מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התייאשתי מהפרעושים והקרציות - עזרהרותם05/09/2010
אני כותבת את ההודעה הזו כמוצא אחרון, אני כבר לגמרי מיואשת ומרוששת.
אני גרה במושב היוגב שבעמק יזרעאל, ויש פה מכה של קרציות ופרעושים.
לפני כשנה כל ארבעת הכלבים שיש לבעלי ולהוריו שגרים על ידינו, חלו בקדחת הקרציות. 3 מהם ניצלו באמצעות טיפול אנטיביוטי ואחת מתה לצערי. לפני כחצי שנה לקחנו כלבה נוספת (גולדנית, יש לנו 2 גודלנים עכשיו) ולאחר כחודש חלתה בקדחת קרציות- בגיל 3 חודשים!!!!!! הצלחנו להציל גם אותה בעזרת טיפול.
עכשיו, זה לא שאנחנו שאננים, אנחנו שמים להם כל הזמן טיפות, ניסינו הכל, פרומריס, אדוונטג', פרונטליין, תרסיסים למיניהם, קולרים של אסקליבור וקילטיקס.הוצאנו ים של כסףעל טיפול מניעתי, הטפילים פשוט צוחקים עלינו.
בעלי מרסס את השטח כפעמיים בחודש באמצעות חומר זרחני שאת שמו אינני זוכרת, זה עוזר במידה מסויימת, לדוגמא כרגע אין קרציות ברוך השם, רק פרעושים ובכמויות אדירות!!!! אנחנו גרים בין חוות סוסים לרפת של פרות (שכנים שלנו במשקים ליד) ואולי זו הסיבה לריבוי הטפילים. לאחרונה בנינו מרפסת חיצונית מכיוון שאנחנו מצפים לילד ולא מעוניינים שבעלי החיים ישהו את רוב היום בבית, המרפסת מעץ ומוגבהת מן הרצפה וכרגע היא מיודעת בשבילם, שטח שתיחמנו עבורם ואין להם אפשרות לצאת ממנה בעצמם, אלא רק כשאנחנו משחררים על מנת לעשות צרכים (לפחות 3 פעמים ביום) ועדיין!!!!!! יםםםם פרעושים. אני ממש מרחמת עליהם וכבר לא יודעת מה לעשות!!! בבקשה תעזרו לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרעושים וקרציות
ד''ר תמר נרקיס05/09/2010אכן נשמע שאתם עושים הכל למניעת פרעושים וקרציות אך באזורים של מושבים הבעיה קשה ביותר.
מעבר לקולר נגד קרציות, מומלץ לשים אמפולות נגד פרעושים כל 2-3 שבועות לכל כלב.
התייעצו עם מדביר מקצועי לגבי חומרים חדשים שיש בשוק לריסוס הסביבה.
לאחרונה הגיע לארץ תכשיר שניתן בכדורים למניעת פרעושים. אין לי ניסיון איתו אך שמעתי שהוא יעיל ביותר. נסו לברר בבית החולים הוטרינרי בבית דגן לגביו.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
רותם05/09/2010אנחנו שמים להם אמפולות יותר מאחת לשבועיים, יומיים אחרי הטיפול הם שוב מפוצצים, פשוט חבל על הכסף!
על כדורים עוד לא שמעתי, ניסיתי לברר קצת ברשת עליהם, האם את מדברת על CAPSTAR?
במידה וכן, אפשר להשיג אותם בהזמנה מחו"ל דרך אמזון, אני מוכנה לנסות. השאלה האם לזה התכוונת?
הם פשוט לא כל כך זולים ונמאס לי לזרוק כסף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרעושים
ד''ר תמר נרקיס06/09/2010אכן אלה הכדורים אליהם התכוונתי. בררי בבית החולים הוטרינרי בבית דגן, לדעתי הם התחילו לייבא את הכדורים הללו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתוך נסיון בהחלט יש פתרון לפשפשים!
דרור09/09/2010שלום רותם גם לכלב שלי היתה בעיה קשה כזו של פשפשים ואחרי שניסיתי גם אני את התכשירים שאת מדווחת עליהם,מצאתי שהתכשיר הטוב ביותר שקיים הוא מכונת תיספורת (לצערי יש הרבה חברות לא טובות שמוכרות מכונות אשר לא מצליחות לחתוך כראוי את פרוות הכלב אבל אחרי 3 מכונות מצאתי אחת ששווה )!!.
