מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גמילה מחשישאור08/01/2009
אני כיום בן 22. מגיל 15 עישנתי גראס וחשיש על בסיס יומיומי. עד גיל 18 גם הייתי עושה סמים קשים (לא על בסיס יומיומי אומנם). בגיל 18, באחת המסיבות, קיבלתי התקף חרדה. ההתקפים באו לי רק במצבים מסויימים. התחלתי טיפול פסיכיאטרי, כשבאותו הזמן עדיין המשכתי עם העישונים היומיומיים, ומכיוון שנמנעתי מאז אותו מקרה להגיע למצבים כאלה, אז המשכתי לעשן למרות שאמרו לי שזה מזיק, ולקחתי את הכדורים למרות שלא הרגשתי שהם עזרו. בגיל 20 בערך, כתוצאה ממריבה משפחתית לא קלה, קיבלתי את ההתקף הראשון שלי בבית, מה שהרס אותי נפשית כי הייתי בטוח שהבית זה המקום שבחיים לא יקרה לי בו כלום. המצב לא השתפר בימים שלאחר מכן, ומכיוון שגם החשיש לא עזר לי כל כך (מכיוון שהוא לא היה טוב כי בדרך כלל זה "עזר" מאוד) החלטתי להפסיק לראשונה בחיי. עברתי שבועיים אם אני לא טועה מאוד מאוד קשים, סבלתי מהתקפי חרדה ופאניקה מהבוקר עד הערב. עם זאת לאט לאט המצב השתפר, הביאו לי גם פאקסט (סרוקסט), גם מירו (רמרון) וגם קסאנקס שהוא מרגיע מיידי אבל הרופא אמר לי לקחת אותי על בסיס יומי. בסך הכל היה טוב, חזר לי התיאבון ובגדול, השמנתי דיי הרבה, גם השמחת חיים שהרגשתי שנעלמה לי בגלל הפסקת העישון חזרה. למדתי, עשיתי דברים שכשהייתי מעשן הייתי מעדיף לדחות עוד יום ועוד יום. חצי שנה הצלחתי להחזיק ככה בלי לגעת בעישונים בכלל . ואז, אחרי חצי שנה, כמו אידיוט (לא כמו בעצם, אידיוט), עישנתי קצת, זה השפיע עליי בצורה שנתנה לי להנות מזה, אבל לא הצלחתי לשמור על עישון פעם ב.... ולאט לאט שוב חזרתי לעישון יומיומי מאסיבי. ככה עברה לה שנה וחצי בערך, עישון יומיומי שהיה משכיח אותי מהחרדות והדיכאון, התייחסתי לזה כאל התרופה שלי. ידעתי שברגע שלא יהיה לי הכל יחזור אליי ולכן דאגתי שהרבה לפני שייגמר לי אני כבר אביא עוד. עד לפני שבועיים. לא הצלחתי להביא עוד חשיש לפני שנגמר לי, וברגע שנגמר לי קיבלתי ישר התקף קשה, אבל אמרתי לעצמי שברגע שאני אקנה עוד ואעשן אני ארגע. למחרת סוף סוף מצאתי וקניתי. אבל מה, לא הצלחתי לחזור ממש למצב הקודם שאני רגוע ולא חושב על זה. למרות שעישנתי (ולשם שינוי לעומת הפעם הקודמת, הפעם הזו החשיש היה טוב) עדיין הייתי קצת חרד, המחשבות הפולשניות לא נעלמו, ובעצם זה לא "עשה לי את זה". החלטתי להפסיק שוב. אבל עכשיו כבר שבועיים שאני לא נוגע ובמקום שיהיה שיפור יומיומי פתאום יש החמרה באחד הימים, אני כל היום בחרדות ופאניקה, איבדתי כל רצון לחיות, אני מפחד פחד מוות שזה לא יעבור לי וככה אני אשאר כל הזמן, מה שנותן לי מחשבות אובדניות. אני אובד עצות, נתנו לי מירו ואני לא מרגיש שזה עוזר. אני חושש ששום דבר כבר לא יעזור, אפילו לא החזרה לעישון (ואני ממש לא מתכוון לחזור). נתנו לי גם קלונקס וגם אותו אני מפחד לקחת כי אני יודע שהוא ממכר. בפעם הקודמת כבר אחרי שבוע היה שיפור ועכשיו יש החמרה, ושוב אני חושב שאין תקווה. אני פשוט שבור מכל בחינה. האם יש תקווה? מצטער על החפירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אתה זקוק לעזרה מקצועית
פרופ` פנחס דנון08/01/2009אור
אתה צריך עזרה מקצועית אצל רופא מומחה פסיכיאטר מבין בתחום התמכרויות וחרדות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחזרתי לטיפול
אור09/01/2009בהתחלה במרפאה הפסיכיאטרית בתל השומר שם הביאו לי מירו 30 מ"ג, אבל בגלל שלא הרגשתי שיפור הלכתי לפסיכיאטר פרטי (אילן רבינוביץ') והוא הוסיף לי גם זיפרקסה ואפקסור XR. אני כל כך מפחד שגם זה לא יעזור, אני כבר לא יודע מה לחשוב. גם שמעתי שאפקסור XR הוא אחד הכדורים עם תסמיני הגמילה הקשים ביותר ברגע שרוצים להפסיק אותו, מה שלא בדיוק נותן לי הקלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטוב שחזרת לטיפול
פרופ` פנחס דנון09/01/2009אור המלצתי הייתה להגיע לטיפול אצל פסיכיאטר מומחה שגם מבין ומטפל בהתמכרויות כדי לעזור לך גם בגמילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפי מיטב הבנתי
אור09/01/2009הפסיכיאטר שלי עכשיו הוא גם מומחה לטיפול בהתמכרויות. אני יודע שזה נשמע לא אמיתי, אבל באמת שאני לא מרגיש חשק כל כך לעשן (אני גם חושב שזה בגלל שראיתי שזה לא עזר לי להירגע), אני חושב שאף פעם לא הייתי נחרץ כל כך לגבי הפסקה. הבעיה היא המחשבות הבלתי פוסקות שאני לא הולך להבריא, שאני כל החיים אהיה בחרדות מהבוקר עד הערב, ואני חושב שזה מפריע לי יותר מהחרדות עצמן. גם כשיש שיפור בהרגשה אני בחרדה לא פוסקת שתהיה החמרה. האם יצא לך לראות מקרים של אנשים שלא חזרו לעצמם אף פעם? שכל הזמן היה שיפור ואז שוב החמרה? האם זה אפשרי? אני יודע שזה נשמע טיפשי אבל אני פשוט לא מצליח לראות את האור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד משהו שמאוד מדאיג אותי
אור09/01/2009אחד מהכדורים שקיבלתי הוא זיפרקסה, ולפי מה שקראתי עליו זה כדור אנטי-פסיכוטי שנועד גם למקרי סכיזופרניה. השאלה שלי היא האם לקיחה של הכדורים או הפסקתם (גם אם בהדרגה וגם אם לא) יכולה לפתח אצלי סכיזופרניה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאור
פרופ` פנחס דנון11/01/2009שלום לך,
כתבת שאתה מאמין במטפל שלך לכן תן לו לטפל בך בצורה טובה ביותר
לגבי תרופות הנן תרופות מקובלות לטיפולך באופן כללי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאור
1234514/07/2009הי אור .. אני יודעת שאני לא מוסמכת להגיד כלום מבחינה רפואית אבל אני חושבת שמותר לי להגיב כאן כמישהי שקראה מה שכתבת
דבר ראשון אתה לא אידיוט .. אני מבינה את הטעות שעשית .. עשיתי אותו דבר לפני כמה זמן בנוגע לדברים אחרים ... זה עשה לי כל כך רע שהבנתי בדיוק כמוך שאני ממש לא רוצה לעשות את זה שוב . אני חושבת שאתה צריך לקחת חופש.. לסוע לאיפשהו בלי מחויבות ובלי כלום לאיזה סוף שבוע ולהבין מה אתה באמת רוצה מעצמך
ובקשר לקלונקס .. לי זה ממש לא עזר ואפילו להפך אז אני לא ממליצה חח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

