מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ממה כדאי להיגמל?סימן שאלה08/10/2009
שלום אני בת 17 כרגע ויש לי כמה התמכרויות, קודם כל אובחנתי כבעלת בעיית קשב וריכוז ובכך נתנו לי מרשם לריטלין של 20 מ"ל פעמיים ביום, הריטלין רגם לי לי לבעיה של חוסר תיאבון ורציני ועצבנות, אבל מצד שני אכן עוזר לי באמת להתרכז ולשפר את ההישגים שלי בכל תחומי החיים כתוצאה מהעצבנות קיבלתי מרשם לכדורי VABEN על מנת להיות יותר רגוע לאחר שכדורים כמו קלמנרבין לא עזרו לי, כמו כן אני מעשנת כבר כארבע שנים ויודעת שסיגריה אכן עוזרת ליי להרגע אך גם העישון פוגע לי בתיאבון, בגלל הוואבן אני נהיית רדומה יחסית להשפעת הריטלין בלעדיו ולכן אני שותה הרבה קפה במהלך היום לימודים שלי, כמו כן אני יודעת שיש לי נטייה להתמוטטויות בעקבות מצבי לחץ ובלי הריטלין אני לא מסוגלת לעמוד בציפיות שלי מעצי ובציפיות של החברה ממני כגון יום לימודים ארוך, עשיית מטלות ללימודים, עמידה בתחום החברתי וכד' גם בבית אינני מסוגלת להתרכז ללא הריטלין, אך הוא הפך לדעתי לחלק גדול מידי מהחיים שלי, יותר מזה הוא מוביל להתמכרויות אחרות כגון הוואבן שאני נוטלת באופן קבוע עם הריטלין...אמנם כל התרופות שאני מקבלת הינן חוקיות, אבל עדיין נרקוטיות וכידוע משפיעות על המצב הבריאותי שלי בעיקר בנושא בתיאבון, אני נמצאת כרגע על סף תת משקל ואני עושה את מייטב המאמצים לא לרדת במשקל שלי יותר מדי, כמו כן ככל שהמשקל שלי יורד כך השפעת התרופות שלי נהיית חזקה יותר ביחס למסת הגוף...אני יודעת שהמצב של ההתמכריות שלי לא טוב בעיקר עם העובדה שהמצב הפיזי שלי מידרדר, אבל אני לא אם כדאי לי להיגמל משום ירידה בהישגים שלי תגרום להידרדות במצבי הנפשי (אחת ההתמוטטויות שלי כתוצאה מחוסר עמידה בלחצים הובילה אותי פעם למחשבות אובדניות, מצב של דיכאון ואף שיקול אמיתי להתאבדות) למרות שאני כרגע בגיל ההתבגרות ויש המוני בני נוער ששוקלים להתאבד במקרה שלי אני הייתי רצינית לגמרי, אבל המשפחה שלי עצרה אותי ולמזלי הצלחתי לשכנע אותם לא לפנות לאף אחד כי אני לא מעוניינת להרוס לעצמי את החיים... אז אחרי שנתתי לכם מידע ככל האפשר אבקש המלצה כלשהי... אם אתם מעוניינים לדעת עוד פרטים על המקרה משום שלדעתי קשה להגיעה למסקנות בלי מספיק מידע חיוני...אז בכל מקרה תודה מראש...מקווה לתשובה בהקדם...
סימן שאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לסימן שאלה
דפנה הלמן08/10/2009שלום לך,
אני מתרשמת ממה שכתבת שאת לא רגועה ומצבי הרוח שלך משתנים בתדירות גבוהה.יש לך לחצים חצוניים כמו:לחץ בלימודים,לחץ חברתי וכפי שציינת זה פוגע בך בריאותית.
אני ממליצה לפנות לטיפול נפשי,על מנת להקל על העומס הרגשי.טיפול יכול ל"עשות סדר " במחשבות וברגשות,משהו שאת זקוקה לו.
בנוגע לריטלין,עלייך להתייעץ עם הרופא שנתן לך את המירשם.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

