לא יודע אם אני מכור לאלכוהול

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לא יודע אם אני מכור לאלכוהול
    זאב
    09/09/2007

    ד"ר דנון שלום,
    אני שותה כבר די הרבה שנים ועם הזמן הכמות הולכת וגודלת ואני מרגיש שאני לחוץ וקשה לי לתפקד בלי זה אבל אני לא יודע עדיין אם זה ממש אלכוהוליזם או שאני עדיין נחשב נורמלי. אני שותה כמה כוסות וויסקי כל יום בערב, יוצא לי לגמור בין 2-3 בקבוקים בשבוע, חוץ מזה אני שותה בדרך כלל גם עוד כמה בקבוקי בירה עם זה או אם אני הולך לפאב אז לפחות ליטר בירה ועוד שוט של וויסקי ואז אני ממשיך לעוד כוסית או שתיים בבית.
    מה דעתך, אני אלכוהוליסט או בטווח הרגיל?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה לזאב

    פרופ` פנחס דנון
    10/09/2007

    זאב שלום,
    אנחנו לא בודקים את התמכרות לאלכוהול אך ורק בכמות שבן אדם שותה
    אנחנו במקביל בודקים:
    1. איך אלכוהול משפיעה עליו לאחר שתיה
    2. מה עושה לו וסביבתו (כעס, תוקפנות וכו')
    3. מה עושה למשפחתו
    4. איך משפעה לתפקוד היום יומי
    5. איך משפיעה מבחינה פיזית (כבד, לבלב )
    6. איך משפעה לנפש (דיכאון, חרדות אפילו הזיות)....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • באותו נושא

    גיא
    01/08/2009

    אוקיי,
    אז הבנתי שאלכוהוליזם לא נמדד בהכרח לפי כמויות אלא גם לפי פרמטרים אחרים.
    עכשיו,איך אפשר לדעת מהי כמות מסוכנת לכבד לדוגמא,או לחליפין אם אני עומד מחוץ לטווח הסיכון בכמויות שאני שותה?
    יש ימים בשבוע שאני יכול לשתות 2-3 ליטר בירה בערב(אני שותה רק בירה בדרך כלל),יש ימים שרק ליטר ויש ימים שבכלל לא.
    עכשיו,בימים שאני לא שותה,אני לא מרגיש איזה צורך עז לשתות.
    ששאלתי את הרופאה שלי אם כדאי לי לעשות בדיקה לכבד היא אמרה שלא צריך כי זה בסך הכל בירה(ואמרתי לה מה הכמויות).
    לדעתי המושג אלכוהוליזם הוא הרבה יותר עניין חברתי תלוי תרבות מאשר עניין גופני.
    ברור שישנן מחלות,אבל אם ניקח את אנגליה,או בכלל אירופה לדוגמא,אז שם הבירה היא חלק בלתי נפרד מהחיים:
    שותים בבוקר,בצהרים ערב,לילה......
    כאן שאנשים רואים אותי באמצע היום עם בירה הם מסתכלים עלי כאילו נפלתי מהירח,או כאילו חלילה עשיתי איזה פשע איום ונורא.

    רציתי לדעת מהי דעתך בעניין

    תודה מראש,גיא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מענה לגיא

    דפנה הלמן
    01/08/2009

    גיא שלום,
    האינדיקציה היא אם שתיית אלכוהול הינה עניין תרבותי או גם ענין שכרוך בו מרכיב התמכרותי היא השפעת צריכת האלכוהול על התיפקוד האישי,ההתנהגותי,מצב הרוח.כאשר מדובר בהתנהגות אשר פוגעת בכל אחד מהמשתנים הרי מדובר בהתמכרות.גם אם יש תרבות צריכה גבוהה עדיין יש מרכיבים התמכרותיים.בנוסף,אני סבורה כי יותר חשוב איך אתה מרגיש עם זה שאתה נזקק לכמויות צריכה של אלכוהול יותר מאשר מה יגידו השכנים...
    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,
    דפנה הלמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו