מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כלב שנהיה תוקפני?ירדן11/09/2010
שלום !
יש לנו במשפחה כלב מתוק בן 7 , מעורב (נראה שילוב של פינצ'ר וכנראה לברדור , למרותש זה נשמע הזוי אבל ככה הוא נראה.. ). מצאנו אותו בגיל 3 חודשים ומאז הוא בן משפחה , אנחנו גרים בבית פרטי ולכן הוא גם תמיד הסתובב חופשי ולא היה סגור רק בתוך הבית אלא הסתובב גם בחצר.
מעולם הוא לא היה תוקפני , להיפך - היה נובח על חתול/כלב ומיד בורח. מעולם לא תקף בני אדם.
לפני תקופה לא ארוכה השכנים שלנו בבית הצמוד התחילו לגדל חתולי רחוב בגינה שלהם שהלכו והתרבו ובכל יום אנו מגלים גורים חדשים שמטיילים ליד שער הכניסה לבית שלנו וגם נכנסים אלינו לחצר. לדעתי החתולים אינם מחוסנים ואינם עוברים בדיקות וטרינריות אך אני לא יודעת בוודאות.
לאחרונה התחלנו לראות את הכלב שלנו הופך להיות עצבני יותר ויותר כשהוא רואה את הגורים מטיילים להם , השיא הגיע כשהוא התחיל לתקוף אותם כשהם נכנסים לשטח הבית והיה הורג אותם (ע"י כך שתפס אותם בפה וניער אותם וככל הנראה נשברה להם המפרקת..) ככה הוא הרג 3 חתולים - 2 גורים (שנראים בני חודש-חודשיים בערך) ועוד אחת שהיא לא בדיוק גורה אבל גם לא ממש גדולה. שמנו לב שאם היינו מכניסים אותו הביתה במטרה להפריד בינו ובין החתולים הוא היה נשאר עצבני ולא מפסיק לנבוח ולהיות בחוסר שקט. מה יכולה להיות הסיבה לשינוי הפתאומי הזה? מעולם הוא לא היה כל כך תוקפני כלפי חתולים. כלפי המשפחה ואנשים אחרים הוא בסדר , לא תוקף.
מה אפשר לעשות ומה יכולה להיות הסיבה ? זה ממש מלחיץ כבר לאפשר לו להסתובב חופשי בסביבת הבית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוקפנות כלפי חתולים
ד''ר תמר נרקיס13/09/2010ישנם כלבים רבים שמראים תוקפנות כלפי חתולים, ובמיוחד כלפי גורי חתולים.
הדרך היחידה להימנע ממצב זה היא להתחיל תהליך של אילוף עם מאלף מוסמך. האופצייה השניה היא למנוע כל מגע בין הכלב לחתולים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גירודים עד זוב דםמעוז11/09/2010
שלום לכולם
יש לנו כלב מעורב (אבא לברדור אמא גולדן עם זאב לבן )בשם סם בן 7 חודשים לאחרונה בשבועיים האחרונים סם התחיל לגרד וללקק את הזנב במרכז את בסיס הזנב עד שיצאו לו פצעונים .
לאחר בדיקה מצאתי שני פרעושים שהוצאתי אותם וישר מקלחת עם שמפו כלבים ולאחר ייבוש של כמה שעות , טיפות פרונטליין בעורף ומעל בסיס הזנב .
אולם למחרת הגירודים בזנב עצמו הגיעו עד דם .
סם מלקק ומכרסם את הזנב וזה כבר בכמה מקומות ופוצע את עצמו מאוד וזה מתסכל אותנוניסינו כמה משחות חשבנו אולי פטריה אך עדיין לא עוזר .
נכון ידוע לי שאני צריך לגשת לוטרינר אך אין לי אפשרות כלכלית כרגע וזה מטריף אותי לראות אותו פוצע את עצמו ובבוקר לראות דם על הסדין שלו בבקשה עצה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירוד בבסיס הזנב
ד''ר תמר נרקיס13/09/2010גירוד בבסיס הזנב בהחלט יכול להיות תוצאה של אלרגיה לפרעושים. עם זאת, יתכן שמדובר בבעיות אחרות כמו בעיות באזור האנוס והשקים האנאלים.
גם אם כרגע אין לכלב פרעושים, אם הוא אלרגי אליהם, מספיק שיעלה עליו פרעוש אחד לזמן קצר כדי להתחיל תגובה אלרגית וגירוד קשה.
בנוסף, עצם הגירוד יכול לגרום לגירוי והחמרת הפצע וכתוצאה מכך עוד גירוד, ויש צורך "לשבור" את מעגל הגירוד. יתכן שהפצע שאתה מתאר הוא hot spot- פצע שנוצר כתוצאה מגירוד ולרוב אינו חולף ללא טיפול תרופתי.
אתם חייבים לגשת לוטרינר שיבדוק את הכלב ויתן טיפול רפואי. יתכן שהכלב זקוק לטיפול אנטיביוטי ואולי גם לטיפול בסטרואידים.
בינתיים אפשר לשים לכלב קולר אליזבתני (קולר פלסטיק כדי למנוע ממנו להתגרד) ולטפל בו באמפולות נגד פרעושים אחת לשבועיים-שלושה. יש לחכות לפחות יומיים בין מקלחת לאמפולה (עדיף לשים את האמפולה יומיים לאחר המקלחת, ולא לשטוף את הכלב כיומיים אחרי ששמתם אמפולה).
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לגירודים עד זוב דם
מעוז13/09/2010תודה על התשובה רק רציתי לתקן אני לא רוחץ אחיי מתן האמפולה רק יום יומיים לפני שאני שם עליו את האמפולה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיהום באףדניאל11/09/2010
שלום
לכלב שלי (בן 5 ) יש כנראה זיהום על אפו.
צבעו נהפך לורוד .. ונראה שהדבר התפשט גם לאיזור הפה..
כעשיתי לו חיסון לפני מספר ימים, שאלתי את הוטרינר.. והוא היה סבור כי משחה כלשהי (בהמלצת רופא המשפחה) תפתור את הבעיה.
האם יש לכן רעיון למשחה?
תודה רבה
דניאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיהום באף
ד''ר תמר נרקיס13/09/2010קשה לי להמליץ על משחה בלי לראות את הלקות בעור. האם הכלב מגרד באזור? האם כואב לו?
לפעמים מופיע צבע ורוד סביב האף כשהכלב אוכל מקערת פלסטיק (האף משתפשף בקערה). במצבים כאלה מומלץ לעבור לקערת נירוסטה.
גשו שוב לוטרינר שימליץ על טיפול מתאים ללקות העורית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה חמורה אשמח אם תענו מהראריאל11/09/2010
אימא שלי נתנה לכלב חמין אים יקרה לא משהו בבקשרה תענו מהרררררררררררררר": הו גור בן חודש וחצי עיםפ חישון 1
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גור שאכל חמין
ד''ר תמר נרקיס13/09/2010אם הגור נראה שמח וחיוני, עירני, משחק ואוכל- אין לך מה לדאוג.
לא מומלץ לתת מזון ביתי לכלבים ורצוי במיוחד להימנע מתבשילים עם בצל. עם זאת, מעט מזון ביתי מידי פעם, ללא תבלינים וללא עצמות, אינו מזיק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום, יש לי שאלות בקשר לחתולים שליחופית11/09/2010
שלום,
יש לי כמה שאלות:
דבר ראשון- יש לנו בחצר חתול רחוב שמטייל באזור כבר למעלה חצי שנה.
לפני חודש בערך הוא חזר אלינו עם פצר פתוח ענק ענק ביד וממש ראו לו את העצם!
לפני כשבוע הפצע כבר היה ממש לקראת ייבוש והיה נראה יותר טוב אבל אז כנראה שאחד השכנים ריחם על החתול וחבש לו את הפצע ללא חומר מחטא וללא שום דבר.
אתמול בבוקר החתול הוריד את התחבושת, היה הייתה ממש מסריחה ומזיעה והיו בה המון המון תולעים [קטנות לבנות, כמו אלו שיש לחתולים בד"כ בטוסיק...]שממש מכרסמות לו בבשר!!!- עם פינצטה ובלי יותר מידי כאבים לחתול הוצאנו לו תולעת תולעת, והיו שם לא פחות מ59 תולעים!!! ממש מזעזר!- התולעים הרחיבו לו את הפצע וממש עשו לו ביד "מנהרות" קטנות שהיו מעין בית בשבילם.
רציתי לדעת מדוע הן באו ואם ידוע לך על תופעה כזו?
ואני מביאה לו אנטיביוטיקה לפה ושמה לו משחה מחטאת על הפצע. הפצע כבר נראה קצת יותר טוב... זה בסדר שאני עושה את זה?
שאלה שניה-
היו לנו בחצר שתי חתולות [אחת הייתה חתולת בית] ופתאום בלי שום התראה מוקדמת שתיהן התחילו להרזות בטירוף, ממש היו עור ועצמות והן כן היו אוכלות פשוט לא היו משמינות....
בערך חצי שנה אחרי שהתחילו להרזות אחת מהן מתה, והשניה מתה לפני כשבוע, שמונה חודשים מאז שהחלה להרזות...
ממש לפני המוות של החתולה השניה היא הייתה בוהה המון, החלו להיות לה מוגלות בעיניים וגם קצת נזלת.
היו בסביבתם עוד המון חתולים שלא נידבקו ככה שזה לא משהו שמדבק. מה זה יכול להיות?
תודה רבה רבה, אשמח לתשובה כדי שאוכל לעזור לעוד חתולים במצבם :\* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רימות בפצעים
ד''ר תמר נרקיס13/09/2010ה"תולעים" שאת מתארת בפצע של החתול הן ככל הנראה רימות. המצב שאת מתוארת מסוכן ביותר ויש צורך לטפל בחתול הזה באופן אינטנסיבי אצל רופא וטרינר. אתם לא תצליחו לגרום להחלמת הפצע! פצעים כרונים כאלה הופכים נמקיים ויכולים לגרום למוות של החתול!
יש לגשת בהקדם לוטרינר שיטפל בפצע. יתכן שיהיה צורך בקטיעה של הרגל.
אל תחכו וגשו לוטרינר בהקדם.
לגבי החתולות שמתו: קשה לדעת ממה הן מתו. יתכן שסבלו מבעיה זיהומית כלשהי ויתכן שהיו נגועות בנגיף איידס של חתולים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז איך את מסבירה את זה...
חופית13/09/2010שהפצע כבר נהיה קטן מאוד, והחתול כבר מתחיל לדרוך מעט על הרגל... 0:
היא יותר טוב בהרבה וגם החתול....
עדיין צריך ווטרינר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהחלט כן
ד''ר תמר נרקיס13/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן הטחול בכלב מבוגרמרים10/09/2010
לכלבתי המבוגרת (בת 16 כמעט) גילו סרטן בטחול,ברצוני לדעת האם מעבר לניתוח ,יש טיפול תומך ומחזק.היא רזתה מאד בחודש האחרון.האם יש עוד תופעות לוואי?עד עתה היא אוכלת בסדר,מדי פעם היא אכן מקיאה אוכל לא מעוכל,האם גם זה חלק מהמחלה?
היכן ניתן לקרוא על המחלה אצל כלבים?
אודה על תשובה בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן בטחול
ד''ר תמר נרקיס13/09/2010לא ציינת כיצד אובחן הגידול והאם ידוע באיזה סוג גידול מדובר. האם בוצעו צילומי רנטגן לשלילת גרורות בריאות?
יכולים להיות גידולים שונים בטחול, חלקם ממאירים וחלקם שפירים. במקרים רבים ההמלצה היא ניתוח להסרת הטחול. עם זאת, קיימים גידולים בטחול כגון לימפומה בהם מטפלים בתרופות כימותרפיות.
גידול בטחול יכול לגרום לחולשה ולחוסר תאבון. הקאות יכולות להיות תופעות נילוות לגידולים, ויתכן שכלבתך סובלת מבעיות נוספות בחלל הבטן ולא רק בטחול אשר גורמות להקאות.
נסו להבין מהוטרינר אם ידוע באיזה גידול מדובר. אם הוטרינר חושד שמדובר בסרטן מסוג המנגיוסרקומה מומלץ לנתח ולהסיר את הטחול בהקדם שכן גידול מסוג זה עשוי לדמם לחלל הבטן.
בינתיים אפשר לנסות לעודד את הכלבה לאכול מזון טעים כגון מזון רטוב לכלבים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גורים מקיאיםאריה09/09/2010
שלום, יש לי ארבעה גוירים בני5 שבועות. שניים מאתמול מקיאים ולא שמחים. מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גורים מקיאים
ד''ר עדי בן ישר09/09/2010יש לגשת לוטרינר במיידית. גור כבן חודש אשר מקיא הינו דבר מאוד לא תקין ועלול להיות מאוד מסוכן. גור שמקיא ולא אוכל עלול להתייבש במהרה, לסבול מירידה ברמות הסוכר בדם, להגיע למצב של ירידה בחום הגוף ולהתדרדר מאוד מהר. הקאות בגיל כזה צעיר עלולות לנבוע מטפילי מעיים או מחלות מדבקות למיניהם שגורים חשופים אליהם פעמים רבות. אני ממליצה לקחת את הכלבים לבדיקה וטיפול אצל וטרינר בהקדם האפשרי. ככל שתמתין מצבם של הגורים עלול להתדרדר במהרה ויהיה יותר קשה לעזור להם.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צליעהתמיר09/09/2010
שלום רב,
הכלבה שלי בת 10 מסוג פינצ'ר מעורב.
בערך מאז לידתה היא לא הייתה דורכת על רגלה השמאלית האחורית (הרופאים אמרו שזו בעיה שחיכה ששחכתי כרגע את שמה)
ברור לי, שמכוון גילה המופלג לאט לאט יתחילו גם שאר רגליה לאבד מתפקודם.
לאחרונה היא החלה גם לא לדרוך על רגל ימין הקדמית ודי "מדלגת" ממקום למקום.
זה לפעמיים מגיע למצב שהיא פשוט נופלת בצורת פיסוק על הרצפה, או לא מצליחה לעלות על ספות וכו'.
רציתי לשאול מה ניתן לתת לה כדי להקל על הכאבים ?
תודה מראש
תמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צליעה
ד''ר עדי בן ישר09/09/2010יכולה לנבוע מגורמים רבים, החל מגוף זר במקום כלשהו ברגל, דלקת במפרקים, אבצס היכנשהו, ניוון וכלה בפריקה או שבר באחת העצמות.
ראשית, עליך לגשת לוטרינר על מנת לזהות את מקור הצליעה. לאחר מכן ניתן יהיה לומר האם הטיפול הוא במשככי כאבים או בהליך אחר.
בינתיים אל תיתן לה שום מששך כאבים שבשימוש בני אדם כיוון שחלקם רעילים לכלבים וחלקם ניתנים במינונים שונים לגמרי מאיתנו
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבה מריירתענת08/09/2010
יש לי כלבה - גורה כבת חודש וחצי.
מאתמול בערב הכלבה מריירת בכמויות מרובות, היא נראית עייפה יותר ומותשת.
כמויות הריור מרטיבות כל חלקה טובה בבית: מיטות ספות רצפה..
אשמח לדעת מהן הסיבות, וכיצד ניתן לטפל.
בברכת שנה טובה וחג שמח, ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריור
ד''ר עדי בן ישר09/09/2010ריור יכול לנבוע מגורמים שונים. ביום חם הוא יכול פשוט לנבוע מהלחתה מרובה. כמובן שישנן סיבות רבות נוספות, אותן כדאי ללכת ולבדוק במידה והריור אינו מפסיק, כגון בבעיה בחלל הפה והשיניים, בעיה בבלוטות הרוק, כולל דלקות, היפרפלזיה . בעיות במערכת העיכול יכולות לגרום גם הן לריור עקב בחילה או גירוי של מערכת העיכול. בכלבים שסובלים מתולעת הפארק (פחות סביר בגיל חודש וחצי בהנחה שאינה יוצאת לטיולים) יש פעמים רבות הגדלה של בלוטות הרוק וריור מוגבר.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גור הפודל שלי מביא לי את הצרכיםאליק08/09/2010
גור הפודל שלי בן 5 חודשים עושה צרכים בבית לא באופן קבוע , המוזר הוא שהוא מסמן עם שתן בבית אף במקומות רגישים כגון חדר שינה ומטבח ( עד עתה לא הגבלנו אותו לאזור בבית )אפילו כשאנו שבים מסיבוב של 20 דקות למטה ואף מגדיל לעשות קיבה ולהביא אותה ולפזר אותה במיטה (בערך פעם בשבוע ) אם הסיבה הייתה לחץ הוא היה משאיר אותה הרחק לא ?
אנו מאוד אוהבים אותו וקשה לנו להיות קשוחים איתו יותר מכמה שעות לאחר המעשה יש למישהו הסבר ? או פתרון שיכול להציל את המשך המגורים שלנו יחד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חינוך לצרכים
ד''ר עדי בן ישר09/09/2010הוא תהליך הדורש סבלנות רבה. יתכן כי במקרה שלכם צריך יהיה לאפס את התהליך ולהתחילו מחדש. ראשית, גשו לווטרינר על מנת שיבדוק שאין כל מחלה המסתתרת (ששולים, טפילי מעי, אי שליטה מסיבה נוירולוגית ועוד)
במידה ואין בעיה בריאותית, יש לטפל בבעיה ההתנהגותית. אין צורך להיות קשוחים עם הכלב לכמה שעות לאחר המעשה אלא בזמן המעשה בלבד. אני ממליצה לכם לגשת למאלף מקצועי על מנת שיעזור לכם בבעיה זו
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בית חדש לחתולים בוגריםשירי08/09/2010
שלום.
