מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בקע במשפעה בזמן הריוןרוית17/10/2007
שלום רב,
אני נמצאת בהריוני השלישי בשבוע 24.
בשבועות האחרונים התחלתי לסבול מכאבים בצד השמאלי של המפשעה לאחר עמידה של כשעה.
לאחרונה תדירות הכאבים הולכת וגדלה וכבר לאחר כ- 20,30 דקות של פעילות במצב של עמידה אני חשה בכאבים אלה, שעוברים במנוחה.
ניגשתי למוקד נשים ושם סברו שמדובר בבקע והפנו אותי לכירורג.
אני ממתינה לתור, אך בינתיים רציתי בבקשה לקבל מושג לגבי טיפול במצב שכזה בזמן הריון.
האם יש מצב בו מנתחים בקע בזמן הריון?
אם לא, וניתן להמתין עד ללידה - מה עושים כדי למנוע מצב של בקע כלוא? האם אצטרך להיות מנותחת לאחר הלידה או שיכול להיות מצב בו שכשלא אהיה בהריון, הבקע לא יפריע?
אני מודה לך מראש על תגובתך.
רוית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע בזמן הריון
ד''ר דוד נויפלד18/10/2007אם אכן יש שם בקע רצוי שתתקני אותו לפני הלידה או שתלדי בקיסרי.
אחרי הלידה אם לא תתקני בינתיים, צריך לתקן כי בפעם הבאה שוב יהיו בעיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ושאלה קטנה נוספת...
רוית18/10/2007האם יכול להיות מצב יתקנו את הבקע מיד לאחר הניתוח הקיסרי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוברשותך, עוד משהו שהייתי מבקשת להבי
רוית18/10/2007אם בכל מקרה אני עומדת לטפל בבקע באמצעות ניתוח לאחר הלידה, אז מה הבעיה שהוא "יחמיר" עוד קצת (כשבכל מקרה יתוקן בניתוח), וזאת במחיר של מניעת ניתוח קיסרי?
כלומר - האם הסיכון ללדת בלידה רגילה עם בקע גדול יותר מהסיכון של ניתוח קיסרי + ניתוח בקע לאחריו?
תודה רבה על סבלנותך!
רוית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת
ד''ר דוד נויפלד18/10/2007הכל אפשרי.
הסדר הנכון לנסות ולתקן את השבר עכשיו. אם לא, רצוי קיסרי ובשלב מאוחר יותר (מוקדם ככל שמתאפשר) תיקון השבר. אפשר לשלב הקיסרי עם השבר אם כי לא אופטימלי מסיבות שונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה דעתך על ניתוח הקבע החדשני שאורךיעקב16/10/2007
כ-15 דקות?
האם כדאי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה דעתי???
ד''ר דוד נויפלד16/10/2007אין לי מושג על מה אתה מדבר.
המינוח "חדשני" מתאים לעיתונאים ויחצנים.
כל ניתוח שבר עורך (בתנאים נורמליים) בין 15 ל- 30 דקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח חוזראמא14/10/2007
שלום ד"ר ,
אני בן 56 נותחתי בהרניה ימנית בשנת 1972 בבית החולים " תל השומר " ... בפעם השניה באותו מקום ובאותו בית חולים בשנת 1991 " כמובן" ללא רשת .... עליי לעבור ניתוח הרניה פעם שלישית באותו המקום ושאלתי היא האם יש מספיק ניסיון לדעתך למנתחים בארץ לבצע ניתוח מסוג זה בפעם השלשיית ? ישלציין כי ברשותי הביטוחים הרפואיים המאפשרים לי ניתוח בחו"ל ...( אגב ,בצד שמאל נותחתי בניתוח הרניה בפעם הראשונה לפני 10שנים ועללי לעבור ניתוח בשנית האם במקרה זה שימוש ברשת הוא חובה ?)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח חוזר...
ד''ר דוד נויפלד15/10/2007"אמא",
השימוש במרכאות ציניות סביב ה"כמובן" הוא מיותר. לפני 16 שנים השימוש ברשתות בתיקוני שבר היה בחיתוליו וגם הרשתות היו שונות מהיום.
לגבי הנסיעה לחו"ל, נראה לי שחוסר האמון שלך ידחוף אותך יותר מאשר תשובה שלי. בהצלחה!
כיום, כמעט ללא יוצא מהכלל משתמשים ברשת לתיקוני שברים, ראשוניים או חוזרים!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על הרניה אפיגסטריתרונית בניה13/10/2007
עברתי ניתוח לתיקון הרניה אפיגסטרית (supraumbilical hernia)- השאלה שלי האם לעשות תרגילים לחיזוק שרירי הבטן שפתאום אני מרגישה ש'יצאה' לי. עברתי את הניתוח לפני ימים ספורים.
האם ללבוש חגורה לבטן - זה נראה לי לא הגיוני כי ככה השרירים יהיו מדוללים יותר.
מה לעשות? איך מתנהגים, מבחינת ספורט אימונים וכו' כדי לחזור לצורת גוף נאותה, כלומר לבטן שטוחה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות לאחר ניתוח...
ד''ר דוד נויפלד15/10/2007ימים ספורים לאחר הניתוח זה מוקדם מדי לדבר על פעילות פיזית מאומצת. יש להמנע מכך מספר שבועות בכדי לאפשר החלמה טובה של הצלקת. מאידך, מספר ימים של המנעות מפעילות אגרסיבית לא גורם "לדילדול" השרירים. קצת סבלנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת..
ד''ר דוד נויפלד15/10/2007איפוא הכירורג שלך? אילו הנחיות קיבלת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסימה לאחר ניתוחחן11/10/2007
לאחר יומיים של ניתוח הרניה מפשעתית, בעלי סובל מחסימת מעיים וכאבים, האם זה בסדר שלא ניתן לעשות יציאות, אציין כי מבחינת שתן המצב בסדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסימה..
ד''ר דוד נויפלד15/10/2007מי אמר לך שזו חסימה ולא סתם עצירות? חסימה אמיתית הוא מצב חירום שדורש התערבות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר (הרניה) -כאב דחיפות ניתוח?עוז10/10/2007
שלום,
לפני כעשר שנים לערך עברתי ניתוח הרניה.
לפני כשנה זוהה אצלי שוב הרניה לאחר שפניתי לרופאי בעקבות תחושות קלות. (איני זוכר האם מדובר באותו צד או לא ?).
במהלך החודשיים האחרונים נאלצתי פעמיים להרים ארגזים כבדים (כ 5-6 ליום, סה"כ יומיים, לא ברצף). בעת ההרמה לא הרגשתי דבר. לאחרונה החלו לי כאבים באזור שנמשכים לסרוגין במהלך היום מזה כשבוע, שבוע וחצי. שאלתי:
א. האם זה אומר שהניתוח דחוף או יתכן ויחלפו עם הזמן? (כמובן, שאיני סוחב דבר יותר!).
ב. אני עורך פעילות ספורטיבית: שחיה בבוקר כחצי שעה והליכה בלילה כחצי שעה עד ארבעים דקות. האם זה יכול להשפיע לרעה? האם להפסיק פעילות עד חלוף הכאב?
תודה רבה
עוז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב-
ד''ר דוד נויפלד15/10/2007לא כל כאב נובע מהשבר. בד"כ הכאב בשבר מלווה בנפיחות רגישה.
אם הכאבים הם תוצאה של מתיחת שרירים/גידים באזור המפשעה, הם יחלפו מעצמם עם מנוחה מתאימה ממאמצים. אם אכן קיים שבר, תפסיק להרים ארגזים, לפחות עד אחרי שתתקן אותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשך גדול בילד בן 3חנה10/10/2007
שלום רב!
לפני כשנה הבחנתי אצל הנכד שלי באשך אחד גדול יותר, אולם ההבדל לא היה משמעותי.
לאחרונה האשך התנפח עוד יותר והוא גדול מאד ביחס לשני.
נכדי שוהה כיום בחו"ל, ולפיכך כל טיפול רפואי כרוך בעלות גבוהה.
