שלום לי,
הייתי מציעה לך לגשת לנטורופתית לקבל הדרכה, כי לא כל מה שמתאים לשרה מתאים גם למשה....
במסגרת הפורום, אוכל לתת לך רק כמה טיפים
שמת לב שמזונות מסוימים לא טובים לך, תורידי אותם ,בשר וחלב בשלב ראשון, יתכן שזה יספיק, מעט ביצים ודגים דווקא יהיו לך טוב.
יש המון מקורות לסידן, לא צריך לקבל מחלב :ירקות ירוקים עליים (כגון כרוב, ברוקולי, חסה), אגוזים, שקדים, טחינה משומשום מלא, טופו, גרעיני חמניות (לא קלויים), פירות יבשים (תאנים, גם משמישים וצימוקים), סרדינים עם העצמות...
בפורום זה דברנו לא מעט לאחרונה על חלבון מלא צמחי
תופו, הוא חלבון מלא
לרוב הקטניות יש מחסור בחומצת אמינו אחת: (מתיונין) אפונה שעועית ,מש, עדשים חומוס, אך זו לא בעיה, אוכלים באותו היום דגן מלא (אורז מלא, בורגול, כוסמת,, דוחן, פרוסת לחם מלא), נכון גם להם חסרה חומצת אמינו אחת (ליזין) , הם משלימים אחד את השני, ואין שום בעיה, ביחד מהווים חלבון מלא איכותי
בקינואה כל חומצות האמינו, הוא דם חלבון מלא
תאכלי גם הרבה ירקות ועלים ירוקים, נבטים, ולא יחסר לך כלום, אבל להיות קשובה לגוף, ולשים לב מה טוב לך ,ומה לא טוב לך.
בהצלחה