מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חתולים חמודים עם רעב מוגזםנטע18/10/2010
שלום,
לפני שלושה חודשים אספנו אלינו שני חתולים - אחד מהרחוב (היום בן חמישה חודשים) ואחד שמצאנו במהלך טיול פחות או יותר באמצע שום מקום (לא ברור איך הוא שרד עד אז... היום בן שישה חודשים)
החתולים חמודים ומקבלים הרבה תשומת לב ומסתדרים יפה אחד עם השני, אבל!
החתול שמצאנו בטיול כל הזמן רעב.. הוא מקבל לאכול 3 פעמים ביום בערך חצי-שני שליש כוס מדידה קטנה, וזה לא מספיק לו, הוא מתנהג כמו משוגע ליד אוכל ופשוט נראה לנו שזה ממש מטריף אותו. הוא מסוגל לאכול כמויות עצומות של אוכל (עשינו ניסוי והבנו שהוא פשוט לא שובע), החתול השני לא אובססיבי, אבל רואים שהוא גם קצת נדבק בטירוף האוכל...
השאלה היא - האם להאכיל אותו בצורה חופשית כמה שהוא רוצה? יש איזשהו פתרון למצב כזה של חתול שרעב כל הזמן? נשבר לנו הלב ואנחנו רוצים להאכיל אותו כמה שהוא רוצה, אבל אנחנו מתאפקים כי זה לא נראה לנו הדבר הבריא לעשות...
נשמח לעזרה!!
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצות
ד"ר טל מאייר19/10/2010לא ציינת בשום מקום האם החתולים נבדקו ע"י וטרינר, האם הם חוסנו, האם הם קיבלו טיפול כנגד תולעים?
ישנן מספר בעיות רפואיות - כמו למשל נגיעות גבוהה בתולעים שיכולה לגרום לרעב, מחלת סכרת ועוד ועוד - מומלץ קודם כל להיוועץ בוטרינר!
בנוסף לא ציינת האם האכילה האובססיבית גורמת לעליה במשקל?
במידה ולא, זה מעלה חשד לבעיה רפואית!
בהצלחה
ד"ר טל מאייר
מרפאת דוליטל לחיות מחמד
תל -חי 31 כפר-סבא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחתולים חמודים עם רעב מוגזם - תגובה
ד''ר תמר נרקיס19/10/2010לגורי חתולים אפשר לתת כמה מזון שהם רוצים באופן חופשי ולא להגביל אותם במזון. אם החתול אוכל יותר מהנורמאלי, יתכן שהוא סובל מטפילים במעיים או מבעיה רפואית אחרת. גשו לוטרינר שיבדוק אותו ויתן לו טיפול נגד תולעי מעיים. בנוסף, יש לבדוק האם החתולים עולים במשקל ומתפתחים באופן תקין. אין סיבה להגביל אותם במזון אלא אם נראה לכם שהם שמנים מידי או שהאכילה המוגזמת גורמת להם להקאות.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד על חתולים חמודים עם רעב מוגזם
נטע23/10/2010תודה לשתיכן על התשובות!
החתולים כמובן מטופלים אצל וטרינר - קיבלו את כל החיסונים + טיפול נגד תולעים, ולא מזמן סורסו. כל אחד מהם ביקר כבר פעמיים אצל הוטרינר וממה שהבנו הם בריאים. לא הסבנו את תשומת ליבו לבעיית האכילה אז יכול להיות שזה התפספס.
החתול ה'רעב' אכן השמין מאז שהגיע אלינו ויש לו כרס קטנה - החתול השני לא.
האם כדאי לקחת אותו לבדיקה אצל הוטרינר כדי לשלול בעיה רפואית (לא ידענו שזאת אפשרות)?
תודה רבה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד על חתולים חמודים עם רעב מוגזם - תגובה
ד''ר תמר נרקיס24/10/2010אם החתול אוכל הרבה אך לא עולה במשקל כדאי מאד לקחת אותו לוטרינר. בנוסף, אתם יכולים למדוד את הכמות שהם אוכלים ביום ולהתייעץ עם הוטרינר אם אכן מדובר בכמות גדולה מהנורמאלי של מזון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בצקות בפטמות כלבה אחרי המלטה.אמי18/10/2010
לנו כלבת שיצו - אמא מסורה ומדהימה ל5 גורים,
החשש התממש... וגור אחד כבר לא איתנו.... (היו 6)
ויש לי שאלה בקשר לכלבה... יש לה בצקות בפטמות.. לא בכולם אלא רק בעליונות... הגורים יונקים מהפטמות התחתונת שמספקות חלב טוב וחם... ואנחנו לפעמים משלימים להם עם מטרנה...
מה עודים עם הבצקות?? זה עובר? הכל נפוח לה שם...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בנוסף עוד שאלה
אמי18/10/2010אנחנו רוצים להעניק לכלבה את הטוב שאנחנו יכולים,
איזה מזון לתת לה?. כרגע היא מקבלת פרימיום שמיועד לגורים וכלבות מניקות.. יש משהו אחר כתוספת?? יש לה נשירה (שאף פעם לא היה לה) והיא חלשה ורזה......* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוסף עוד שאלה - תגובה
ד''ר סמדר טל18/10/2010שלום בת אל- ראשית חסר לי פרט קטן בסיפור- מתי המליטה כלבתכם? אם המליטה לפני מספר ימים וגם גור אחד שינק כבר לא יונק- אזי יש סיבה לעטינים גדושים בחלב- זו תופעה שתעלם תוך מספר ימים ואם זה לא מפריע לכלבה והם אינם חמים וכואבים- לא צריך לעשות כלו.
בנוסף- אם יש לכלבה חלב משל עצמה מדוע להוסיף מטרנה או כל חלבית שהיא? החלב הטוב ביותר הוא חלבה שלה והוא נמצא לפי ביקוש הגורים- זה ענין של ביקוש והיצע- אם תמשיכו לתת מטרנה יהיה לה פחות חלב- לעומת זאת ככל שהגורים יינקו- יהיה לה יותר חלב להציע להם. כמובן שצריך לשים לב שהם יונקים וגם שמשהו נכנס- וזה ניתן להשגה על ידי שקילתם היומיומית וניתן גם לשקול לפני ואחרי יניקה.
לגבי מזון לכלבה- עליה לקבל מזון גורים משובח ואם היא נראית חלשה ורזה עליה להבדק אצל וטרינר על מנת לשלול בעיה בריאותית- הבעיה הנפוצה ביותר היא סידן נמוך ואם כלבתכם לא אכלה מזון גורים גם בזמן ההריון הרי היא בסכנה של קדחת חלב - תוצאה של סידן נמוך- ויש לבדוק אותה ולמנוע את הבעיה.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות
אמי18/10/2010אנחנו מוסיפים לפעמים מטרנה רק כאשר הגורים בוכים מאוד והחלב שלה נגמר... הם גומרים אותה... יש לה 4 פטמות פעילות ויש 5 גורים... אנחנו עושים איתם סבב פטמות ז''א כשאחד מסיים האחר שלא ינק מקבל מהפטמה וכן הלאה... ולפעמים גם שם זה נגמר... היא ממש מרוקנת... קרו מקרים שהם היו צמודים לפטמות ובכו כי לא היה מה לינוק.
את המטרנה אנחנו מוסיפים רק לעיתים רחוקות ביניקות....
והכלבה המליטה ב13.10
זה טעות לעשות את זה? עזרו לנו... זה ההמלטה הראשונה שלה ושלנו ואנחנו ב"חיתולים"- ורוצים רק לטובתם!..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד שאלונת....
אמי18/10/2010סליחה שאני נודניקית....
אפשר לטפטף לכלבה אמפולה של פרונטליין נגד פשפשים??? עכשיו שהיא מניקה?? זה יכול להיות מסוכן לגורים?? הם הרי סביבה ונצמדים אליה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד שאלונת.... - תגובה
ד''ר סמדר טל18/10/2010לגבי החלב- אין לה 4 פטמות- יש לה הרבה יותר- ולפי דבריך יש חלק עם גודש. תני לה לעשות את שלה ותני למשק החלב שלהם להתאזן -
לגבי פרונטליין - אם היא בריאה- ורק אחרי בדיקה של וטרינר- ניתן לשים עליה בלבד אמפולת פרונטליין.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צב שגידל אףמאוריסיה17/10/2010
יש לי בגינה צב יבשה, והבן שלי חד העין הבחין שגדלה לצב כמו קרן גרמית מהאף לכיוון הפה.
האם זה יכול להפריע לו לאכול?
האם זה יכול להישבר מעצמו?
האם צריך לקחת אותו לווטרינר?
בדרך כלל אינני מתערבת בחייו, הוא מסתובב לו בנחת. האם זה מצב להתערב ולקחת אותו לווטרינר?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צב שגידל אף - תגובה
ד''ר תמר נרקיס17/10/2010לצערי אינני מומחית ברפואת צבים. פני לפורומים בנושאי רפואת חיות אקזוטיות או לוטרינר המתמחה בחיות אקזוטיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר נרקיס.
מאוריסיה18/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול נגד פרעושים לארנבתdavid17/10/2010
ברשותי ארנבת אנגורה ראש אריה גדולה ויפה, האם לשים גם לה טיפות נגד פרעושים כמו של הכלבים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול נגד פרעושים לארנבת - תגובה
ד''ר תמר נרקיס17/10/2010ישנן אמפולות נגד פרעושים אך חלקן רעילות מאד לארנבונים!!! פני לוטרינר המתמחה ברפואת חיות אקזוטיות להתייעצות לגבי טיפול נגד פרעושים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול מתעטשאבי17/10/2010
שלום
החתול שלנו,זכר בן 9 , מתעטש כבר זמן רב....לרוב באופן ספונטני, לפעמים ע''י חיכוך האף ברהיטים......לא נעים כאשר יושבים לידו....אמנם אין ליחה אבל ספריי עדין בכל זאת קיים....
מה הסיבה?מה ניתן לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתול מתעטש - תגובה
ד''ר תמר נרקיס17/10/2010דלקות בדרכי הנשימה העליונה נפוצות בחתולים, ויתכן שחתולכם סובלת מדלקת כרונית כזו. סיבות נוספות יכולות להיות גוף זר באף, פוליפ ועוד. גשו לוטרינר שיבדוק את החתול. יתכן שטיפול אנטיביוטי ישפר את מצבו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחסוי16/10/2010
שלום
ברשותי כלב רידגב'ק בן 4, לאחרונה סובל מחתכים בכריות כפות רגליו. בעבר סבל ב-3 רגליים ונרפא, היום ברגל הרביעית. מצב רוחו ירוד רוב היום שוכב. מה עושים? למי פונים ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר תמר נרקיס17/10/2010האם הכלב הולך או רץ הרבה על אספלט? אם כן, יש להימנע מהליכה או ריצה על משטחים חמים. החלמה של חתכים ופצעים בכריות כפות הרגליים היא ממושכת יותר מהחלמה של פצעים בעור. כדי לטפל בחתכים יש לפנות לוטרינר. קיים חשש שהחתכים יזדהמו או לא יחלימו כראוי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אבי18/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימצנו חתול אתמול..עדי16/10/2010
אולי אנחנו כמו הורים חדשים..
אתמול שלקחנו אותו הביתה הוא היה מאוד אנרגטי שמח ושיחק איתנו עד ממש מאוחר. היום בבוקר הוא היה בסדר שיחק ושתה קצת מים ואז פתאום הוא נהיה ממש עייף וישן כל הזמן. כל פעם שהוא מתעורר הוא מקיא והוא לא אוכל או שותה ולא עושה קקי. הוא בערך בן 6 שבועות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימצנו חתול אתמול.. - תגובה
ד''ר עדי בן ישר16/10/2010גור מקיא יכול להתייבש במהירות וכך להפוך להיות במצב מסכן חיים במהירות יחסית. חשוב לקחת את הגור לווטרינר במהרה על מנת שיבדוק אותו ביסודיות, במידת הצורך יתן לו נוזלים, יתכן ותילוע או אנטיביוטיקה יוכלו לסייע לו במצב זה
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המנגיוסרקומה - טמפונדה? דחוף...דפנה16/10/2010
שלום,
כלבי בן העשר החל לשלשל לפני שלושה ימים ונעשה אפאטי וחלש. בדיקה וטרינרית היתה תקינה אך בבדיקת דם נראו תפקודי כבד גבוהים ונקבעה בדיקת אולטרסאונד ליום שני הקרוב. במקביל קיבל אנטיביוטיקה לשילשולים. ביומיים האחרונים מצבו החמיר מאוד. הכלב לא אוכל, כמעט לא זז ומתנשם בכבדות. היום הגיע הוטרינר אלינו הבית לבדוק אותו, הרגיש שהבטן נפוחה והתקשה לשמוע את הלב כראוי. הכלב נלקח למרפאה שם בוצעו בדיקות דם, צילומים וUS. התגלה גידול בגודל אגרוף בטחול. במקביל התגלתה טמפונדה בלב. כמות הנוזלים היתה גדולה. הוחלט על ניקור הנוזלים מהלב ובדיקת מומחה US לחיפוש גרורות סביב הלב. בניקור נשאב חצי ליטר דם מהמרווח בין קרומי הלב. הוטרינר נשמע פסימי מאוד ואומר כי אם לא ימצאו גרורות, ננתח את הטחול אך במידה וימצאו גרורות נאלץ להרדים את הכלב. אנחנו שבורים ותוהים האם ניתן לעשות עוד משהו או שפעלנו נכון. אודה לתשובתכם...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המנגיוסרקומה - טמפונדה? דחוף... - תגובה
ד''ר עדי בן ישר16/10/2010נשמע כי הוטרינר המטפל עשה ככל יכולתו לעזור לכלבכם. אכן, הטיפול בהמנגיוסרקומה בטחול הוא הסרת הטחול כדי למנוע התפשטות הסרטן וכן דימום לחלל הבטן. המידה וקיימות כבר גרורות בגוף, מעדיפים שלא להכנס לניתוח מסוכן זה כיוון שהפרוגנוזה להמשך אינה טובה.
ניתן להתייעץ עם רופא מומחה לסרטן (אונקולוג)לגבי אפשרויות טיפול תרופתיות. קיימות בארץ שתי רופאות כאלו - אחת בבית דגן ואחת בחוות דעת.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גורי אוגרים- דחוף!!שושי16/10/2010
שלום רב,
נולדו לנו אוגרים סיביריים לזוג אוגרים (לא ידענו שהנקבה בהריון...) איך מטפלים בגורים ? הפרדנו את הזכר כי הבנתי שהוא עלול לפגוע בהם נכון ? אשמח להדרכתך (אנחנו חדשים בעניין...) תודה
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גורי אוגרים- דחוף!! - תגובה
ד''ר עדי בן ישר16/10/2010לצערי, אין לי ידע רב באוגרים. אני ממליצה לפנות לפורומים העוסקים בחיות אלו או לווטרינר מומחה לחיות אקזוטיות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוגרים סיביריים דחוףףףףקובי15/10/2010
האמא המליטה גורים עבר שבוע והאמא איכשהו מתה היא המליטה ארבע גורים שתיים לא שרדו ושתיים נשארו בחיים איך אני יכול לעזור לגורים הקטנים בני השבוע חייב עזרה דחוף!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוגרים סיביריים דחוףףףף - תגובה
ד''ר עדי בן ישר16/10/2010לצערי, אין לי ידע רב באוגרים סיביריים. עליך לפנות לפורומים העוסקים בחיות אלו או לווטרינר מומחה לחיות אקזוטיות. בינתיים, הקפד על מקום חם וסגור והאכלה בתחליף חלב לתינוקות, עד לקבלת הוראות מדוייקות יותר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד נטישההציפה15/10/2010
כלבה מבוגרת בת 13(פינצר ננסי +ציאוואה) נתקפת בחרדת נטישה כאשר משאירים אותה מספר שעות לבד, כל ההתנהגות שלה השתנתה והיא עושה את צרכיה על הרצפה+ שטיח,(בדרך כלל רק שתן) מדובר על כ6 וחצי שעות ביום, האם יש איזושהי הצעה לפתרון?
היא בדרך כלל כלבה חרדתית , עדינה ומפונקת, אך מעולם לא עשתה צרכיה בבית.
היא צווחת בנביחות הסטריות כאשר מגיעים הבייתה ורק הרבה חבוקים ואהבה מרגיעים אותה.
אין שום שינוי בחייה. היא בת יחידה להורים מבוגרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד נטישה - תגובה
ד''ר עדי בן ישר15/10/2010ניתן למדר חרדות נטישה בטיפול התנהגותי הכולל יציאה מהבית לפרקי זמן קצרים, ההולכים ועולים בהתאם לתגובת הכלבה, השארת חפץ סימבולי ביציאה ולקיחתו בכניסה לבית, התעלמות מגילויי היסטריה מצד הכלבה בחזרתכם הביתה ועוד.
מדובר בפרוטוקול טיפול הדורש סבלנות ודייקנות, אך במרבית המקרים הוא פועל נפלא.
לכן, אני ממליצה לכם להתייעץ עם מאלף מקצועי או עם ווטרינר מומחה לבעיות התנהגות על מנת שידריך אתכם בתהליך
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזון רפואי לכלבים בבעיות עור.נטלי14/10/2010
שלום רב.
שאלה על מזון רפואי. הכלב שלי הקיץ התחיל לסבול מבעיות עור - אקזמה וכתוצאה מגירודים גם פיודרמה. כעת הוא בטיפול אנטיביוטי דרך פה, ח"פ עשו זריקה של דקסמטזון, שמפו מיוחד פעמים בשבוע. האם זה נכון? רופא אחר המליץ על טיפול הבא: דרך פה פרדניזון ואנטיהיסטמינים וטיפול מקומי עם פולידין בפצעים מזוהמים. ועוד שאלה: החלפתי פרופלן לאקונובה DERMATOSIS FP - מזון רפואי. האם אפשר לתת את הצזון לאורך כל החיים או רק לתקופה מסוימת ולעביר את הכלב למזון רגיל. כי שמעתי כמה דעות על זה.איך לדעת מי צודק?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזון רפואי לכלבים בבעיות עור. - תגובה
ד''ר עדי בן ישר15/10/2010אין טיפול אחד נכון לבעיות עור. שני הטיפולים שתיארת נשמעים לי נכונים, הכל כתלות במצבו של הכלב ומידת הזיהום בעור. הדבר החשוב ביותר הוא לעלות על הגורם הראשוני שגרם לגירוד זה ולמנוע אותו בעתיד (אלרגיות, טפילי עור, פטריות ועוד)
ניתן לתת מזון זה לכל החיים, אך לא בטוח כי חייבים. שוב, הכל תלוי במצבו של הכלב. במידה ונותנים מזון זה לכל החיים, יש להיות במעקב מסודר ע"י וטרינר של מצב גופני של הכלב, מידת הגירודים, בדיקות דם תקופתיות
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נולדו גורי שיצואמי14/10/2010
שלום רב.. לפני יממה נולדו בשעה טובה ואחרי ציפיה 6 גורי שיצו חמודים וקטנים...
הכלבה האם ממש מסורה דואגת ומלקקת, אבל אחד מהגורים לא ממש מצליח לינוק...
הוא מנסה להיצמד לפטמה ולא מצליח... אני חוששת שיקרה לו משהו הוא בקושי מקבל מזון.
השכנה הביאה לי מטרנה שלב אחד ואמרה שזה בסדר להאכיל אותו במטרנה ומזרק .. התייעצתי עם וטרינר שאמר שזה בסדר.... האם זה נכון?? ואם כן באיזו כמות להאכיל וכמה פעמים ביום?? עד מתי להאכיל??
