דה פרסונליזציה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דה פרסונליזציה
    אורח
    18/03/2009

    ע"פ ויקיפדיה, תחת הקטגוריה "גורמים", רשום כי תופעת הדה פרסונליזציה יכולה להגרם בעקבות "עיקול רמה גבוהה של חשיש".

    מה הכוונה ל "רמה גבוהה"?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דה פרסונליזציה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאורח

    פרופ` פנחס דנון
    18/03/2009

    השימוש בקנאביס (מאריחואנה, חשיש) נחשב בדרך-כלל לבלתי מזיק, ורבים טוענים כי למעשה מדובר בסם קל ובטוח. אך מאמרים שפורסמו מדווחים על מספר תופעות גופניות ונפשיות עקב שימוש.

    הקנאביס, מבחינה נפשית עלול לגרום לרבים מהמשתמשים בו חרדות, דיכאונות, לפגוע בחשיבה ובתנועה, ולהשרות פסיכוזות כמחשבות שווא כמו גדלות, פרנויות, מחשבות משיחיות והזיות. הקנאביס פופולארי בעיקר בקרב גילי 20 עד 40. בסקר שנערך לאחרונה באירופה נמצא כי 60% מהסטודנטים בבריטניה ניסו לעשן את הצמח, ו 20% משתמשים בו באופן קבוע. חלק מהמשתמשים ציינו כי הם מעשנים 15 ג'וינטים או יותר ביום.

    לפי המשתמשים כמעשנים בצמח קנאביס גורם לתחושה האופורית, לשימוש קבוע בצמח עלולות להיות תופעות לוואי רציניות כגון: פגיעה בזיכרון, בריכוז, וביכולת לעבד מידע מורכב. היום ידוע אם הפגיעה הקוגנטיבית במעשנים כבדים אפילו יש חשש למצב בלתי הפיך. עוד מצוין, כי בניגוד לאמונה הרווחת, משתמשים כרוניים עלולים לפתח סבילות ותלות בצמח אשר עלולה להוביל לסימני נסיגה בדומה לאלכוהול ותרופות אופיאטיות. שימוש כרוני בצמח אף עלול להגביר את הסיכון לדלקת הסימפונות ולאמפיזמה (מחלת ריאות), שכן עישון של שניים או שלושה ג'וינטים ליום מקביל לעישון של כ 20 סיגריות.

    החומר הפעיל בצמח הקנאביס, הוא ה THC. ה THC אחראי לתחושת האופוריה, אך גם מביא להקלה על תחושות ההקאה והבחילה בחולי סרטן, ולהגברת התיאבון בחולי איידס. שימושים רפואיים נוספים של ה THC נמצאים תחת מחקר, ויש סיכוי טוב כי ניתן יהיה לפתח תרופות נוספות מצמח זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא ענית לי על השאלה

    אורח
    18/03/2009

    לא ענית לי על השאלה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מענה לאורח

    דפנה הלמן
    18/03/2009

    אורח שלום,
    תופעת דה -פסונליזציה עלולה להיגרם כאמור בעקבות שימוש בחשיש.על מנת לחדד את הנאמר ,לא הייתי מציעה לך להתעמק במינונים מדוייקים של השפעת החשיש.ישנם אנשים שמציינים כי הם מצליחים "לתפקד עם" החשיש.ישנם אנשים ששימוש חד פעמי משבש את חייהם.אני ממליצה לך להפנים כי שימוש בחשיש הינו הרסני ואחת ההשפעות שלו הינה דה-פרסונליזציה.
    בברכה,
    דפנה הלמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם

    אורח
    18/03/2009

    האם תופעת הדה פרסונליזציה היא תופעה חולפת או קבועה? מה הפתרון לתופעה? איך ניתן לדעת האם אני סובל מהתופעה? אני מבקש בלי הגדרות של התופעה כי אני יודע מהי, אני צריך כלי לזהות האם אני סובל מהתופעה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מענה לאורח

    דפנה הלמן
    18/03/2009

    אורח שלום,
    על מנת לדעת אם אתה סובל מהתופעה,יש צורך לקבוע פגישת הכרות,שבה ניתן לעשות אבחנה מעמיקה ולהתייחס אלייך ברצינות המירבית.אתה מוזמן לפנות למכון מיינד קליניק
    בברכה,
    דפנה הלמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דה-פרסונליזציה ושות'

    ברקו
    19/03/2009

    ראשית אני הכותב אינני מטפל , אבל מאחר וזה פורום אני מתיחס אל דבריך מתוך הזדהות. ראשית תפסיק לצרוך חשיש, בהמשך תפנה לטיפול כי תגלה שלא קל להפסיק. שכן הסכנה היא שבאם לא תפתח בעייה א' אזי תפתח בעייה ב' ג' או ת'. יש לך כפי הנראה כותרת לבעייה "בעיית התמכרות". אל תחפש כותרות משנה קטנות שלמעשה יצדיקו המשך השימוש. עד לפני כ10 שנים היו לי המון כותרות, אבל המשכתי להשתמש בסמים. כל כותרת נתנה לי עוד לגיטימציה. (איבחון כמו שכתבו לך צריך להיעשות על ידי איש מקצוע מתאים ולא על ידי האדם עצמו) בהצלחה ברקו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו