מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חרדות לאחר עישון חשיש בפעם הראשונהפלוני12/02/2009
יום שישי האחרון יצאתי עם חברים, אני בן 18. הייתי במצב רוח מעולה. הם אנשים שמעשנים כבר תקופה ארוכה חשיש, אבל אני בחיים שלי לא ניסיתי ואני מסתובב איתם רק לעתים רחוקות. בפעם הראשונה בחיים שלי, החלטתי לנסות באופן חד פעמי, ולקחתי 5-6 שאכטות מג'וינט של חשיש. בהתחלה הכל היה בסדר ורק "חיכיתי לסטלה" ,אבל אחרי זה התחלתי להצטער שעישנתי, כי אני בנאדם שיודע את הנזקים של סמים ואת כל החרא שבזה, ושהייתי יותר צעיר היו לי גם חרדות אז ידעתי שסמים זה טריגר לדברים האלה. כל היציאה סבלתי כי פחדתי שזה יזיק לי. יום למחרת קמתי והרגשתי תחושה מאוד משונה, משהו כמו מין האנגאובר כזה... חשבתי שזה יעבור, אבל זה המשיך. זה התבטא בתחושות של אי מיקוד כזה, לא להיות בפוקוס, וזה הלחיץ אותי עוד יותר. השאלה שלי היא - האם השימוש החד פעמי הזה הזיק לי? האם זה יכול היה לשנות אותי? את ההרגשות שלי, בצורה בלתי הפיכה? כי אני כל הזמן חושב לעצמי, אם לא הייתי מעשן האם הייתי מרגיש אחרת היום? האם תופעת לוואי של שימוש חד םפעמי כזה זה להרגיש שונה לכל החיים? בכאילו כל התפיסה של העולם שונה? תודה =]
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לפלוני
דפנה הלמן12/02/2009פלוני שלום,
נבהלת ולבהלה שלך יש ערך.שימוש חד פעמי אינו מזיק,בתנאי שהוא חד פעמי!!
אני מציעה לך להמשיך לפחד מתוך הרציונל שאכן שימוש בסמים הינו דבר ממכר שיש לו השלכות הרסניות , פיזיות ונפשיות.
אשמח לענות על שאלות נוספות
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אבל...
פלוני12/02/2009אני מוכן להבטיח לך שלא אגע בחרא הזה, ואמליץ לכל אחד שאני פוגש לא להתקרב, גם לא "רק כדי לנסות". השאלה שלי היא מדוע אני מרגיש "שהשתנתי" מאז שעישנתי, האם זה בגלל הפחד או שזה השפיע עליי? יכול להיות שזה שינה אותי העישון הזה, או שהכל בראש? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוסף...
פלוני13/02/2009האם תחושה של חוסר מיקוד, בכאילו מציאות מדומה כזאת, שבה אתה לא מרוכז במה שקורה ארלא יותר במחשבות זאת תוצאה של חרדה? כי אני מוצא עצמי יושב עם חברים, אבל הראש של במחשבות ובחרדות, ובכאילו מה שקורה סביבי לא ממש קורה. לא יודע כ"כ איך להסביר את זה, בכאילו התחושות "התכהו", כמו תחושת ריחוף כזאת. השאלה אם זה נובע מהחרדה או מהשימוש החד פעמי הזה בחשיש? תחושה של ניתוק כזה, ואז התחושה הזאת עוד יותר מעצימה את תחושת החרדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה לפלוני
דפנה הלמן13/02/2009פלוני שלום,
במידה והסימנים שאתה מתאר ממשיכים,אני ממליצה לך לפנות לייעוץ נפשי.
ניתן לפנות לטיפול במכון מיינד קליניק על מנת להקל על הסימפטומים החרדתיים.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה לפלוני
דפנה הלמן13/02/2009פלוני שלום,
השפעת החומר של החשיש תלוייה בכמות ובמידת הריכוז שלו.שימוש חד פעמי על פי רוב לא ייצור השפעות הרסניות.יחד עם זאת אני מתרשמת שנבהלת.כפי שציינתי הבהלה שבעקבותיה הופיעו סימפטומים חרדתיים הם גם החיישנים שלך.השתמש בהם כדי למנוע תלות פיזית ונפשית.
בהצלחה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה, שאלה אחרונה.
פלוני13/02/2009האם העובדה שאני חושב ומריץ "סרטים" בראש כל היום גורמת לי להיות "מנותק" כזה, בכאילו אני לא חד, לא מפוקס, מדבר עם מישהו אבל "מסתכל מהצד", כמו במציאות מדומה כזאת? איך אני יכול לפתור את הבעיה הזאת? יכול להיות שזה בגלל שכל היום אני עסוק במחשבות ובלבחון את עצמי? או שממה זה נובע? במידה ואני אצטרך טיפול, בעיות כאלה ניתנות לפתרון? אני לא מסוגל להפסיק לחשוב על זה = [
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה לפלוני
דפנה הלמן13/02/2009פלוני שלום,
כדי לדעת מה גורם למחשבות הטורדניות,יש צורך בהעמקת מידע אודותיך.
בעיות מסוג זה ניתנות לפתרון באמצעות טיפול פסיכולוגי.לעיתים יש צורך גם בשילוב טיפול תרופתי על מנת להקל על הסבל .
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמחשבות...
פלוני13/02/2009המחשבות הן רק על מדוע אני "מנותק". זהו, זה מה שמפחיד אותי. זה התחיל רק מאז שעישנתי, ואני לא יודע למה אני עדיין "בבלבול", האם זה בגלל שאני עסוק במחשבות על הפחד מאז שעישנתי? אני כל היום חושב על "מדוע אני מרגיש לא מפוקס", יכול להיות המחשבות האלו הן שגורמות לבלבול וחוסר הפוקוס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה לפלוני
דפנה הלמן13/02/2009פלוני שלום,
כן,אכן המחשבות
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמנסה...
פלוני14/02/2009אני רוצה לסכם את הנושא. בעקרון, אני כל הזמן מנסה לבחון את עצמי ולראות האם העישון החד פעמי הזה שינה אצלי משהו. מה שקורה זה שאני בתחושה כזאת בכאילו העישון הזה שינה אצלי את המציאות, בכאילו פעם הייתי "חד" יותר. האם יכול להיות החשיש גרם לי למשהו בלתי הפיך ו"דפק" אצלי איזה משהו בראש? או שכל הקטע זה שבעצם הכל אותו דבר ורק בגלל העובדה שאני כל הזמן חושב על זה אז כביכול "דברים נראים לי משונים" ותפיסת המציאות השתנתה? וזה לא שהדבר קורה בעקבות חרדות, אלא ההפך, בגלל שאני מרגיש "שהשתנת" אז בגלל זה באות מועקות כאלה. אפשר אוליעצה איך להתמודד עם זה באופן עצמאי? האם עישון חד פעמי של חשיש יכול לגרום לכאלה השלכות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה לפלוני
דפנה הלמן14/02/2009פלוני שלום,
כפי שציינתי בתגובתי הראשונה,אתה מבוהל וכפי שציינת אתה מפוחד.
אני מציעה לך לעזוב את האבחנות וההגדרות,כמה כמות חשיש נותרה לך בגוף,או האם אתה חרד יותר, או במועקה.
במידה וחוסר השקט הזה לא יחלוף בימים הקרובים,פנה לטיפול על מנת לא להשאר עם הסבל לבד.
בנתיים,עזור לעצמך לצאת מהמחשבות ע"י פעילות פיזית,יציאה מהבית ושהייה עם אנשים קרובים.
ב-ה-צ-ל-ח-ה,
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדה פרסונליזציה
פלוני16/02/2009קראתי על תופעה שנקראת "דה פרסונליזציה", ואני חושב שהתחושות שאני מרגיש, כל הניתוק, חוסר מיקוד, בכאילו "מציאות שונה" מאוד דומות לתסמינים של הדה פרסונליזציה. האם יכול להיות שיש לי את זה? אם כן, האם זה עובר? איך אפשר להעביר את זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה למפוחד
דפנה הלמן17/02/2009פלוני שלום,
ייתכן מאוד שמה שאתה חווה זו הפרעה מסוג דה פרסונליזציה.מדובר על תחושה של נתק מהחשיבה ומהרגש.התוצאה היא חוויה של אובדן שפיות.בהמשך לתגובות שלי אלייך,קרוב לוודאי שאתה סובל מהפרעת חרדה שאחד מהביטויים הוא התופעה המוזכרת.חשוב לציין שזה עובר .
אני מתרשמת שקשה לך להתמודד לבד ואני ממליצה לך לפנות לטיפול פסיכותרפי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

