מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בקע במפשעה. (45) כיצד למנוע החמרה?אבי04/09/2007
שלום רב
אני בן 45 ובימים האחרונים התגלה אצלי בקע במפשעה משני הצדדים, בעקבות תלונה על כאבים חדים. אני יוצא בעוד שלושה ימים לטיול ארוך בחול. האם צריך לבטל את הטיול? ואם לא אילו אמצעי זהירות מומלץ לנקוט כדי שהדבר לא יחמיר במהלך הטיול? ובכלל מהם הטיפים לחיי היומיום למניעת החמרה של המצב (תזונה, מאמצים, וכד').
כמה דחוף לבצע ניתוח?
אם צריך לנתח - מה היתרונות/ חסרונות של שיטות הניתוח השונות (עם פתיחה וללא פתיחה)
אודה מאוד לתשובה/ עצה מהירה לשאלותי.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע דו צדדי
ד''ר דוד נויפלד04/09/2007במצב הזה יש בהחלט עדיפות לניתוח לאפרוסקופי אם כי זה אינו דבר מוחלט. לכשעצמי הייתי מעדיף ניתוח פתוח.
מבחינת הדחיפות, תלוי במידת הכאבים והסיפטומטולוגיה של התנפחות וצניחת המעי לתוך שק השבר.
יש צורך להמנע ממאמצים קשים ובמיוחד הרמת דברים כבדים במשך הנסיעה. רצוי להיות במקומות עם שירות רפואי טוב למקרה של כליאת השבר והצורך הפוטנציאלי בניתוח דחוף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוספה קצרהספי03/09/2007
רק רציתי להוסיף כי הנתיוח היה בשיטת הלפרוסקופיה ומדובר בבקע במפשעה.
שוב תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים אחרי ניתוח
ד''ר דוד נויפלד04/09/2007יש סיכוי שהכאבים יחלפו עם הזמן, ברם...
בשיטת הניתוח הזו (ובכל שיטה בעצם) יכולים להתפס סיבי עצב בתפרים או במקרה זה בקליפים שמקבעים את הרשת ואז הבעיה מתמידה וקשה מאד לפתרון. יש צורך לעקוב ולראות אם הבעיה משתפרת או מחמירה ואם כן לפנות אל המנתח האחראי בניתוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים חדים באזור הצלקותספי03/09/2007
שלום רב, לפני למעלה מחצי שנה עברתי ניתוח הרניה במרכז הרפואי סורקה. הניתוח היה דו צדדי בשיטה בה עושים חור קטן עם מצלמה ופורסים רשת.
מאז ועד היום יש לי מספר פעמים ביום כאבים די חזקים וחדים למשך 10 - 20 שניות בצד הימני של הבטן מתחת לצלקת.
ממה זה נובע ומה עלי לעשות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים אחרי ניתוח
ד''ר דוד נויפלד12/09/2007יש לפנות למנתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר לילדיםאורית02/09/2007
כנראה שיש לבתי בת ה3 שבר. מה זה אומר? האם זה מחייב ניתוח? האם יש סכנה בניתוח? ומה עושים בו? אני "קצת" לחוצה... תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר בילדים
ד''ר דוד נויפלד03/09/2007נהוג לתקן שבר בילדים בגלל הנטייה לכליאה. הניתוח פשוט יחסית והסיכויים לסיבוכים קטנים, במיוחד בבנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהריוןהדס02/09/2007
לרופא שלום
הנני בהריון חודש שביעי ומאז תחילת ההריון הנני מרגישה נפיחות בבטן עליונה ולאחרונה עד קושי לנשום ומעין בליטות יש לציין שהתופעות מתקיימות גם לאחר שתייה ואינן קשורות באכילה מרובה או להריון
הרופא חושד לבקע בסרעפת ושלח לUS בטני ואמר שאין מה לעשות מאחר ואני בהריון .
מה משמעות בקע שכזה והאם אין שום יכולת להקל על התסמינים שקשים יותר בגלל ההריון והאם יש סיכוי לריפוי של הבקע ?
המון תודה הדס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהריון
ד''ר דוד נויפלד03/09/2007אם יש בקע בסרעפת הוא לא יבוא לידי ביטוי ב-US . בזמן ההריון אין הרבה מה לעשות מלבד להמנע מארוחות גדולות, ארוחות לפני השינה ולהקפיד לא לשכב לאחר האוכל. בקע בסרעפת, אם קיים, לא ירפא מעצמו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי נוחות בטבורשלומית02/09/2007
יש לי תחושה של אי נוחות בטבור, ממש מציק לי אם נוגעים בו. זאת תופעה שיש אצלי כבר כמה שנים, לא זוכרת מתי זה התחיל ואין סימני מכה. אני שואלת עכשיו כי אני רוצה להיכנס להריון בקרוב ופוחדת ממה שיכול לקרות עם זה בהריון. תודה רבה מראש על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טבור...
ד''ר דוד נויפלד03/09/2007צריך לבדוק אם יש שם דפקט בקרקעית הטבור. אם יש, זה שבר שעדיין לא הביע עצמו אבל עם הריון זה עלול לגדול ולהפריע ולכן יש לשקול אפשרות של תיקון - ניתוח לפני ההריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה לא עונים?מיקי29/08/2007
יש כאן מישהו.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עונים...
ד''ר דוד נויפלד02/09/2007כן...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר מאמץירון28/08/2007
אני סובל בשבועות האחרונים מכאבים מסוימים באזור האשך הימני. האם יתכן כי מדובר בשבר והכאב מוקרן לאזור זה? אם לא , מה יכולה להיות הסיבה? האשך אינו מוגדל. האם עליי להיבדק בדחיפות (הכאבים נסבלים אך האם אני עושה לעצמי נזק בהמתנה),
תודה ירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאמץ...
ד''ר דוד נויפלד02/09/2007הכאבים שאתה מתאר נובעים בד"כ ממתיחת הגידים במפשעה.
השאלה החשובה היא האם אתה מבחין בנפיחות במפשעה בעת מאמץ אשר הופעתה קשורה לכאבים שאתה חש?
בכל מקרה רצוי להבדק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שורף עדייןעדי כהן26/08/2007
שלום. עברתי ניתוח בקע מיפשעתי ליפני חודש וחצי ועדיין קשה לי לקום וללכת. כל איזור הניתוח שורף לי מאוד. האם קיימת בעייה כלשהי בניתוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שורף...
ד''ר דוד נויפלד02/09/2007מוקדם מדי לחשוב על בעיה כלשהי. לוקח זמן עד שכל המיחושים חולפים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קילה?ניתאי26/08/2007
שלום רב
מזה 4 ימים שאני מרגיש מין רגישות באזור אשך שמאל! כשאני משווה בין השניים אני מרגיש שהאשך השמאלי קצת יותר קשה מאשך ימין.יש לציין שאני לא ממש מרגיש כאבים אלא יותר תחושה של אי נוחות ורגישות מסויימת...במידה וזה אכן קילה האם יש צורך בניתוח?האם זה ניתוח מסובך? הרדמה מקומית או כללית? מה זמן ההחלמה?
מודה לך מראש
ניתאי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר?
ד''ר דוד נויפלד02/09/2007אין טעם לעסוק בספקולציות. עליך להבדק.
כשעור כללי:
שבר יש לנתח במיוחד אם הוא סימפטומטי הוא לא יעלם מעצמו.
הניתוח לא נורא מסובך, אבל כמו בכל ניתוח, צריך לדעת מה עושים.
אפשר בכל סוג של הרדמה.
זמן החלמה (וזה מושג רחב יריעה) בין שבועיים לחודשיים (ולפעמים גם יותר - תלוי ברמת הציפיות והתובנות של החולה). ראה תשובה אחרת בפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהיעל23/08/2007
שלום דוקטור,
יש לי תחושה של כאב חזק / מחנק / כמו משהו תקוע לי בגרון כבר 5 חודשים , זה מאוד מפריע לי לתיפקוד יום יומי .
עשיתי בדיקות הבאות:
בדיקת א.א.ג - הכל תקין
בדיקת גסטרו- בקע קצר בסערפת
בדיקת CT - הכל תקין
בדיקת אולטרסאונד - הכל תקין
רנטגן - הכל תקין
בדיקות דם - הכל תקין
משטח גרון - תקין
מה זה יכול להיות ואיזה בדיקות לעשות עוד כדי לדעת איך לפתור את הביעה ?
זה מאוד מפחיד אותי כי כל הבדיקות שעשיתי הם תקינות חוץ מבקע סערפתי .
תודה מראש על התשובה .
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה...
ד''ר דוד נויפלד02/09/2007בקע קטן בסרעפת לא גורם לכאב בגרון. אלא אם כן קשור לרפלוקס של תוכן קיבה בחזרה לגרון.
להוכיח זאת יש לבצע מעקב חומציות בוושט, אם כי בדיקת ההסתכלות הישירה היתה רומזת על כך והיתה מגלה דלקת בוושט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

