קבוע! היא צעקה עלי בחזרה שאני לא רופאה ואין לי זכות להתערב.
    אחרי שנגמלה מקלונקס והתקפי החרדה כמעט נעלמו, חזרה אמי לרופאה, לבקש תרופה בסגנון ולריאן, משהו מרגיע, ונרשמה לה תרופה פסיכיאטרית אחרת, ממכרת. ושוב היא לא הוזהרה שהתרופה ממכרת. אך הפעם בדקנו והיא לא נטלה אותה.
    לבסוף היא חזרה לרופאה בגלל בעיות שינה והרופאה רשמה לה כדורי שינה ואמרה לה לקחת אחד כל יום לפני השינה (איני זוכרת את השם), כיום היא מכורה לכדורים ולא מצליחה להירדם בלעדיהם.
    אני מתוסכלת ולא יודעת מה לעשות, למרות שצדקתי, אמי לא מקשיבה לי וסומכת על מישהי "שלמדה" להיות רופאה. היא לא מסכימה להחליף את הרופאה למרות כל הנזק ובטח שלא להתלונן. הרופאה ממשיכה לטעון שזה בסדר, אבל אחרי שחקרתי את האינטרנט הבנתי שכדורי שינה מאד ממכרים ובטח שעם היא לא מצליחה להירדם בלעדיהם!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רשלנות רפואית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחד שיודע

    גלעד
    22/10/2012

    אכן הכדורים שהזכרת מאוד ממכרים ,
    יפה שהיא הצליחה לצאת מהקלונקס ,
    מהו הכדור שהרופאה רשמה לה בין הקלונקס לכדור השינה ?
    בכל אופן , אם אמך כיום נוטלת כדור שינה- אני מעריך שזה בונדורומין, וטוב לה איתו וככה היא נרדמת בקלות , לדעתי האישית אל תנסי להפסיק לה אותו , אין לו השפעות פסיכיאטריות כמו לקלונקס , הכדור פשוט עוזר להרדמות וזהו , המינון שלה לא יעלה עם הזמן כמו בקלונקס ודומיו, אם הכדור הוא לא בונדורומין אלא כדור מהסוג הישן אז תשובתי תהיה שונה לגמריי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחד שיודע - תגובה

    פרופ` פנחס דנון
    24/10/2012

    שלום לך,

    כדורי שינה חדשים פחות גורמים להתמכרות לכן לוקח יותר לפתח תלות
    לגבי קלונקס גמילה ממנה מאוד חשובה כהיא ממכרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רשלנות רפואית - תגובה

    דפנה הלמן
    29/10/2012

    שלום רב,
    הייתי ממליצה לקבוע פגישה עם רופאת המשפחה,על מנת לברר את המניע לתת לאמך תרופה נוגדת חרדה.כמו גם את ההשלכות הנובעות מהטיפול התרופתי.
    כדאי להתייעץ גם עם פסיכאטר בידיעתה של אמך
    בהצלחה,
    דפנה הלמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו