זקוקה ליעוץ

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • זקוקה ליעוץ
    האחות של
    01/01/2010

    שלום רב,
    יש לי אח שמכור לחשיש. משתמש כבר יותר מעשור כאשר בהיסטוריה (אולי גם עכשיו) השתמש בעוד סמים לא פשוטים LSD וממריצים למינהם.
    לדעתי הלא מקצועית הסמים הוציאו ממנו סוג של מחלת נפש, הוא מרבה להיכנס ל"קריזות" לא מדבר לעיניין, תולש את הגבות ולא מתפקד כאדם מין המניין.
    כרגע חיי אצל ההורים שלי, לא עובד, ולא מוכן לקבל טיפול משום סוג שהוא.
    אפשר להגיד שהוא בוודאות מסוכן לעצמו.
    בכל פעם שמתעמתים איתו הוא מדבר על התאבדות מה שבהחלט מלחיץ את הורי.
    ההורים שלי מצידם מבקשים ממנו לצאת מהבית בשעות הבוקר ולחזור אחה"צ כמו אדם שעובד אך גם הבקשה הפשוטה הזו מלווה במריבות וקשיים.
    כיצד ניתן להביא אדם כזה לטיפול?
    הפחד שלי שהמצב ידרדר ליידי פגיעה באנשים הכל כך יקרים לי. אשמח לתובנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקוקה ליעוץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מענה לאחות של

    דפנה הלמן
    01/01/2010

    שלום רב,
    לדאבונינו,אין דרך לכפות עליו טיפול או גמילה..לפיכך כל עוד אין לו מוטיבציה לפנות לטיפול לא ניתן לעשות דבר לגביו.
    יש מקום להפנות את הורייך להדרכת הורים כיצד להתמודד עימו.ניתן גם בעמותת "אפשר".
    בברכה,
    דפנה הלמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאחות של

    עופר דגן
    02/01/2010

    אני אישית לא ממליץ על אשפוז כפוי או טיפול כפוי, לדעתי הסיכון הוא גדול מדי: מניסיון אני יודע שכשנכנסים לאשפוז, יודעים איך נכנסים אבל לא יודעים איך יוצאים ואיך זה יגמר.

    צריך גם לבדוק עד כמה הסכנה גדולה: עובדה שבעשר השנים האחרונות לא קרה כלום למרות שהוא מכור. ברור שצריך לטפל בבעיה, אך לא מתוך היסטריה ולחץ.

    אולי כדאי להתייעץ עם פסיכולוג פרטי ולא ציבורי. ניתן לחפש פסיכולוג פרטי ע"י התייעצות עם חברים לגבי פסיכולוגים שהם מכירים, ולברר אילו מהם פסיכולוגים טובים. אם בוחרים פסיכולוג פרטי, רצוי שזה יהיה עם המלצה ולא באופן שרירותי.

    מניסיון אני יודע שפסיכולוגים פרטיים (בתנאי שהם טובים) עוזרים לי יותר מאשר פסיכולוגים ציבוריים, ובוודאי יותר מאשר מוסדות פסיכיאטריים.


    בכל אופן שיהיה בהצלחה

    עופר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו