מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהעידית19/06/2008
האם קיימת הרניה גם אצל ילדים? האם היא מולדת אצלם או שהיא מתפתחת כשהם גדלים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות
ד''ר דוד נויפלד20/06/20081. כן.
2. בד"כ מולדת.
3. יכולה להתפתח ולגדול עם הזמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן כתוצאה מבקע?סמדר16/06/2008
אני בת 37, חודש וחצי לאחר לידה שלישית. עברתי לידה רגילה אך מאד קשה. הופעל לחץ כבד על כל אזור הבטן התחתונה. מייד לאחר הלידה הרגשתיי כאבים מימין לטבור ואמרו לי שזו התכווצות של הרחם. הכאבים נמשכו ומחימירים מיום ליום (בהתחלה היו התקפי כאב ועכשיו כואב כל הזמן) . קשה לי ללכת ורק במנוחה יש לי הקלה אם כי אני מתפקדת כמעט כרגיל (מחוסר ברירה). רופא כירורג אמר לי שיש לי שבר בטבור.
השאלות: האם שבר בטבור עשוי לגרום לכאבים כאלו שיקשו אף על הליכה?
האם זה יכול לחלוף מעצמו?
האם ישנה בדיקה שעשוי לאתר באופן מדוייק כי מדובר בשבר?
האם ניתן לדחות הניתוח או שחשוב לא להזניח?
בברכה
סמדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סמדר
פרופ' זאב דרזניק17/06/2008שבר בטבור אומנם שכיח יותר בנשים ולאחר לידות.
לאיבחון צריך בייעוץ של מומחה בתחום זה. בדיקה מיקצועית מספיקה לאבחנה מדוייקת.
אם אומנם מדובר בשבר בטבור שגורם לכאבים מומלץ לנתח ולא לדחות.
פרטים נוספים תמצאי באתר של הרניה טופ קליניק באינטרנט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהישראל15/06/2008
יש לי בקע קל המופיע רק בהתאמצות. מהן דרכי הטיפול בזה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אם...
ד''ר דוד נויפלד16/06/2008אם לא מפריע, אז תמנע ממאמצים, ולא יגיע היום ותזדקק לניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שברגלי12/06/2008
שלום רב, באיזו שיטה נעשה היום ניתוח שבר, האם בשיטה לפרוסקופית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השיטה
ד''ר דוד נויפלד15/06/2008גם וגם. הלאפרוסקופיה היא עוד דרך להגיע למקום השבר. נהוג היום לבצע הלפרוסקופיה במקרים המסובכים יותר: שבר דו-צדדי או שבר חוזר שכבר עבר ניתוח. אחרת עדיף לבצע בשיטה הפתוחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי ודאות לגבי הרניה(או בקע) קילה-אברהם אריה09/06/2008
ערב טוב רופאים מכובדים
ביום א עבדתי חצי יום והרגשתי כאבים באשך הימני שהקרין באלכסון קצת למעלה למותן אך יותר רחוק מהמותן
כשישבתי זה נרגע ועכשו לאחר יותר מ-30 שעות לא כואב לי כלל ואני מתפקד כרגיל!! לא כאב ולא כלום!!(משהו אישי מאוד-אשתי בהריון מתקדם חודש שביעי ובשמירת הריון-ולא קיימתי יותר מחודש יחסי מין בכל צורה שהיא)האם ייתכן שזאת הסיבה?
אם לא אז מהם הסימפטומים המדוייקים ללא ספק של הרניה?
אין לי שום בליטה ולא כואב כלל לא באשך ולא בבטן ולא כלום ממש רגיל!!
האם כתוצאה ממנוחה ההרניה או הכאבים פוסקים לחלוטין??
האם מומלץ ללכת לאורולוג אעפ"י שזה נפסק?
בתודה רבה מראש ובברכה על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחמת הספק...
ד''ר דוד נויפלד15/06/2008קודם כל, אם הכל עבר אתה בריא. אם יחזרו התופעות, עליך להבדק, גם ע"י כירורג וגם ע"י אורולוג.
הדבר החשוב ביותר שעליך להבין הוא שאין דברים מוחלטים ברפואה ואין שחור/לבן אלא הרבה גוונים של אפור!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפשרויות ניתוח שבר באמצעות רשת בלבדאלברט ברטל09/06/2008
קראתי באינטרנט על המלצה של בית חולים לנתח בקע/ים מפשעתי באמצעות רשת בלבג ובהרדמה מקומית.
האם זה מתבצע בארץ והיכן ומה מידת הניסיון בענין. במאמר האנגלי נכתב שההחלמה מהירה וכמעט ללא כאבים. הנני בן 74 ומספר שנים אחרי ניתוח לב ולפני שנתים גם צינתור עם סטנטים.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דווקא...
ד''ר דוד נויפלד15/06/2008דווקא במצב שלך עדיף ביצוע הניתוח בהרדמה חלקית ולא מקומית - בגלל הסיכון הקרדיאלי.
אכן ניתוחים כאלה מתבצעים ברוב בתי החולים בארץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תיקון חוזר להרניה שניהיואב08/06/2008
ביצעו לי תיקון רניה בלפרסקופיה עם רשת לפני כ7שנים.לאחרונה החלו כאבים המיפשעה ובבדיקת רופא כירורג וצילום US גילו שחזר לי השבר. האם ניתן לבצע "תיקון מקומי" בלפרסקופיה או חייבים ניתוח רגיל תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר חוזר
ד''ר דוד נויפלד15/06/2008לאפרוסקופיה חוזרת עלולה להיות מסובכת ולכן אולי עדיף הניתוח הפתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיבוי עצםאלי06/06/2008
פרופ נכבד, בהמשך לשאלתי והמלצתך:בצילום רנטגן נמצא התעבות פוביס עליון. באזור בוצע ניתוח בקע עם רשת , ומז כאבים חריפים. נעשה עתה גם מיפוי עצמות שלא הראה כל מימצא פתולוגי. מה הסיבה להתעבות ? האם יש צורך בבדיקות נוספות ? אילו ? האורתופד טוען כי העיבוי קשור לרשת ולדעתו יש לשקול הוצאתה.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיבוי עצם
פרופ' זאב דרזניק06/06/2008ראשית חשוב לשלול בקע חוזר ע''י בדיקה גופנית אצל מומחה בתחום זה. לעתים ניתן לבצע סונר
בשאלה של בקע חוזר.
בכל מקרה אנו יודעים שלעתים קיימים כאבים כרוניים לאחר הניתוח.
ממליץ לא לנתח שוב ויתכן שרצוי גם להעזר במרפאת כאב.
רצוי שתבדוק שוב באתר של " הרניה טופ קליניק".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעיבוי עצם
פרופ' זאב דרזניק06/06/2008ראשית חשוב לשלול בקע חוזר ע''י בדיקה גופנית אצל מומחה בתחום זה. לעתים ניתן לבצע סונר
בשאלה של בקע חוזר.
בכל מקרה אנו יודעים שלעתים קיימים כאבים כרוניים לאחר הניתוח.
ממליץ לא לנתח שוב ויתכן שרצוי גם להעזר במרפאת כאב.
רצוי שתבדוק שוב באתר של " הרניה טופ קליניק".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אפשר לדעת בוודאות שיש בקע חוזר?יגאל03/06/2008
כבר שלושה ימים שממש כואב לי בבטן התחתונה, היום שלחו אותי אפילו למיון. במיון לאחר שבדקו את כל האיברים הפנימיים בבטן (צילום, אולטרסאונד והבדיקות הרגילות של שתן ודם) וגילו שהם בסדר ,הגיעו למסקנה שמדובר כנראה בבקע חוזר שכן היה לי ניתוח וריקוצלה לפני כעשר שנים והכאב היום הוא ממש ליד הצלקת.
שאלתי היא האם יש דרך ליראות את הבקע ללא טיפולים פולשניים ולא החליט שמדובר בבקע רק ע"י שלילת האיברים שיש באיזור הכאב מכיוון שהם תקינים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע חוזר?
פרופ' זאב דרזניק04/06/2008הבדיקה הגופנית ע''י כירורג מנוסה היא החשובה ביותר לאיבחון בקע בצלקת הניתוח.
לעתים, במקרה של ספק מומלץ לבצע אולטרהסאונד של דופן הבטן.
מידע נוסף מומלץ באתר " הרניה טופ קליניק".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאידית01/06/2008
כיצד ניתן לגלות הרניה? האם יש סמפטומים מסויימים, או שחייבים בדיקת רופא כדי לגלות הרניה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם וגם
ד''ר דוד נויפלד02/06/2008בד"כ יש נפיחות משתנה באזור השבר שיכולה להיות טורדנית ואפילו מכאיבה. תמיד רצוי להבדק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מזהים בקע אצל ילד?יפעת29/05/2008
היום לפתע ראיתי כי לבני בן ה-5 יש מעין שקע מעל הטבור.
האם זה אחד הסממנים?
אודה על הנחיות לזיהוי והמלצות להמשך טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע אצל ילד
פרופ' זאב דרזניק30/05/2008בדר''כ בקע מלווה בבליטה ולא שקע.
בכ''ז רצוי שייבדק ויאובחן ע''י כירורג ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע מפשעתי - פגעינב27/05/2008
שלום, ביתי נולדה לפני כחודש וחצי בשבוע 29 ומשקל 1400 .
במהלך האשפוז אובחן בקע מפשעתי, בשיחה עם כירורג הוסבר על הניתוח
שמתבצע בהרדמה כללית (בבי"ח סורוקה) האם ישנה אפשרות לניתוח בהרדמה מקומית?
בסורוקה זה לא מקובל.. כ"כ אשמח לקבל שמות של מנתחים המומחים בתחום (הבקע הוא משני הצדדים ימין ושמאל)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פג
פרופ' זאב דרזניק28/05/2008שלום רב!
1. מדובר בפג ורצוי שיתפתח לפני שיבוצע הניתוח.
2. מדובר בתחום כירורגית הילדים בלבד.
3. לא ניתן לבצע ניתוח בהרדמה מקומית בתינוקות. בכל העולם מנתחים אך ורק בהרדמה כללית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח בקע במפשעה
חיליק11/06/2008שלום ד"ר, לפני שבועיים עברתי ניתוח בקע במפשעה (משכתי את זה כ-3 שנים) בהרדמה מלאה . בסיכום נרשם:"עבר ניתוח לתיקון בקע מפשעתי בגישה פתוחה וללא מתח. מהלך ניתוחי ובתר ניתוחי תקין. משתחרר במצב טוב". שאלותי: 1. אבקש הסבר לסוג זה של ניתוח. מה זה "ללא מתח"? 2. האם הונחה רשת? 3. לתוך האשך יורד גוש של רקמה. האם זה יעלם ומתי? בתודה.חיליק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהQuot&
ד''ר דוד נויפלד15/06/2008אין לי מושג. מדוע שלא תשאל את הרופא שניתח אותך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח בקע במפשעה
חיליק11/06/2008שלום ד"ר, לפני שבועיים עברתי ניתוח בקע במפשעה (משכתי את זה כ-3 שנים) בהרדמה מלאה . בסיכום נרשם:"עבר ניתוח לתיקון בקע מפשעתי בגישה פתוחה וללא מתח. מהלך ניתוחי ובתר ניתוחי תקין. משתחרר במצב טוב". שאלותי: 1. אבקש הסבר לסוג זה של ניתוח. מה זה "ללא מתח"? 2. האם הונחה רשת? 3. לתוך האשך יורד גוש של רקמה. האם זה יעלם ומתי? בתודה.חיליק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעבותאלי25/05/2008
בצילום רנטגן נמצא התעבות פוביס עליון. באזור בוצע ניתוח בקע עם רשת לפני שנה. מה הסיבה להתעבות ? האם זה קשור לרשת ? האורטופד חושב שכן. מה מומלץ ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעבות
פרופ' זאב דרזניק26/05/2008בהחלט יתכן שההתעבות באזור עצם הפוביס קשורה לניתוח ההרניה עם הרשת.
אין צורך בכל טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רכיבת אופנייםחנן24/05/2008
האם מאמץ של רכיבת אופניים יכול לגרום לבקע
הסיבה לשאלה - היום הרכיבה הופיע לי כאב חד בחלק הימיני עילון של המפשעה
זה לא שריר או גיד מנסיוני וזה נראה כאילו לא קרוב לעצם האגן אלא מרוחק ממנה
אם יש סיכוי שזה בקע - מה לעשות כדי לאמת או לשלול את העניין ובמידה שזה חיובי, מה הטיפול הכי מהיר (יש לי תחרות חשובה תוך חודש וחצי שאני לא רוצה להפסיד)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רכיבה
ד''ר דוד נויפלד25/05/2008לא לגרום אבל להחמיר...אולי.
כדי לאשר או לשלול - להבדק (באם הכאבים לא יחלפו)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הכל אפשר ביחד.
ד''ר דוד נויפלד25/05/2008אם אכן יש שבר, תצטרך לוותר על התחרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה X 2
חנן26/05/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול אחר לבקע חוץ מאשר ניתוח?דבי20/05/2008
האם קיים טיפול/ים אחר לבקע, חוץ מאשר ניתוחי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול אלטרנטיבי
ד''ר דוד נויפלד25/05/2008בינתיים, לא!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