כשניסיתי להאכיל אותו קצת החלב יצא ל מהאף... זה נורמלי?? מה עושים.... הגור הזה קטנטן וחלש... עזרתכם נזקקת.... תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצילו...... חשש לחיי הגור.....
אמי15/10/2010הגור לא יונק מהאם ואני ממש חוששת שהוא מות. הוא לא בוכה, החום גוף שלו נמוך מהשאר... שברירי ולא מתאמץ להתקרה לאמו כד להתחמם.....
אני מאכילה אותו מטרנה... ורוצה לדעת כמה פעמים ביום ואיזו כמות של מטרנה זה בסדר?... בבקשה עיזרו לי!!......* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנולדו גורי שיצו - תגובה
ד''ר עדי בן ישר15/10/2010ניתן לעודד אכילה של הגור ע"י הדרכץו לפטמת אימו. נסו ללחוץ על הפטמה כך שיצא ממנה מעט חלב, ואז לקרב את הגור לפטמה. עשו כך מספר פעמים עד שיתפוס לבד את הפטמה.
בינתיים, רצוי לקנות תחליף חלב המיועד לגורי כלבים (ניתן לרכוש בחנויות חיות או אצל הווטרינר). עד שתרכשו האכילו אותו במטרנה שלב 1 שיש לכם אך במיהול כפול, כלומר אותה כמות מים אך כפול כמות אבקה מהמומלץ על הקופסא.
יש להכין את החלב בטמפ' החדר ולהאכילו בבקבוק כל 3 שעות.
חלב היוצא דרך האף יכול להעיד על פגם מולד בשם חיך שסוע, בו יש מעבר בין חלל הפה לאף. יש לקחת גור זה לווטרינר על מנת שיבדוק אותו.
בינתיים, חשוב לשמור על הזנה מספקת ועל חימומו במידה ואינו שוהה ליד אימו
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- באיזה גיל כלב נגמלdavid12/10/2010
באיזה גיל אפשר לצפות מכלב לא לעשות צרכים בבית? כלומר להגיע למצב שיעשה בחוץ 3 פעמים ביום. כרגע בן 4 חודשים כשהוא סגור בלילה, וובשעות הבוקר עד 13.30, אינו עושה צרכים, אבל לפעמים עושה בבית ונראה כאילו"מסמן" את השטח בשלולית קטנה, אפילו שעה שעתיים אחרי שהיה בחוץ, יש עצה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר באיזה גיל כלב נגמל - תגובה
ד''ר סמדר טל12/10/2010לכלב בן 4 חודשים שלפוחית שתן קטנה והוא בדרך כלל יכול לא לתת שתן עד 4 שעות. כמו כן בדרך כלל אחרי שתיה ואחרי קימה משינה יש לגור נטיה להטיל שתן. יש להביא זאת בחשבון- יחד עם זאת ניתן ללמד גור להטיל את מימיו באיזור מסויים על ידי מתן חיזוקים חיוביים- ועד גיל 6 חודשים סביר שרוב הגורים יהיו גמולים מצרכים בבית. באם לא- יש לודא שלא קיימת בעיה רפואית מולדת או דלקתית למשל- ואז לגשת למאלף טוב בכדי לגמול את הגור מעשיית צרכים בבית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזון לכלבשולמית12/10/2010
שלום, בנוסף לאוכל היבש והבריא שאני נותנת לכלבתי, רציתי לשאול במה עוד אפשר להאכיל אותה (כנשנוש) אני יודעת שיש להזהר משוקולד, צימוקי, בצל ותבלינים. האם אני יכולה לתת את העור מהעוף (ללא תבלינים או מהמרק)? היא מאד רזה ונראה לי שקצת שומן לא יזיק לה פעם בשבוע...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזון לכלב - תגובה
ד''ר תמר נרקיס12/10/2010לא מומלץ לתת לכלבה עור של עוף. אם את רוצה לצ'פר אותה אפשר לקנות עצמות מיוחדות לכלבים או צ'ופים לכלבים. אם הכלבה רזתה למרות שהיא אוכלת, יש לגשת לוטרינר לאבחון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









(1).jpg)