שאלתי היא מה יכולה להיות הסיבה לכך, האם צריך לפנות לרופא מיד או שניתן לחכות מספר חודשים, ואם כן - לאיזה רופא? יש לציין שהוא לא סובל כלל מכאבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשך גדול
ד''ר דוד נויפלד15/10/2007יכולות להיות מספר סיבות העיקרית הווצרות שק כתוצאה מהפרעה התפתחותית במעטפת של האשך אשר לא נסוגה באופן מלא בעת נדידת האשך מתוך הבטן אל שק האשכים. רצוי להבדק ע"י כירורג ילדים. לא נראה לי שזה בהול אם אין כאבים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן לבדוק באופן עצמאי?ניר09/10/2007
אני מרגיש כאב קל באשך שמאל,האם יש איזו בדיקה שאני יכול לבצע בעצמי/על עצמי/בעזרת בת זוגי על מנת לבדוק האם יש חשש לשבר?
בדיקה שתוכל להסיר ספק כזה (כמובן שאם לא תסיר ספק ,אטריח גם את רופא המשפחה) .
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה עצמית
ד''ר דוד נויפלד15/10/2007לא מבין הגישה. אפילו לא כל רופאי המשפחה מרגישים בנוח בביצוע הבדיקה אז למה שתטיל האחריות על החברה שלך. אם אתה רוצה תשובה, תפנה לכירורג!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח בקע לתינוקאמא08/10/2007
שלום!
בני בן שלושה חודשים.
עומד לעבור ניתוח לתיקון בקע במפשעה.
האם על ידי אולטרסאונד ניתן לאתר בקע גם בצדה השני של המפשעה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צד שני...
ד''ר דוד נויפלד15/10/2007שכיחות הצד השני כ-30%
בתינוק כזה קטן, קשה לבצע הבדיקה ואם צריך להרדים ואם כך האם לא עדיף לבדוק בניתוח?
אולטרא- סאונד בידיים מיומנות מאד אבחנתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבגינאדי08/10/2007
עקב כאב כרוני בעקבות ניתוח בקע , הוצע לי ניתוח ובו יחתכו 3 העצבים במפשעה. אבקש לדעת ההשלכות הן מבחינת אובדן הכאב והתחושה לאחר הניתוח והאם יש טיפול שמרני קל יותר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פתרון רדיקלי...
ד''ר דוד נויפלד15/10/2007הפתרון הזה הוא רדיקלי מאוד ואינני בטוח לגבי סיכויי ההצלחה!
מרפאת כאב...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים לאחר ניתוח שברמירי08/10/2007
לפני כשמונה חודשים בעלי עבר ניתוח שבר ע"י לפרוסקופיה בצד ימין.
יצויין, שזו הפעם השלישית שהוא עובר ניתוח שבר, פעם בתור תינוק ופעם בגיל 6 בערך (הוא כרגע בן 23)
בחודשיים האחרונים החלו לו כאבים חלשים מאוד באזור הניתוח אך לפני כיומיים היה לו פתאום כאב חריף מאוד.
בביקור אצל כירורג הוא אמר שלא נראה לו שהבקע חזר (הרופא לא היה כ"כ סימפטי כיוון שאז בזמנו הוא רצה שננתח אצלו ואנחנו במקום זה פנינו לרופא אחר).
ממה יכולים לנבוע כאבים?
האם הם אמורים להדאיג?
האם כדאי לנו לפנות לחדר מיון בפעם הבאה אם יש התקף רציני כזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסדר הנכון
ד''ר דוד נויפלד15/10/2007אין סיבה לפנות למיון אלא אם כן יש סיבה... (נפיחות וחשד לכליאה).
הסדר הנכון הוא לפנות לרופא שניתח, ולא לרופא שלא ניתח!
באשר לכאבים, יכולות להיות סיבות רבות, צריך להבדק ואולי לבצע אולטרא-סאונד.
ד"א, מה היו הסיבות לניתוח מלכתחילה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיבה לניתוח
מירי16/10/2007הסיבה לניתוח הוא כאבים חדים ובקע ברור בצילומי אולטראסאונד וכן ברנטגן.
אין לנו כל כך גישה לרופא שניתח.
אם זה דחוף, נוכל לנשות להשיג אותו, האם יש עניין בכך, או שרק כאבים חדים מאוד אמורים להדאיג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך...
ד''ר דוד נויפלד16/10/2007קיום שבר במלווה בכאבים מצדיק ניתוח חוזר.
דאגה הוא מושג יחסי שאינני יכול לחוות דעה לגביו. נפיחות רגישה במפשעה, לעומת זאת, מצריך התייחסות מיידית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבגינאדי08/10/2007
שניתיים לאחר ניתוח פוח עם רשת חד צדדי, סובל עדיין מכאבים. האיבחון של הרופא במרפאת כאב אומר שהבעיה היא עצבים קטנים שגדלו אחרי הניתוח לא כשורה. הוא לא חושב שהבעיה בצלקת או ברשת ולא בקע חוזר. אולטרא סאונד מראה מעט בצקת סביב הרשת. הכאב מקרין מהמפשעה עד עצם המותן אלכסונית ומתגבר בכל תנועה כולל הליכה קלה. הטיפול במרפאת כאב לא עזר. מה עוד ניתן לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה קשה....
ד''ר דוד נויפלד15/10/2007בעיה קשה....לדאבוני לא לכל בעיה יש פתרון פשוט...
ד"א, מה זה "ניתוח פוח"???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בצלקת ניתוחמרים07/10/2007
לפני 5 שנים עברתי ניתוח סרטן מעי הגס +תיקון שבר טבורי קטן, פתיחת בטן לאורך שהזדהם לאחר 3 ימים. והמנתח פתח את התפרים על מנת לאפשר לזיהום לצאת. תהליך הריפוי היה ממושך, כ-4 שבועות של חבישות יבשות ולריפוי מוחלט עבר עוד זמן. לאחר חצי שנה נוצר בקע לצד קו הצלקת מעל הטבור. הבקע גדל באופן איטי, ובולט מאד ביחוד בזמן מאמץ בשרותים. ללא מאמץ גודלו כ-6 ס"מ .המנתח אינו שש לתקן את השבר. באומרו "בן אדם אינו מכונית, לא צריך לתקן הכל" האם אני גורמת נזק לעצמי כשאיני מחפשת פתרון אצל רופא אחר ?
יש לציין שאיני חשה כאבים במקום אלא חוסר נוחיות בעת מאמץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר בחתך ניתוחי
ד''ר דוד נויפלד07/10/2007שבר כזה לא נדיר. אם הוא לא מפריע לא חייבים לנתח. ברם אם הוא גדל עדיף אולי לנתח עכשיו לפני שיגדל עוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפוי טבעיגינאדי06/10/2007
נודע לי על ספר שכתב רופא גרמני על ריפוי טבעי של בקע ללא ניתוח ? האן מכיר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפוי טבעי
ד''ר דוד נויפלד07/10/2007לא מכיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע בתחילת הריוןליאורה04/10/2007
שלום רב,
יש לי בקע באיזור הצלקת של ניתוח קיסרי בהריוני ה 1. כעת אני בהריון בשבוע ה 7 ויש לי כאבים ממש חזקים באיזור הצלקת בצד ימין?
אני נורא דואגת כי זה רק תחילת ההריון, מה הסיכונים עד סוף ההריון עם הבקע? יכול להיווצר מצב של כליאה?
האם יש אפשרות של ניתוח בזמן ההריון ? והאם הניתוח עלול לפגוע בעובר אם כן הוחלט על ניתוח?
תודה מראש
ליאורה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהריון
ד''ר דוד נויפלד07/10/2007באופן תיאורטי יש סיכוי לכליאה.
אבל עם צמיחת הרחם הוא יחסום את אזור הבקע וימנע כליאה.
כעקרון, אפשר לנתח בזמן ההריון (עדיף אחרי הטרימסטר הראשון) עם סיכון מינימלי לוולד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

