מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פצעים בראשו של הכלביגאל25/09/2010
שלום ושנה טובה לצוות,
פיטבול בן 3 שנים סובל לאחרונה מפצעים באזור הראש כולל אוזניים.
הבעיה ,שלאחר שהפצעים מגלידים נשארים לו קרחות קטנות באזור הפצע.
ידוע לנו שהכלב שלנו סובל משתי אלרגיות:אחת לחלבון עוף ,שגורם לו לשילשולים ומאז אינו מקבל בכלל . והשניה כנראה לקולר שהוחלף בעבר וכל הפצעים עברו אבל התופעה חזרה לאחר שנתיים .
שאלותי הם:האם נכון להשאיר לו רק את האוכל היבש שהוא מקבל ולהוריד לו את התוספת
של הבשר טחון למרות שהאלרגיה מקומית בלבד?
מה יכולות להיות הסיבות לתופעה שהיא קיימת רק באזור הראש בלבד?
לאחרונה החלפנו את הנוזל לשטיפת רצפות לחומר טבעי אך לא ניראה לנו שזה יעזור
בגלל שהפצעים מקומיים בלבד.
נישמח לתשובה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלרגיה למזון
ד''ר תמר נרקיס27/09/2010אם אתם יודעים שהכלב אלרגי לחלבון עוף, אני ממליצה לכם לעבור למזון רפואי היפואלרגי בלבד, בלי שום תוספות מזון אחרות, ולראות אם הבעיה נפתרת. קיימות אלרגיות שונות שמתבטאות באזורים שונים בגוף, וישנן אלרגיות שמתבטאות בלקויות עוריות בראש בלבד.
מומלץ לוודא אצל וטרינר שאכן מדובר באלרגיה ולא בבעיה עורית אחרת כגון טפילי עור או פטרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיסוי סיליקון לציפורני חתוללולי25/09/2010
שלום לכולם...
יש לי חתולה מקסימה בת 3...כל ניסיונותי לחנך אותה לא לשרוט רהיטים נכשלו...
לאחרונה קיבלתי לינק לאתר שמוכר כיסוי סיליקון לציפורני החתול, אמורים להדביק זאת עם דבק...
שאלתי אם זה מסוכן ברמה הבריאותית לחתול? הדבק? או הסיליקון?
מישהו ניסה אותם?
תודה לכלום,
לולי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיסוי לציפורניים
ד''ר תמר נרקיס27/09/2010הכיסויים לציפורניים בטוחים ויעילים, ואני ממליצה עליהם בחום לחתולים שורטים. החיסרון היחיד הוא שהם יכולים ליפול ומידי מספר חודשים יש להדביק "ציפורניים" חדשות. בנוסף, בחתולים תוקפניים לעיתים הדבקת הציפורניים כרוכה בטשטוש. בכל מקרה מומלץ לבצע את ההדבקה אצל וטרינר שמכיר את הכיסויים ויודע כיצד להדביק אותם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמים על העורסיון25/09/2010
שלום רב,
יש לנו קבליר קינג צ'רלס בן 4 חודשים. הוא לבן יחסית לגזע שלו (בד"כ יש להם כתמים חומים גדולים מאד ולו יש כתמים קטנים ובודדים). בימים האחרונים הופיעו לו כתמים קטנים על העור מתחת לפרווה (אין לו הרבה) בעיקר בחלק האחורי של הגוף. הכתמים הם בצבע חום כמו הכתמים שלו בפרווה וחשבנו בהתחלה שאולי זו התחלה של כתמים חדשים, אבל לא השערות נצבעו, אלא רק העור.
נשמח לשמוע אם יש לנו סיבה לדאגה, או שכתמים על הפרווה אכן מתחילים ככה..
תודה מראש!
סיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתמים בעור
ד''ר תמר נרקיס27/09/2010הכתמים שהופיעו בעור יכולים להיות כתמי פיגמנט נורמאליים, אך יכולים להיות גם כתמים לא נורמלים המעידים על בעיה עורית כלשהו. האם הכלב מגרד את האזור?
סביר להניח שצבע הפרווה באזור לא ישתנה.
יש לעקוב אם הכתמים גדלים או משתנים ואם אינכם בטוחים פנו לוטרינר שיבדוק אותם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכתמים שחורים בעור(פיקינז)
גלית28/09/2010שלום,
ברצוני לשאול איך ניתן לטפל בכתמים שחורים שיש לכלב באזור הגב והטוסיק?
האם יש משחה שאפשר לשים לו?
תודה גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכתמים בעור
ד''ר תמר נרקיס28/09/2010תלוי באילו כתמים מדובר. אם מדובר בכתמי פיגמנט אין דרך להסיר אותם. אם מדובר בכתמים שנובעים מגירוי של העור או דלקת יש משחות שונות, אבל צריך להתאים את הטיפול לסוג הכתמים. לשם כך יש לגשת לוטרינר שיאבחן את אופי הכתמים והאם ניתן לטפל בהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבת- האם תיתכן הדבקה?לינוי25/09/2010
שלום רב
לפני כשבועיים שהינו בגן ציבורי באיזור ירושלים בו יש מתחם מיוחד לשחרור כלבים. במתחם שהתה כלבה שהגיעה עם הבעלים שלה, אלא שלאחר שהוא עזב והלך היא נראתה מאוד נסערת ולאחר זמן מה נרגעה.
אנינ ליטפתי את הכלבה והיא ליקקה אותי ביד. השאלה שלי היא אם באופן זה ניתן להידבק בכלבת? לא זכור לי שהיה לי פצע פתוח או מדמם באיזור הליקוק. כמו כן, האם התגובה הנסערת של הכלבה מדאיגה?
אודה לתשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבת
ד''ר תמר נרקיס27/09/2010ראשית, יש לבדוק עם הבעלים אם הכלבה מחוסנת.
הסיכוי להידבק בכלבת מליקוק אמנם קטן אך קיים.
אם עברו שבועיים והכלבה כיום חיה ובריאה, סביר להניח שהיא אינה נגועה בכלבת ואין חשש.
עם זאת, אם אין לך מידע לגבי הכלבה ואתה חושש מהדבקה, פנה למשרד הבריאות או לרופא המשפחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארנבת מלוכלכתדורית24/09/2010
קניתי גור ארנבונים נקבה היא לבנה
אחרי יומיים שהיא אצלי היא נורא מלוכלכלת כאילו נדבק לה כל הקקי לפרווה באזור האף והרגליים וגם התחת שלה מלוכלך עם קקי והיא לא מנקה את זה
ניסיתי עם מגבונים לנקות אבל זה ממש יבש ונדבק.. היא נראית נורא מלוכלכת וגם מריחה לא טוב מה עלי לעשות?!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארנבת
ד''ר תמר נרקיס27/09/2010לצערי אינני מומחית לארנבות ואני ממליצה לך לפנות לפורום בנושאי חיות אקזוטיות או לוטרינרים המתמחים בנושא. עם זאת, יש לבדוק אם הצואה של הארנבת תקינה. בקניית ארנבת חדשה מומלץ מאד לגשת לבדיקה ראשונית אצל וטרינר המתמחה בחיות אקזוטיות כדי שיבדוק אם הארנבת בריאה ויתן לכם הסבר לגבי גידולה ושמירה על בריאותה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה הכלב מתעסק עם הציפורן החמישיתמאור גלם24/09/2010
שלום
הכלב שלי מתעסק עם הציפורן החמישית שלו משום מה יש לו אובסיסיה לגבי הציפורנייים שלו הוא לא יכול לראות אותם גדולות
כאילו את כל שאר הציפורניים הוא משייף לבד
ומסדר אותם מצוין
אבל בגלל שאת החמישית הוא לא יכול לשייף אז הוא מנסה להוציא אותה
1.מה אפשר לעשות בשביל שהוא יפסיק לנסות לעקור אותה.
הציפורן חמישית ברגל השניה הוא כבר הצליח להוציא ועכשיו גודלת לו חדשה
2.האם אפשר לשים לו את החומר של הילדים הקטנים המרה הזה שמוכרים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפורן חמישית
ד''ר תמר נרקיס27/09/2010מכיוון שהציפורן החמישית אינה משתפשפת בזמן ההליכה, יש לה נטיה לצמוח ולפעמים אפילו לחדור לתוך העור. בשלב ראשון מומלץ לגשת לוטרינר שיגזור את הציפורניים (עדיף לא לנסות לעשות זאת בבית מכיוון שלכלבים יש כלי דם בציפורן ויש סיכוי לדימום). לפעמים גזירת הציפורן פותרת את הבעיה. אם הכלב עדיין מתעסק בציפורן, צריך להבין האם מדובר בבעיה רפואית (למשל דלקת בבסיס הציפורן) או בבעיה התנהגותית (הנובעת למשל משיעמום).
אם מדובר בבעיה התנהגותית- חשוב לדאוג שלכלב יהיו משחקים וצעצועים בבית ויש להוציא אותו לטיולים ממושכים ולתת לו הרבה תשומת לב.
גשו לוטרינר שיבדוק אם יש בעיה בריאותית שגורמת לגירוי באזור הציפורן.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות גדולה בצוואר של הכלבה שלי.ויקטוריה24/09/2010
שלום, לפני כמה ימים אחותי שמה לב שלכלבה שלי יש אדמומיות בצוואר של הכלבה שלנו, בצוואר מתחת ללסת. והיום שמנו לב שהאיזור האדמומי הזה התנפח מאוד עד כדי כך שזה בולט מדיי. אני רוצה לציין שהכלבה שלי מגרדת באיזור הזה כל הזמן.
אנחנו מאוד מודאגים, והייתי רוצה לדעת ממה זה יכול לנבוע?
ולפני כמה ימים, היו לה שלשולים במשך 3 ימים בערך אבל זה עבר, ואחר כך התחילה הנפיחות הזאת.
אשמח לתשובה מהירה, תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות בצוואר
ד''ר תמר נרקיס27/09/2010נפיחות בצוואר יכולה לנבוע מבעיות בעור, בעיות בבלוטות הרוק, יתכן שמדובר באבצס (כיס מוגלה) או בגידול. צריך להבין האם הנפיחות היא בעור או בתת עור, והאם הנפיחות רכה או קשה.
אני ממליצה לך לגשת לוטרינר שיבדוק את הנפיחות. יתכן שהוא יקח דגימה מהנפיחות על ידי מחט כדי להבין את אופייה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לכלבתלי24/09/2010
שלום,
לפני שבועיים בדיוק היתי אצל שכנה שלי והחתול שלה נשך/שרט אותי ברגל (לא ראיתי כי זה היה מאחורה). בהתחלה לא כול כך התייחסתי לזה כי הוא חתול שנמצא אצלהם בבית או בגינה כול הזמן. אבל אח"כ התחילו לעלות אצלי כול מיני חרדות משום שנזכרתי שהם מצאו אותו ברחוב ואף פעם לא חיסנו אותו נגד כלבת. היום ביקרתי אצלהם שוב וראיתי את החתול והכול בסדר איתו (אין לו שוב סימנים חריגים והוא חיי ומתנהג כרגיל), כפי שאמרתי, עברו כבר שבועיים- האם אני יכולה להסיק מכך שכשננשכתי או נשרטתי הכול היה בסדר איתו ואני לא צריכה לפחד? בדקתי קצת על הנושא באינטרנט והבנתי שצריך להכניס חתול כזה להסגר למשך 10 ימים מיום הנשיכה וקצת נכנסתי ללחץ, בבקשה תעזרו לי,...האם השבועיים האלו מספיקים כדי לדעת שהכול בסדר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבת
ד''ר תמר נרקיס27/09/2010אם עברו שבועיים מאז הנשיכה והחתול בריא ומרגיש טוב, סביר להניח שאת יכולה להיות רגועה. אם יש לך עדיין חששות עליך לפנות למשרד הבריאות או לרופא המשפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבה בהריון...אני24/09/2010
יש לנו כלבת שי-צ'ו שהיא ממש מקסימה... היא בהריון ואמורה להמליט בתחילת נובמבר...
אנחנו רוצים לערוך לה אולטראסאונד לבדוק כמה גורים יש ואים הכל תקין אצלה.