אני כותבת כאן כי אני בדילמה כבר כמה שבועות,ואולי תוכלו לעזור לי.
אני סטודנטית באוניברסיטה בב"ש, המתגוררת במעונות. מזה כשנה, אני ושכנתי מאכילות שני חתולים כבני שנה ושלושה חודשים, זכרים שניהם, אחים. כעת שתינו עוזבות את המעונות ואנו חוששות לגורלם וחושבות לקחת אותם איתנו. החתולים ידידותיים אלינו, חמודים מאוד וקשורים זה לזה. אפילו לקחנו אותם פעם לוטרינר.
אנו מתלבטות מה לעשות. יש לנו אפשרות לשים את שניהם בדירה, אבל אני חוששת שלאחד מהם, שאינו רגיל לבית, יהיה קשה להתרגל. חשבנו לקחת אותם לחצר ביתה החדש של שכנתי, אבל אנחנו לא יודעות אם הם לא ינסו לברוח חזרה למעונות. נשמח מאוד לדעת אם ישנה אפשרות להרגיל אותם לבית בגיל שכזה, או לפחות לחצר אחרת...
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר דירה עם חתולים
ד''ר עדי בן ישר09/09/2010חתולים אינם אוהבים שינויים בדרך כלל ולכן רצוי לעשות את המעבר בצורה שקולה והדרגתית. ראשית, ניתן לשים את החתולים במקום ניטרלי (כגון פינסיון חתולים או בחצר אליה הם רגילים) עד שהבית החדש אינו רוחש תזוזות, וקיים לפחות חדר אחד מסודר בעל ריחות ישנים אותם מכירים החתולים ובו יכולים לשהות בימים הראשונים.
בימים הראשונים יש לשים את כל חפציו של החתולים בחדר אחד סגור - כלי למזון ולמים, ארגז חול, מקום לשינה, צעצועים ועוד. לאחר כיומיים, ניתן לפתוח את דלת החדר כך שהחתולים יוכלו לבחור האם להשאר בחדר, או להתחיל לרחרח את הסביבה החדשה. החתולים כבר לבד יצאו לרחרח את השטח ולהכיר את הבית החדש... כאשר החדר שלהם משמש כמקלט מוכר...
שימו לב! יש לסגור חלונות ודלתות בימים אלו בהם החתולים מתרגלים לסביבה החדשה. ואם הדירה הקודמת קרובה יש לקחת בחשבון שיתכן שיחזרו אליה...
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלב שלי בלע מקל ארטיקליאת07/09/2010
הכלב שלי הוא מסוג זאב מעורב עם רועה קווקזי
הוא בלע מקל של ארטיק (מעץ) בשלמותו מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוף זר
ד''ר עדי בן ישר08/09/2010יש להשגיח היטב על כלבך בשלושת הימים הקרובים. אם במהלך 3 הימים הקרובים תראי שינוי במצבו כגון חולשה, אפתיה, ירידה בתאבון, עצירות או שלשול, הקאות, יללות וכו' - יש לגשת מיידית לווטרינר על מנת שיוכל לבדוק אותו, לערוך צילום בטן, אולטראסאונד, בדיקות דם ועוד כנדרש.
במידה והכל תקין במהלך 3 ימים אלו, סביר להניח כי המקל יצא. מנעי ממנו להבא גישה לאכילת גופים זרים
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכלב שלי בלע מקל אוזניים
עדי08/12/2014מה לעשות עם הכלב שלי בלע מקל? צריך לקחת אותו לווטרינר אולי כי אני מאוד בלחץ השמח עם תציעו עצות.
באהבה עדי נשר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם נגרם זנק בילתי הפיך לכלב מוזנח?ארז06/09/2010
אני מחפש לאמץ כלבה. היום ראינו כלבה שדי מתאימה למה שאנחנו מחפשים אבל היא נראתה מאוד מוזנחת. נראה שהיא ממש בתת משקל (כל הצלעות ועמוד השידרה בולטים) האוזניים מזוהמות וכ'. כנראה שבחודשים האחרונים היא כל הזמן קשורה בחצר.
מבחינת ההתנהגות היא נראתה כלבה טובה, לא תוקפנית או מפוחדת, ושהם שחררו אותה לרוץ היה לה מרץ (הכלבה בת 3). נראה לי ממש לקחת את הכלבה גם כי היא נראית לי, וגם זו מצווה להוציא אותה משם.
השאלה שלי האם יכול להיות שנגרם לה נזק בלתי הפיך או שכמה חודשים של טיפוח יחזירו אןתה לפארה?
תודה, ארז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ארז
ד''ר עדי בן ישר08/09/2010לא ניתן לקבוע האם קיים נזק בלתי הפיך ללא בדיקה גופנית מדוקדקת. יש לבדוק האם דלקות האוזניים שלה אקוטיות או כרוניות, האם בבדיקות דם יש פגיעה בכבד או בכליות ועוד ועוד.
במידה והכלבה שמחה, בעלת חיוניות, מתאימה למשפחתך, הייתי לוקחת אותה לתקופת ניסיון, בה תוכל גם לבקר אצל הוטרינר
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליעת עצם זר?נויה06/09/2010
לחתול יש צעצוע של עכבר (מה שיש ליד הקופות בחנויות בע"ח) עכשיו הרמתי את הצעצוע וראיתי שנלתשו ממנו העיניים והאף. אני מניחה שיתכן והחתול בלע אותם. לחתול יש שגרה קבוע כך שאם הוא שיחק ובלע את זה זה היה לכל המאוחר לפני 12 שעות ויתכן שאף לפני. יש לו תאבון. במצב הנוכחי האם לקחת לוטרינר או לחכות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בליעת גופים זרים קטנים
ד''ר עדי בן ישר08/09/2010אינם מחייבים גישה מיידית אל הוטרינר, אך הם מחייבים השגחה על החתול למשך 3 ימים. בדרך כלל, לאחר 3 ימים בהם החתול אוכל, מעביר צרכים תקינים, מרגיש מצויין, בעל מצב רוח טוב - אנו מניחים כי כבר הגוף הזר יצא מגופו. אם במהלך 3 הימים הקרובים תראה שינוי במצבו כגון חולשה, אפתיה, ירידה בתאבון, עצירות או שלשול, הקאות, יללות וכו' - יש לגשת מיידית לווטרינר על מנת שיוכל לבדוק אותו, לערוך צילום בטן, אולטראסאונד, בדיקות דם ועוד כנדרש.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעלתקרן05/09/2010
שלום לכן,
הכלב שלי משתעל כבר כשבוע לפני ארבעה ימים הייתי איתו אצל הוטרינר שחשבה שככל הנראה מדובר בשעלת ונתנה לו דוקסילין 100 מ"ג שניים וחצי כדורים כל ערב אחרי ארוחת ערב (משקלו 25 ק"ג). כבר כארבעה ימים שהוא לוקח את הכדורים ונראה לי שהטיפול לא עוזר כלל - נשימותיו מהירות ושטחיות, נשמע שהריאות שלו עמוסות בליחה ואינו מראה סימני שיפור.
מה ניתן לעשות על מנת לשפר את מצבו?
תודה,
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעלת
ד''ר תמר נרקיס06/09/2010אם מצבו של הכלב אינו משתפר יש לחזור לוטרינר ולבצע צילומי רנטגן לריאות.
יתכן שמדובר בשעלת ויש צורך במספר ימי טיפול נוספים עד שתראו שיפור במצבו, אך אם אתם חושבים שהכלב סובל יש לחזור לוטרינר להמשך איבחון.
ישנם מקרים של שעלת המכלאות שמתדרדרים לכדי דלקת ריאות ודורשים טיפול יותר אגרסיבי (כולל אנטיביוטיקה לוריד).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדעה נוספת...
קרן07/09/2010שלום תמר,
תודה על תשובתך.
עשינו צילום ריאות ובדיקות דם. צילום הרנטגן הראה שקורה משהו בריאות הוטרינר לא יכל להחליט באם מדובר בסרטן או דלקת ריאות. לכן בצעו בדיקות שנמצאו תקינות או מחוץ לנורמה ול אך לא משמעותי, למעט בדיקת פוטסיום שנמצאה גבוהה מאד.
לכן הפנו אותנו לאונקולוג. הוטרינר הסביר שככל הנראה מדובר במוקדים בריאות לסרטן מפושט שהחל במקום אחר.
שאלתי, האם יש מחלה נוספת שאולי פוספסה שיכולה לתת תוצאות רנטגן דומות?
שוב תודה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)