כל קיץ סיפרתי את הכלב שלי דק דק גם הכלב נהנה מכך שלא היה לו חם ,גם הפשפשים והקרציות עזבו אותו במנוחה כי הפשפשים אוהבים חום כידוע וגם חסכתי כסף 200 שקל כל תקופה ,כי הרדמה ותיספורת עולים הרבה,ברור לך שהתספורת אינה תחליף לתכשירים אך ביחד עם תיספורת הם מהווים מניעה די טובה בטח ברמה כזו שתמנע מוות של הכלבים שלך..
אני ממליץ לך מאוד לקנות מכונת תספורת איכותית!! אשר תחזיר את ההשקעה במהרה
חג שמח לך
דרור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תבלינים לכלבל.05/09/2010
שלום
לפעמים אני נותנת לכלב שלי אורז ועוף . לאורז והעוף יש מלח . האם זה נורא שהוא
אוכל קצת מלח באוכל שלו?
ואם כן, מהם הנזקים שיכולים להגרם?
מהם התבלינים שאסורים לגמרי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תבלינים ומלח לכלבים
ד''ר תמר נרקיס05/09/2010לא מומלץ לתת לכלבים תבלינים, ולא מומלץ לתת להם מזונות עשירים במלח. אם את רוצה "לפנק" את הכלב קיימים חטיפים מיוחדים לכלבים, ואפשר לבשל להם אורז ועוף ללא מלח. עם זאת, מעט מאד מזון ביתי מידי פעם כצ'ופר אינו מאד מזיק, אך יש להימנע לחלוטין מתבלינים חריפים שעלולים לגרום לכלב להקאות ושלשולים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סירוסאורי05/09/2010
שלום,
ברשותי כלב פיטבול/רוטויילר מעורב.
למרות כל האגדות, לכלב יש אופי של פודל.
הכלב בריא וחסון אבל -הדגש- הוא אינו תוקפני -סדגש- ולמעשה הוא "מושך אש"
אני גר במושב ובעת טיול איתו קורה לא פעם שזכרים אחרים מתנפלים עליו ללא כל סיבה נראית לעין, מתקיפים אותו פוצעים אותו והוא מצידו נשאר די פסיבי.
שאלתי היא ממה נובעת תופעה זו ?
כיצד ניתן למנוע אותה ?
האם סירוס יכול לגרום להפסקת התופעה הזו ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סירוס
ד''ר תמר נרקיס05/09/2010כלבים הם חיות להקה במקורם, ובלהקה יש מעמדות. הכלבים האחרים בשכונה מנסים "להראות" לכלבך את מקומו בתחתית ההירארכיה של ה"להקה". יתכן מאד שהדבר נובע גם מכך שהכלב אינו מסורס וסירוס עשוי לעזור מאד למצב שאתה מתאר. כמו כן, הגזע של כלבך נחשב לגזע מסוכן על פי חוק ויש חובה לסרס אותו.
קיימים גם יתרונות בריאותיים לסירוס ולכן אני ממליצה לך בחום לסרס את הכלב.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחסוי04/09/2010
אני בעליו של כלב ריץ בק בן 4, לאחרונה הוא התחיל לצלוע בגלל שהכריות בכפות רגליו התקלפו וזה מאוד כואב לו. הוא שוכב כל היום וממעט לצאת החוצה
מה עלי לעשות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כוויות וחתכים בכפות הרגליים
ד''ר תמר נרקיס05/09/2010שפשוף של כפות הרגליים נוצר לרוב בעקבות צעידה או ריצה ממושכת, או הליכה על משטחים חמים (כגון אספלט ביום חם), ויכול לגרום לצליעה, כאב ואי נוחות לכלבים. בנוסף, יש חשש שהאזור יזדהם ותיווצר דלקת שתחמיר את הכאב והצליעה.
לכן, מומלץ לגשת לוטרינר שיבדוק את כפות הרגליים, יחטא את האזור ויתכן שיחליט על מתן טיפול אנטיביוטי במידה ויש זיהום באזור.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדילגתם עליי
חסוי05/09/2010דילגתם עליי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארנב לא אוכל כבר כמה ימיםשרון03/09/2010
יש לי ארנב בן שנה או קצת יותר. שמתי לב שכבר כמה ימים שהוא לא אוכל. הכלוב נקי מצואה לחלוטין ויש מעט שתן. מדי פעם אני מוציאה אותו מהכלוב ואז הוא מכרסם להנאתו בדים והעץ של המיטה, יכול להיות לכך קשר? מה יכולה להיות הסיבה למצבו ומה עלי לעשות? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארנב
ד''ר עדי בן ישר04/09/2010לצערי, אין אני מתמחה בארנבים. סביר להניח שארנבך סובל ממחלה כלשהי ולכן טוב תעשה אם תיגש איתו לווטרינר שהתמחה בחיות אקזוטיות
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תמונהתמר02/09/2010
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר של מה שחשבתי שהוא רעל..
תמר02/09/2010וסליחה על כל ההודעות הריקות. כנראה היה לי באג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם זה רעל? תודה!
תמר02/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ניתן לדעת על פי התמונה
ד''ר עדי בן ישר04/09/2010ישנם סוגי רעלים שונים וחדשים כל פעם. יתכן שזהו רעל ויתכן כי אלו פירות כלשהן. כפי שאמרתי, כיוון שלא ניתן לדעת, פני לווטרינר לבדיקות דם וטיפול מתאים.
במידה ואת רוצה לדעת האם זהו רעל, שלחי את החומר למחלקת טוקסיקולוגיה בבית דגן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה רעל?תמר01/09/2010
שלום,
מצאתי בגינה שלי משהו חשוד - ואני מקווה שזה לא רעל. קראתי שיש רעל אדום - מסוג אנטיקואגולנטים, ולא הצלחתי למצוא איך הוא נראה. (אני אולי יותר מדי לחוצה, אבל כלבם של הזוג שגרו בדירה לפנינו הורעל, ואנחנו גרים בבית בקצה מושב כך שלא יותר מדי אנשים מסתובבים שם). זה היה בערך בקוטר סנטימטר, בצבע ורוד זרחני, ונראה כמו הפרי פטל (מבריק ורך). בתוכו היתה ליבה שחורה. האם יתכן שזה רעל?
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר עדי בן ישר02/09/2010קיים רעל עכברים הדומה לתיאורך, אך לא ניתן לקבוע בוודאות על פי כך בלבד. על מנת להיות בטוחה יש לשלוח את החומר למעבדה טוקסיקולוגית. בינתיים מנעי מכלבייך, חתולייך, ומכל החיות בסביבה גישה לאזור זה. ניתן לגדר איזור זה, לאסוף החומר, לתלות שלטי אזהרה ועוד
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה - משך השפעה
תמר02/09/2010תודה על תשובתך. במידה וכלבי אכל מן הרעל הספיציפי הזה, האם ההשפעה מיידית? אם לא - תוך כמה זמן מופיעים הסימפטומים, ומהם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר עדי בן ישר02/09/2010קיימים סוגים שונים של רעלים (דור ראשון, שני) אשר משפיעים בזמנים שונים. ניתן אף לא לראןת סימנים מספר ימים או שבועות.
אם את חושדת שכלבך אכל מהחומר, חשוב שתגשי לווטרינר על מנת שיבצע בדיקות דם המודדות את זמני הקרישה של הדם ויתן לכלבך ויטמין K לתקופה הקרובה
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוספתי תמונה
תמר02/09/2010קצת מגעיל... אבל הוצאתי את הדבר מהזבל.
מצורפת תמונה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמונה
תמר02/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מליחה להוסיף - מנסה שוב
תמר02/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בעיינים לחתולאירה.ס01/09/2010
היי ,
לחתול שלי (פרסי בן 8 )
יש מספר ימים הפרשות מהעין והעין עצמה נראת אדומה ונפוחה מסביב.
מה ניתן לעשות על מנת להקל - בהתחלה שטפנו את העין עם צמר גפן ותה ויש לנו משחת סינטומיצין האם אפשר למרוח לו? מה לעשות עם זה לא עובר?
מה עוד ניתן לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת עיניים בחתול פרסי
ד''ר עדי בן ישר02/09/2010דלקת עיניים עלולה לבוא לידי ביטוי בהפרשות מרובות מהעיניים, לעיתים יראה גם כי החתול עוצם את עיניו או מנסה לגרד את העיניים לעיתים תכופות.
באופן כללי, חתולים מגזע פרסי, סובלים יותר מבעיות בעיניים עקב מבנה הפנים הפחוס שלהם. במקרה וישנן יותר הפרשות מהרגיל כדאי ללכת לבדיקה אצל הוטרינר ולקבל טיפול מתאים. חוסר טיפול בעיניים בזמן עלול לגרום להחמרת הבעיה.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם בצואה של חתולה בת 3אלונה01/09/2010
שלום
יש לי 2 חתולות בנות 3 בבית(הן לא יוצאות החוצה). לאחת מהחתולות לפני כחודשיים היה דם בצואה(בסוף הצואה בקצה).הלכתי לוטרינר שעשה בדיקות דם וצואה ושניהן יצאו שליליות.החתולה קיבלה כדור לתולעים,אנטיביוטיקה ואוכל רפואי.התופעה עברה ולאחרונה חזרה בשנית. החתולה משחקת עם החתולה השניה ומתנהגת כרגיל(גם אז וגם היום). אני לא יכולה לממן עוד פעם טיפול וגם לא רוצה להעביר את החתולה שלי את החוויה הזו שוב. מה יכולה להיות הסיבה לזה?יש לי עדיין מהאנטיביוטיקה שניתנה לי,לתת לה שוב? ראוי לציין שלחתולה השניה לא הייתה תופעה דומה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם בצואה
ד''ר עדי בן ישר02/09/2010טיפות דם בצואה יכולות להיגרם מדימום אמיתי בתוך מערכת העיכול או כתוצאה מפציעה באיזור פי הטבעת. צואה כהה מאוד (שחורה) יכולה להעיד על דימום בתוך מערכת העיכול הקדמית.
הסיבות לדימום ממערכת העיכול יכולות להיות קשורות לפגיעות כמו פציעות, בליעה של גופים זרים, מחלות זיהומיות (תולעים, זיהומים חידקיים וויראליים) ומחלות כלליות סיסטמיות כמו מחלות כבד, בעיות קרישה ועוד.
אני ממליצה לגשת עם החתולה למרפאה וטרינרית שם יבדקו אותה ויטפלו בה במידת הצורך. רצוי להביא איתך צואה לשליחה למכון חיצוני אשר יבדוק המצאות פרזיטים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך
אלונה02/09/2010תודה על התשובה.החתולה בפעם הקודמת עברה בדיקת צואה ובדיקת דם.לא התגלה בבדיקות משהו לא תקין. הצואה שלה לא שחורה אלא רגילה.הדם מופיע בסוף הצואה כטיפה קטנה. יכול להיות שאני צריכה לקנות אוכל אחר ?אשמח לתשובה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר עדי בן ישר02/09/2010לצערי אין תשובה אחת לתיאור שלך. טיפת דם בסוף הצואה יכולה לנבוע מפרזיטים בצואה אותם לא בודקים בבדיקת צואה רגילה המתבצעת במרפאה (שאני מניחה שזו הבדיקה אותה ביצעתם בינתיים) אלא נשלחת למכון חיצוני. יתכן גם שזה נובע מהאוכל. החלפת מזון יכולה לספק לך את התשובה לכך. כפי שהסברתי בתשובתי הקודמת, יש עוד המון סיבות נוספות ולכן במידה ולא נפתרת הבעיה לבד, רצוי לגשת לווטרינר.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה קרה לכלבה שלי?ענבל31/08/2010
שלום ד"ר,
אודה לך אם תוכל לעזור לי להבין מה קרה לכלבתנו האהובה בת ה-6.
ביום רביעי שמתי לב שהכלבה לא מתנהגת כרגיל, הזנב שלה היה למטה והיא לא באה אלי כשקראתי בשמה. הרמתי אותה והיא הצליחה ללכת אבל סרבה לאכול ולשתות.
בשבוע האחרון הנביחות שלה השתנו והיא הקיאה מדי פעם. לא חששתי כי הוטרינר אמר שכלבים מקיאים וזה לא נורא.
היא כל הזמן ניסתה להקיא אבל לא יצא לה כלום. מעין שיעול שכזה.
ביום חמישי הורי שמו לב שהיא הולכת עקום, למרות זאת היא חזרה מהטיול שמחה ומאושרת וקישקשה בזנב ואפילו ניגשה לקערת האוכל שלה.
נתתי לה לאכול ושמתי לה שהיא אוכלת רק בצד שמאל של הפה.
טסנו לוטרינר שאיבחן אירוע מוחי קל. היא קיבלה סטרואידים, נוזלים, זריקות בי 12 ואנטיביוטיקה כיי בנוסף היה לה חום.
חזרנו הביתה והיה נדמה שהיא מרגישה טוב יותר. היא קשקשה בזנב וגם רצה קצת ונבחה.
הלכנו לישון, והיא נרדמה לה בשלווה בחדרי.
אבל ב-4 וחצי לפנות בוקר קמתי כי שמעתי אותה שוב עושה קולות הקאה ובנוסף כל הפה שלה הזיל רוק וריר שממש הרטיבו לה את הרגלים.
הגענו לוטרינר שאיבחן כי בנוסךף לאירוע המוחי שעברה יש לה גם שעלת, הוא שנתן לה 7 זריקות אין לי מושג של מה והשאיר אותה להשגחה עד 1 בצוהריים.
כמובן שלא נתנו לה להישאר בכלוב לבד עד 1 ובאנו בבוקר להיות איתה.
הפה שלה היה נעול לא הצלחתי לפתוח לה אותו כי רציתי להוציא לה את חתיכות החיתול שהיו בכלוב והיא קרעה אותן.
עוצמת הריור נחלשה, וגם החרחורים פסקו, היא זהתה אותנו ואפילו קשקשה בזנב.
הוצאנו אותה מהכלוב והינו איתה בחוץ עד 1 בצהריים.
היא התקשתה בהליכה אך הצליחה ללכת בכוחות עצמה ולעשות פיפי לבד, היא אפילו ניסתה לברוח מהמרפאה והלכה לאיטה לכיוון המדרגות כמו שהיא תמיד עושה.
ישבתי על הריצפה והיא טיפסה עלי כמו שהיא עושה בבית, פרסתי לה סדין והיא עלתה עליו וניסתה לסדרו. הגיע חתול והיא באה להריח אותו.
אנחנו כבני משפחתה ראינו שקשה לה אך גם הבחנו בהטבה.
לקראת 1 אבי הגיעה, היא זיהתה אותו מיד, ניגשה אליו וקישקשה בזנב.
היא התחילה גם להסתובב קצת במעגלים, אבל הצליחה למצוא פינה להתכרבל ולנוח.
מכאן הכל הסתבך:
נאלצתי להפר את מנוחתה כי הוטרינר נתן לה שוב תרופות (המון זריקות.) לקחתי אותה לכיוון האוטו ושמתי לב שהחירחורים חזרו.
מהרגע שהגענו הביתה היא איבדה אורינטציה, לא ידעה איפה היא נמצאת. היא הלכה כמה צעדים, הניחה את הראש ואחרי כמה שניות קמה שוב הלכה מס' צעדים הניחה את הראש וחוזר חלילה.
ראיתי שאין הטבה והתקשרתי לוטרינר, הוא אמר שזה כנראה בגלל התרופות והמליץ לתת לה ואבן 10 מ"ג (שקלה 10 ק"ג.) גם יום לפני היא קיבלה ואבן ולא ארע לה כלום. כ-5 דקות לאחר מתן הואבן היא פתאום התעוותה ונפחה את נשמתה.
אינני מבינה מה קרה? עד 1 הכל היה בסדר ולאחר מתן התרופות הדרדר המצב.
עיזרו לי להבין מה קרה, חוסר הידיעה לא מרפה ממני.
בבקשה מכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ענבל
ד''ר עדי בן ישר01/09/2010ראשית, אני משתתפת בצערך ומקווה שתקופת האבל שלך תעבור בקלות
קשה לקבוע מסיפורך מה קרה לכלבתך האהובה. קיימים תרחישם רבים כגון אירוע מוחי, קרישי דם בכל הגוף, גידול, זיהום אגרסיבי ועוד ועוד, היכולים להתאים למקרה. ניתן לבקש מהווטרינר את תוצאות בדיקות הדם שנעשו ופיענוחם, וכמו כן צילומי רנטגן, אולטראסאונד וכל דבר אחר שנעשה במהלך האשפוז.
ניתן לשלוח את גופתה של כלבתכם לנתיחה על מנת לקבל סיבה וודאית לסיבת מותה
הצטערתי לשמוע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גורה פיקינזית בת ארבע חודשם נשירהאלה שניידר31/08/2010
שלום , יש לי גורה פיקינזית מדהימה בת 4 חודשים, לפני כחצי חודש התחילה אצלה נשירת פרווה. האם זה נורמלי שבגיל כזה תיהיה נשירה ואם לא מה עלי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשירת פרווה
ד''ר עדי בן ישר01/09/2010היא נורמלית בכל גיל, במיוחד בקיץ. יש לעקוב אחר הנשירה ולראות שלא נוצרות קרחות או התגרדויות. במקרה כזה יש לגשת לווטרינר.
ניתן לקנות תוספים אשר עוזרים לחיזוק ולברק בפרווה, ומכילים אומגה 3, ויטמין E.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בעין לחתולהשירן31/08/2010
שלום ,
לפני יומיים קיבלתי חתולה חדשה ג'וי בת חודשיים,
היום התבוננתי וראיתי כי עין אחת שלה אדומה ( העור סביב העין ) מצ"ב תמונה
ג'וי מתגרדת לא מעט בעין
התחלתי לקחת קיסמי אוזניים טבולות בתמצית תה ולנקות לה את העין אחת לשעתיים
מה ההליך הממולץ אם אני לא רואה שיפור מחר בבוקר ?
שירן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שירן
ד''ר עדי בן ישר31/08/2010פעלת נכון עד כה. במידה ואת לא רואה שיפור בעין החתולה תוך יום, גשי לווטרינר על מנת שיבדוק את העין וימליץ על הטיפול המתאים
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כנענית עם דלקותאדוה31/08/2010
יש לי כלבה כנענית , בת 3+ מעוקרת. (יש לי עוד שני כלבים), לגוגה (הכלבה) יש תקופות שבהן האוזניים שלה דלקתיות ובעלות ריח חריף מאוד, היא מנערת את ראשה רבות. בנוסף לכך , גוגה מתגרדת בגב ויש לה ממש הפרשות דלקתיות מהמקום. סימני חיות חיוביים, חשוב לציין שהיא דיי חרדתית, והיתה תקופה שהיא גירדה בעזרת שיניה נקודות מסוימות ברגליה עד זוב דם, היא הפסיקה. יציאות בריאות גם שתן וגם....,בדקנו כמה פעמים אצל וטרינר וניסינו פתרונות שונים.
לגוגה טיפות advantage נגד פרעושים וקרציות, היא אוכלת כמו כולם, pro plan, יוצאת לטיולים בשדות ביחד עם כולם אהובה מאוד, רק הריח.....אני ממש אשמח עם תציאו לי פתרונות או אפילו כיוונים.
תודה, אדוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות אוזניים חוזרות
ד''ר עדי בן ישר31/08/2010יכולות לנבוע מאלרגיות למינהן, דבר שיכול להסביר גם את הגירודים בשאר הגוף, מחיידקים שלא טופלו באנטיביוטיקות הנכונות, מחרדתיות ועוד.
ניתן קודם לשלול את כל סוגי האלרגיות הנפוצות (פרעושים, מזון, מגע) אצל הווטרינר. במקביל, רצוי לשלוח דגימה מהפרשות האוזן לתרבית ורגישות כך שתוכלו לקבל תוצאה מדוייקת של סוגי החיידקים הנמצאים באוזו ולאילו אנטיביוטיקות הם רגישים ביותר. משטח רגיל במרפאה יכול לגלות האם מדובר באקריות אוזניים או בשמרים ולהצביע על הטיפול הנכון.
חשוב לציין כי את האנטיביוטיקה המתאימה יש לתת לפחות ל-3 שבועות על מנת למנוע התפתחות עמידויות.
כמובן שאם כל הנ"ל לא עוזר, ניתן גם לשקול אופציות ניתוחיות לאוזניים
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כשל כליות והמתת חסדאלינור29/08/2010
שלום
לפני כשנה בבדיקת דם אובחן אצל הכלב שלי, פינצ'ר כבן 12, כשל כליות. עם זאת לא האכלנו אותו במזון מיוחד מפני שהוא מאוד בררן וכמעט לא נוגע במזון יבש/מזון מפחיות של כלבים.
לפני כשבוע היו לו שיעולים קשים והוטרינרית נתנה לו אנטיביוטיקה לטיפול בשיעול וכדורים נגד צרבת (מפני שהוא גם מקיא לעיתים קרובות בזמן האחרון).
מצב השיעול השתפר, אך לפני יומיים מצבו פתאום התחיל להתדרדר. יומיים הוא לא אוכל כבר כלום (אתמול נתתי לו מעט פסטרמה, הוא אכל את זה, אך לאחר מספר שעות הקיא הכל), הוא עדיין שותה הרבה מים, אך נהיה יותר ויותר חלש, בקושי עומד על הרגליים (רגליו רועדות כשהוא עומד) ובנוסף נראה שיש לו קשיים בנשימה ויש לו פתאום דלקת עיניים עם הרבה מוגלה בתוך העיניים (אנחנו מתקשים לנקות לו את העיניים כי הוא סוגר אותן חזק כשאנחנו מנסים לנקות אותן). הוטרינרית שלנו בחופשה ולכן לקחנו אותו לוטרינרית אחרת, אך זו בכלל לא בדקה אותו, רק נגעה בכליות שלו, אמרה שמעולם לא ראתה כליות כל כך נפוחות ואמרה שאין מה לעשות חוץ מלהרדים אותו. האם היא צודקת או שיש לו עוד תקווה וניתן לטפל בו ולשפר את מצבו ולשמור על איכות חיים סבירה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כשל כליות
ד''ר תמר נרקיס31/08/2010לא ניתן לקבוע את חומרת המחלה אך ורק על סמך מישוש הכליות.
אני ממליצה לכם לבצע בדיקת דם מקיפה ואולטראסאונד לבטן כדי לקבוע את חומרת המחלה ומהם הסיכויים לשפר את מצבו של הכלב. הכלב לא יבריא לחלוטין מהמחלה, אך יתכן שעם טיפול אינטנסיבי (שיכלול אישפוז עם נוזלים וטיפול תרופתי) ניתן יהיה לשפר את מצבו לתקופה. עם זאת, יתכן שבדיקות הדם יראו שמצב הכליות חמור ביותר ויתכן שתחליטו בהתייעצות עם וטרינר שאין טעם לטפל. כמובן שיש לחשוב עם טובת הכלב ואם סיכויי ההחלמה נמוכים מאד, או שהכלב לא משתפר לאחר טיפול אינטנסיבי, יש לשקול המתת חסד. כדאי לנסות אשפוז למספר ימים עם נוזלים ותרופות ולקבל החלטה לאחר קבלת תוצאות הבדיקות ובדיקה אם הטיפול הרפואי מטיב עם הכלב.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עיניים חוזרת אצל גור חתוליםעדי29/08/2010
שלום,
לפני כחודשיים אספתי מהרחוב חתול בן חודשיים, לאחר שלקחתי אותו לווטרינר, גיליתי שהוא חולה ויש לו דלקת בעיניים וטיפלתי בו באנטיביוטיקה וטיפות עיניים פנימיקסין. דלקות העיניים הופיעה שוב לאחר כשבוע ונתתי לו שוב את הטיפות.
לפני שבוע העברתי את החתול לדירה של חבר מכיוון ואני עוברת דירה ולא רוצה שהוא יבהל מהבלאגן, וכיום לאחר מכן הוא התחיל להיות פאסיבי, הרבה לישון ונראה שהוא חולה, לפני יומיים (חודשיים לאחר מכן) שוב יש לו בעיה בעיניים, לדעתי קצת שונה מהפעם הקודמת, הוא ממצמץ הרבה ובקושי פותח את העין, שמתי לו שוב טיפות ואין שיפור, במהלך החודשיים האלה הטיפות היו בקירור ואני מפחדת שדוקא הטיפות הקרות גרמו לנזק, אני לא רואה שיפור בעיניים,
יכול להיות שזה בגלל לחץ מהדירה החדשה? יש דרך לעזור לו חוץ מללכת לוטרינר?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות עיניים חוזרות בגורי חתולים
ד''ר עדי בן ישר31/08/2010יכולות להיות מפני שהטיפות אותן שמים בעיני החתול אינן מתאימות - הן מסיבה שהחיידקים בדלקת אינם מגיבים לאנטיביוטיקה מסוג זה, או מהסיבה שהדלקת היא ויראלית וטיפות אנטיביוטיות לא יכולות לעזור (במקרה כזה מחכים שמערכת החיסון תהיה חזקה דיה כדי להתמודד עם זיהומים אלו). יתכן גם שהדלקות החוזרות נובעות מסיבה ראשונית כלשהי כגון ריסים השורטים את העין, גוף זר בעין ועוד. עליך לגשת לווטרינר על מנת שיוכל לבחון את העין ולהחליט על טיפול המשך
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)