איפה עושים בדיקה כזאת וכמה זה אמור לעלות???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבה בהריון
ד''ר תמר נרקיס27/09/2010ישנם וטרינרים המתמחים בבדיקות אולטראסאונד, ויש כאלה המתמחים ספציפית בפוריות. התקשרי למרפאות ובררי. לגבי העלויות, הן משתנות בין המרפאות השונות.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר תאבון הקאות ושלשוליםנירה24/09/2010
כלב מסוג מעורב (קולי ומשהו) כבן 10 חודשים מצאתי אותו כשהיה בן שבועיים , אף פעם לא היה בעל תאבון גדול אך לאחרונה הפסיק לאכול , מאתמול הקיא פעמים והבוקר שלשל עם דם , זו לא הפעם הראשונה , עבר בדיקות דם ואפילו קיבל אנטיביוטיקה , ובכל פעם עבר לו , ופתאום שוב חזר ...
האם אני עושה משהו לא נכון ?
האוכל הכי יקר שיש
בכל פעם רצה לווטרינר ומקבלת כל מה שהוא אומר , תוספים כדורים ועוד
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות במערכת העיכול
ד''ר תמר נרקיס26/09/2010כלבים בהם מופיעות אפיזודות באות והולכות של הקאות ושלשולים עשויים להיות בעלי רגישות מיוחדת למזון. במקרים כאלה מומלץ לעבור למזון היפואלרגי רפואי ולתת את המזון הזה בלבד. אם גם זה לא עוזר, ישנם מקרים בהם ממליצים לבצע ביופסיות מהמעיים כדי לבדוק אם יש מחלות מעיים כרוניות שגורמות לתופעה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעים סביב איבר המין של הכלבהשירן24/09/2010
שלום רב,
יש לי כלבה בת שנה, מעוקרת. לפני כמה ימים הבחנתי בפצעים אדומים סביב איבר מינה. הכלבה כל הזמן מלקקת אותם. ממה זה נובע ואיך אפשר לטפל בזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצעים
ד''ר תמר נרקיס26/09/2010פצעים סביב איבר המין יכולים לנבוע מבעיות בעור, מבעיה ויראלית ועוד. יש למנוע מהכלבה ללקק את האזור ולגשת לוטרינר שיבדוק את הפצעים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יוגורט עם מזון יבששיר24/09/2010
רציתי לדעת ברשותכם,האם יש מניעה מלערבב יוגורט עם מזון יבש לכלב ולחתול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוגורט
ד''ר תמר נרקיס26/09/2010אפשר לתת יוגורט לכלבים וחתולים, למרות שאין שום צורך רפואי או בריאותי לעשות זאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבתאלי22/09/2010
הכלב שלי יצא מהבית וחזר לאחר שעתיים, כששיער אוזנו נתלש בחלקו ועל הקולר סימני שיניים, הכלב היה נסער וליטפתי אותו באזור בפגוע להרגיעו. הרגשתי לחות במגע שיתכן וזה רוק של בעל החיים שפגע בו. שטפתי את היד. הכלב שלי מחוסן בצורה סדירה כל שנה. האם קיים סיכון לי היות ויתכן ונגעתי ברוק של החייה שפגעה בו במידה ויש לה כלבת
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבת
ד''ר עדי בן ישר23/09/2010מחלת הכלבת מועברת בעיקר בנשיכות כאשר רוק של בע"ח נגוע בא במגע עם רקמת גוף פגועה. הוירוס שחודר לגוף מתחיל לנדוד אל המוח, שם הוא מתרבה. תקופת הדגירה (מרגע ההדבקות ועד הופעת סימני המחלה) יכולה לנוע מ- 10 ימים ועד שנה, תלוי במקום הנשיכה וכמות הנגיף שחדרה.
בע"ח שכבר מראים סימני מחלה, ימותו תוך 10 ימים ולכן יש לשים בהסגר של 10 ימים חיות החשודות לנגועות.
במידה וכלבך לא מראה סימני כלבת, רוב הסיכויים כי אין כל סכנה., אך בכל מקרה במידה רצוי להתייעץ עם רופא משפחה לגבי חיסונים עבורך
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
אלי24/09/2010ברור לי שלכלב לא צפוייה סכנה היות והוא מחוסן, השאלה שלי היתה אם נגעתי ברוק של החיה שתקפה את הכלב שלי, אני נתון בסכנת הידבקות וצריך להתחסן, לא היו לי פצעים ושריטת ביד
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכלבת
ד''ר תמר נרקיס26/09/2010אם חלילה הכלב התוקף היה נגוע בכלבת קיים סיכוי נמוך להדבקות. אמנם הסיכוי לכך נמוך, אך אם יש ספק אני ממליצה לך לגשת לרופא משפחה או למשרד הבריאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מסה תת עורית לאחר הזרקת שבבהדס22/09/2010
בחרתי גור משגר גזעי שהיה בגיל 5 שבועות.
כשבאתי לקחת את הגור כעבור 3 שבועות, היה לגור גוש תת עורי גדול בין השכמות.
וזה הסיפור:
המגדל אמר לי כי הגוש נוצר לאחר הזרקת השבב. זמן קצר לאחרי ההזרקה, התפתח גוש בגודל אגרוף! הווטרינר אמר לו שכנראה נפגע כלי דם בהזרקת השבב ונוצרה סרומה. הוטרינר אמר לו שאפשר לשאוב את זה או להמתין.
שבועיים אחרי, הגוש קטן לגודל של קלמנטינה. ספיגה יפה אך הגוש ממש לא קטן.
זה המצב הנוכחי.
אני צריך להחליט מה לעשות.
האם הסיפור נשמע הגיוני? הזרקת שבב יכולה לגרום לסרומה? או שאולי הגור קיבל מכה?
הגוש הוא תת עורי, סגור, רך וגמיש ונע בקלות מתחת לעור (עד גבול מסוים).
הגור נותן "לשחק" ולגעת בגוש והוא לא מכאיב לו.
הגור מתנהג רגיל .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממתינה לתשובה...
הדס24/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגוש תת עורי
ד''ר תמר נרקיס26/09/2010לאחר הזרקה יכולה להתפתח תגובה ובעקבות כך גוש תת עורי. אני כן ממליצה לגשת לוטרינר שישאב מהאזור הזה כדי לבדוק האם תוכן המסה נוזלי, מוגלתי או מוצק. יתכן שמדובר במוגלה ויש צורך בניקוז וטיפול אנטיביוטי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בדרכי השתן לכלבאלי22/09/2010
שלום
בימים האחרונים הכלבה שלנו התחילה לצרוך יותר מים מבדרך כלל וגם כשיוצאים איתה לטיול היא מזדרזת לתת שתן ובכמות גדולה יותר. אתמול בערב יצאנו לטיול ארוך והליכה (בערך שעה וחצי) שבתחילתו היא נתנה שתן בכמות גדולה ולא נתנה יותר שתן. היום בבוקר היא הייתה לחוצה לצאת ובתחילת הטיול נתנה כמות גדולה של שתן ואחרי כמה דקות גם צואה (גם כן בכמות גדולה יחסית). לאחר מכן היא ניסתה במהלך הטיול שוב לתת שתן כמה פעמים ובכל פעם יצאה כמות קטנה מאד אם בכלל. נסיון מתן השתן כמה פעמים עוררה אצלי חשד שמדובר בדלקת בדרכי השתן למרות שאתמול בערב היא נתנה שתן פעם אחת (אך בכמות גדולה). כמו כן , ממה שיכולתי לראות, השתן נראה נקי ושקוף (כנראה מהצריכה הגדולה של המים).
מהם התסמינים הנוספים לדלקת בדרכי השתן אצל כלבים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתיה והשתנה מרובה
ד''ר עדי בן ישר23/09/2010שתיה והשתנה מרובה היא סימן קליני שמופיע במצבים רבים ויכול להעיד על מחלות שונות מלבד דלקת בדרכי השתן, כולל בעיות כיליה, בעיות כבד, סכרת, מחלות הורמונליות שונות, בעיה במח ועוד ועוד.
מומלץ לגשת בהקדם לוטרינר שיבצע בדיקות שתן ובדיקות דם וינסה למצוא את המקור לבעיה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










