ניתוח להחלפת מסתם אאורטלי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ניתוח להחלפת מסתם אאורטלי
    שרון
    27/05/2013

    בוקר טוב
    אמא שלי בת 64, בדצמבר האחרון גילו היצרות של המסתם ההאורטלי, במרץ עברה אירוע של אי ספיקת נשימה שגרר החייאה ומתן אדרנלין שלאחריו היתה מונשמת במשך כשלושה ימים שלאחריו היה כשל כלייתי שבו הקריאטנין הגיע ל-8 ולאחר 4 טיפולי דיאליזה הכליות חזרו לתפקוד מלא והיום הקריאטנין עומד על 1.58
    ברקע copd +סכרת תלוית אינסולין. בנוסף יש עדיין שאריות של הדלקת ריאות ואתמול נתנו לה קורס נוסף של אנטיביוטיקה
    לאחר שהיינו במרפאת מסתמים הוחלט לבצע החלפה של המסתם למסתם ביולוגי בניתוח לב פתוח.
    השאלה שלי - היא אמורה לעבור ביום חמישי הבא צנתור מקדים - האם יש מניעה לאחר טיפול באנטיביוטיקה?
    שאלה שניה - האם לאור מצבה הבריאותי ומצב הריאות לא ניתן לשקול צנתור במקום ניתוח?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח להחלפת מסתם אאורטלי - תגובה

    פרופ` גיל בולוטין
    27/05/2013

    שרון שלום

    ניתן לבצע צנתור הכנה לניתוח לאחר סיום האנטיביוטיקה.
    בקשר לשאלתך האם עדיף ניתוח החלפת מסתם רגיל לעומת החלפת מסתם בצנתור.
    לפי כל הנתונים כיום, עדיף לעבור בגיל 64 במצב כללי טוב ניתוח רגיל להחלפת המסתם האאורטלי. שיקול היחידי הוא טובת החולה.
    רק בגיל מבוגר מאוד, או עם סיכונים מאוד משמעותיים לביצוע ניתוח רגיל י יתרון להחלפת המסתם בצנתור. בצנתור. גם אז אין הבדל בתמותה לאחר שנה ויש קצת יותר אירועים מוחיים בהחלפה בצנתור.

    בהצלחה

    דר' גיל בולוטין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו