דחית ניתוח

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דחית ניתוח
    מיכאל
    12/12/2011

    אני בן 46 עד לפני שנה עסקתי בספורט בצורה די אנטסיבית לאחר בדיקה שגרתית
    התגלה שאני סובל מהיצרות קשה של המסתם האורטאלי .לאחר דילמה לא פשוטה החלטתי ,בעצה אחת עם רופאי לא לעשות ניתוח כרגע.שאלתי היא מה אני מרויח מדחית הנתוח?אם בכל מקרה אצטרך לעבור אותו..?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחית ניתוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחית ניתוח - תגובה

    ד''ר דני פינק
    13/12/2011

    מיכאל שלום
    אני מבין היטב את ההתלבטות שלך לגבי דחיית הניתוח. חשוב לדעת האם יש לך סימפטומים כלומר האם אתה סובל מכאבים בחזה בזמן מאמץ או במנוחה? האם יש לך נטייה לעלפון או שעברת אירוע כזה? וכן האם אתה סובל מקוצר נשימה במאמצים הולכים וגוברים?
    סימפטומים אלו מעידים על רמת חומרה של ההיצרות שידועה כהיצרות קשה של המסתם. חשוב לדעת שאנשים עם היצרות קשה של המסתם האאורטלי יכולים לעבור אירוע שנקרא מוות פתאומי הנובע ככל הנראה מהפרעות קצב היכולות להיות קטלניות . אמנם שיעור ההארעות היא נמוכה אך גבוההיותר מאוכלוסייה בריאה.
    הסיכון הניתוחי בהחלפת המסתם האאורטלי הינו נמוך ביותר לאדם בגילך בסדר גודל של 1%. אני יכול להבין את ההתלבטות והרצון להימנע ממהשתלת מסתם תוב שבמקרה שלך מומלץ על תותב מכני שיחחיב נטילת טיפול בנוגדי קרישה לכל החיים אך לא בהכרח ימנע ממך לעסוק בפעילות גופנית מאומצת.
    השתלות מסתם בצינתור כיום מומלצות אך ורק לחולים קשישים או/ו חולים עם דרגת סיכון גבוהה לניתוח קונבנציונלי ובוודאי שפני הדברים יהיו כך בשנים הקרובות שכן אין עדיין מספיק מעקב עם רמת התפקוד של מסתמים אלו במשך השנים
    אשמח לייעץ לך בצורה מפורטת יותר
    בהצלחה
    דר דני פינק
    מנתח לב
    מרכז רפואי שערי צדק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחית ניתוח

    מיכאל
    13/12/2011

    אני ער ומודע לסיפטומים שהזכרת .כרגע אני לא סובל מהם,אולם אני חייב להודות שאני
    מבולבל.. רופא בכיר שהתיעצתי איתו הביע את דעתו שאני מרויח זמן" בכך שככל שאני דוחה את הניתוח אזי המסתם הביולגי התותב שישתילו לי יוכל להתחלף בצינתור 15 שנה לאחר הניתוח הראשון ובכך למנוע ניתוח בפעם השלישית.
    אשמח לשמוע דעתך
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחית ניתוח - תגובה

    ד''ר דני פינק
    14/12/2011

    באופן כלל י יש בזה מידה של אמת אך יש לזכור שאתה בן 48 ולא 58!!!
    אינני בטוח שאתה תוכל לדחות התערבות ניתוחית לעוד הרבה שנים.
    יש לזכור שאם משתילים בניתוח מסתם ביולוגי תותב לאנשים צעירים קצב הדגנרציה של המסתם מהיר יותר ולא בטוח שיגיע ל10 שנים ואפילו פחות. כך שאופציית השתלת מסתם בצינתור בעוד כמה שנים קיימת אך היא גם מותנית בכך שמסתם שיושתל בניתוח לא יהיה קטן מדי. כמוכן מכיוון שלא ידוע מה אורך חייו של מסתם המושתל בצינתור ייתכן ואף הוא יעבור דגנרציה מהיר יותר.
    לסיכומו של דבר יש הרבה אי וודאות בשאלות שאתה מעלה ואף לא אחד מהקרדיולוגים לא יכול להבטיח לך מה יהיה בעתיד מכיוון שאף אחד לא יודע. מה שכן ידוע זה תוצאות הכירוגייה הקונבנציונלי המבוצע למעלה מ40 שנה עם תוצאות מצויינות הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך!!
    לשיקולך ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו