מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התמכרות נפשית ?1234527/06/2009
הי .. לא בטוחה שאני במקום הנכון אבל לפי הבנתי זה כן
אז ככה ... בחיים לא חשבתי שאני אכתוב הודעה על כך בפורום אבל אני לא מוצאת דרך אחרת כרגע
אני בת 22 .. שהייתי בגיליים שבין 16 ו 19 הייתי "משתמשת" לעיתים בסמים כגון הקוקאין והאקסטות בעיקר .. אף פעם לא התמכרתי אליהם בצורה פיזית .. גם לא שזה נעשה במשך שבוע או שבועיים ברצף .. הפסקתי אם הסמים אפילו לא זוכרת למה בדיוק (כבר שנתיים לא לקחתי כלום) ... ולאחרונה אני לא יכולה להפסיק לחשוב על קוקאין ... אני לא עושה קוק עכשיו כי אני לומדת עכשיו ודואגת לחיים שלי ולקריירה אבל המחשבה על זה לא מפסיקה להטריד אותי (עובדה לכך זה שעכשיו כבר 5 בבוקר ואני כותבת לכם במקום לישון ) ... הלכתי לטיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי בקשר להפרעות שינה אבל תמיד פחדתי להזכיר את עניין הסמים . כרגע אני לא בשום טיפול פסיכולוגי ורציתי לדעת אם יש לכם פיתרון אם מי אני יכולה להיוועץ .. אבל שזה ישאר חסוי .. כלומר בלי לערב את המשפחה שלי או רופאים או אפילו את קופת החולים .. ופסיכולוג פרטי זה לא בא בחשבון כרגע מכיוון ששכר הלימוד שלי גם ככה גבוה ואין לי את הכסף להוציא על פסיכולוג פרטי
אה וגם הפסקתי ליטול תרופות לשינה או נגד דיכאון כי אני נגד זה (נשמע מוזר חחח )
אשמח אם תוכלו לתת לי עצות בנידון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שוב אני
1234527/06/2009שוב אני .. מצטערת שכחתי לשאול
האם זה נקרא התמכרות נפשית והאם זה הגיוני שזה בא אחרי שנתיים שלא עשיתי קוק ?
והאם זה הגיוני שכל פעם שאני חושבת על זה אני מתחילה אוטומטית להיות מנוזלת ולמשוך באף (תרגום גרוע מאנגלית חחח ) מבלי להסניף ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתמכרות נפשית
פרופ` פנחס דנון27/06/2009קוקאין הינו סם ממריץ עצמתי, נמכר בצורת אבקה לבנה, מזוקק מעלי צמח "קוקה", גדל ונפוץ בדרום אמריקה. הסם יוצר תחושת התרוממות הרוח (אופוריה) והשפעתו הפסיכולוגית על המשתמשים בו אינטנסיבית ביותר, אך הינה קצרת זמן באופן יחסי. (בד"כ פחות משעה). לאחר שהתחושה האופורית פגה, (תחושת התרוממות רוח לא מציאותית) וכמובן ישנה כמיהה למנת סם נוספת, עקב ירידה משמעותית במצב הרוח. קיים הדחף לחזור לתחושה "הטובה", הופך את המשתמש לצרכן. בנוסף הפחד מדיכאון שעלול להופיע לאחר אופוריה גורם לרצון לחזור על מנת סם וכך מעגל הסם או מעגל ההתמכרות.
סרטים וסדרות כמו MIAMI VICE הראו את התפשטות הקוקאין בשנות השמונים מוקדמות לכל רחבי ארצות הברית ממקור קולומביה. עד היום קולומביה הינה ספקית גדולה ביותר של קוקאין ומשפחות פשע רבות עושקות במחירה והפצה של קוקאין בכל העולם. היו בעבר משפחות פשע גדולות כמו קרטלים שנלקחו למשפט בארצות הברית. חלק מהלבנת הון בוצעה במדינות מרכז אמריקה כמו פנמה תחת השלטון של גנרל אורטגה. גם בפנמה שלטון הסתיים במהפכה צבאית. ארצות הברית ואינטרפול מנהלים מרדף רב יבשתי כדי למנוע את התפשטות הסם. סם מוכר בשמות אחרים כמו "קריסטל", "קוק".
שימוש בקוקאין גורם לכווץ העורקים הגורם ללחץ דם מוגבר, וקם סיכון לשבץ מוחי או להתקף לב. מהבחינה הנפשית כאשר השפעת הסם חולפת, מופיעה הרגשת דיכאון, עייפות, עצבנות וחרדה, ורצון לקחת מנת נוספת של סם, כדי להתגבר על תחושה לא טובה. הרגשת התעלות רבת עוצמה ומיד אחר כך דיכאון ועצבנות רבה. צריכתו באופן ממושך גורם להפרעות במצב הרוח, ולתחושת גופניות קשות. השימוש בקראק (עבוד גבישי בתהליך הזקוק), עלול לגרום למשתמש להתנהג באופן פרנואידי ותוקפני, וקיים סיכון לשימוש באלימות.
חוקרים בהתמכרויות מדווחים יותר ויותר על נקודת על לחזור בשימוש בקוקאין אפילו ניתן לראות את השפעות השלילות במוח לאחר הפסקה מוחלטת של 100 יום בתעדה מגנטית מוחית (FMRI) אתר על התמכרויות מאוניברסיטה בארצות הברית תמונות מיוצגות כתובת:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ובקשה לעזרה
1234527/06/2009תודה על הפירוט המעמיק על הסם אבל בעצם לא ענית לי על השאלה ... כלומר למה לאחרונה אני חושבת על זה כל כך הרבה ואם קיים פסיכולוג או פסיכיאטר שישאר חסוי ולא עולה הרבה כסף ... מישהו שיכול לעזור לי פנים מול פנים ושאני לא ארגיש מאויימת לדבר איתו על זה .. אולי אני פרנואידית אבל תמיד הייתה לי הרגשה שאם אני אגיד לאיש מקצוע על כך הוא "יעביר " את זה הלאה
אמרת שקיימות תופעות לאחר הפסקת שימוש ... זה ברור שיש תופעת גמילה .. אבל אני מדברת על געגוע אחרי ששנתיים לא נגעתי בזה ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנו.... :(
1234527/06/2009בבקשה תגיבו ... אני ערה כבר למעלה מ40 שעות ופשוט לא מסוגלת להפסיק לחשוב על זה ...
אני יודעת שזה נשמע פתטי ואידיוטי והסיבה היחידה לכך שאני עדיין בבית זה מודעות עצמית גבוהה .. אני יודעת שאני לא באמת רוצה לעשות את זה אבל המחשבה מחרפנת אותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה
1234527/06/2009אני יודעת שאתם לא חייבים לי תגובה אבל אני אשמח לעצה בבקשה אני לא יודעת למי לפנות
וסליחה על קוצר הרוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה ל12345
דפנה הלמן28/06/2009לילה טוב לך,
עלייך לפנות מיידית לעזרה.ניתן לפנות ללשכת רווחה באיזור מגורייך אשר יפנו אותך לטיפול סביב הגמילה..ניתן גם בשירותי הייעוץ במוסד שבו את לומדת(אוניברסיטה,מכללה).אל תהססי לפנות מיידית,אני מתרשמת שאת במצוקה!
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב תודה, הודעה אחרונה בנושא מבטיחה
1234528/06/2009לילה טוב גם לך דפנה ותודה
מצטערת שפתחתי פה דפים שלמים של הודעות .. הודעה אחרונה בנושא זה בפורום כאן מבטיחה
משרד הרווחה ומקומות גמילה מפחידים אותי ואני גם לא רואה צורך ללכת לשם מפני שאני לא משתמשת בסמים כרגע
ובקשר לאוניברסיטה .. זה מביך ללכת לטיפול שם מכיוון שאנשים שאני לומדת איתם ביום יום יראו שאני הולכת לפגישות שם ואני ממש לא רוצה בכך
ראיתי ששניכם עובדים במקום שנקרא מיינד קליניק .. זה נמצא ממש קרוב לבית שלי ורציתי לדעת האם כדאי להגיע אליכם להתייעצות והאם זה יקר להיות אצלכם בטיפול במקרה שהייעוץ יראה נכונות לכך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא חושב שאת צריכה טיפול מקצועי
אדיר29/06/2009בסך הכל לפי מה שאת מתארת את מרגישה לפעמים תחושת השתוקקות להרגשה הנעימה שהסם נותן ,זה לגיטימי כי אז היית בטח בתקופה יותר אינטנסיבית של מסיבות וקרחנה, והיום את קצת מתגעגעת ...גם אני בתקופה של לימודים ולפעמים בא לי להתפרק אז בכיף כל עוד שומרים על מינון נכון הכל סבבה, עדיף לדעתי לא לגעת בקוק בכלל, כי הרגשת "ההיי" שלו היא עוצמתית ביחס להמון סמים , והאשליה שהוא משרה על המשתמש גם היא גבוהה...
אין טעם שתתיחסי להשפעות פיזיות של הקוק מבחינתך, כי זה לא רלוונטי אחרי שנתיים שלא נגעת......בקיצור הסיבה לדעתי היא שאת רוצה לחזור לרגעים הקסומים שהיו לך. אבל ברגע שתוציאי לך את זה מהראש תתחילי להנות מקסם שעוד מחכה לך...
מקווה שאהרתי וסלחי לי אם סתם התערבתי ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאדיר
1234529/06/2009הי אדיר ... חח אני מתחילה להתמכר לפורום .. סתם אני צוחקת
אני ממש לא מסכימה במה שאמרת בקשר לקוקה .. ההיי שהוא נותן יותר נמוך מרוב הסמים ... הדבר שאני מתגעגעת אליו במיוחד זה הריח של זה .. השריפה הקטנה באף בזמן ההסנפה .. והטעם החמצמץ של זה שזה יורד בגרון .. שום טעם לא משתווה לזה
אם כבר בקטע של סטלה עדיף אקסטה אבל זה לא אותו הטעם ...
אין לי געגוע לסטלה .. יש לי געגוע לתחושה הזאת
אגב נראה לי סטינו קצת מהנושא כאן ... הפורום נועד לבקשת עזרה מהמומחים ואנחנו פתחנו פה דיון שלם .. מצטערת
לאמרות שעכשיו לפחות אני מרגישה לא לבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהל12345
אדיר29/06/2009לא אני קבעתי שההיי של הקוק הוא אחד הגבוהים מכול הסמים (למרות שגם באופן אישי זה מה שאני חושב) את מוזמנת לחפור באינטרט אם זה מעניין אותך....בכל מקרה תהיי חזקה ... לא נראה לי שהפורום פה הוא המקום ,ברוב המקרים מנסים פה להפנות לטיפול והרי ברור שיש פה אינטרס כלכלי מעבר לרעיון התמיכה שהוא נחמד וזהו..זאת ההתרשמות שלי מהאתר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאדיררר
1234529/06/2009חחח אתה מצחיק (בלי לפגוע )
אבל שווה לשלם 400 שקל לטיפול מאשר 400 שקל לגרם .. אני לא צודקת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנו ברור
אדיר29/06/2009אם אין שום אופציה אחרת מבחינתך ,רק טיפול מיקצועי ...
לגבי האופן שבו מתייחסים מפעילי הפורום לדברים שמועלים פה ,זה קצת נראה כמו הרבה "העתק-הדבק" לשאלות שנשאלות כאן (ראי דוגמה לתשובה הראשונה שקיבלת בשרשור הנוכחי ,וזה קורה בהרבה שאלות שעולות כאן. כאילו מה הקשר בכלל , זה נראה כאילו הוא לא הבין את השאלה שלך בכלל !!
מה אתה משגע תשכל עוד יותר ,בשביל זה יש וויקיפדיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה לאדיר
דפנה הלמן30/06/2009אדיר שלום,
זה אדיב מצידך שאתה מתנדב לסייע לאותה פלונית שפנתה.יחד עם זאת נדמה לי שחרגת ואף הגזמת.
לעיתים,אנו יכולים לסייע במסגרת הפורום ולתת מידע או עיצה,אך לעיתים העניין לא מתאפשר אלא במסגרת טיפול נפשי.זה נכון שמידע יכול להתקבל גם בויקיפדיה,אך עניינו של הפורום לתת התייחסות מגורמים מקצועיים בעלי נסיון בתחום זה.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה ל12345
דפנה הלמן30/06/2009שלום לך,
את לא צריכה להתנצל על כך שאת פונה,בשביל זה אנחנו כאן.
לגבי עלויות במיינד קליניק ,אני ממליצה לפנות ישירות למזכירות כיוון שלגבי טיפול רפואי,ייתכן ויש לך החזרים מקופת החולים.מספר הטלפון במזכירות הוא 03-6962745.או 03-6962733
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה?
1234530/06/2009יעוץ ראשוני הוא בחינם או בתשלום ..כלומר פגישת התאמה אם הפסיכולוג \ פסיכיאטר (לפני תחילת הטיפול ) היא בתשלום ?
ואם מי אני אמורה לקבוע פגישה ... יש לכם המון מטפלים שם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה ל12345
דפנה הלמן01/07/2009ערב טוב,
כל פגישה היא בתשלום.את יכולה לתאם עם המזכירה פגישה עימנו-מנהלי הפורום.
בברכה,
דפנה הלמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

